Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1351 Geplaatst 02 februari 2010 - 09:37

Morgen!

Wat een mottig weer vandaag zeg... :( Niet zo leuk om daar te voet door te moeten 's ochtends. Maar goed, we zijn toch weer op het werk geraakt.

Mijn ontbijtje vanochtend: een boterhammeke met choco, appelsap en koffie
vanmiddag is het kruidensoep met beschuitjes
vanavond wil Olivier tortillawraps. De vulling voor de wraps maak ik zelf met verse groenten en tomatensaus: lekker maar toch gezond. ;)

tussendoortjes vandaag: een appel en een peer. :)
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1352 Geplaatst 02 februari 2010 - 09:38

Jess zei:

Nog even een tip voor de sporters: ik zag daarstraks een programma op Vitaya over sporten en vet verbranden.
Ze hadden een test gedaan met twee groepen proefpersonen:
* Groep 1 deed 3 keer per week 40 minuten fietsen aan een lage intensiviteit.
* Groep 2 deed 3 keer per week 20 minuten fietsen in een intervaltraining.

Na 15 weken was de tweede groep massa's meer vet verloren dan de eerste groep.
De truc:
8 seconden heel snel trappen
12 seconden rustig
8 seconden snel
12 rustig
En dat gedurende 20 minuten. Die intervaltraining zou stukken beter zijn dan lang op eenzelfde tempo fietsen, en wat nog beter is, je hebt er maar de helft van de tijd nodig om meer effect te hebben!
Ik heb dit ook al eens gehoord, lijkt mij wel goed!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1353 Geplaatst 02 februari 2010 - 10:25

Solotje zei:

Ik heb dit ook al eens gehoord, lijkt mij wel goed!

Ja, ik ga straks mijn training ook wat omgooien om die intensieve interval erbij te doen:

15 minuten steppen om op te warmen
dan mijn krachtoefeningen
En dan die intervaltraining van 20 minuten.

Normaal doe ik eerst cardio, maar ik heb schrik dat ik kapot ga zijn en geen zin meer ga hebben in de krachttoestellen :ha
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1354 Geplaatst 02 februari 2010 - 10:46

Bah. Ik heb geen zin in een dieet. Echt niet, helemaal niet.
Ik wil koekjes en taartjes en de pralines opeten die een cursiste voor me heeft meegebracht.
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1355 Geplaatst 02 februari 2010 - 10:49

Jess zei:

Bah. Ik heb geen zin in een dieet. Echt niet, helemaal niet.
Ik wil koekjes en taartjes en de pralines opeten die een cursiste voor me heeft meegebracht.

ik begrijp je...
ik ga men regels krijgen, dus ik wil vettig eten! ik wil frieten, en een vegetarische bickyburger, uit het frietkot!
of straks passeer ik de zaaalige kebabzaak in t station, ik wil daar zo graag een broodje fallafel nemen! :h

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1356 Geplaatst 02 februari 2010 - 10:52

Ik heb ook geen zin om te werken vandaag. Ik ben wel een paar dagen thuis geweest maar dat was blijkbaar toch nog niet genoeg om te relaxen.

Morgennamiddag ga ik met de kleine van een vriendin naar de bioscoop, naar de prinses en de kikker, de nieuwe disneyfilm!!!

Bewerkt door Jess, 02 februari 2010 - 10:58.

Geplaatste afbeelding

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#1357 Geplaatst 02 februari 2010 - 11:07

Hier gaat het ook z'n gangetje...
Zaterdag bij Emma's oma in West-Vlaanderen die vanalles voor ons voorzien had, dus daar ben ik wel over m'n toegelaten puntenaantal gegaan, maar ja, het was zo gezellig.

Zondag en gisteren alles ok qua points. We doen gewoon verder, maar heb momenteel wat te veel zorgen aan mijn hoofd om hier consequent het dagmenu neer te typen...

Toch een poging voor vandaag:
ontbijt: WWgranenyoghurt met een kiwi en gedroogde veenbessen en pompoen- en zonnebloempitten
middag: boterhammen met zelfgemaakte zalmsla
avond: kipfilethaasjes met krieltjes en een groentenwokje
Tussendoor en als dessert wat fruit...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1358 Geplaatst 02 februari 2010 - 11:13

quid_faciendum zei:

Hier gaat het ook z'n gangetje...
Zaterdag bij Emma's oma in West-Vlaanderen die vanalles voor ons voorzien had, dus daar ben ik wel over m'n toegelaten puntenaantal gegaan, maar ja, het was zo gezellig.

Zondag en gisteren alles ok qua points. We doen gewoon verder, maar heb momenteel wat te veel zorgen aan mijn hoofd om hier consequent het dagmenu neer te typen...

