Spring naar inhoud

- - - - -

Gesteriliseerd en toch nog krols

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#1 Geplaatst 14 maart 2009 - 13:51

Chanel is al enkele weken gesteriliseerd en toch heeft ze nog van die krolse neigingen, je weet jennelen de hele dag door en haar gat in de lucht steken enz. Is dat typisch voor een kattin? Hier heb ik geen ervaring in omdat Chanel mijn eerste kattin is. en in de boeken vind ik daar ook niks van terug, subiet begin ik nog te denken dat ze ni gesteriliseerd is. :LOL:
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 maart 2009 - 14:26

oei... ik heb wel eens gehoord dat dat kan gebeuren als er een stukje van de eierstok is achtergebleven... hopelijk niet want als dat het geval is moet ze toch nog aan de pil...
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 14 maart 2009 - 14:39

een kater blijft na castratie ook nog een 4tal weken vruchtbaar dacht ik, dus zal het van een kattin mss ook zo zijn, dat het een paar weken duurt voor alle hormonen weg zijn?
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 14 maart 2009 - 15:40

Misschien eens checken bij DA? Hij/zij heeft de operatie gedaan dus weet perfect of het kan dat er nog iets achtergebleven is...

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#5 Geplaatst 14 maart 2009 - 16:30

Als er iets is achtergebleven dan kan het zijn dat ze nog krols wordt... Dan moet dat er eigenlijk ook gewoon uitgehaald worden. Maar ik denk niet dat zoiets vaak zal gebeuren, zou toevallig zijn als dat bij Chanel zou zijn... :catscratchhead

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#6 Geplaatst 14 maart 2009 - 19:30

Maar de baarmoeder is er toch uit, hoe kan dat dan?
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 maart 2009 - 19:34

Het is te zien hoe de DA de operatie heeft gedaan. Sommige doen gewoon de eierstokken weg. De anderen halen heel het boeltje eruit (om het cru te zeggen). Misschien heeft de DA idd. iets laten zitten, waardoor ze niet zwanger kan worden, maar haar hormonen wel nog werken. Ik zou gewoon eens bellen naar de DA en dan zal je het onmiddellijk weten :)
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 14 maart 2009 - 19:40

hoelang is de operatie geleden?
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#9 Geplaatst 14 maart 2009 - 23:53

Ja, bij ons Echo zijn ook alleen de eierstokken eruit..ze kijken tijdens de operatie hoe de baarmoeder eruit ziet. Als ze er iets raar aan zien of ze zijn er niet gerust in, dan pas verwijderen ze die ook. Bij Echo was die prima in orde dus is die mooi blijven zitten.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 15 maart 2009 - 15:49

Hier ook alleen de eierstokken verwijderd. Misschien toch eens bij je DA informeren, want als ze enkel de baarmoeder verwijderd hebben en niet de eierstokken, dan kan ze natuurlijk nog krols worden denk ik omdat de eierstokken de hormonen produceren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#11 Geplaatst 17 maart 2009 - 16:26

Nele zei:

hoelang is de operatie geleden?

van half februari. mijn nicht heeft gelezen dat dat al eens voorkomt bij katten en honden die gesteriliseerd zijn toch nog krols worden, zal in t' kopke zijn. :LOL:

Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#12 Geplaatst 17 maart 2009 - 19:48

Onze zeep heeft dat ook nog een beetje. dat ze soms haar poep meer omhoog steekt als anders. in haar 'jengel' heb ik nog niet opgemerkt omdat ze heel spraakzaam is. ze miaawt en ronkt enz,.. een hele dag lang.

Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#13 Geplaatst 24 maart 2009 - 13:12

ons Milo heeft net hetzelfde gehad.
steriliseren en daarna nog krols.
heeft een maand of ywee nog geduurd daarna was het gedaan.
de dierenarts zei toen( in hoeverre dat het klopt) dat het net in de kattentijd is en die beestjes zoal van zichzelf hormonaal hoog staan.
en met een operatie haal je de hormonen niet weg he.
dat was de uitleg , die ik kreeg.
misschien ben je daar iets mee
groetjes
weslie
Nala, Milo, Shanti

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#14 Geplaatst 24 maart 2009 - 16:38

weslietje zei:

ons Milo heeft net hetzelfde gehad.
steriliseren en daarna nog krols.
heeft een maand of ywee nog geduurd daarna was het gedaan.
de dierenarts zei toen( in hoeverre dat het klopt) dat het net in de kattentijd is en die beestjes zoal van zichzelf hormonaal hoog staan.
en met een operatie haal je de hormonen niet weg he.
dat was de uitleg , die ik kreeg.
misschien ben je daar iets mee
groetjes
weslie
Nala, Milo, Shanti
Jazeker, zal dan nog een beetje moeten wachten tot het vanzelf ophoud, mercikes voor de raad :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina