Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1171 Geplaatst 28 januari 2010 - 19:28

Ben aan het twijfelen om terug soep te maken...omdat ik toch wil proberen van een kleiner potje te nemen nu :ha , maar ik heb schrik dat heel mijn keuken gaat volhangen door te mixen in zo'n kleine pot :lachen:
Als ik dat hier zo lees, eten jullie wel zo goed als elke dag andere soep. Is die dan altijd zelf gemaakt en hoeveel maak je dan zoal? Een halve liter, 1 liter?

Nu ben ik aan het twijfelen om broccoli te proberen met curry en wat kokosmelk, receptje gevonden via internet, vraag is natuurlijk of dat niet te moeilijk is...

Hier mekkeren ze trouwens ook altijd en er staan ook voorlopig 2 merken (nog even kitteneten voor Mystic) droogvoer klaar, zou dat niet meer uit curiositeit zijn?

Bewerkt door Spanishke, 28 januari 2010 - 19:30.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1172 Geplaatst 28 januari 2010 - 19:33

Smitten Kitten zei:

Pumpkin heeft dat ook vreselijk... die staat altijd zo te mekkeren als ik aan het aanrecht sta, zelfs als ik een zak sla opentrek ofzo... Terwijl er dan her en der in huis kommetjes staan met verschillende soorten brokjes, natvoer en rauwvoer... Maar ja, met de naam van een groente was het er wel een beetje om vragen natuurlijk 8) Ze zeggen dat wel eens he, zo baasje, zo beestje. 't Is wel te zien dat die kattenbende hier van mij is en niet van mijn vriend de panlat, want de katten zitten allemaal goed in het vlees :ha Maar ja, dat moet voor britjes he ;)
(de brokjes eten ze uit roestvrij stalen schaaltjes en de rest uit porseleinen platte schaaltjes. We hebben 2 plastiek potjes en altijd als ik die gebruik -omdat de rest allemaal afgewassen moet worden- gaat mijn vriend direct mekkeren over hoe ongezond plastiek is ;) )

Hihi, same here :) . De poezels zitten ook goed in het vlees, mijn vriend is hier ook de panlat :ha .
De katten zijn hier ook zo mama-kindjes, maar ik geef ze dan ook altijd eten en daarmee dat ze volgens mij ook zo lelijk beginnen doen als ik aan het aanrecht sta :ha . Lily durft er dan ook wel eens op te springen, maar dat mag niet.
Enfin, dat gezegd zijnde... :ha
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1173 Geplaatst 28 januari 2010 - 19:35

Spanishke zei:

Ben aan het twijfelen om terug soep te maken...omdat ik toch wil proberen van een kleiner potje te nemen nu :ha , maar ik heb schrik dat heel mijn keuken gaat volhangen door te mixen in zo'n kleine pot :lachen:
Als ik dat hier zo lees, eten jullie wel zo goed als elke dag andere soep. Is die dan altijd zelf gemaakt en hoeveel maak je dan zoal? Een halve liter, 1 liter?

Nu ben ik aan het twijfelen om broccoli te proberen met curry en wat kokosmelk, receptje gevonden via internet, vraag is natuurlijk of dat niet te moeilijk is...

Hier mekkeren ze trouwens ook altijd en er staan ook voorlopig 2 merken (nog even kitteneten voor Mystic) droogvoer klaar, zou dat niet meer uit curiositeit zijn?

Wat heel lekker is, is wortel met curry en kokosmelk. Wel niet teveel kokosmelk, want dat is nogal vet.
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1174 Geplaatst 28 januari 2010 - 19:35

Spanishke zei:

soms een doos, maar meestal zelfgemaakte met diepvriesgroenten :)
als ik echt tijd en zin heb met verse zelfgesneden groentjes, maar meestal met diepvries ;)
Ik neem geen maten, ik gok gewoon, ik doe er wat groenten in, en wat water, probeer er niet al te veel water bij te doen want ik hou wel van dikke soep.
en als ik teveel heb ben ik blij want dan moet ik er de dag erop geen meer maken ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1175 Geplaatst 28 januari 2010 - 19:37

Jess zei:

Wat heel lekker is, is wortel met curry en kokosmelk. Wel niet teveel kokosmelk, want dat is nogal vet.

Die nieuwe select versies van Royco zijn ook erg lekker nog!
Wortelsoep met curry en appel, echt een aanrader, allez vind ik toch :)
Bedankt dat ga ik ook eens opzoeken.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1176 Geplaatst 28 januari 2010 - 19:39

Ik maak eigenlijk altijd zelf soep, per grote uitzondering eens een doosje, maar eigenlijk nooit. Zelfgemaakt is veel lekkerder en goedkoop.
Ik neem meestal als basis een zakje groenten, en dan snij ik er nog zelf vanalles bij: paprika, tomaten, prei, worteltjes, .... Vanalles :) .
Magere bouillonblokjes, eventueel tomatenpassata. In stukjes laten of mixer erdoor, kan je kiezen. Is echt maar 10 minuten werk en zo gezond! Wij eten elke dag soep. Zonder uitzondering.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1177 Geplaatst 28 januari 2010 - 19:40

Spanishke zei:

Die nieuwe select versies van Royco zijn ook erg lekker nog!
Wortelsoep met curry en appel, echt een aanrader, allez vind ik toch :)
Bedankt dat ga ik ook eens opzoeken.

En als je er een extra accent aan wil toevoegen, moet je er citroengras bijdoen, dat is lekker!
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1178 Geplaatst 28 januari 2010 - 19:44

Ik maak wel een paar keer per week verse soep, maar dat is voor mij gewoon echt cruciaal om mijn dieet te doen slagen.  Ik maak inderdaad niet zo heel grote hoeveelheden, heb graag wat afwisseling. Soms maak ik eens wat grotere porties en dan steek ik de helft ervan in de diepvries. Soms snijdt ik de groentjes zelf, soms kies ik uit luiheid of tijdsgebrek voor diepvriesgroentjes. Wat ook nog lekker is, is wortelsoep met (hoe vreemd het ook klinkt...) appelsiensap (vers geperst natuurlijk) en curry of thijm. Klinkt een beetje zoals die Royco waar je het over hebt.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1179 Geplaatst 28 januari 2010 - 19:52

Smitten Kitten zei:

Ik maak wel een paar keer per week verse soep, maar dat is voor mij gewoon echt cruciaal om mijn dieet te doen slagen. Ik maak inderdaad niet zo heel grote hoeveelheden, heb graag wat afwisseling. Soms maak ik eens wat grotere porties en dan steek ik de helft ervan in de diepvries. Soms snijdt ik de groentjes zelf, soms kies ik uit luiheid of tijdsgebrek voor diepvriesgroentjes. Wat ook nog lekker is, is wortelsoep met (hoe vreemd het ook klinkt...) appelsiensap (vers geperst natuurlijk) en curry of thijm. Klinkt een beetje zoals die Royco waar je het over hebt.

Dat heb ik ook al gemaakt, in navolging van die soepen die op tv komen, de witte, groene, oranje en rode.
Je kan er ook wat pompoenstukjes bijdoen, is ook lekker.

Ook lekker is courgettensoep met philadephia of broccoli met boursin. Jammie :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1180 Geplaatst 28 januari 2010 - 20:05

Smitten Kitten zei:

Ik maak wel een paar keer per week verse soep, maar dat is voor mij gewoon echt cruciaal om mijn dieet te doen slagen.  Ik maak inderdaad niet zo heel grote hoeveelheden, heb graag wat afwisseling. Soms maak ik eens wat grotere porties en dan steek ik de helft ervan in de diepvries. Soms snijdt ik de groentjes zelf, soms kies ik uit luiheid of tijdsgebrek voor diepvriesgroentjes. Wat ook nog lekker is, is wortelsoep met (hoe vreemd het ook klinkt...) appelsiensap (vers geperst natuurlijk) en curry of thijm. Klinkt een beetje zoals die Royco waar je het over hebt.

Oh klinkt lekker inderdaad! Hoeveel appelsiensap op 1 liter soep ongeveer, weet je dat? Ik ben niet zo echt voor dingen af te gaan wegen en te meten en te doen, ik doe het liever op het gevoel, maar dan moet ik eerst kunnen koken natuurlijk :lachen:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1181 Geplaatst 28 januari 2010 - 20:10

Hm, ik doe dat altijd zo een beetje op smaak eigenlijk :LOL: Veel proeven terwijl je de appelsiensap erbij giet 8)

PS Ik zou beginnen met het sap van 2 appelsienen en dan eens zien of er nog bij moet of niet.

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 januari 2010 - 20:12.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1182 Geplaatst 28 januari 2010 - 20:43

Smitten Kitten zei:

Hm, ik doe dat altijd zo een beetje op smaak eigenlijk :LOL: Veel proeven terwijl je de appelsiensap erbij giet 8)

PS Ik zou beginnen met het sap van 2 appelsienen en dan eens zien of er nog bij moet of niet.

Ga ik zeker en vast eens proberen! Nu zit ik met een zelfgemaakt wortelsoepje achter mijn laptop. Een halve appel heb ik er wel in gedaan en ik moet zeggen dat het nog gelukt is! Het smaakt alleszins al veel minder flauw dan mijn bloemkolensoep :lachen: , maar dat kan ook niet anders, want heb er een beetje gember in gedaan ook naast nog wat andere kruiden en verse groenten :)
Mocht ik hier appelsienen gehad hebben, dan had ik het nu geprobeerd, maar blijkbaar hebben we enkel bloedsinaas en die smaak is toch wel nog heel wat anders, ik denk niet dat het hetzelfde zou geweest zijn... wel eentje voor bij mijn receptenlijst toe te voegen! :love3: en ook die met kokosmelk

Bewerkt door Spanishke, 28 januari 2010 - 20:46.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1183 Geplaatst 28 januari 2010 - 21:18

Ik ben net terug, amai dat is warm, midden in de oefeningen begon het te rommelen in mijn buik en werd ik niet goed, kwam thuis en ik belande op de pot. :s
Hoe zou dat komen?

Bewerkt door Solotje, 28 januari 2010 - 21:19.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1184 Geplaatst 28 januari 2010 - 21:23

Solotje zei:

Ik ben net terug, amai dat is warm, midden in de oefeningen begon het te rommelen in mijn buik en werd ik niet goed, kwam thuis en ik belande op de pot. :s
Hoe zou dat komen?

Amai Anja, dat is niet niks. Misschien nog even wennen van de eerste keer? Had je iets gegeten op voorhand?
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1185 Geplaatst 28 januari 2010 - 21:26

Jess zei:

Amai Anja, dat is niet niks. Misschien nog even wennen van de eerste keer? Had je iets gegeten op voorhand?

Ja, pompoensoep en 2 boterhammen met choco en speculaaspasta.