Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1066 Geplaatst 28 januari 2010 - 05:21

Ok, vanaf vandaag ga ik er ook terug vollen bak tegenaan!!! :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1067 Geplaatst 28 januari 2010 - 07:25

Jess zei:

Hei allemaal... Ik had kei, en keifel buikpijn van een uur of vijf tot zojuist.
Ik moet dan ook iets bekennen, ik heb me niet flink aan mijn dieet gehouden in de niet goede zin, ik had vandaag maar alleen een nectarine, een appel, een yoghurt en een tas soep gegeten. En daarna een appelsien. En toen is het begonnen. Die "hele berg" grissinietjes was ook maar een molshoopje.

Dan heb ik vanavond terug een keertje "normaal" gegeten, drie krielpatatjes, stuk kabeljauwhaasje met provencaalse saus en mijn buikpijn is zowaar veel minder.
Echt gek.... Mijn buik is wel nog altijd zoooooooo fel opgezwollen, ik weet niet van wat het komt. Ik hoop dat het morgen beter is, anders heb ik ne buikgriep op mijn lijf denk ik.

Ook van te weinig te eten krijg je buikpijn, Jess. Ik wil niet gaan zeuren of in herhaling vallen, maar je moet echt meer gaan eten... Het eetpatroon wat je nu hebt, is gewoon niet gezond... Je gaat je lichaam meer slecht doen dan goed door dit vol te proberen houden. :hug:

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1068 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:14

Ik maak me ook echt zorgen nu, Jess. We balanceren allemaal op een dunne lijn. Want we moeten gezond eten en niet te veel, maar wel zonder dat het op een eetstoornis gaat lijken. Wat je gisteren gegeten hebt tot het moment van je post vind ik zorgwekkend. En natuurlijk krijg je buikpijn van al dat fruit als er haast niks anders in je maag zit.
Misschien 's middags bij je soep of slaatje 2 of 3 sneetjes brood eten? Dan zit sowieso goed.
Kom aan hè :hug:

Gisteren ben ik dus nog in de winkel geraakt en we hebben gesmuld van een heuse junkfoodmaaltijd: een hamburger met een grote stapel (Actifry)frieten en ketchup en wat frietsaus. Daarna om het af te werken: de ongelooflijk calorierijke, maar oooooh zo lekkere ijsjes van Haagen Dasz, cookie & cream. Denk dat 1 potje van 100 ml gerust 7 flexipoints is. Heb een half potje gegeten en dat heeft me ontzettend gesmaakt. Ben géén ijseter, maar deze. Overpriced, maar zalig.

Menu van vandaag:
** Ontbijt: peperkoek (2 sneetjes) en actimel
** Tussendoor: 2 kiwi's
** Lunch: kippengroentensoep + slaatje met enkele krieltjes, mozarella, quorn en kerstomaatjes
** Vanavond: vlug vlug voor babybezoek: aspergesoep + microgolfmaaltijd van rijst en zoetzure quorn.
Hopelijk op het babybezoek niks verderfelijks :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1069 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:16

Geplaatste afbeelding

Ik ben sinds deze morgen begonnen met het opbouwen van mijn arm- en buikspieroefeningen. Ik haat puddingbuik en puddingarmen Geplaatste afbeelding

Vroeger kon ik in snel tempo 200 push-ups, met mijn neus tot op de grond, zonder dat ik daar achteraf echt moe van was. Heb jaren keurturnen gedaan en later breakdance. Nu kan ik er met moeite (neus komt niet eens in de nabijheid van de grond...) nog 15!!!Geplaatste afbeelding

Jeez, en ik vraag me af waar die paparmen vandaan komen???

Deze morgen dus 50 situps gedaan voor de bovenste buikspieren, 50 voor de schuine buikspieren, 50 voor de onderste.
Armspieroefeningen: 200 rondjes naar voor en 200 naar achter met de armen horizontaal naast het lichaam 15 zielige pogingen tot gewone push-ups en 100 "fake" push-ups (je weet wel, knieën onder je lichaam ipv benen gestrekt achter je)
Ik zoek nog goede oefeningen voor de onderste buikspieren, wie heeft een tip?

Het is nu natuurlijk de bedoeling dat de oefeningen weer vlotter en vlotter gaan en dat ik ze een beetje ga opbouwen. En tegen de zomer wil ik weer vlotjes mijn 200 push-ups doen en zomertopjes-proof armen hebben!

Vandaag had ik echt zo'n moment toen ik naar mezelf keek van "Jeeeeez... hoe heb je het toch zo ver laten komen????" Niet goed... not good at all...

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 januari 2010 - 08:18.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1070 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:20

Achja... Niet erg als je eens een keertje een uitspatting maakt. We leven uiteindelijk ook nog he; dus van iets lekkers genieten moet ook nog kunnen. Ik las voor mezelf ook tijdens het diëten 1 dag per week in waarop het "ietsjes meer" mag zijn, kwestie van ook niet het gevoel te hebben dat je helemaal niks meer mag. ;)

Menu van vandaag:
vanochtend: yoghurtje 0%, toast met lightconfituur, glaasje appelsap, kopje koffie
vanmiddag: aspergesoep met beschuitjes
vanavond: rijst, gebakken ananas en kipfilet
tussendoortjes: dezelfde als gisteren (een mandarijntje, een klein trosje groene en een klein trosje blauwe druifjes)

Vanavond na het werk ook sporten! :jump:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1071 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:24

rocket_queen zei:

Ik maak me ook echt zorgen nu, Jess. We balanceren allemaal op een dunne lijn. Want we moeten gezond eten en niet te veel, maar wel zonder dat het op een eetstoornis gaat lijken. Wat je gisteren gegeten hebt tot het moment van je post vind ik zorgwekkend. En natuurlijk krijg je buikpijn van al dat fruit als er haast niks anders in je maag zit.
Misschien 's middags bij je soep of slaatje 2 of 3 sneetjes brood eten? Dan zit sowieso goed.
Kom aan hè :hug:

Zou het niet beter kunnen zeggen, Jess... Ik zou heel graag tegen je willen zeggen, eet toch gewoon 's middags 2 boterhammetjes. Maar ik snap ook wel dat het niet zo eenvoudig ligt voor je. Die koolhydraten blijken toch echt een struikelblok voor je te zijn... Weet dat je lichaam die koolhydraten toch nodig heeft en dat complexe koolhydraten een verzadigend gevoel geven, iets dat je lichamelijk en mentaal echt goed kan gebruiken tijdens een dieet.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1072 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:25

rocket_queen zei:

Gisteren ben ik dus nog in de winkel geraakt en we hebben gesmuld van een heuse junkfoodmaaltijd: een hamburger met een grote stapel (Actifry)frieten en ketchup en wat frietsaus. Daarna om het af te werken: de ongelooflijk calorierijke, maar oooooh zo lekkere ijsjes van Haagen Dasz, cookie & cream. Denk dat 1 potje van 100 ml gerust 7 flexipoints is. Heb een half potje gegeten en dat heeft me ontzettend gesmaakt. Ben géén ijseter, maar deze. Overpriced, maar zalig.

Klinkt allemaal heerlijk Katrien :goofy:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1073 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:29

Karolientje zei:

Achja... Niet erg als je eens een keertje een uitspatting maakt. We leven uiteindelijk ook nog he; dus van iets lekkers genieten moet ook nog kunnen. Ik las voor mezelf ook tijdens het diëten 1 dag per week in waarop het "ietsjes meer" mag zijn, kwestie van ook niet het gevoel te hebben dat je helemaal niks meer mag. ;)

:jump:

Is dat op mij bedoeld? Ik heb niet gezondigd, hoor :)
Dat was volledig volgens plan en verantwoord. Hamburger was zelfgemaakt, met burgerbrood en vegeburger en actifrietjes zijn ook perfect ok. Naar mijn gevoel was het een junkfoodmaaltijd, in realtiteit was het perfect dieetproof. Heerlijk hè!
Dat halve ijsje was misschien nog de grootste zonde :LOL:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1074 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:31

Al gezellig druk hier in het topic. zit hier met kopje koffie op het werk ;)

Hanne, goed hoor die oefeningen. Kan me jouw puddingarmen niet voor de geest halen, dus dat zal nogal meevallen!
Vind trouwens dat we nog eens moeten afspreken, is weer lang geleden hè!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1075 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:32

rocket_queen zei:

Is dat op mij bedoeld? Ik heb niet gezondigd, hoor :)
Dat was volledig volgens plan en verantwoord. Hamburger was zelfgemaakt, met burgerbrood en vegeburger en actifrietjes zijn ook perfect ok. Naar mijn gevoel was het een junkfoodmaaltijd, in realtiteit was het perfect dieetproof. Heerlijk hè!
Dat halve ijsje was misschien nog de grootste zonde :LOL:

Ik noem dat ook niet zondigen. ;) Ik calculeer zelf ook zo'n maaltijden in hoor; (ook "dieetproof" wegens zelfgemaakt: een keertje een pizza, of een hamburger, ...) Het kwam verkeerd over, denk ik... :ha t Is ook nog vroeg he... mijn oogjes plakken nog half dicht van de slaap. ;)
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1076 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:33

Karolientje zei:

Ik noem dat ook niet zondigen. ;) Ik calculeer zelf ook zo'n maaltijden in hoor; (ook "dieetproof" wegens zelfgemaakt: een keertje een pizza, of een hamburger, ...) Het kwam verkeerd over, denk ik... :ha t Is ook nog vroeg he... mijn oogjes plakken nog half dicht van de slaap. ;)

Je hebt gelijk hoor. Eigenlijk is het gewoon dé ultieme truk voor een duurzaam, goed vol te houden dieet: eten zodat je zelf haast niet in de gaten hebt dat je op dieet staat! Dat is mijn streefdoel :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1077 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:36

rocket_queen zei:

Je hebt gelijk hoor. Eigenlijk is het gewoon dé ultieme truk voor een duurzaam, goed vol te houden dieet: eten zodat je zelf haast niet in de gaten hebt dat je op dieet staat! Dat is mijn streefdoel :)

Daar kan ik me nu eens perfect in vinden zie! :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1078 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:40

Gisteren weer mooi aan mijn dieet gehouden zonder zondigen :) ben echt fier op mezelf dat ik zo goed de ice tea, chips en snoepjes in de kast kan weerstaan.

Avondmaal was: paprika-courgettesoep en daarna verse lasagne met light kaassaus natuurlijk :) .
Vandaag
ontbijt: 2 boterhammekes met confituur
middag: restje lasagne
avond zal niet zo gezond zijn vrees ik, maar ventje had er zin in (1keertje mag wel hè O:) ?): stoofvlees, appelmoes en frietjes
tussendoortje: appel, banaan, passievrucht en activiadrink

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1079 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:44

Lisje zei:

Gisteren weer mooi aan mijn dieet gehouden zonder zondigen :) ben echt fier op mezelf dat ik zo goed de ice tea, chips en snoepjes in de kast kan weerstaan.

Avondmaal was: paprika-courgettesoep en daarna verse lasagne met light kaassaus natuurlijk :) .
Vandaag
ontbijt: 2 boterhammekes met confituur
middag: restje lasagne
avond zal niet zo gezond zijn vrees ik, maar ventje had er zin in (1keertje mag wel hè O:) ?): stoofvlees, appelmoes en frietjes
tussendoortje: appel, banaan, passievrucht en activiadrink

Mooi menu hoor! Wat ik vroeger deed, toen ik geen actifry had, was overfrieten maken als vriend echte frieten at. Geeft ook een frietengevoel, maar kan toch perfect. Als je toch echte frietjes eet, gewoon niet te veel, een kwart van je bord bijvoorbeeld.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1080 Geplaatst 28 januari 2010 - 08:50

rocket_queen zei:

Al gezellig druk hier in het topic. zit hier met kopje koffie op het werk ;)

Hanne, goed hoor die oefeningen. Kan me jouw puddingarmen niet voor de geest halen, dus dat zal nogal meevallen!
Vind trouwens dat we nog eens moeten afspreken, is weer lang geleden hè!

Had het er eergisteren met mijn schoonzus nog over en die kon zich het ook niet herinneren, maar toen begon er iets te dagen en zei ze dat ik blijkbaar een manier had gevonden om mij te kleden naar mijn figuur... :ha

Samen met haar heb ik me ook bedacht dat er in de loop van de jaren heel wat kilootjes zijn blijven plakken. Niet altijd even dramatisch als Het Grote Tapasincident (5 kilo op 2 maand), maar de som is uiteindelijk even onaangenaam op de weegschaal... Toen ik uit huis ging, nu zo'n 8 jaar geleden, woog ik wel wat weinig, maar toen ik in een gesprek met mijn schoonzusje even terugrekende hoeveel kilootjes er ondertussen zijn bijgekomen en wat daar de cruciale momenten voor zijn geweest schrok ik toch wel: 15 kilo op 8 jaar! Als ik zo verder ga mogen ze mij op mijn 40e met zo'n kraan uit mijn bed komen hijsen zoals die dikkerdjes op tv :ha

Dus heb inmiddels mijn streefdoel wat aangepast. Ik wil die 15 kilo niet allemaal kwijt, maar de 6 vooropgestelde kilo's gaan toch niet voldoen vrees ik. 8) Het gewicht dat ik had na mijn eerste jaar op kot lijkt me ideaal, maar goed, we evalueren en her-evalueren dat wel in de loop van mijn afvalavontuur. Ik wil gewoon een gewicht waar ik me goed bij voel en waarbij ik flatterend in mijn kleren pas.

Blijft wel dat ik vind dat het gezond en geleidelijk aan moet gebeuren én dat ik ondertussen niet het gevoel wil hebben dat ik op dieet ben. Gewoon lekker blijven eten, gezonde porties en af en toe een uitspatting moet kunnen ;)

Dus ja, heb nog wel wat dieetmaanden voor de boeg, maar ach... al duurt het een jaar... als het eindresultaat maar goed is en ik mijn metabolisme niet verpest en daarna als een gek ga jojo-en dan mag het van mij wel even duren ;) Als de kilo's maar weg gaan en weg blijven!

Overigens ben ik nu aan het twijfelen om me in te schrijven voor start to run hier in Antwerpen. Voor 12 weken begeleiding betaal je 25 euro en de ziekenkas betaalt dan nog eens 10 euro terug. Geen geld toch?!

PS Afspreken moeten we ZEKER nog eens doen! Zsazsa zal zeker blij zijn met nog eens een bezoekje van haar grootste fan ;)
En omgekeerd is het al veeeel te lang geleden dat ik Pebbs nog eens heb gezien!

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 januari 2010 - 09:02.