Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1291 Geplaatst 31 januari 2010 - 17:42

:ha :ha gisteren heb ik (omdat ik toch maar bijkom van mijn dieet) dus gezondigd: s morgens 2 bokes met choco (wat ik thuis altijd eet want er is niets anders, en mama koopt toch geen crakotten omdat brood goedkoper is), 's middags zijn we gaan eten in de nekker: vegetarisch slaatje met vers fruit en groenten eeeen frieten en kroketten (wel geen heel porties eh :ha wat kroketten van een ander gepikt en nog geen halve portie van mijn frieten opgegeten)
en daarna nog een halve brusselse wafel.
's avonds nog 2 droge boterhammen en een halve (of minder) kom soep. (had geen tijd om die helemaal op te eten, mijn vriend was er al)
resultaat: vandaag de kilo die ik ben bijgekomen eraf :ha :ha
vandaag was het ook niet echt een dieetdag, dezemorgen terug 2 bokes choco, deze middag broodjes met kaas (was de inbegrepen lunch op mijn vocal gear workshop) en daarna met mama nog een 'jeuj, de examens zijn gedaan' pannekoek gaan eten. Deze avond waarschijnlijk terug wat soep voor ik naar Roeselare vertrek. Zonder brood waarschijnlijk want ik zit nu nog vol.

en deze week op kot, 1 keer per dag een vervangmaaltijd allesinds. Ik heb de chocoladepudding en de chocolade milkshakes van gerlinea.
en hopelijk gaat het afvallen vanaf nu dus beter.

owja, ik ga ook zumba doen. Mijn zanglerares wou dit ook volgen en had ook niemand om mee te gaan dus gaan we samen. :) (kan zijn gaan met het geld dat ze van mij verdient :ha )
en dan nog eens met Jess afspreken om te gaan zwemmen eh ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1292 Geplaatst 31 januari 2010 - 18:02

Ja, we moeten inderdaad gaan zwemmen Silke :) .
Ik ben het vandaag rustig aan aan 't doen:

- Ontbijt was een shake
- Late lunch: kom magere groentensoep, stammetje witloof en halve komkommer met 100 gram garnaaltjes en twee koffielepels light dressing
- Tussendoortje: yoghurtje 0% van de ALDI! Tip, zijn superlekker, echt hetzelfde als Vitalinea, zelfs nog lekkerder vind ik. Daarbij enkele aardbeien!
- Zojuist nog een shake
- Straks nog een yoghurtje 0% met stukjes verse ananas of enkele knabbelworteltjes of een wijnappelsien of allemaal :mrgreen:

Nog even toevoegen: ik ben intussen flink aan het lezen over koolhydraatarm eten om ervoor te zorgen dat ik zeker geen voedingsstoffen tekort kom. De kunst bestaat erin om voedingsmiddelen met weinig koolhydraten maar veel vezels te eten, en dan natuurlijk ook de calorietjes in de gaten te houden. Ik ga ook niet giga veel vet beginnen eten zoals ze soms aanraden, dat lijkt me niet gezond te zijn.

Bewerkt door Jess, 31 januari 2010 - 18:05.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1293 Geplaatst 31 januari 2010 - 18:05

die yoghurtjes van de aldi vind ik ook hééél lekker, vind ze gewoon beter dan de typische merken; Vooral die met ananas, mjammie!

Hier eten we zo meteen preisoep met boterhammetjes

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1294 Geplaatst 31 januari 2010 - 18:07

rocket_queen zei:

die yoghurtjes van de aldi vind ik ook hééél lekker, vind ze gewoon beter dan de typische merken; Vooral die met ananas, mjammie!

