Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1276 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:07

rocket_queen zei:

@ Jess:
Ik begrijp het wel, hoor ...
Heb zelf bijvoorbeeld ook de grootste moeite van de wereld met mijn broodverbruik. Heb het nu min of meer onder controle, maar het blijft een moeilijkheid.
Ben je nog van plan af en toe pasta/rijst/aardappelen te eten? voor mij is dat toch net iets makkelijker om hiermee te matigen dan met brood.
Mocht je de koolhydraten vrijwel helemaal gaan schrappen, let dan goed op je eiwitten, die heb je echt nodig (peulvruchten, eieren, vlees, vis, sojaproducten, etc...)

Zelf ben ik vreselijk lui vandaag... Heb me al naar de groentewinkel gesleept (vrij letterlijk te nemen) en probeer mezelf nu zo ver te krijgen om aan een gezond spaghettisaus te beginnen..

Ik denk dat ik me wel nog eens pasta of rijst gun (aardappelen vind ik zowieso niet lekker), bijvoorbeeld in het weekend of als we iets gaan eten of zo.
Ik zal zeker op de eiwitten letten, dan zal ik inderdaad twee keer per dag eiwitten moeten eten bij lunch en avondeten en ook nog flink melk drinken. Ik eet wel geen rood vlees, enkel vis en kip en natuurlijk ook vervangproductjes.
Ik merk gewoon dat vooral brood de grote boosdoender is, telkens als ik ervan durf te eten, heb ik het een uur daarna zitten. En als ik het niet eet, mis ik het ook niet eigenlijk.

Solotje zei:

Kan daar ook ni aan doen. :oops:
Misschien komt het er seves terug bij want ik ga de zwerfkatten steunen en dan moet je pannekoeken eten. :)
Is graag gedaan he, je moest maar heel die zak geven aan Lily. ;)

Succes met het sporten Jess! :thumb:

Het zit er al weer op, en ik heb mijne pump of hoe heette het nu alweer gevonden :) . Ik doe de oefeningen nu wel met 5 of tien kilo meer gewicht en gelijk jij zei (jij zei dat toch dacht ik) cardio erna.

Spanishke zei:

Ontbijt was hier:

2 Gebakken papkoeken :lachen: met warme sojalightmelk met zwarte chocolade

Omdat ik de bananenpannekoekjes zo lekker vond volgens het receptje van Hanne, maar ze alsmaar uit elkaar vielen en ik geen enkele deftige pannekoek kon bakken, wou ik het proberen volgens een sojareceptje deze keer.

2 bananen
500 ml sojamelk
70g zelfrijzende tarwebloem
2 eieren
1/2 theelepel zout
1 theelepel vanille extract
Bakken met eetlepel soja olie (volgens het recept), ik heb het gedaan met Balade so light bakken & braden.

Soit, het waren dus nog altijd papkoeken. We hebben hem ook in de oven proberen maken, maar dat is hetzelfde resultaat. Om de 1 of ander stomme reden valt hij alsmaar uiteen van zodra je hem wil omkeren. De smaak is heel erg goed, maar de vorm trekt dus op niets.
Zou ze eens willen proberen met siliconenvormen, maar dat hebben we niet in huis en wil mijn vriend ook niet. Weet wel niet of dat iets zou uithalen, het deeg valt gewoon uit elkaar en het is nochtans niet te dik nu.

Doe je niet wat veel melk daarbij Spanishke? Het lijkt me veel melk navenant de bloem/banaan.
Waarom wil Simon geen siliconevormen? Is nochtans perfect gezond hoor...
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1277 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:10

Ik heb ook willen merken dat het precies wat veel melk was, het is tenslotte een halve liter...
Of zou het te weinig bloem geweest zijn? Hoe dan ook is het een receptje volledig volgens een website, maar internet is niet altijd even betrouwbaar evenmin als sommige kookboeken..
Simon wil het niet omdat hij zegt dat er bepaalde schadelijke stoffen zouden vrijkomen bij het opwarmen van die siliconenvormen en voor zover ik weet, is daar nog niet echt onderzoek naar gedaan? Hij heeft zo zijn ideetjes over alles O:)

Bewerkt door Spanishke, 31 januari 2010 - 14:12.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1278 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:12

Awel Spanishke, ik zal sebiet als mijn tussendoortje eens pannekoekjes bakken en fotootje trekken hoe dat in zijn werk gaat ;) Ik ga eens effe puzzelen met mijn puntjes, zou graag bananenpannekoekjes met chocoladesaus en een bolletje ijs eten en met een lekker tasje Italiaanse koffie erbij. Leuk he, ww 8)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1279 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:13

Spanishke zei:

Ik heb ook willen merken dat het precies wat veel melk was, het is tenslotte een halve liter...
Of zou het te weinig bloem geweest zijn?
Simon wil het niet omdat hij zegt dat er bepaalde schadelijke stoffen zouden vrijkomen bij het opwarmen van die siliconenvormen en voor zover ik weet, is daar nog niet echt onderzoek naar gedaan? Hij heeft zo zijn ideetjes over alles O:)

Ik heb ook siliconevormen van tupperware en goh, mij lijkt dat toch gezond te zijn. Wat je ook kan doen, is van die metalen vormpjes gebruiken het daarin bakken. Dat gaat ook volgens mij.
Ik zou als ik jou was, dat volgende keer eens "op het geraak" maken, een hoopje bloem (maar wel meer dan 70 gram want het lijkt me wat weinig), 2 of 3 eitjes en dan vervolgens melk erbij doen tot een goede 'consistentie' krijgt.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1280 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:14

Smitten Kitten zei:

Awel Spanishke, ik zal sebiet als mijn tussendoortje eens pannekoekjes bakken en fotootje trekken hoe dat in zijn werk gaat ;) Ik ga eens effe puzzelen met mijn puntjes, zou graag bananenpannekoekjes met chocoladesaus en een bolletje ijs eten en met een lekker tasje Italiaanse koffie erbij. Leuk he, ww 8)

:ha Ze is nog niet content met alleen een pannekoek, neen, ze wil ook nog ijs en chocoladesaus EN een italiaanse koffie :ha
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1281 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:15

Smitten Kitten zei:

Aaaaaaargh! De eieren zijn op :x Geen pannekoeken dus. Morgen dan maar ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1282 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:17

Smitten Kitten zei:

Kun je er geen filmpje van maken? O:)
Ww is inderdaad zo erg nog niet als je wat plant en puzzelt, ik denk dat het wel zal lukken om dat in je schema te verwerken :thumb:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1283 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:18

Jess zei:

:ha Ze is nog niet content met alleen een pannekoek, neen, ze wil ook nog ijs en chocoladesaus EN een italiaanse koffie :ha

En voor belachelijk weinig punten 8)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1284 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:21

Hihi :) .
Wij hebben sinds vrijdag digitale tv, wat een uitvinding zeg :) . Ik ga vandaag eens uitzoeken hoe dat allemaal werkt. Eten maken doe ik niet vandaag, ik heb Jeroen gecommandeerd om zich zelf iets bijeen te zoeken vandaag :ha .
Voor één keertje kan dat wel hè 8)
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1285 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:28

Oeh! Woensdag begint Sonja Kimpen opnieuw!
Dat zie ik dus graag, hoewel ze soms wat vervelend overkomt, vind ik dat een interessant programma :)
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1286 Geplaatst 31 januari 2010 - 14:52

Hier is het sinds vorige woensdag flink foutgelopen (wafels, pizza, cake en gisteren nog frietjes en een super lekkere cheeseburger :oops: ) . Maar ik heb ervan genoten 8)
Ik ben nu 600gr bijgekomen sinds vorige zondag. Maar die zullen er wel weer af gaan, ik heb me vandaag heel goed herpakt. Dat is iets wat ik vroeger niet kon, als het eens fout liep was ik verloren...

Ik heb vanmorgen: Special K met chocolade + melk gegeten. Is lekker! Had het nog niet eerder geproefd.

Vanmiddag: biefstuk, champignonsaus en gekookte aardappel (maar een halve want eet dat niet graag)
Nu net een lekker sappige appelsien.
En vanavond eten we pitabroodjes met Spicy falafel, paprika, tomaatjes en een beetje ketchup :h Ik eet er ook nog een kom paprikasoep bij. Mmmm ik wou dat het al vanavond was...

Dan heb ik nog 1 puntje over... ik ga zien wat ik ermee doe... opeten of sparen voor donderdag, want dan trakteer ik op mijn stageplaats met zelfgebakken muffins, omdat het mijn laatste dag is. Puntjes sparen vind ik zo moeilijk...

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1287 Geplaatst 31 januari 2010 - 15:48

Sonja Kimpen, goeie tip! Ik vind haar ook redelijk irritant, maar zie graag mensen bezig die véééél slechter bezig zijn dan ik (sorry :) )

Heb net heeerlijke spaghetti gegeten. Ben nu wel helemaal klaar voor vandaag en ga geen vinger meer uitsteken. Heb de bolognaisesaus gemaakt met verse tomaten. Normaal gebruik ik tomaten uit blik, maar dit was dus veel lekkerder. Dacht vroeger dat het te waterig is met echte tomaten en dat de pitjes zouden storen, maar nee hoor. Gewoon lekker lang laten sudderen en komt goed.

Nathalie, goed dat je je herpakt hebt, dat is echt heel belangrijk. dat zondigen voor enkele dagen is dan niet erg.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1288 Geplaatst 31 januari 2010 - 16:25

rocket_queen zei:

Sonja Kimpen, goeie tip! Ik vind haar ook redelijk irritant, maar zie graag mensen bezig die véééél slechter bezig zijn dan ik (sorry :) ) .

Ik ook :x Dan komt precies het kleine sadistje in mezelf naar boven :ha
Jij had zeker ook eens die tip gegeven van die tomaten uit brik van Heinz dacht ik hè? Ik ga die ook eens meebrengen als die echt zoveel lekkerder zijn :)
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1289 Geplaatst 31 januari 2010 - 17:13

Jess zei:

Ik ook :x Dan komt precies het kleine sadistje in mezelf naar boven :ha
Jij had zeker ook eens die tip gegeven van die tomaten uit brik van Heinz dacht ik hè? Ik ga die ook eens meebrengen als die echt zoveel lekkerder zijn :)

wat ik misschien gezegd heb is dat Heinz Fritto heel lekker is, dat is zo'n passata eigenlijk, dus eerder al een saus op zich.
Ze zijn vrij calorierijk (voor tomaten), maar ik doe dan 1 brik op een hele pan saus en dan valt dat best mee.
Als je snel wil eten: groenten stoven, heinz frito erbij, beetje bijkruiden, klaar!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1290 Geplaatst 31 januari 2010 - 17:14

rocket_queen zei:

wat ik misschien gezegd heb is dat Heinz Fritto heel lekker is, dat is zo'n passata eigenlijk, dus eerder al een saus op zich.
Ze zijn vrij calorierijk (voor tomaten), maar ik doe dan 1 brik op een hele pan saus en dan valt dat best mee.
Als je snel wil eten: groenten stoven, heinz frito erbij, beetje bijkruiden, klaar!

Ik gebruik regelmatig gewone passata (gewoon van de aldi), en dat maakt alles inderdaad lekker smeuig :) . Ik dacht dat bij WW dat toch ook nul punten was?

Edit: net gezien dat inderdaad, in gewone passata, zit 22 - 30 kcal voor 100 gram, in Heinz zit 73 kcal per 100gram volgens internet. Dat is inderdaad vrij veel.

Bewerkt door Jess, 31 januari 2010 - 17:18.

Geplaatste afbeelding