Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1261 Geplaatst 30 januari 2010 - 22:28

Spanishke zei:

Silke: Dat is wel erg spijtig, blijf je bijkomen of wordt dat na een tijdje niet beter? Hoelang heb je dat al in totaal geprobeerd?

ik denk dat een 2 maand het maximum was en ik bleef bijkomen.
Dus ik ga gewoon terug even met vervangmaaltijden proberen.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1262 Geplaatst 31 januari 2010 - 09:41

Hoi dames,

Hier meld ik me ook weer eens. Vrijdagavond was er dus een etentje bij een vriendin. Voorgerecht en hoofdgerecht waren perfect dieetproof, dessert: no comment :)
Eerst: wortelsoep met wolkje kokosroom
hoofdgerecht: kippenstoofpotje met in de oven gebakken aardappeltjes
Nagerecht: perenspeculaastaart :trance: en nog een millionaire's cookie (zanddeeg, caramel + chocolade). Dessert was volledig homemade en de kcal zoooo waard :d
Heb wel slechts ministuk taart gehad, maar wel genoten.

Gisteren een lange dag van hier naar daar. 's Morgens naar een hele droevige begrafenis, op een uur rijden. De deur uit zonder ontbijt :knuppel:
Tijdens luchtijd bij vriend's ouders gekomen, daar mee gegeten (croque met spiegelei en sla)
Dan vanalles en nog wat gedaan en uiteindelijk was het te laat om nog boodschappen te gaan doen en te koken. Dus romantisch etentje bij Italiaan. Zo kom je dus aan zonder planning :s Maar bij de italiaan had ik Penne a la wodka met parmaham. Best ok. Alleen is het zo'n Italiaan waar je vooraf al hapjes krijgt of je het nu vraagt of niet en ik kreeg ook 4 zelfgebakken koekjes bij mijn koffie die ik genomen heb tijdens het dessert van vriend. Dan neem je braaf koffie en lappen ze zoiets :)

Enfin, moeilijke 2 dagen, vandaag lekker rustig thuis. Heb wel niets in huis, dus zal nog naar de groentewinkel moeten...

Vanmorgen op de weegschaal was er 200 gram af tov vorige week. dat maakt een halve kilo op 2 weken... Traaaaaaaaaaaagggg, maar het gaat :d Ik houd vol, bij mij gaat het in sprongen meestal. Ik voel een sprong aankomen :x (hoop ik dan)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1263 Geplaatst 31 januari 2010 - 10:29

Bonjour les filles!

Mijn aspergesoepje staat op het vuur en zo meteen geroosterde boterhammetjes met kipfilet en aspergesoep. Deze avond lemon-crab linguine volgens WW recept. Mmmm!
En tussendoor helaas huis opruimen en kuisen en deze avond eventjes gaan werken.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1264 Geplaatst 31 januari 2010 - 10:38

Hey dames!!
Ik heb dus gisteren veel en veel gezondigd.
Ontbijt: braafjes fruitjes en yoghurt
Tussendoor en Lunch: verse groentensoep
Dan om 16u twee boterhammen met speculaaspasta
Om 18u30 scampietjes met gewokte groentjes
En nu komt het...

's avonds hadden we bezoek (Anja en Dave ;) ), en dan heb ik een glaasje met garnaaltjes en tomaat gegeten, twee stukken light pizza (tot hier nog ok) en dan kreeg ik honger (jaja, honger) en ik heb ik 128 bladerdeeghapjes gegeten. Zoveel leek het toch alleszins :ha . Ik heb wel geen alcohol gedronken :)

Ik ben dus NIET flink geweest deze week, gisteren zoveel gezondigd en ergens een andere dag nog boterhammen met speculaaspasta...

Nu ga ik iets zeggen dat bij veel mensen in het verkeerde keelgat gaat schieten, maar ik ga toch terug mijn brood en aardappelen schrappen. Ik merk dat mijn suikerspiegel veel meer schommelt als ik dat te veel eet. Ik ga wel niet meer zo weinig eten als voorheen, en wel 's middags wat cracotjes ofzo.
Ik weet echt waar dat jullie het goed bedoelen hè, en jullie zijn allemaal schatjes :hug: , maar elk lichaam is anders en het is voor mij veel moeilijker als ik brood eet, ik kan het beter laten, want als ik brood eet, heb ik gegarandeerd een uur later honger.

Vandaag ga ik een dagje met vervangmaaltijden opvullen. Ik heb er nog een aantal en op die manier kan ik wat compenseren na gisteren. Ik eet tussendoor ook nog wat magere groentensoep, want alleen die shakes, daar word ik onnozel van.

