Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1006 Geplaatst 26 januari 2010 - 16:19

mmmmm, die hamburgers, mjammie
Ik maak ze ook geregeld en ook met Actifrietjes natuurlijk :d

Ik maak ze met vege-hamburger van Quorn (verkopen ze enkel bij Delhaize, heet echt hamburger).
Die vegeburger is heel calorie-arm en smaakt voor mij dus echt naar het vlees van een McDo- cheeseburger! :d
Daar dan ketchup en beetje fritesaus bij (van die gele), een paar gedroogde uitjes en schijfje augurk. Hamburgerbroodjes heb ik altijd van de Lidl. Eet wel maar 1 broodje, anders lopen de kcal te zeer op.

mmmm ga het morgen nog eens maken. Dan geniet ik zo hè, mijn eigen fastfoodmaaltijd en nog verantwoord ook...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1007 Geplaatst 26 januari 2010 - 21:35

Avondeten was: probeersel soep met Marc Payot broodje met mager beleg (light kaas, kipfilet en kerstomaatjes)

Mijn eerste soep gemaakt :ha die bloemkolen waren er toch teveel aan, ik had geen flauw benul hoeveel groenten, hoeveel water, ... uiteindelijk heb ik nog vrij veel moeten aanlengen en blijkbaar heb ik "prottensoep" gemaakt :ha :lachen:

Snel in de frigo zetten straks dat ik ze ineens kan opeten en ze nog eens kan maken zonder die bloemkolen. Had er een aparte zak bloemkolen bijgekapt en een kwart groentenreepjes. Die groentenreepjes leken mij meer te zijn..., ik denk dat ik eigenlijk een poging heb ondernomen (onbewust weliswaar) om bloemkoolsoep te maken :ha :ha

Verder heb ik er nog een prei bijgesmeten en een ajuin, ik heb het trouwens op jouw manier gedaan Hanne en dat is wel goed gelukt :thumb:

Soepjes maken vind ik wel leuk, ik ga er mij eens wat meer in verdiepen :) dan kan hij tenminste niet meer zagen dat ik niets kook en kan ik tenminste iets wat hij blijkbaar niet kan (hij blijft dus volhouden dat hij geen soep kan maken :catnoknow )

En dan eens op zoek gaan naar een thermosje, niets zo handig als je eigen soepje mee te hebben naar het werk :)

Bewerkt door Spanishke, 26 januari 2010 - 21:42.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1008 Geplaatst 26 januari 2010 - 21:49

Alé ik hoop dat het je gaat lukken Katrien. :)

Avondeten:
Aardappelen
Hamburgers met ajuin en ketchup
Erwten

Was heel lekker maar niet zo heel gezond. :d
Daarna training:
Biceps
Rug
Buik

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1009 Geplaatst 26 januari 2010 - 21:58

Spanishke zei:

Mijn eerste soep gemaakt :ha die bloemkolen waren er toch teveel aan, ik had geen flauw benul hoeveel groenten, hoeveel water, ... uiteindelijk heb ik nog vrij veel moeten aanlengen en blijkbaar heb ik "prottensoep" gemaakt :ha :lachen:

...

En dan eens op zoek gaan naar een thermosje, niets zo handig als je eigen soepje mee te hebben naar het werk :)

Uw collega's zullen blij zijn :misselijk: :ha

Proficiat met je eerste soep-experiment, Spanishke :duim:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1010 Geplaatst 26 januari 2010 - 21:59

Smitten Kitten zei:

Uw collega's zullen blij zijn :misselijk: :ha

Proficiat met je eerste soep-experiment, Spanishke :duim:

Hihi ja, maar ze blijven nog even gespaard he nu ;)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1011 Geplaatst 26 januari 2010 - 22:05

Ik heb vandaag toch nog mijn cardio-party gezumbat. Ben wel een beetje stijf nu :oops:

Mijn menu voor morgen:
Ontbijt: ontbijtgranen+melk
Tussendoor: Duetto van WW + banaan (lekkere combinatie samen, met een bolletje ijs erbij zou perfect zijn ;) )
Middag: salade van veldsla en witloof met garnalen en mimosa eieren en een beetje cocktailsaus + broodje
Namiddag: tomatengroentensoep
Avond: pasta met gegrilde kip in tomatenroomsausje (light room 8) )

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1012 Geplaatst 26 januari 2010 - 22:45

Hallo! Wat was het gezellig op het babyknuffelavondje. Ik heb wel schandalig veel gegeten.
Die 800 gram zullen er morgen wel terug bij zijn, ik heb gegeten: tagliatelle met scampi's en pesto en room, jaja, met parmesaan en daarna nog twee vanillewafeltjes.
Miljaardenondeju. Maar het was allemaal zo lekker :ha .

Ik vond dat ik wel eens één avondje mocht uitschuiven nadat ik zoveel te veel was afgevallen :ha . En ik had dan deze middag al boterhammen gegeten.
Nuja, morgen lopen we weer flink terug in het gareel:
* Ontbijt: Fruitjes met yoghurt 0%
* Tussendoortje: crakotte met kippenwit
* Lunch: groentensoep met tomaatjes en grissinietjes
* Namiddagtussendoortje: yoghurtje 0%, eventueel stuk fruit
* Avond: tomatenslaatje met tonijntjes
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1013 Geplaatst 26 januari 2010 - 23:36

Oh Jessika, ik hoop voor jouw dat het meevalt op de weegschaal.

