Spring naar inhoud

- - - - -

rattenprobleem

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#46 Geplaatst 16 maart 2009 - 20:15

We zijn overlaatst naar de Zoo geweest, mijne oudste zoon zat gans de namiddag in met de dodo muisjes die bij de roofvogels op de grond lagen, hij was er het hart van in.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#47 Geplaatst 16 maart 2009 - 21:08

ik heb ook eens muisjes gehad in een balo hooi. het was een nestje,dus mama met kleintjes. die heb ik ook in het bos gezet ( mijn vriend verklaarde me zot!)

met die ratten heb ik ook medelijden, ma vind ze toch nog iets viezer dan muizen. en wie weet welke ziektes verspreiden ze! maar daarom dat ik zeker geen vallen zou zetten, dan moet je de dode ratten eruit halen... zou het daar moeilijk mee hebben!
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#48 Geplaatst 17 maart 2009 - 10:22

Volgens de ongedierdebestrijder van mijn vorige kot is het enige dat voor ratten werkt zo'n val die dicht klapt... bah...

Ik wil niemand angst aan jagen, maar bij vrienden van me kwamen de ratten door de sanitaire buizen tot in de badkamer. Ze hebben zelfs (straf verhaal, maar het is echt waar) een van de tamme ratjes van die familie die buizen mee in gesleurd. Nooit meer terug gezien :(

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#49 Geplaatst 17 maart 2009 - 13:07

Vosse zei:

Volgens de ongedierdebestrijder van mijn vorige kot is het enige dat voor ratten werkt zo'n val die dicht klapt... bah...

Ik wil niemand angst aan jagen, maar bij vrienden van me kwamen de ratten door de sanitaire buizen tot in de badkamer. Ze hebben zelfs (straf verhaal, maar het is echt waar) een van de tamme ratjes van die familie die buizen mee in gesleurd. Nooit meer terug gezien :(

idd bah! maar die moet je er dan wel uithalen hé! :misselijk:

enja, muisjes laat ik dus lopen,maar ratten liever niet...
ocharme dat ratje!!!
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#50 Geplaatst 17 maart 2009 - 14:13

Er zat net weer een muis in de vuilbakzak. :onzeker: Ik heb hem er zo zien uit kruipen. Ik heb de val die op 't zoldertje staat nu ffkes op die plaats gezet. Wat die bijten al mijn vuilbakzakken kapot :ha

@ Nele: Weet je al wat je gaat doen met de ratten? Ben je zeker dat het ratten zijn en geen muizen? Vind je ergens strontjes terug?
Ik heb zo'n muizenval gekocht en in de winkel hadden ze dat ook voor ratten.  Maar dan moet je de rat er inderdaad uithalen..

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#51 Geplaatst 17 maart 2009 - 19:43

elixeryen zei:

Er zat net weer een muis in de vuilbakzak. :onzeker: Ik heb hem er zo zien uit kruipen. Ik heb de val die op 't zoldertje staat nu ffkes op die plaats gezet. Wat die bijten al mijn vuilbakzakken kapot :ha

@ Nele: Weet je al wat je gaat doen met de ratten? Ben je zeker dat het ratten zijn en geen muizen? Vind je ergens strontjes terug?
Ik heb zo'n muizenval gekocht en in de winkel hadden ze dat ook voor ratten. Maar dan moet je de rat er inderdaad uithalen..

het vergif staat er, maar er lijkt nog niet van gegeten. en nee, heb nog geen strontjes ofzo gevonden, maar mijn overbuurvrouw zag ze over straat lopen, en twaren grote dingen met een lange staart! dus zonder veel twijfel ratten!
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#52 Geplaatst 18 maart 2009 - 12:48

Ik heb net nog een muis gevangen.. Dat arme dier zat maar HALF in dat kooitje, dat kooitje is toegeklapt en dat beestje is nu dood.
Ik vind het echt vreselijk! Daar gaat mij "diervriendelijk" plan! :evil: Ik vind het echt super zielig voor dat beestje! :8 Moest ik wat eerder gaan kijken zijn, was het arme dier niet doodgegaan.
Zijn er nog andere manieren om een muis te vangen die wél diervriendelijk zijn?

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#53 Geplaatst 18 maart 2009 - 12:54

elixeryen zei:

Ik heb net nog een muis gevangen.. Dat arme dier zat maar HALF in dat kooitje, dat kooitje is toegeklapt en dat beestje is nu dood.
Ik vind het echt vreselijk! Daar gaat mij "diervriendelijk" plan! :evil: Ik vind het echt super zielig voor dat beestje! :8 Moest ik wat eerder gaan kijken zijn, was het arme dier niet doodgegaan.
Zijn er nog andere manieren om een muis te vangen die wél diervriendelijk zijn?

ik zou het niet weten... idd, ocharme dat beestje, maarja, je kan ze moeilijk laten rondlopen zodat ze blijven kweken hé. ik heb zelfs medelijden met die vieze ratten, maarja...
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 18 maart 2009 - 13:14

catherine zei:

Nu ben ik blij zunne want er zijn nog al wat mensen die mij voor gek verklaren als één van mijn poezels een muisje meebrengt en het leeft nog, dan probeer ik dat ook elke keer te redden en zet ik het terug in de gracht. Nu zie ik dat ikke niet alleen ben die ze probeert te redden.
Wij hebben achter onze tuin een oude spoorwegbedding en veel veld dus muizen genoeg. :)

Ja dat doe ik ook, soms komen de poezen met een muis binnen en dan beginnen ze daar mee te spelen (voor ze de muis willen doden), ik zet dan de poezen buiten en probeer zelf die muis te vangen  maar die is natuurlijk vlugger dan ik.  Dan heb ik de deur opengezet en is ze toch kunnen ontsnappen. Ik kan ze niet dooddoen, ze zien er niet gevaarlijk uit, nu ik wil ze natuurlijk niet in mijn huis maar elk dier heeft zijn nut.  Ik vind het niet erg dat er in de tuin een muis zit. Muizen zijn ook voedsel voor vogels, zwerfkatten enz. Ik ben ook niet bang van muizen, het zijn gewoon dieren hé.
Ik zou ook eerder gaan voor diervriendelijke vallen zodat je ze achteraf ver buiten kan zetten.  Lijm en sponzen in de buik vind ik zo zielig.  Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik een zwarte poes en op een bepaalde dag vonden we die dood terug met een dikke buik, we denken dat iemand ze een spons gedrenkt in vleessaus gegeven heeft en dat beestje haar maag is daardoor zo opgezwollen, ik ben er toen ziek van geweest.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 18 maart 2009 - 16:53

elixeryen zei:

Dat vind ik wel zielig. :oops:

Wij hebben hier sinds kort precies muizen op onze kruipzolder. Geen idee hoe ze daar terechtkomen.. :catscratchhead
Ik heb dit weekend zo'n val gekocht waarmee je de muis vangt zodat je die daarna weer ergens kan buiten laten. Vergif zie ik niet zitten. In de winkel hadden ze ook muizenlijm en dergelijke. Dat vond ik ook zo zielig. :oops:
Ik probeer het eerst op een vriendelijke manier. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen als het niet werkt.
Daarjuist was de kaas weg maar was de val niet dichtgeklapt :ha Slimme muizen zo te zien.

Heb je al eens geprobeerd met chocolade? Het klink misschien bizar, maar werkt FANTASTISCH. Mijn ouders zaten twee jaar geleden ook met muizen in de keuken (brrr) en die deden het voordien altijd met kaas, maar daar trapte geen enkele muis meer in. Hoewel de kaas meestal weg was, zonder muis :ha , die beestjes waren gewoon slim als het op kaas neerkwam, maar van zodra mijn moeder hoorde dat ze het eens moest proberen met chocolade, had ze de dag erna heel de familie! Geloof dat het fondant was. Ik was er ook radicaal tegen dat ze het met een val deed, maar wat kon ik er tegen beginnen als ik een hele dag naar school moest? :( Misschien dat je hen gewoon kunt lokken met chocolade en hen dan terug kunt vrij laten loslopen?

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#56 Geplaatst 18 maart 2009 - 17:56

Nele zei:

ik heb ook eens muisjes gehad in een balo hooi. het was een nestje,dus mama met kleintjes. die heb ik ook in het bos gezet ( mijn vriend verklaarde me zot!)

hier ook eens onder de zaaimachine in de resten van een oude schuimmatras

ik wou ze niet dooddoen maar de vriend zn nonkel dacht dr anders over
(die muizen moeten niet verder kweken) :8
de volgende dag waren de muisjes weg :8

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#57 Geplaatst 18 maart 2009 - 22:35

Aldhissla zei:

hier ook eens onder de zaaimachine in de resten van een oude schuimmatras

ik wou ze niet dooddoen maar de vriend zn nonkel dacht dr anders over
(die muizen moeten niet verder kweken) :8
de volgende dag waren de muisjes weg :8

op een avond wilden de hondjes es niet binnenkomen. heel eigenaardig! :catscratchhead dus ik gaan kijken, en er bleek iets heel interessant te zijn aan de vijver. ik een zaklamp gaan halen, en gaan kijken. :goofy: een bang spitsmuisje had zich verstopt en zat te beven. ik heb het heel voorzichtig opgepakt (en beetje tegen gebabbeld natuurlijk :oops: ) en plots sprong het weg, kvond het niet meer terug.

hondjes dus naar binnen, ik hier nog opgeruimd voor we gingen slapen, en in de badkamer hoorde ik plots 'piep'. :s kzei het tegen men vriend, maar hij had niets gehoord. hij zei dat ik me dingen begon in te beelden!

enkele minuten later kroop het muisje uit mijn trui die al op de grond lag!!! :LOL:
we moesten heel snel zijn om het terug te pakken, en buiten te laten. maar alles is dus goedgekomen! en dan heeft mijn vriend (ex ondertussen) nooit meer beweert dat ik me dingen inbeeldde! :)
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#58 Geplaatst 18 maart 2009 - 22:39

:LOL: :LOL:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#59 Geplaatst 18 maart 2009 - 22:54

Nele zei:

op een avond wilden de hondjes es niet binnenkomen. heel eigenaardig! :catscratchhead dus ik gaan kijken, en er bleek iets heel interessant te zijn aan de vijver. ik een zaklamp gaan halen, en gaan kijken. :goofy: een bang spitsmuisje had zich verstopt en zat te beven. ik heb het heel voorzichtig opgepakt (en beetje tegen gebabbeld natuurlijk :oops: ) en plots sprong het weg, kvond het niet meer terug.

hondjes dus naar binnen, ik hier nog opgeruimd voor we gingen slapen, en in de badkamer hoorde ik plots 'piep'. :s kzei het tegen men vriend, maar hij had niets gehoord. hij zei dat ik me dingen begon in te beelden!

enkele minuten later kroop het muisje uit mijn trui die al op de grond lag!!! :LOL:
we moesten heel snel zijn om het terug te pakken, en buiten te laten. maar alles is dus goedgekomen! en dan heeft mijn vriend (ex ondertussen) nooit meer beweert dat ik me dingen inbeeldde! :)

hoe leuk ^^
ma kdenk wel dak ffe zou verschieten
die muis had je wel heel erg haar vertrouwen geschonken :ha

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#60 Geplaatst 18 maart 2009 - 23:28

:goofy:

Aldhissla zei:

hoe leuk ^^
ma kdenk wel dak ffe zou verschieten
die muis had je wel heel erg haar vertrouwen geschonken :ha

tverschieten viel nog mee! twas waarschijnlijk wel een grappig zicht om ons met zn 2 te zien duiken naar dat ienniemiennie muisje ! dat muisje zal dat moment meer geschrokken zijn denk ik! :goofy:
Geplaatste afbeelding