Deze week ben ik drie dagen thuis, ik werk alleen op dinsdag en donderdag, op woensdag heb ik verlof en komt in de namiddag de kleine van mijn vriendin. Ik ga dus straks mijn weekplanning maken en hier posten :) .
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1265 Geplaatst 31 januari 2010 - 11:28

Ai toch Jess... Maar ja... die bladerdeeghapjes moesten zo lekker maar niet zijn he! Als die ergens worden bovengehaald, kan ik er ook niet vanaf blijven, da's een garantie! :lachen:

Ik ben vanochtend gaan sporten en heb me daar ook gewogen... Er is nog eens 600gr vanaf. Toch best een mooi resultaat. :LOL:

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1266 Geplaatst 31 januari 2010 - 11:29

Karolientje zei:

Ai toch Jess... Maar ja... die bladerdeeghapjes moesten zo lekker maar niet zijn he! Als die ergens worden bovengehaald, kan ik er ook niet vanaf blijven, da's een garantie! :lachen:

Ik ben vanochtend gaan sporten en heb me daar ook gewogen... Er is nog eens 600gr vanaf. Toch best een mooi resultaat. :LOL:

Goed zo Karolien! Dat is mooi, en je blijft telkens afvallen, heel goed!
Ik ga als ik hier alles heb opgeruimd ook sporten, de fitness is open tot 15u en ik ben alleen thuis dus ik heb wel tijd :) .

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1267 Geplaatst 31 januari 2010 - 11:33

luxe dat hij bij jou nog zo laat open is op zondag! Hier sluit hij 's middags, dus ik moet toch een beetje op tijd opstaan op zondag als ik er op tijd wil zijn.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1268 Geplaatst 31 januari 2010 - 11:36

Karolientje zei:

luxe dat hij bij jou nog zo laat open is op zondag! Hier sluit hij 's middags, dus ik moet toch een beetje op tijd opstaan op zondag als ik er op tijd wil zijn.

Ja, dat is wel fijn, ik heb dus nog tijd.

Ik kon het niet laten en ben toch op de weegschaal gaan staan, eris 600 gram bij jammer genoeg. Je hebt jouw 600 gram dus aan mijn gegeven, Karolien :) .

Dat toont dus nog eens aan dat ik echt wel streng moet zijn en me geen schuivertjes kan veroorloven.
Twee dagen boterhammen met ongezond beleg en een avondje hapjes en ik heb het zitten.
Dat bewijst ook nog maar eens dat elk lichaam anders is :)

Bewerkt door Jess, 31 januari 2010 - 11:37.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1269 Geplaatst 31 januari 2010 - 11:38

:ha :ha Blijkbaar is die 600 gr inderdaad jouw richting uitgegaan.
Nu is het op zich nog geen ramp natuurlijk he Jess. Je was al erg veel afgevallen, dus t is niet echt een stap achteruit. Gewoon vanaf nu geleidelijk aan weer wat gaan afvallen. ;)

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1270 Geplaatst 31 januari 2010 - 11:40

Karolientje zei:

:ha :ha Blijkbaar is die 600 gr inderdaad jouw richting uitgegaan.
Nu is het op zich nog geen ramp natuurlijk he Jess. Je was al erg veel afgevallen, dus t is niet echt een stap achteruit. Gewoon vanaf nu geleidelijk aan weer wat gaan afvallen. ;)

Inderdaad. In totaal ben ik nog altijd bijna twee kilo kwijt. Dat is nog altijd ok :) . Vandaag een dagje shakes drinken en morgen starten we met goede moed :) .
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1271 Geplaatst 31 januari 2010 - 11:47

Ai ai Jessika het was dan ook zo lekker mmmm vanaf vandaag ga je er terug in vliegen he Jessika, eens een keer zondigen dat mag, anders overleef je het niet alé ikke toch, ik heb gisteren ook gezondigt vanaf dat ik bij Jessika kwam :ha , s'morgens naar bodystyling geweest, s'avonds heb ik mijn avondeten overgeslagen want s'middags heb ik taart gegeten en een beetje gesnoept, bij Jessika waren er zoveel lekkere hapjes, daar kon je gewoon niet afblijven.... bedankt voor de heerlijke en gezellige avond Jessika & Jeroen. :hug:
Nu had ik toch bang voor op de weegschaal te staan, maar heb het toch gedaan en er is 300 gr af :ha , ik kom meer naar jouw Jessika. :catangel