Toch een poging voor vandaag:
ontbijt: WWgranenyoghurt met een kiwi en gedroogde veenbessen en pompoen- en zonnebloempitten
middag: boterhammen met zelfgemaakte zalmsla
avond: kipfilethaasjes met krieltjes en een groentenwokje
Tussendoor en als dessert wat fruit...

Het belangrijkste is dat je het goed volhoudt hè Eline!
Je menuutje ziet er lekker uit, jammie :h

En nu eens iets anders: ik moest een aantal mensen aan hun oren trekken als ze niet meer zoveel kwamen posten, want dan waren ze misschien niet meer flink aan het volhouden! Dus Hanne en de Katrienen, waar zitten jullie??? En Anja, nog goed bezig???

Bewerkt door Jess, 02 februari 2010 - 11:22.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1359 Geplaatst 02 februari 2010 - 11:47

Jess zei:

En nu eens iets anders: ik moest een aantal mensen aan hun oren trekken als ze niet meer zoveel kwamen posten, want dan waren ze misschien niet meer flink aan het volhouden! Dus Hanne en de Katrienen, waar zitten jullie??? En Anja, nog goed bezig???

Haha, ik ben nog altijd aan het volhouden hoor, maar ga mijn eigen woorden moeten intrekken, want heb het eventjes gewoon te druk om hier veel te komen schrijven. We zijn hier momenteel met heel veel dingen bezig die ik zo ver mogelijk wil afgewerkt hebben vooraleer volgende week de lessen weer beginnen. :trance:

Ik kom hier zeker af en toe nog eens piepen hoor, maar als ik eens een dagje niets van mij laat horen ben ik me niet vol aan het steken met friet, chips en pateekes hoor 8)

Morgen zullen jullie niets van mij horen aangezien ik de hele dag mag gaan assisteren bij een hoop sterilisaties (katten wel te verstaan en het assisteren blijft waarschijnlijk gewoon beperkt tot kijken ;) ). Spannend, boeiend, maar ook akelig. Ik vermoed dat ik daarna ook niet echt veel honger zal hebben 8)

Het enige dat wel echt verkeerd aan het lopen is en wat typisch is voor mij in drukke tijden is dat ik mijn ontbijt "vergeet". Wat dat betreft moet ik mezelf toch eens op de vingers tikken ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1360 Geplaatst 02 februari 2010 - 11:53

Mannelief, vanavond weer uit eten (in datzelfde goede restaurant!) en zaterdag weeral (groooot familiefeest) dus dat is eerst hapjes, dan soepke, dan voorgerecht, dan hoofdgerecht en dessert... O:)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1361 Geplaatst 02 februari 2010 - 12:01

Smitten Kitten zei:

Haha, ik ben nog altijd aan het volhouden hoor, maar ga mijn eigen woorden moeten intrekken, want heb het eventjes gewoon te druk om hier veel te komen schrijven. We zijn hier momenteel met heel veel dingen bezig die ik zo ver mogelijk wil afgewerkt hebben vooraleer volgende week de lessen weer beginnen. :trance:

Ik kom hier zeker af en toe nog eens piepen hoor, maar als ik eens een dagje niets van mij laat horen ben ik me niet vol aan het steken met friet, chips en pateekes hoor 8)

Morgen zullen jullie niets van mij horen aangezien ik de hele dag mag gaan assisteren bij een hoop sterilisaties (katten wel te verstaan en het assisteren blijft waarschijnlijk gewoon beperkt tot kijken ;) ). Spannend, boeiend, maar ook akelig. Ik vermoed dat ik daarna ook niet echt veel honger zal hebben 8)

Het enige dat wel echt verkeerd aan het lopen is en wat typisch is voor mij in drukke tijden is dat ik mijn ontbijt "vergeet". Wat dat betreft moet ik mezelf toch eens op de vingers tikken ;)

Ik vergeet ook wel eens te ontbijten als ik het druk heb hoor.

Maar zolang je flink volhoudt is het goed :)

Frances zei:

Mannelief, vanavond weer uit eten (in datzelfde goede restaurant!) en zaterdag weeral (groooot familiefeest) dus dat is eerst hapjes, dan soepke, dan voorgerecht, dan hoofdgerecht en dessert... O:)

Frances, Frances toch! Probeer het dan een beetje licht te houden hè. Of anders offer ik mezelf wel op om mee te gaan :x
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1362 Geplaatst 02 februari 2010 - 12:09

Jess zei:

En nu eens iets anders: ik moest een aantal mensen aan hun oren trekken als ze niet meer zoveel kwamen posten, want dan waren ze misschien niet meer flink aan het volhouden! Dus Hanne en de Katrienen, waar zitten jullie??? En Anja, nog goed bezig???[/COLOR][/FONT]

Ik hou ook nog goed vol, ben wat puntjes aan het sparen voor deze avond, want dan gaan we weer bij mijn ouders + ik heb mijn regels dus dan ben ik minder bestand tegen al dat lekkers. Nu zou ik waarschijnlijk zelf mijn fruit wat kunnen meenemen, maar dat gaan ze daar niet graag zien :a

Vandaag ben ik niet gaan werken, ben opgestaan met BARSTENDE koppijn en heb nog steeds evenveel barstende koppijn. Als ik zo'n barstende koppijn heb, is er niets, maar ook niets dat helpt van medicatie. Mijn sinussen zitten weer potdicht, het is gewoonweg veel te koud op het werk. 2 dokters van mijn dokterspraktijk zitten daarbij ook nog eens in Haïti, de vroegste afspraak die ik kon krijgen was pas morgen om 16u30.

Heb ook niet zoveel honger nu, maar heb wel een kommetje Corn Flakes gegeten met muesli en magere melk.

Bewerkt door Spanishke, 02 februari 2010 - 12:15.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#1363 Geplaatst 02 februari 2010 - 12:16

Mijn gezonde levensstijl is hier met die examens helemaal gekelderd. Ik eet eigenlijk veel te weinig en als ik dan eet is het echt super ongezond :s Zo zijn we niet grootgebracht he 8)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1364 Geplaatst 02 februari 2010 - 12:17

Spanishke zei:

Ik hou ook nog goed vol, ben wat puntjes aan het sparen voor deze avond, want dan gaan we weer bij mijn ouders + ik heb mijn regels dus dan ben ik minder bestand tegen al dat lekkers. Nu zou ik waarschijnlijk zelf mijn fruit wat kunnen meenemen, maar dat gaan ze daar niet graag zien :a

Vandaag ben ik niet gaan werken, ben opgestaan met BARSTENDE koppijn en heb nog steeds evenveel barstende koppijn. Als ik zo'n barstende koppijn heb, is er niets, maar ook niets dat helpt van medicatie. Mijn sinussen zitten weer potdicht, het is gewoonweg veel te koud op het werk. 2 dokters van mijn dokterspraktijk zitten daarbij ook nog eens in Haïti, de vroegste afspraak die ik kon krijgen was pas morgen om 16u30.

Heb ook niet zoveel honger nu, maar heb wel een kommetje Corn Flakes gegeten met muesli en magere melk.

Brr, ik ken dat, een koud kantoor. Hier is het ook zo koud. Het is hier net geen 20 graden, maar ik zit hiet dus wel de hele dag stil achter mijne bureau hè.
Echt veel te koud, mijn handen en mijne neus zijn bevroren.

En je mag vanavond dan wel iets eten hè, je bent toch al goed afgevallen en doet de andere dagen toch goed je best, dan mag dat wel :)
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1365 Geplaatst 02 februari 2010 - 16:47

Hi girls,

Hier alles prima in orde. Net terug van het werk en onderweg nog even gestopt aan de Colruyt voor wat gezonde inkopen. Had eigenlijk weinig tijd, maar er lag zo weinig in de koelkast dat het gevaarlijk werd. Geen gezonde voeding bij de hand is vaak het begin van het einde ;)
dus groenten, fruit, actimelekes, kipfilet voor op de boterham en Canderel-repen :x gehaald. Die repen lijken me erg handig voor op een zwak moment...

Heb net een Minestronesoep gemaakt, lekker en je kunt er nog wat op knabbelen, dus helpt goed tegen de honger.
Misschien even zeggen hoe ik hem heb gemaakt, voor de enthousiaste soepleekjes
Bouillon gekookt: daarin 1 kg minestronegroenten, zo gekocht in de colruyt, diepvries. Een blik Benito tomaten frito erbij (lekkere tomatenbasis), kruiden. Op het einde wat lettertjespasta erbij, kruiden met peper en beetje Italiaanse mengeling.
Heb geen idee hoe je normaal minestrone maakt, maar dit is lekker en hartig ;)

Mijn menu:
** Ontbijt: Boterhammetje met kaas
** Tussendoor: sinaasappel, banaan met platte kaas
** Lunch: witloofsoep + 150 gram brood met mager beleg
** Tussendoor: minestronesoep
** Vanavond: spaghetti bolognaise
** Dessert straks na de avondschool: misschien Canderelreep proeven?

Vind dat ik vandaag precies wel heel veel eet...