:8 :8 :8 Snif, om 23.00 u kreeg ik een aanval, soms krijg ik dat en er is niets aan te doen, ik plunder dan gewoon de kasten, ik heb chips gegeten en daarna boterhammen met choco, vreselijk, ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt. :cry:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1014 Geplaatst 27 januari 2010 - 06:59

Jess zei:

Nuja, morgen lopen we weer flink terug in het gareel:
* Ontbijt: Fruitjes met yoghurt 0%
* Tussendoortje: crakotte met kippenwit
* Lunch: groentensoep met tomaatjes en grissinietjes
* Namiddagtussendoortje: yoghurtje 0%, eventueel stuk fruit
* Avond: tomatenslaatje met tonijntjes

Hoop dat het je gesmaakt heeft gisterenavond, kan inderdaad eens geen kwaad en normaal gezien ga je dat niet op de weegschaal merken. Vanmorgen misschien wel, maar je moet geen extra moeite doen om het weg te krijgen.
Met het risico dat je me een zeur vindt :) , je menu is al beter maar nog steeds te weinig. als ik ruw (en eerder ruim) tel zijn dat 13 WW-points (flexi). Je hebt er minstens 17 nodig (heb ik hier gelezen :LOL: ). dus op het goeie pad hoor, maar hup hup nog iets meer :)

We gaan er weer voor vandaag.
Ontbijt: 50 gram brood met magere salami
lunch: maaltijdsalade van gisteren
Avondeten: aspergesoep +
optie A, als ik in de winkel geraak: actifries met hamburger
optie B, als ik niet in de winkel geraak: iets met prei, champignons, aardappelen en kip, da's alles wat er nog is
Tussendoortjes: appelsien, kiwi, actimel, magere platte kaas

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1015 Geplaatst 27 januari 2010 - 07:04

Pff wekker is afgegaan om 4:45 ben nog veel te moe'tjes :8
heb met veel moeite mijn ontbijt opgekregen: Corn flakes Special K zwarte chocolade krullen met halfvolle melk (die moet eerst op :) )
Tussendoortjes heb ik geen tijd meer voor gehad, dat wordt yoghurt puur natuur, appel en druiven.
Lunch wordt een tomatengroentesoepje met een broodje al dan niet met beleg, afhankelijk van de grootte (moet ik nog bekijken).
Avond: bij de mama en de papa, hopelijk wordt het niet teveel. Dat gaat dus een risico worden, want die maken hapjes (meestal groene, rode en zwarte pesto), voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, ...
Het hoofdgerecht is ook mijn voorgerecht nl scampi's met rijst (weet nog niet hoe ze ze juist gaat bereiden), de andere eten konijn :misselijk: Dessert zal een ambachtelijk rijstpapje worden waar ik niet veel zin in heb
Gisteren zat ik aan een puntentotaal van 16, wat toch al veel beter is, maar nog niet mijn totaal, we gaan de goeie richting uit :thumb:

Bewerkt door Spanishke, 27 januari 2010 - 07:09.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1016 Geplaatst 27 januari 2010 - 07:36

ok, mijn vriend is helemaal niet goed bezig :ha 4 kommen cornflakes s morgens, 4 kommen friet,... :trance:
en dan zijn verdediging: maar ik doe mijn best toch? ik drink toch al water? :ha

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1017 Geplaatst 27 januari 2010 - 07:48

crazy_catlady zei:

ok, mijn vriend is helemaal niet goed bezig :ha 4 kommen cornflakes s morgens, 4 kommen friet,... :trance:
en dan zijn verdediging: maar ik doe mijn best toch? ik drink toch al water? :ha

Amai dat is veel :s

Ik ben op de weegschaal gaan staan, zoals ik had verwacht 800 gr bij. :(

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1018 Geplaatst 27 januari 2010 - 07:55

Solotje zei:

Amai dat is veel :s

Ik ben op de weegschaal gaan staan, zoals ik had verwacht 800 gr bij. :(

en daarna had hij nog honger :s :s

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1019 Geplaatst 27 januari 2010 - 08:03

crazy_catlady zei:

en daarna had hij nog honger :s :s

Ik wist niet dat hij ook meedeed? Het is alleszins toch al positief dat hij water drinkt :ha is het dan ook voldoende?
Ja nog honger na 4 kommen corn flakes en 4 kommen friet dat gaat er toch wel moeilijk in bij mij :catnoknow
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1020 Geplaatst 27 januari 2010 - 08:06

Spanishke zei:

Ik wist niet dat hij ook meedeed? Het is alleszins toch al positief dat hij water drinkt :ha is het dan ook voldoende?
Ja nog honger na 4 kommen corn flakes en 4 kommen friet dat gaat er toch wel moeilijk in bij mij :catnoknow

hij zit niet op ks, maar belooft al lang zijn best te doen om te dieëten (er mag gerust wat af maar mijn hoofdzorg is zijn gezondheid...)

maarja, meneer snapt niet dat zijn maag wat moet krimpen en dat 'salades' ook eetbaar zijn...