@Karolien, super gewoon goed bezig! :thumb:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1272 Geplaatst 31 januari 2010 - 11:52

Solotje zei:

Ai ai Jessika het was dan ook zo lekker mmmm vanaf vandaag ga je er terug in vliegen he Jessika, eens een keer zondigen dat mag, anders overleef je het niet alé ikke toch, ik heb gisteren ook gezondigt vanaf dat ik bij Jessika kwam :ha , s'morgens naar bodystyling geweest, s'avonds heb ik mijn avondeten overgeslagen want s'middags heb ik taart gegeten en een beetje gesnoept, bij Jessika waren er zoveel lekkere hapjes, daar kon je gewoon niet afblijven.... bedankt voor de heerlijke en gezellige avond Jessika & Jeroen. :hug:
Nu had ik toch bang voor op de weegschaal te staan, maar heb het toch gedaan en er is 300 gr af :ha , ik kom meer naar jouw Jessika. :catangel

@Karolien, super gewoon goed bezig! :thumb:

Waaaaaaah dat is het toppunt! Madam eet mee en valt af en ik kom bij :ha :ha :ha das een goei :) .

Wij vonden het ook heel gezellig, en nog eens bedankt voor de wijn en de speeltjes. Lily heeft vannacht het zakje van de kast af geduwd en alles er uit gehaald O:) . Sebiet krijgen ze een zakje eten :)

Vandaag beginnen we opnieuw met frisse moed, sebiet sporten :)
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1273 Geplaatst 31 januari 2010 - 12:10

@ Jess:
Ik begrijp het wel, hoor ...
Heb zelf bijvoorbeeld  ook de grootste moeite van de wereld met mijn broodverbruik. Heb het nu min of meer onder controle, maar het blijft een moeilijkheid.
Ben je nog van plan af en toe pasta/rijst/aardappelen te eten? voor mij is dat toch net iets makkelijker om hiermee te matigen dan met brood.
Mocht je de koolhydraten vrijwel helemaal gaan schrappen, let dan goed op je eiwitten, die heb je echt nodig (peulvruchten, eieren, vlees, vis, sojaproducten, etc...)

Zelf ben ik vreselijk lui vandaag... Heb me al naar de groentewinkel gesleept (vrij letterlijk te nemen) en probeer mezelf nu zo ver te krijgen om aan een gezond spaghettisaus te beginnen..

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1274 Geplaatst 31 januari 2010 - 12:22

Jess zei:

Waaaaaaah dat is het toppunt! Madam eet mee en valt af en ik kom bij :ha :ha :ha das een goei :) .

Wij vonden het ook heel gezellig, en nog eens bedankt voor de wijn en de speeltjes. Lily heeft vannacht het zakje van de kast af geduwd en alles er uit gehaald O:) . Sebiet krijgen ze een zakje eten :)

Vandaag beginnen we opnieuw met frisse moed, sebiet sporten :)

Kan daar ook ni aan doen. :oops:
Misschien komt het er seves terug bij want ik ga de zwerfkatten steunen en dan moet je pannekoeken eten. :)
Is graag gedaan he, je moest maar heel die zak geven aan Lily. ;)

Succes met het sporten Jess! :thumb:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1275 Geplaatst 31 januari 2010 - 13:49

Ontbijt was hier:

2 Gebakken papkoeken :lachen: met warme sojalightmelk met zwarte chocolade

Omdat ik de bananenpannekoekjes zo lekker vond volgens het receptje van Hanne, maar ze alsmaar uit elkaar vielen en ik geen enkele deftige pannekoek kon bakken, wou ik het proberen volgens een sojareceptje deze keer.

2 bananen
500 ml sojamelk
70g zelfrijzende tarwebloem
2 eieren
1/2 theelepel zout
1 theelepel vanille extract
Bakken met eetlepel soja olie (volgens het recept), ik heb het gedaan met Balade so light bakken & braden.

Soit, het waren dus nog altijd papkoeken. We hebben hem ook in de oven proberen maken, maar dat is hetzelfde resultaat. Om de 1 of ander stomme reden valt hij alsmaar uiteen van zodra je hem wil omkeren. De smaak is heel erg goed, maar de vorm trekt dus op niets.
Zou ze eens willen proberen met siliconenvormen, maar dat hebben we niet in huis en wil mijn vriend ook niet. Weet wel niet of dat iets zou uithalen, het deeg valt gewoon uit elkaar en het is nochtans niet te dik nu.

Bewerkt door Spanishke, 31 januari 2010 - 13:49.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: