Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 januari 2010 - 15:42

Ik weet dat er in het verleden wel eens een topic was geopend over dieetjes, maar nu we een nieuw jaar gestart zijn, vol goede voornemens, start ik een nieuw topic :) .

Ik ben dus van november 2008 tot nu maar liefst 10 kilo bijgekomen. En die moeten er dus ECHT vanaf nu, mijn kleren passen mij niet meer, ik voel me niet meer goed in mijn vel.

Maar laat ik nu toch wel eens alles lekker vinden? :ha
Toen ik nog thuiswoonde, was een dieetje zo gemakkelijk, maar nu ik alleen woon.....

Ik ben zeker dat er nog mensen op dieet staan, en dat we elkaar tips kunnen geven en kunnen zeggen wat we eten op een dag, eventueel dieet-receptjes uitwisselen EN natuurlijk elkaar wat motiveren en op de hoogte houden van de vorderingen.
Ik ben nu eventjes heeeeeeeeel streng bezig: geen brood, geen aardappelen, geen suiker, geen vet. Dat is niet voor altijd natuurlijk, maar eventjes licht vasten doet het lichaam volgens mij ook wel goed soms.

Wie doet mee?

PS: Lily moet eigenlijk ook op dieet, want ze aardt een beetje naar haar mamie :mrgreen:

Bewerkt door Jess, 27 augustus 2010 - 08:33.

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#2 Geplaatst 12 januari 2010 - 15:46

Jess zei:

Ik weet dat er in het verleden wel eens een topic was geopend over dieetjes, maar nu we een nieuw jaar gestart zijn, vol goede voornemens, start ik een nieuw topic :) .

Ik ben dus van november 2008 tot nu maar liefst 10 kilo bijgekomen. En die moeten er dus ECHT vanaf nu, mijn kleren passen mij niet meer, ik voel me niet meer goed in mijn vel.

Maar laat ik nu toch wel eens alles lekker vinden? :ha
Toen ik nog thuiswoonde, was een dieetje zo gemakkelijk, maar nu ik alleen woon.....

Ik ben zeker dat er nog mensen op dieet staan, en dat we elkaar tips kunnen geven en kunnen zeggen wat we eten op een dag, eventueel dieet-receptjes uitwisselen EN natuurlijk elkaar wat motiveren en op de hoogte houden van de vorderingen.
Ik ben nu eventjes heeeeeeeeel streng bezig: geen brood, geen aardappelen, geen suiker, geen vet. Dat is niet voor altijd natuurlijk, maar eventjes licht vasten doet het lichaam volgens mij ook wel goed soms.

Wie doet mee?

PS: Lily moet eigenlijk ook op dieet, want ze aardt een beetje naar haar mamie :mrgreen:

Ik probeer ook ff streng te zijn voor mezelf: vooral veel soep en fruit...
En euhm... bij Zulma net hetzelfde als bij Lily O:)

Guest_midi_*
Guest_midi_*

#3 Geplaatst 12 januari 2010 - 15:47

kent er ook iemand een dieet om bij te komen? :p ja sorry, maar is ook maar niks, als ze steeds zeggen, dat je te mager bent... en dat je probeert bij te komen, en dit niet lukt... bah... pfff... ik zou zeggen, zo'n 5 kg mag erbij... :trance: ohjee, nu ben ik de moeilijke wss? :p

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 januari 2010 - 15:49

lizke zei:

Ik probeer ook ff streng te zijn voor mezelf: vooral veel soep en fruit...
En euhm... bij Zulma net hetzelfde als bij Lily O:)

Hihi, Lily heeft echt zo een pensje gekregen van 't goed leven hè. En een brit heeft neiging om zwaar te worden, een Jess heeft dat ook :ha

Ik heb voor vandaag:
Ontbijt: mandarijn en yoghurt 0%
Lunch: hele grote bak sla met superlight dressing van devos lemmens met tomaatjes
Tussendoortje: appel en yoghurt 0%
Avond: grote kom groentensoep

Voor mij is dat best wel veel kinkloppen, ik heb echt moeite, ik geef het toe.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 12 januari 2010 - 15:54

Diëten is aan mij niet besteed, ik moet ook zo een kleine 10 kg vermageren die zijn er door een medisch probleem bijgekomen. Ik eet alles maar met mate, dus niet meer je bord leeg eten tot je zegt van nu ben ik vol gegeten, snoepjes 1 ipv 5, koekjes 3 ipv 6, dus alles met mate eten, en geen sausjes of vettigheden. Ik ben al 3,5 kg kwijt op een maand tijd, je verliest beter iets trager je kilo's dan blijven ze meestal ook weg. Extreem diëten van dit of dat mag ik niet meer eten houdt niemand vol. :thumb:

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#6 Geplaatst 12 januari 2010 - 16:02

Jess, je moet ook zien dat je niet te weinig eet he, want dan val je ook niet goed af!

ik ben sinds augustus 2009 16kg afgevallen. Was gestart met een proteinedieet, maar ben al snel overgeschakeld op WW. Ik ben nu op 2.5kg van mijn streefgewicht, dus moet nog ff volhouden.

zo ziet mijn dag er meestal uit

ontbijt: special K met melk - of - weetabix met melk en canderel vanillesuiker
10u: yoghurtje vitalinea en een stuk fruit (meestal kiwi)
12u30: 2 boterhammen met beleg en een appelsien
16u: appel - of - niet te dikmakend tussendoortje
's avonds: wij eten nogal veel pasta, meestal dan met kippengehakt ipv gewoon gehakt, of anders gewoon stuk vlees met groenten en aardappelen (en indien kroketjes maak ik ze in de oven ipv in frituurvet)

als ik tussendoor honger heb, dan drink ik zelfgemaakte soep (neem ik in een thermos mee. Maar over het algemeen heb ik geen honger.

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#7 Geplaatst 12 januari 2010 - 16:03

ah ja, en zoals catherine ook zei, gewoon stoppen als je genoeg hebt, ook al ligt er nog vanalles op je bord

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 12 januari 2010 - 16:07

Ja, ik weet dat je van te weinig eten ook niet afvalt, maar het is maar eventjes de eerste dagen, om in vorm te raken zeg maar.
Ik zou ook wel proteinedieet overwegen, maar ik denk dat ik daarvoor te "weinig" moet afvallen, ik weet het eigenlijk niet, of het voor een kilo of acht ook zinvol is?

Een paar jaar geleden heb ik zo een dieet met shakes gedaan en dat werkte heel erg goed, maar ik weet het merk niet meer van die dingen :catnoknow .
Ik heb nu enkele proteineshakes van gerlinéa meegebracht, eens proberen....

Geplaatste afbeelding

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#9 Geplaatst 12 januari 2010 - 16:12

Ook hier hetzelfde probleem :( Ben nu sinds mei 2009 op dieet en was voor de feestdagen 6kg afgevallen. Het is traag maar het werkt wel voor mij. Na de feestdagen was 1.3kg bijgekomen. Ik moet van de dietiste MEER eten en het werkt fantastisch.

Mijn dagschema:
08.30 ontbijt: 150gr brood met mager beleg (3 keer per week mag er choco light of effi confituur op)
12.00 lunch: 150gr brood met mager beleg (3 keer per week mag er choco light of effi confituur op)
15.00 tussendoor: iets van 100 calorieën, mag zijn wat het wilt
17.30 diner: liefst aardappelen met groenten (geen erwten en wortelen) en mager stuk vlees zoals kip, kalkoen en zelfs biefstuk mag
20.00 dessert: iets van 100 calorieën, mag zijn wat het wilt
22.00 bedtijd: iets van 200 calorieën, mag zijn wat het wilt

