Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#106 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:04

Ik heb een wii-fit. Ik heb dat een tijdje gebruikt en je zag dat wel. Niet zo zeer op de weegschaal, maar je merkt dat je meer spieren krijgt. En Jeroen vond toch ook dat je het op sommige plaatsen wel zag dat het steviger begon te zitten. Mar ik stond daar dan ook 5 keer per week een uurtje op.  En dat ding houd ook je gewicht bij, dus dat is ook wel een extra motivatie dan, die lijn zie je echt niet graag naar boven gaan ;)

Nu staat hij hier maar te staan, wegens tijdgebrek.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#107 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:05

crazy_catlady zei:

ik heb net een groooote pot lekkere soep gemaakt met verse groentjes, daar ben ik de komende dagen wel goed mee voor 's avonds ;)
en we hebben nog een voorraad fruit ingeslagen waar we ook een tijdje mee zoet zijn ;)

Flink zo Silke! Nu Steve ook nog soep laten eten ;) .

Ik ben vanavond de eerste keer gaan sporten. Ik had gedacht na vijf minuten al halfdood te zijn, maar het viel goed mee. Die meneer in de fitness zei ook van als je conditie ooit (in mijn geval, een dik jaar geleden) heel goed was en je niet fel ziek of geblesseerd bent geweest, blijft die ook wel een beetje, en dat was ook wel.
Ik heb natuurlijk nog maar op 10 procent gedraaid van wat ik vroeger deed, en de intensiviteit was natuurlijk nog laag, maar het ging al:

20 minuten fietsen
15 minuten steppen (= stairmaster)
10 minuten op de ellipsloper (kweet geen andere naam hiervoor)
en dan nog een rondje spieroefeningen.

Ik heb mezelf niet geforceerd, want dat helpt niet, dan heb je maar alleen pijn.

Thuisgekomen heb ik een halve liter minestronesoep gesmikkeld, jamjam!

En morgen doen we weer met goede moed verder :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#108 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:10

Tamara zei:

Ik heb een wii-fit. Ik heb dat een tijdje gebruikt en je zag dat wel. Niet zo zeer op de weegschaal, maar je merkt dat je meer spieren krijgt. En Jeroen vond toch ook dat je het op sommige plaatsen wel zag dat het steviger begon te zitten. Mar ik stond daar dan ook 5 keer per week een uurtje op.  En dat ding houd ook je gewicht bij, dus dat is ook wel een extra motivatie dan, die lijn zie je echt niet graag naar boven gaan ;)

Nu staat hij hier maar te staan, wegens tijdgebrek.

Ok bedankt om het me te laten weten :)
Ik ga denk ik wat afwisselen, hier ligt ook een cd van Zumba dus kan altijd afwisselen met mijn bal, Zumba en de wii-fit dan :) ik ga het toch nooit volhouden als ik elke dag op de wii-fit zou staan, want dat word je vrij snel beu
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#109 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:11

Jess zei:

Flink zo Silke! Nu Steve ook nog soep laten eten ;) .

Ik ben vanavond de eerste keer gaan sporten. Ik had gedacht na vijf minuten al halfdood te zijn, maar het viel goed mee. Die meneer in de fitness zei ook van als je conditie ooit (in mijn geval, een dik jaar geleden) heel goed was en je niet fel ziek of geblesseerd bent geweest, blijft die ook wel een beetje, en dat was ook wel.
Ik heb natuurlijk nog maar op 10 procent gedraaid van wat ik vroeger deed, en de intensiviteit was natuurlijk nog laag, maar het ging al:

20 minuten fietsen
15 minuten steppen (= stairmaster)
10 minuten op de ellipsloper (kweet geen andere naam hiervoor)
en dan nog een rondje spieroefeningen.

Ik heb mezelf niet geforceerd, want dat helpt niet, dan heb je maar alleen pijn.

Thuisgekomen heb ik een halve liter minestronesoep gesmikkeld, jamjam!

En morgen doen we weer met goede moed verder :)

ziet er al goed uit :d
Dan wil ik zeker wel eens afspreken om te gaan zwemmen ofzo :) maar lach dan wel niet met mijn ultraslachte conditie eh :p

Stief eet soep hoor, maar het probleem is dan waarschijnlijk wat hij erachter allemaal eet, zijn moeder maakt altijd soep en dan hoofdschotel (met MEER dan genoeg vlees) en erna eet hij meestal nog een puddingetje... :p
Maar hij gaat al mee vegetarisch eten als we samenwonen :p dat is al een stuk gezonder en euhm... ik zal wel wat minder eten maken dan zen moeder, dan kan hij ook niet zoveel eten als zij :p

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#110 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:12

Ik heb ook een wii fit, en vind de spelletjes wel leuk om te doen, maar eigenlijk vind ik het toch wat overroepen. Haal er persoonlijk toch veel meer voldoening uit om echt te gaan sporten.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#111 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:14

Karolientje zei:

Ik heb ook een wii fit, en vind de spelletjes wel leuk om te doen, maar eigenlijk vind ik het toch wat overroepen. Haal er persoonlijk toch veel meer voldoening uit om echt te gaan sporten.

zo kom je de deur nog eens uit, op den duur blijf je voor alles binnen en dat lijkt me ook niet zo gezond...

