Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1126 Geplaatst 28 januari 2010 - 15:45

Jess zei:

Amai, vijf punten voor 50 gram speculaas, voor 250 kcal? Dat is wel veel. als je dan 20 punten per dag mag eten, dan mag je eigenlijk maar 1000 kcal eten...

Is niet helemaal te vergelijken. WW telt vetten en kcal.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1127 Geplaatst 28 januari 2010 - 15:47

Jess zei:

Activia eet ik altijd 0%, dan is dat minder denk ik hè. Ik ga me straks na het poetsen en wassen en strijken eens bezighouden met de puntjesteller denk ik.
Morgen komt mijn mama op bezoek, joepie!!! :cheer: en dan heb ik graag alles spic en span. (Hoewel ze ook een wandje in gyproc komen zetten morgen en alles dan terug stoffig is O:) )

Ja, dan zal dat maar 1 punt ofzo zijn denk ik. Ik neem als ik activia neem die met volle melk :LOL: En die wissel ik dan af met gewone 0% yoghurtjes

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1128 Geplaatst 28 januari 2010 - 15:48

Smitten Kitten zei:

Is niet helemaal te vergelijken. WW telt vetten en kcal.

Smitten Kitten zei:

Ja, dan zal dat maar 1 punt ofzo zijn denk ik. Ik neem als ik activia neem die met volle melk :LOL: En die wissel ik dan af met gewone 0% yoghurtjes

Dat is juist ja. Daarmee dat het ook niet zoveel kwaad zal kunnen. Ik heb eens op je blog gekeken en ik wist niet dat zoveel dingen 0 punten zijn: fruit, magere soep,...
Ik eet dus echt veel dingen van 0 punten, mijn heel ontbijt is vaak 0 punten, mijn lunch als ik geen proteinen neem ook.
Straks eens puntjes ingeven. Ik heb wel de vragen al ingevuld en ik mag er 19.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1129 Geplaatst 28 januari 2010 - 15:58

Ik denk inderdaad dat je heel veel dingen at met 0p of een heel laag puntengehalte (bv garnalen). Ik vind het fijne aan WW dat je eigenlijk alles mag eten, maar daar gewoon niet te zot in moet doen. Dus speculaasje af en toe is geen probleem, je moet echt niet overleven op enkel dingen waar je al van ver aan kan zien dat het "light" of "dieet" is. Dat is ook echt saai ;) En een chipje of een koekje is niet "zondigen" (ik haat dat woord) maar op een gepaste manier, met mate genieten van lekkere dingen. Ik eet ook af en toe wel eens dingen die flink wat punten bevatten, maar die in een WW-dieet volledig aanvaardbaar zijn. En als ik 's avonds wat punten over heb spendeer ik die in een gewone WW-week zonder enige schroom aan chipjes of een glaasje wijn :LOL: (enkel deze week moet ik een beetje opletten omdat er zoveel sociale verplichtingen met hapjes en toestanden gepland zijn, maar op normale WW-dagen in een normale WW-week gaan al mijn puntjes gewoon op en geniet ik echt van mijn eten, zonder schuldgevoelens)

PS Ja, kan wel wat verschil in puntentotaal zitten. Mijn schoonzus wilt zwangerschapskilootjes kwijt en geeft de borst, is een cm of 15 groter als mij schat ik zo en mag 30 punten!!! Hoe relaxt is dat wel niet 8)

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 januari 2010 - 16:00.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1130 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:05

Smitten Kitten zei:

Ik denk inderdaad dat je heel veel dingen at met 0p of een heel laag puntengehalte (bv garnalen). Ik vind het fijne aan WW dat je eigenlijk alles mag eten, maar daar gewoon niet te zot in moet doen. Dus speculaasje af en toe is geen probleem, je moet echt niet overleven op enkel dingen waar je al van ver aan kan zien dat het "light" of "dieet" is. Dat is ook echt saai ;) En een chipje of een koekje is niet "zondigen" (ik haat dat woord) maar op een gepaste manier, met mate genieten van lekkere dingen. Ik eet ook af en toe wel eens dingen die flink wat punten bevatten, maar die in een WW-dieet volledig aanvaardbaar zijn. En als ik 's avonds wat punten over heb spendeer ik die in een gewone WW-week zonder enige schroom aan chipjes of een glaasje wijn :LOL: (enkel deze week moet ik een beetje opletten omdat er zoveel sociale verplichtingen met hapjes en toestanden gepland zijn, maar op normale WW-dagen in een normale WW-week gaan al mijn puntjes gewoon op en geniet ik echt van mijn eten, zonder schuldgevoelens)

PS Ja, kan wel wat verschil in puntentotaal zitten. Mijn schoonzus wilt zwangerschapskilootjes kwijt en geeft de borst, is een cm of 15 groter als mij schat ik zo en mag 30 punten!!! Hoe relaxt is dat wel niet 8)

Ja, met die borstvoeding zal ze ook veel verbruiken hè :-).

Ik ga ook wel terug een beetje brood eten, maar zeker niet zoveel als vroeger. Ik heb echt last van mijn suikerspiegel dan. Nu is het weer even beter omdat ik koek heb gegeten, maar ik heb daar echt last van.
Ik denk dat ik 's middags gewoon mijn cracotjes eet en dat ik de patatten laat voor wat ze zijn. Ik vind dat trouwens ECHT niet lekker, moet dat binnen wurmen, tenzij het krieltjes in de schil zijn gelijk gisteren.
Ik ga mezelf dan wel een keer of twee per week puree gunnen (dat lust ik wel) of eens pasta ofzo.
En als ik 17 puntjes eet, en er twee spaar, mag ik dan in het weekend "e nijsje' (een ijsje dus)!! :cheer:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1131 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:10

Smitten Kitten zei:

Heb wel aan mijn vriend gezegd dat hij deze avond die canderelrepen eens moet meebrengen, klonk wel nog lekker :LOL:

ze zijn echt lekker! Blij dat ik eindelijk ook eens een tip aan je heb kunnen doorgeven :)
Ze hebben ze ook in melkchocolade crunchy, die zijn ook erg lekker, maar ik verkies de zwarte met sinaas toch nog ietsje meer omdat dat meer variatie is. Ik kan het nog altijd niet geloven dat dat maar zo weinig kcal zijn voor een volledige reep!
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#1132 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:10

ja, borstvoeding is 10 punten extra ;)

ik lust ook niet graag aardappelen, liever pasta of rijst. Puree lust ik ook wel. Tegenwoordig eten we meestal volkoren paste en bruine rijst, mmm ;)

Ja Jess, tuuuurlijk mag je van je gespaarde puntjes een ijsje eten!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1133 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:11

Jess zei:

Ja, met die borstvoeding zal ze ook veel verbruiken hè :-).

Ik ga ook wel terug een beetje brood eten, maar zeker niet zoveel als vroeger. Ik heb echt last van mijn suikerspiegel dan. Nu is het weer even beter omdat ik koek heb gegeten, maar ik heb daar echt last van.
Ik denk dat ik 's middags gewoon mijn cracotjes eet en dat ik de patatten laat voor wat ze zijn. Ik vind dat trouwens ECHT niet lekker, moet dat binnen wurmen, tenzij het krieltjes in de schil zijn gelijk gisteren.
Ik ga mezelf dan wel een keer of twee per week puree gunnen (dat lust ik wel) of eens pasta ofzo.
En als ik 17 puntjes eet, en er twee spaar, mag ik dan in het weekend "e nijsje' (een ijsje dus)!! :cheer:
Klopt, voor die borstvoeding mag ze 12 punten eten ;)

Wat de suikerspiegel betreft kies je best voor complexe koolhydraten (volkorenpasta etc), maar dat weet je wel he.

Ik ga volgende week sparen voor een ijsje met verse chocoladesaus :LOL:
Ondanks dat ik niet graag zoet eet heb ik daar al een hele week zin in 8)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1134 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:16

Eigenlijk ben ik ook helemaal geen zoetebekje, maar zo'n warme chocomelk (nu drink ik hem tegenwoordig met sojamelk, echt een aanrader!) kan me echt wel smaken, zeker als het zo koud is buiten :)

Jess, die grissinietjes (of hoe het ook noemt) waar vind je die? Zijn dat er ook voor bij in de soep te doen of niet? Ik zocht croutons voor in de soep, maar ze hebben die niet hier in de Colruyt in Lebbeke (is wel een kleine ook natuurlijk)
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1135 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:17

Smitten Kitten zei:

Klopt, voor die borstvoeding mag ze 12 punten eten ;)

Wat de suikerspiegel betreft kies je best voor complexe koolhydraten (volkorenpasta etc), maar dat weet je wel he.