Hier eten we zo meteen preisoep met boterhammetjes

Ja hè, en het verschil: ze kosten maar 99 cent voor vier potjes en zijn vind ik veel smeuiger. Ik heb nu ook die nieuwe "Saveurs van weet ik veel wat", zijn een soort dessertjes: framboos met wafelsmaak enzo. En ook 0% vet en geen suiker, low calorie en echt lekker.
En in plaats van activia nu ook bifidus met muesli van de aldi.
Scheelt zich ferm in de portemonnee op een maand vind ik zelf :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1295 Geplaatst 31 januari 2010 - 18:51

Ik ben aan het genieten van een kommetje chips Lays Sensations Thai sweet chili en het goeie nieuws is dat ik nog 10 punten over heb :goofy: (nog geen avondeten)

Bewerkt door Spanishke, 31 januari 2010 - 18:53.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1296 Geplaatst 31 januari 2010 - 18:55

Spanishke zei:

Ik ben aan het genieten van een kommetje chips Lays Sensations Thai sweet chili en het goeie nieuws is dat ik nog 10 punten over heb :goofy: (nog geen avondeten)

Oh, die hebben wij hier ook liggen. Vroeger lustte ik die niet. Helaas ben ik met op dieet te staan ook minder kieskeurig geworden op chips en snoep :ha .
Ik ga sebiet nog een wijnappelsien eten, wel a vif geschild, want ik haat dat geprul :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1297 Geplaatst 31 januari 2010 - 18:59

Jess zei:

Oh, die hebben wij hier ook liggen. Vroeger lustte ik die niet. Helaas ben ik met op dieet te staan ook minder kieskeurig geworden op chips en snoep :ha .
Ik ga sebiet nog een wijnappelsien eten, wel a vif geschild, want ik haat dat geprul :)

Ja dat is eigenlijk wel :ha als vriendlief een zak opentrekt van zout everyday van de colruyt lustte ik die vroeger ook niet, maar als ik hem dan zo hoor crunchen en daar nog eens voorbij moet, kan ik er ook gerust een paar meegrabbelen en vreemd genoeg smaken die dan wel
A vif geschild?

Bewerkt door Spanishke, 31 januari 2010 - 18:59.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1298 Geplaatst 31 januari 2010 - 19:07

Spanishke zei:

Ja dat is eigenlijk wel :ha als vriendlief een zak opentrekt van zout everyday van de colruyt lustte ik die vroeger ook niet, maar als ik hem dan zo hoor crunchen en daar nog eens voorbij moet, kan ik er ook gerust een paar meegrabbelen en vreemd genoeg smaken die dan wel
A vif geschild?

'A vif' schillen
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1299 Geplaatst 31 januari 2010 - 19:09

Jess zei:

Ah dat deed ik al :ha alleen kende ik die term er niet voor :ha Ik dacht dat je een speciaal mesje gebruikte ofzo :lachen:
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1300 Geplaatst 31 januari 2010 - 19:16

Spanishke zei:

Ah dat deed ik al :ha alleen kende ik die term er niet voor :ha Ik dacht dat je een speciaal mesje gebruikte ofzo :lachen:

Hihi, neen, als ik thuisben schil ik graag mijn sinaasjes zo. Op het werk is dat moeilijker omdat het nogal een smodderboeltje kan worden als het fruit fel sappig is.
Die vellekes zijn zo vies hè, ik eet ook graag mandarijntjes maar ik haaaaaaaat dat prullen om die witte vellekes eraf te krijgen, en die MOETEN er af :ha
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1301 Geplaatst 31 januari 2010 - 19:35

Jess zei:

Hihi, neen, als ik thuisben schil ik graag mijn sinaasjes zo. Op het werk is dat moeilijker omdat het nogal een smodderboeltje kan worden als het fruit fel sappig is.
Die vellekes zijn zo vies hè, ik eet ook graag mandarijntjes maar ik haaaaaaaat dat prullen om die witte vellekes eraf te krijgen, en die MOETEN er af :ha

:ha :ha Ja inderdaad, ik neem zelfs geen kiwi's mee op't werk omdat dat ook al een beetje een smosboel kan worden + het is verboden om te eten aan onze bureau, tenzij alles in kleine stukjes is dat je zo direct in je mond kunt steken dus ik heb juist tijd genoeg om mijn appeltje of peertje of iets anders te schillen, snel in mijn bakje te doen en mee te nemen naar mijn bureau..
Manadrijntjes met teveel witte velletjes zijn inderdaad direct afgekeurd :)

Mijn Oosters tomatensoepje staat op. Voor degene die ook eens willen proberen:

400g gepelde tomaten
1 banaan (jaja ze moesten op :ha )
1 L groente- of kippenbouillon of gewoon 2 blokjes (ik heb maar 1 blokje gebruikt omdat ik er wat meer kruiden indoe)
1 eetl. bloem (ja bloem in soep?!)
1 eetl. boter (heb iets minder genomen)
2 eetl. room
1 flinke koffielepel currypoeder
1 eetlepel fijngehakte peterselie
peper

Volgens deze hoeveelheid komt het neer op 121 kcal/persoon

Bewerkt door Spanishke, 31 januari 2010 - 19:36.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1302 Geplaatst 31 januari 2010 - 21:43

Spanishke zei:

:ha :ha Ja inderdaad, ik neem zelfs geen kiwi's mee op't werk omdat dat ook al een beetje een smosboel kan worden + het is verboden om te eten aan onze bureau, tenzij alles in kleine stukjes is dat je zo direct in je mond kunt steken dus ik heb juist tijd genoeg om mijn appeltje of peertje of iets anders te schillen, snel in mijn bakje te doen en mee te nemen naar mijn bureau..
Manadrijntjes met teveel witte velletjes zijn inderdaad direct afgekeurd :)

Mijn Oosters tomatensoepje staat op. Voor degene die ook eens willen proberen:

400g gepelde tomaten
1 banaan (jaja ze moesten op :ha )
1 L groente- of kippenbouillon of gewoon 2 blokjes (ik heb maar 1 blokje gebruikt omdat ik er wat meer kruiden indoe)
1 eetl. bloem (ja bloem in soep?!)
1 eetl. boter (heb iets minder genomen)
2 eetl. room
1 flinke koffielepel currypoeder
1 eetlepel fijngehakte peterselie
peper

Volgens deze hoeveelheid komt het neer op 121 kcal/persoon

Allez vooruit, dat ga ik ook eens maken. Ik weet alleen niet of ik die banaan erin ga draaien, lijkt me toch maar gek :ha
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1303 Geplaatst 01 februari 2010 - 00:02

Jess zei:

Allez vooruit, dat ga ik ook eens maken. Ik weet alleen niet of ik die banaan erin ga draaien, lijkt me toch maar gek :ha

Is een bestaand receptje van de Colruyt. Ik moet toegeven dat die banaan een speciale toets gaf, maar ik verkies toch meer gewone (beetje pikante) tomatensoep.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1304 Geplaatst 01 februari 2010 - 09:07

Goedemorgen dames!

Ik ben vandaag thuis, ik moet niet werken 8) , echt zalig. Ik ging uitslapen, maar ja, ik was wakker dus ben ik maar opgestaan :) .

Ik ben niet stijf van het sporten gisteren, maar ik weet dat ik morgen wel pijn kan hebben, dus nog niet juichen :ha .

Vandaag op het menu (ja, we compenseren nog een dagje na alle boterhammen met speculaaspasta van vorige week, wel iets minder streng dan gisteren: 1 shake in plaats van 2):

* Ontbijt: shake met eiwitten en enkele aardbeien
* Lunch: tomaat-groentesoep
* Tussendoortje: yoghurt 0% met stukjes verse ananas
* Avond: Broccoli, kalkoenfilet
* Avondsnack: wijnappelsien met stukjes meloen

Iedereen heel erg veel succes bij de start van de nieuwe week!!
Omdat ik weet dat ik vrijdag pasta ga eten, en misschien daarna nog iets lekkers, ga ik nu ook wat bijeensparen zodat ik dat niet te fel op de weegschaal zie de dag erna 8)

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1305 Geplaatst 01 februari 2010 - 09:10

Gisteren had ik eigenlijk de ideale dieetdag, niet gezondigd en toch vandaag 600 gram zwaarder, om maar te zeggen dat de cijfers echt misleidend zijn.

Menu van vandaag:
Ontbijt: een banaan met plattekaas en beetje suiker

Lunch: spaghetti bolognaise

Tussendoor; sinaasappel, misschien zelfs 2 want is het enige wat ik in huis heb ;)

Avondeten: 150 gram brood met mager beleg en kom preisoep

succes allemaal!