Spring naar inhoud

- - - - -

rattenprobleem

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#16 Geplaatst 14 maart 2009 - 14:55

miranda zei:

nele al eens gedacht aan loslopende poezen, konijntjes etc met dat vergif??? ik vind dit geen goed idee ....
Is er geen rattenvanger in jullie gemeente of stad??? hier hebben we dit wel.. mss best eens informeren.

het zit in zo'n speciale dozen, met een heel kleine opening, waar dus enkel ratten en muizen enzo door kunnen. misschien ook konijntjes, maar het is al jaren geleden dat ik er nog heb gezien in mijn tuin. ze weten waarschijnlijk dat er hier nogal wat hondjes rondlopen!

ik zal eens informeren in de gemeente, maar of ze iets kunnen doen is een andere vraag. ze komen uit het bos, dus daar kan je ze onmogelijk allemaal uitroeien hé.
dus sowieso moeten kippen weg!!

maar vroeger hadden we geen kippen, en zat er dus af en toe een rat op zolder!! :catnoknow zelfs vergif hielp niet, dus veronderstelde mijn pa dat de ratten binnen en buitenkonden,dus dat het telkens een  nieuwe was.
dus ook es iemand laten komen, die kan zeggen waar er openingen kunnen zitten die moeten afgesloten worden.

mijn ma zei nu dat ze denkt dat ze onder de dakpannen kruipen?en dat ze gewoon langs de muur omhoog kunnen... :louche:
Geplaatste afbeelding

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#17 Geplaatst 14 maart 2009 - 15:07

mischien een rare vraag.is dat een groot kippenhok.zitten er veel kippen?beplanting in kippenhok(bomen,struiken)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 14 maart 2009 - 15:15

Neem toch eens contact met de gemeente mischien weten zij een oplossing :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#19 Geplaatst 14 maart 2009 - 15:18

desorayo zei:

mischien een rare vraag.is dat een groot kippenhok.zitten er veel kippen?beplanting in kippenhok(bomen,struiken)

nee, 2 kippen, en er staat 1 struikje in, ma nu is het volledig kaal, dus ze kunnen zich daar nergens wegsteken. maar dus het nest zit hier niet volgens mij, ze lopen gewoon weg en weer van het bos naar mij, over de straat (zo dat de buurvrouw het gezien heeft)
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 14 maart 2009 - 18:55

let toch maar op met gif voor andere dieren veronderstel dat een poes een dode rat vind en er begint van te eten die krijgt ook het gif binnen ik denk niet dat dit één van jouw poezen wil zien overkomen dus denk ook aan de poezen van de andere mensen.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#21 Geplaatst 14 maart 2009 - 19:28

miranda zei:

let toch maar op met gif voor andere dieren veronderstel dat een poes een dode rat vind en er begint van te eten die krijgt ook het gif binnen ik denk niet dat dit één van jouw poezen wil zien overkomen dus denk ook aan de poezen van de andere mensen.

hier lopen niet veel poezen rond (ze worden overreden), maar idd zou dat anders een probleem kunnen geven. maar heb je dan ook een andere oplossing? :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 14 maart 2009 - 21:50

Nele zei:

hier lopen niet veel poezen rond (ze worden overreden), maar idd zou dat anders een probleem kunnen geven. maar heb je dan ook een andere oplossing? :catscratchhead

momenteel niet echt wij hebben een rattenvanger op de gemeente. En al hoewel ik op de buiten woon hebben we geen ratten hier die komen meer aan de waterkant v/d schelde voor.Maar ik zou zekers geen gif leggen ook vanwege vogels ed.... eksters en kauwen eten ook van kadavers en kunnen vergiftigt worden.

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#23 Geplaatst 15 maart 2009 - 10:39

Wij hebben zelf van die 'dolekes' (huismuizen) en we wonen op een appartement!
nu, ik heb ze zelf nog niet gezien, maar de onderbuurvrouw (op het eerste) heeft er al 2 gevangen en ze is er doodsbenauwd van, ik denk dat ze bij ons niet komen vanwege onze Zeep... Zelf bij ons in de winkel zitten er muizen, ze hadden al aan de chocolade gezeten (die we achter de kassa houden om eens te snoepen) en vergif haalt niets uit... enigste wat helpt is al je voedsel weghalen. Tis echt een plaag..
Op zich heb ik er niets tegen moesten we in ons huisje wonen als ze in den hof zitten, zolang ze niet binnenkomen en we ze niet kunnen aanraken.. Katten genoeg in den omtrek :)

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 15 maart 2009 - 15:07

je kan t beste vallen zetten die zijn alleen gevaarlijk voor ratten.
Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#25 Geplaatst 15 maart 2009 - 15:10

Britt zei:

Wij hebben zelf van die 'dolekes' (huismuizen) en we wonen op een appartement!
nu, ik heb ze zelf nog niet gezien, maar de onderbuurvrouw (op het eerste) heeft er al 2 gevangen en ze is er doodsbenauwd van, ik denk dat ze bij ons niet komen vanwege onze Zeep... Zelf bij ons in de winkel zitten er muizen, ze hadden al aan de chocolade gezeten (die we achter de kassa houden om eens te snoepen) en vergif haalt niets uit... enigste wat helpt is al je voedsel weghalen. Tis echt een plaag..
Op zich heb ik er niets tegen moesten we in ons huisje wonen als ze in den hof zitten, zolang ze niet binnenkomen en we ze niet kunnen aanraken.. Katten genoeg in den omtrek :)

Voor muizekes kan je best mousseline vlokken zetten in een potje, je weet wel zo oplos puree, dat zwelt op in hun buik gelijk een spons.  

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#26 Geplaatst 15 maart 2009 - 17:42

Muizepoes zei:

Voor muizekes kan je best mousseline vlokken zetten in een potje, je weet wel zo oplos puree, dat zwelt op in hun buik gelijk een spons.

Oh..serieus? 'k krijg ineens medelijden met die vieze beestjes.. :oops: ..
Pff..ze kunnen inderdaad een pest zijn..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#27 Geplaatst 15 maart 2009 - 18:08

Ja zeker oppassen voor de poezels en de honden want als zij het eten gaan ze een langzame dood tegemoet met veel inwendige bloedingen. Kan je 's avonds geen vallen zetten en in de dag haal je die weg voor de veiligheid v/d andere dieren.
Je moet je informeren bij de technische dienst op je gemeente maar zij zetten alleen vergif in de grachten en rioleringen niet op privé terrein, zo is het hier toch. En als je een privé rattenvanger laat komen kost dat veel geld en die zet ook maar zakjes met vergif, hij komt dan wel na een paar dagen de dode ratten ophalen.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 15 maart 2009 - 18:40

Tja medelijden, ergens wel....ik ben dan ook een eike. Maar er is een verschil tussen tamme ratten, die vind ik lief en wilde.De habitat van ongedierte wordt ook steeds beperkter maar ik zou ze nu ook niet direct in de tuin willen, brrrr....
Bel anders eens naar je gemeente om advies.
Vallen lijken me nog het meest humane (de val klapt dicht en de rat is gelijk dood?) en gezonder voor katten, vogels etc...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 16 maart 2009 - 00:31

Muizepoes zei:

Dat vind ik wel zielig. :oops:

Wij hebben hier sinds kort precies muizen op onze kruipzolder. Geen idee hoe ze daar terechtkomen.. :catscratchhead
Ik heb dit weekend zo'n val gekocht waarmee je de muis vangt zodat je die daarna weer ergens kan buiten laten. Vergif zie ik niet zitten. In de winkel hadden ze ook muizenlijm en dergelijke. Dat vond ik ook zo zielig. :oops:
Ik probeer het eerst op een vriendelijke manier. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen als het niet werkt.
Daarjuist was de kaas weg maar was de val niet dichtgeklapt :ha Slimme muizen zo te zien.
Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#30 Geplaatst 16 maart 2009 - 09:34

elixeryen zei:

Dat vind ik wel zielig. :oops:

Wij hebben hier sinds kort precies muizen op onze kruipzolder. Geen idee hoe ze daar terechtkomen.. :catscratchhead
Ik heb dit weekend zo'n val gekocht waarmee je de muis vangt zodat je die daarna weer ergens kan buiten laten. Vergif zie ik niet zitten. In de winkel hadden ze ook muizenlijm en dergelijke. Dat vond ik ook zo zielig. :oops:
Ik probeer het eerst op een vriendelijke manier. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen als het niet werkt.
Daarjuist was de kaas weg maar was de val niet dichtgeklapt :ha Slimme muizen zo te zien.

Wij zaten tijdens de verbouwingen met de kribbe in containers en hadden ook last van muisjes. Maar met baby's kan je dat niet maken en wie weet welke ziektes brengen ze mee??? Dus moesten we puree zetten ipv vergif. Ik ben er zelf ook allemaal niet voor maarja.