Verder mag ik 1 keer per week: pasta, rijst, friet, pizza of kebab

Ik mag dus eigenlijk ALLES eten wat ik wil. Dit is echt mijn droomdieet

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 12 januari 2010 - 16:31

Ik doe mee ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 12 januari 2010 - 16:33

Smitten Kitten zei:

Ik doe mee ;)

Nog eentje! Joepie! Hanne, post je dagmenu dan maar :)
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#12 Geplaatst 12 januari 2010 - 16:41

Jess, haalt het wel veel uit om voor even zo weinig te eten? dat kom je toch terug bij vanaf je terug wat meer eet?

Bij mij mag er ook terug een hoop af, niet zoveel als vorig jaar misschien, maar er mogen toch nog enkele kilo's af.
Ik ga wel geen streng dieet volgen want het moet uit te houden zijn voor de rest van mijn leven :p Maar gewoon opletten met wat ik eet, hoeveel ik eet en meer fruit in huis halen en proberen wat meer tijd in gezond koken te steken. :)

Waar ik mij vooral probeer aan te houden is het meest in de voormiddag en tijdens de middag te eten, als ik een ongezond tussendoortje eet zo vroeg mogelijk omdat het dan nog verbrand wordt.
'Savonds eet ik meestal alleen soep. De laatste tijd eet ik daar brood bij, dat ga ik proberen te laten vallen. :)

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#13 Geplaatst 12 januari 2010 - 16:54

Soep moet je met brood eten. Zo'n dingen mag je niet laten vallen want dan verbrand je die soep niet. Of NOG beter dan brood doe een aardappel in je soep dan heb je maaltijdsoep.

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#14 Geplaatst 12 januari 2010 - 17:13

Weight watchers ;) Ben ik in totaal 30kg mee afgevallen.

Hier een vb. van een dagmenuke:

Ontbijt
1 sandwich (30 g)
30 g kaas, 20+
sinaasappel Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeeldingLichte maaltijd
Salade met kip en ananas:
- sla, tomaat, komkommer,...
- 50 g kippenwit
- stukjes ananas, uit blik, op sap
- 2 koffielepels light cocktailsaus
4 sneetjes brood (100 g)
2 koffielepels minarine Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeeldingHoofdmaaltijd
paprika
gevuld met:
- 90 g américain natuur
- gehakte ui
- 1 eetlepel paneermeel
- 100 g gekookte rijst
1 potje yoghurt, 0% v.g. (125 ml) Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeeldingTussendoortje
2 bolletjes yoghurtijs

Bewerkt door Pinkbubblegum, 12 januari 2010 - 17:13.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 12 januari 2010 - 17:45

Ik doe ook mee!!! :jump:  Het grote probleem bij mij is dat ik vaak enkel 's avonds (nooit voor 20.30) tijd heb om te eten en dat is soms mijn eerste maaltijd van de dag. Ik stoom en grill alles (geen bakken in de pan of frituren) en ik probeer elke dag vers te koken. Maar ik verbrand die calorieën dan niet meer... :help: Als het wat langer licht is, kan ik 's avonds gaan lopen maar nu in het donker en met die sneeuw, zie ik dat niet zitten.

Ik probeer wel om 2 l water per dag te drinken en dat lukt, dat neemt bij mij ook het hongergevoel weg.
Wat heb ik vandaag gegeten:
ontbijt: 2 tassen halfvolle melk, verder niks in huis, komt ervan als je in het weekend moet werken :o
lunch: 1 tas Royco Paprika (minuutsoepje)
drinken: bijna 2 l water tot nu toe

Ik zou wel gecontroleerd moeten afvallen want bij mij slaat de balans al gauw door naar de andere richting (8 jaar geleden woog ik 36 kg, ook niet gezond). Nu moet er ook niet veel af want mijn kleren van 4 jaar geleden passen nog steeds maar ik zou vooral die avond-calorieën willen verbranden.
Geplaatste afbeelding