Spring naar inhoud

- - - - -

rattenprobleem

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#31 Geplaatst 16 maart 2009 - 13:16

Welja, ik versta het wel hoor..
Ik wil het alleen eerst even "diervriendelijk" proberen.
Onlangs zat er een muis in de vuilbakzak.. Ik wou die buiten zetten en er bewoog iets in. :s
Toen zag ik dat er gaatjes in de zak zaten. Ik heb al het vuil uit de zak gehaald omdat ik die muis wou redden. Maar blijkbaar was die muis al lang weg want toen ik op het einde zat had ik er enkel vuil uit gehaald en geen muis. :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#32 Geplaatst 16 maart 2009 - 13:18

:ha :ha :ha ik zie je al bezig! :ha :ha :ha

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 16 maart 2009 - 13:20

Ik ben naar de val gaan kijken en er zit een muisje in! Het arme ding ziet er wat bang uit. Ik ga het gaan vrijlaten :)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 16 maart 2009 - 14:11

@ elixeryen : Muizen zijn eerder verzot op chocolade dan op kaas. En ze kunnen op je zolder geraken via de spauw in de muur. Hebben wij hier ook al gehad.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 16 maart 2009 - 14:18

Ok, ik zal het onthouden. Is chocolade niet wat ongezond voor muizen..?
Dat zoldertje is hier niet geïsoleerd, ik dacht dat er dan geen spouw was, of ben ik nu helemaal verkeerd? :oops:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 16 maart 2009 - 14:27

In de muren is normaal een spauw met isolatie, en de muizen kruipen langs een klein gaatje beneden in je muur en kruipen dan langs de muur omhoog tot op je zoldertje. Hier waren ze zelfs de isolatie al aan het opeten. Of chocola ongezond is voor muizen weet ik niet, maar ze zijn er wel verzot op
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#37 Geplaatst 16 maart 2009 - 14:30

PeggyJ zei:

In de muren is normaal een spauw met isolatie, en de muizen kruipen langs een klein gaatje beneden in je muur en kruipen dan langs de muur omhoog tot op je zoldertje. Hier waren ze zelfs de isolatie al aan het opeten. Of chocola ongezond is voor muizen weet ik niet, maar ze zijn er wel verzot op

haha, dat hadden ze tegen mama ook gezegd, omdat ik razend was dat ze vergif zette (ik vond de muisjes veel te schattig O:) ) had ze dan maar chocolade in diervriendelijke vallen gezet (ik had er een hoop gekocht om te ruilen tegen haar vergif O:) ) Helaas heeft de chocolade niet veel succes gehad :(

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 16 maart 2009 - 14:34

Op mijn werk in Mol zitten ook geregeld muizen, en overtijd was daar aan verschillende stukjes chocolade geknabbeld. Ik denk dus dat ze dat echt lekker vinden, of het gezond is, is natuurlijk een andere vraag.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#39 Geplaatst 16 maart 2009 - 14:53

PeggyJ zei:

Ik weet niet in welke mate dat daar goed geïsoleerd is.
Hoe kan je dan zorgen dat de muizen niet in een spouw komen?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 16 maart 2009 - 15:32

Alle gaatjes in de buitenmuur dicht maken is de enige oplossing
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#41 Geplaatst 16 maart 2009 - 15:40

zouden ratten daar dan ook door kunnen? want sowieso moeten ze op 1 of andere manier op zolder geraken!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 16 maart 2009 - 17:01

Het is mogelijk, maar ratten hebben allicht al een groter gat nodig in de muur om er doorheen te kunnen hé. Muisjes hebben echt niet veel plaats nodig hoor, ze kruipen zelfs door een gaatje van 0.5 op 0.5cm.
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#43 Geplaatst 16 maart 2009 - 17:44

elixeryen zei:

Welja, ik versta het wel hoor..
Ik wil het alleen eerst even "diervriendelijk" proberen.
Onlangs zat er een muis in de vuilbakzak.. Ik wou die buiten zetten en er bewoog iets in. :s
Toen zag ik dat er gaatjes in de zak zaten. Ik heb al het vuil uit de zak gehaald omdat ik die muis wou redden. Maar blijkbaar was die muis al lang weg want toen ik op het einde zat had ik er enkel vuil uit gehaald en geen muis. :ha

:ha :ha Dat moet inderdaad een mooi zicht geweest zijn! Die muis zat waarschijnlijk jou in de gaten te houden.. :d
Nee, wel leuk dat je ook aan die beestjes denkt hoe ambetant ze ook kunnen zijn!

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#44 Geplaatst 16 maart 2009 - 19:25

elixeryen zei:

Ok, ik zal het onthouden. Is chocolade niet wat ongezond voor muizen..?
Dat zoldertje is hier niet geïsoleerd, ik dacht dat er dan geen spouw was, of ben ik nu helemaal verkeerd? :oops:

Jij bent al even soft, hahaha, is dat niet wat ongezond voor muisjes.
En de vuilzakken overhoop halen om ééntje te redden, maar ik snap je volkomen hoor!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#45 Geplaatst 16 maart 2009 - 19:46

Nu ben ik blij zunne want er zijn nog al wat mensen die mij voor gek verklaren als één van mijn poezels een muisje meebrengt en het leeft nog, dan probeer ik dat ook elke keer te redden en zet ik het terug in de gracht. Nu zie ik dat ikke niet alleen ben die ze probeert te redden.
Wij hebben achter onze tuin een oude spoorwegbedding en veel veld dus muizen genoeg. :)