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#112 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:14

Ja, dat is waar. Gewoon gaan sporten werkt veel vlugger. Maar als je niet wil/kan buitenkomen is het beter als niets.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#113 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:17

crazy_catlady zei:

ziet er al goed uit :d
Dan wil ik zeker wel eens afspreken om te gaan zwemmen ofzo :) maar lach dan wel niet met mijn ultraslachte conditie eh :p

Deal! Ik ken wel maar één zwembad in Mechelen en troost je, ik kan ook maar tien baantjes ofzo :ha .
Maar dat is al beter dan niks hè :p . En daarna kom je maar knuffelen met Lil en Spongie :)
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#114 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:17

Tamara zei:

Ja, dat is waar. Gewoon gaan sporten werkt veel vlugger. Maar als je niet wil/kan buitenkomen is het beter als niets.

zolang je jezelf niet voor alles opsluit zie ik er geen kwaad in.
Maar ik had een vriendin en die kwam echt helemaal niet meer buiten, shoppen via het internet en voor de rest heel de tijd maar gamen, zeker sinds ze de wii fit had want dan moest ze ook niets meer voor haar conditie doen buiten... Op den duur wou ze zelfs bijna niet meer afspreken met anderen... En als we dan eens iets deden sleurde ze je ook voor de wii...

dan vind ik het niet zo gezond meer :p

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#115 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:20

Jess zei:

Deal! Ik ken wel maar één zwembad in Mechelen en troost je, ik kan ook maar tien baantjes ofzo :ha .
Maar dat is al beter dan niks hè :p . En daarna kom je maar knuffelen met Lil en Spongie :)

ooh tof, dat is ook een extra motivatie :jump:  Goh, ik ben hier altijd gaan zwemmen in het maanhoevenbad (een paar straten verder), maar dat is al sint-katelijne-waver denk ik :p Jij bedoelt de zwemdok zeker? Ik zal eens moeten opzoeken waar het juist is en hoe ik er geraak :p

en inderdaad, het gaat er niet om hoe je begint, het gaat erom hoe je vooruitgaat in de loop van de tijd (en dat je tenminste probeert :p )

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#116 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:23

de sportvoornemens werken aanstekelijk xD Ik zie Sil ineens het huis doorcrossen in volle vaart :p

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#117 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:24

crazy_catlady zei:

ooh tof, dat is ook een extra motivatie :jump: Goh, ik ben hier altijd gaan zwemmen in het maanhoevenbad (een paar straten verder), maar dat is al sint-katelijne-waver denk ik :p Jij bedoelt de zwemdok zeker? Ik zal eens moeten opzoeken waar het juist is en hoe ik er geraak :p

en inderdaad, het gaat er niet om hoe je begint, het gaat erom hoe je vooruitgaat in de loop van de tijd (en dat je tenminste probeert :p )

Katelijne is ook goed hoor, dat is niet veel verder voor mij.
Ik bedoel dat grote nieuw uitziende bad met dolfijntjes op de muren.
Waar ergens woon jij in Mechelen? Anders haal ik je wel uit zunne.
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#118 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:25

Jess zei:

Katelijne is ook goed hoor, dat is niet veel verder voor mij.
Ik bedoel dat grote nieuw uitziende bad met dolfijntjes op de muren.
Waar ergens woon jij in Mechelen? Anders haal ik je wel uit zunne.

ik heb geen flauw idee over welk je het hebt xD

Ik woon eigenlijk nog juist in Sint-Katelijne-Waver, ken je de nekkerspoel?

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#119 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:26

crazy_catlady zei:

zolang je jezelf niet voor alles opsluit zie ik er geen kwaad in.
Maar ik had een vriendin en die kwam echt helemaal niet meer buiten, shoppen via het internet en voor de rest heel de tijd maar gamen, zeker sinds ze de wii fit had want dan moest ze ook niets meer voor haar conditie doen buiten... Op den duur wou ze zelfs bijna niet meer afspreken met anderen... En als we dan eens iets deden sleurde ze je ook voor de wii...

dan vind ik het niet zo gezond meer :p

Inderdaad dan is het niet zo gezond niet meer :) . Maar er zijn altijd zo van die personen die in sommige dingen tot het uiterste gaan. En doordat ze er zover in gaan is het juist niet gezond meer.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#120 Geplaatst 13 januari 2010 - 21:27

Jess zei:

Tien baantjes? dan ben ik verzopen :LOL: