Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#136 Geplaatst 14 januari 2010 - 10:01

ik denk dat ze als tussendoortje goed zijn als je één zakje als tussendoortje eet kan dat zeker geen kwaad hoor.
Ik denk dat het juist beter is om ook zo'n zakje te eten, anders heb je echt niets van koek ofzo op een dag en ik denk dat velen dat niet blijven volhouden en dan eens een eetbui gaan krijgen omdat ze hun toch niet meer kunnen inhouden. En dat is dan veeel slechter dan dat ene zakje vetvrije koekjes hoor!

Een grote dieetraad die ik ook heb meegekregen is, als je echt zin hebt in iets, eet het dan! met mate natuurlijk, maar als die zin blijft aanslepen kan dat weer tot een eetbui leiden waarbij je er veel meer van gaat eten en genieten mag af en toe. Natuurlijk, als je elke dag zin in friet hebt is dat systeem ook waardeloos natuurlijk :ha

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#137 Geplaatst 14 januari 2010 - 10:11

Jess zei:

Ik niet dat die heel slecht zijn nee, is toch hetzelfde als de gewone cornflakes special K denk ik?
De koekjes van Lu Belvita zijn ook lekker en niet zo heel ongezond, is ook maar 100 kcal voor een zakje.

Ah omdat ik dacht dat je de slechtere dingen in het rood zette :ha
Ja die Belvita's zijn lekkerder vind ik, vooral die kleine cakejes verpakt per 4 :h
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#138 Geplaatst 14 januari 2010 - 10:17

Spanishke zei:

Ah omdat ik dacht dat je de slechtere dingen in het rood zette :ha
Ja die Belvita's zijn lekkerder vind ik, vooral die kleine cakejes verpakt per 4 :h

Nee, het was maar om aan te duiden waar ik op reageerde :ha .
Ja, die cakejes per vier met rode vruchten zijn lekker! En die "bloemekes" graankoekjes met veenbesjes ook vind ik.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#139 Geplaatst 14 januari 2010 - 10:26

Jess zei:

Nee, het was maar om aan te duiden waar ik op reageerde :ha .
Ja, die cakejes per vier met rode vruchten zijn lekker! En die "bloemekes" graankoekjes met veenbesjes ook vind ik.

Ja die met veenbesjes, maar die met citroen en mandarijn eet ik ook graag om wat af te wisselen :) die met chocolade en ook zonder chocolade (langwerpige) ook met veenbessen (denk ik) zijn ook nog lekker.
Wat ik soms ook nog eet als ik mijn ontbijt niet heb kunnen nemen, zijn van die corn flakes zakjes van Cracotte, zit wel behoorlijk veel in in zo'n zakje :o
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#140 Geplaatst 14 januari 2010 - 10:46

rocket_queen zei:

Ik doe hier ook mee als ik mag! Ben sinds een jaar of 6 eigenlijk voortdurend op dieet met tussenpozes natuurlijk. Ga hier botweg de cijfers op tafel leggen, dat werkt bevrijdend :LOL:
Ben 6 jaar geleden 11 kg afgevallen met WW. Van 78 naar 67 kilo, wat een heel mooi gewicht voor mij was. Niet mager, wel een figuur waarmee ik in alle leuke kleren paste waarin ik wilde passen. Maat 40, ideaal voor mij.

Ik heb dat gewicht dan ongeveer een jaar of 2 kunnen houden en dan is het jojo-en begonnen. 4 kilo erbij, 2 eraf, 5 kilo erbij, 3 eraf, etc...

Na kerst zei de weegschaal 74.4, akelig dichtbij mijn oude slechte gewicht. Dus heb toen onmiddellijk de knop omgedraaid en ben, op nieuwjaar na, supergoed bezig. Momenteel volg ik mijn eigen gezond verstand, maar heb de Weight Watchers- thuisboekjes besteld. Ze hebben een nieuw systeem en dat wil ik gaan volgen. als de post het nu eens wil brengen...
Ik zit nu op 72.9, dus 1.5 eraf.
Nog 5.9 te gaan.

Ik vul dagelijks mijn gewicht in op: RocketQueen valt af - RocketQueen over zichzelf

Je kunt daar mijn gewicht volgen en ook mijn jojo van de afgelopen jaren zien in de grafiek :) Buiten het gewicht is die site absoluut niet up-to-date

succes hier allemaal! Eet vooral verstandig en niet te weinig. Dat is het enige wat op lange termijn oplevert...

Toch terug WW Katrien :LOL:

Is bij mij ook het enige dat een beetje vol te houden is ;) Ben benieuwd hoe het nieuwe programma werkt. Kan je me daar eens een verslagje van geven als de post meewerkt?

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#141 Geplaatst 14 januari 2010 - 11:08

Lisje, ik vind jou menu er heel goed/gezond/vol te houden uitzien.
Ik ben me nog steeds aan het voorbereiden om op dieet te gaan. Een van deze dagen begin ik er echt aan. Tegen de zomer wil ik er terug wat strakker uitzien.

Maar brood bijvoorbeeld kan ik echt niet laten liggen, op gewoon soep of een salade kan ik niet leven. Het zou misschien al goed zijn om een boterham minder te eten (ik eet 's morgens 2 boterhammen en 's middags 3) en dan een kom soep te eten.

Wij eten altijd nogal vroeg (17u-17.30u behalve als ik later thuis ben natuurlijk) en dat is ook niet zo goed. Als ik zo vroeg eet heb ik 's avonds de neiging om nog een boterham te eten of meer te snoepen. Ik probeer nu 's avonds niks meer te eten, ik mag nu nog wel een tas melk of chocomelk.

Als ik later thuis ben en pas eet om bijv. 19u heb ik niet zo de neiging om nog veel te eten na het avondeten.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#142 Geplaatst 14 januari 2010 - 11:14

Nathalie zei:

Ik ben me nog steeds aan het voorbereiden om op dieet te gaan. Een van deze dagen begin ik er echt aan. Tegen de zomer wil ik er terug wat strakker uitzien.

Maar brood bijvoorbeeld kan ik echt niet laten liggen, op gewoon soep of een salade kan ik niet leven. Het zou misschien al goed zijn om een boterham minder te eten (ik eet 's morgens 2 boterhammen en 's middags 3) en dan een kom soep te eten.

Ja dat zag er gezond uit, maar vanavond wil mijn vriend verse lasagne en dan zal ik me moeten inhouden om maar 1x op te scheppen. Ik hoop dat het me lukt.

Ik vind 2 boterhammen 's morgens en 3 's middags ook niet veel hoor, ligt er wel aan wat er tussenzit, als het er 5 met choco zijn of 5 met iets minder vet...

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#143 Geplaatst 14 januari 2010 - 11:14

Nathalie zei:

Wij eten altijd nogal vroeg (17u-17.30u behalve als ik later thuis ben natuurlijk) en dat is ook niet zo goed. Als ik zo vroeg eet heb ik 's avonds de neiging om nog een boterham te eten of meer te snoepen. Ik probeer nu 's avonds niks meer te eten, ik mag nu nog wel een tas melk of chocomelk.

Als ik later thuis ben en pas eet om bijv. 19u heb ik niet zo de neiging om nog veel te eten na het avondeten.

alleen op een kom soep of sla leven is ook niet gezond, je hebt ook wat 'stevigheid' in je dieet nodig ;)  

en je moet 's avonds ook niet niks eten, maar heb je al eens gedacht aan bijvoorbeeld worteltjes? Ik vind ze persoonlijk best lekker om 's avonds wat op te knabbelen... :) of een andere groente...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#144 Geplaatst 14 januari 2010 - 11:19

crazy_catlady zei:

alleen op een kom soep of sla leven is ook niet gezond, je hebt ook wat 'stevigheid' in je dieet nodig ;)

en je moet 's avonds ook niet niks eten, maar heb je al eens gedacht aan bijvoorbeeld worteltjes? Ik vind ze persoonlijk best lekker om 's avonds wat op te knabbelen... :) of een andere groente...

Paprika! :h , maar dat verteert dan weer niet zo goed he :( komkommer eet ik soms ter vervanging van chips, daar kan ik mijn eigen ook in ziek eten :)
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#145 Geplaatst 14 januari 2010 - 11:26

Spanishke zei:

Paprika! :h , maar dat verteert dan weer niet zo goed he :( komkommer eet ik soms ter vervanging van chips, daar kan ik mijn eigen ook in ziek eten :)

of bloemkool :) vind ik soms ook best lekker :)
of gewoon een groentenschoteltje :jump:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#146 Geplaatst 14 januari 2010 - 11:38

Spanishke zei:

Paprika's verteren beter als je ze schilt. Met een scherpe dunschiller lukt dat wel.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#147 Geplaatst 14 januari 2010 - 11:46

Jess zei:

Paprika's verteren beter als je ze schilt. Met een scherpe dunschiller lukt dat wel.

Ja, maar ik eet dat veel liever zo :oops:
Bloemkool is ook nog lekker inderdaad, maar dat houdt niet zo lang he in de frigo :(
Ijsbergsla vind ik maar heel saai om dat voor de tv op te eten, nog iemand iets anders?
Radijsjes vind ik ook nog makkelijk, maar dat is zo snel op O:)

Bewerkt door Spanishke, 14 januari 2010 - 11:47.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#148 Geplaatst 14 januari 2010 - 11:50

Enkele tips om je voedingspatroon te veranderen :
Goed Gevoel Gezonde Voeding Algemeen - 25 simpele voedingsregels die je eetpatroon veranderen (1053451)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#149 Geplaatst 14 januari 2010 - 11:54

Spanishke zei:

Ja, maar ik eet dat veel liever zo :oops:
Bloemkool is ook nog lekker inderdaad, maar dat houdt niet zo lang he in de frigo :(
Ijsbergsla vind ik maar heel saai om dat voor de tv op te eten, nog iemand iets anders?
Radijsjes vind ik ook nog makkelijk, maar dat is zo snel op O:)

Neen, bloemkool moet je vers hebben. Ik lust ook wel graag:
* Broccoli die heel eventjes is afgekookt, dat hij nog krokant is.
* Chinese rijstcrackers zijn ook heel light
* Selderstaafjes
* Jonge worteltjes
* Kerstomaatjes die je dipt in wat philadelphia light
Geplaatste afbeelding

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#150 Geplaatst 14 januari 2010 - 12:07

hallo ik ga naar infraligne daar met je oefeningen doen in een infrarood kabine + natuurlijk dieten
om het makkelijk uit te leggen moet je 5 x op een dag eten
1.ontbijt liefst bruin of meergranen brood
met beleg best kippewit of choco-confituur met 0% op
2. tussendoortje niets meer dan 100kal.
3. hoofdmaal is wat moeilijk uit te leggen maar ik zelf ga niet boven de 600kal.
4. tussendoortje niets meer dan 100kal.
5. avondmaal is ook wat moeilijk uit te leggen maar ik zelf ga niet boven de 400kal.
mij is gezegd geweest dat een vrouw 1200kal. per dag nodig heeft een man 1400 a 1600kal.

de oefeningen die je daar doet kun je ook evengoed thuis doen alhoewel de kabienes er ook wel wat aan doen

ik heb nu 10 beurten geweest men gewicht sukkel ik wel wat mee 3kg af in totaal
is ook door medische redenen gekomen (schildklieraandoening)
maar ik ben wel al 30cm omtrek kwijt en dat zie je al goed hoor
:) :) :)
wie wilt ik ga de oefeningen opschrijven voor mezelf thuis ik wil ze wel hier op forum ook plaatsen hoor :)