Ik ga volgende week sparen voor een ijsje met verse chocoladesaus :LOL:
Ondanks dat ik niet graag zoet eet heb ik daar al een hele week zin in 8)

Uhuh, dat weet ik wel, ik eet sowieso nooit witte pasta of rijst. Ik heb dat lang moeten eten met mijn maagzweren, maar nu ik daar geen last meer van heb, eet ik dat niet meer.
Als ik dan als iets van dat spul ga eten, eet ik inderdaad volkorenspul.

Maar ik merk dat wel. Is ook logisch eigenlijk. Ik heb het veel makkelijker zonder veel boterhammen. Elk zijn ding hè. Maar jullie hadden wel gelijk, ik at veel te weinig.

Vandaag: geen ontbijt, ik was pas om half negen binnen en om negen uur begon de les al.
Lunch: grote kom groentensoep met koala boterham en dessertje een activia 0%.
Tussendoortje: tomaat met garnaaltjes en 4 cracotjes
Tussendoortje: de welgekende speculaasjes waar ik zo over gezeurd heb :ha
Avond: Kweetet nog niet, dadelijk naar de winkel, maar ik heb nog eens zin in een slaatje 8)
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1136 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:19

Spanishke zei:

Eigenlijk ben ik ook helemaal geen zoetebekje, maar zo'n warme chocomelk (nu drink ik hem tegenwoordig met sojamelk, echt een aanrader!) kan me echt wel smaken, zeker als het zo koud is buiten :)

Jess, die grissinietjes (of hoe het ook noemt) waar vind je die? Zijn dat er ook voor bij in de soep te doen of niet? Ik zocht croutons voor in de soep, maar ze hebben die niet hier in de Colruyt in Lebbeke (is wel een kleine ook natuurlijk)

Grissini komt van bij Oil en Vinegar, de volkoren grissini neem ik altijd.
Zijn van die minietjes. Heel lekker, en 80 kcal voor 35 stuks. Lekker knapperig!!
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1137 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:26

Wat voor lessen geef je Jess? En aan welke mensen? Dat is in de VDAB?

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1138 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:31

Oh ja, goed dat je meer gaat eten Jess! Anders zou je het niet lang volhouden denk ik (ik toch niet :LOL: ).

Ik eet als koekje ook vaak een Samsonkoek, Plopkoek of Bob de Bouwer koek :LOL: . Droge koekjes van maar ongeveer 2 punten per pakje (Plop iets meer dacht ik...) Maar wel lekker, jammie!
Tuc koekjes eet ik ook wel eens, 3 voor 1 punt :h . Heel fijn om 's avonds nog een paar van te eten.
En de chocomelk van Cecemel in de senseo vind ik ook heel lekker, is maar 1,5 punt. Maar dat is wel met water dan en niet iedereen lust dat graag. Ik vind het ook minder zwaar dan echte chocomelk.

Ik heb weer soep (danku mama ;) ). Paprika-wortelsoep, jammie! Maar ik zou er graag een pikant smaakje in proeven... iemand een idee van iets dat ik erin zou kunnen doen nog? Iets met weinig punten en ook niet te pikant?

Bewerkt door Nathalie, 28 januari 2010 - 16:31.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1139 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:55

Spanishke zei:

Die grissinietjes heb je ook bij Delhaize en Colruyt. Hebben verschillende soorten.
Zit in deze verpakking:
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Lisje, 28 januari 2010 - 16:55.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1140 Geplaatst 28 januari 2010 - 16:59

Nathalie zei:

Ik heb weer soep (danku mama ;) ). Paprika-wortelsoep, jammie! Maar ik zou er graag een pikant smaakje in proeven... iemand een idee van iets dat ik erin zou kunnen doen nog? Iets met weinig punten en ook niet te pikant?

Voor iets pikant in mijn soep te doen of ander eten, gebruik ik Sambal Oelek, geen flauw idee hoeveel punten dat zijn, kruiden kijk ik eigenlijk niet naar... is eigenlijk meer zo'n soort van pasta dat je heel makkelijk op een lepeltje kunt doen. Tabasco gebruik ik daarvoor ook, eventueel wat chillikruiden of pili pili

Jess: Oil en Vinegar hebben ze geloof ik ook in Mechelen, zaterdag even passeren dan als we er dan toch zijn :)
Lisje: Bedankt, het zijn dus eigenlijk zo'n soort van soepstengels :) ik dacht dat het eerder croutons waren, maar zeker het proberen waard!

Bewerkt door Spanishke, 28 januari 2010 - 17:02.

Geplaatste afbeelding