Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1366 Geplaatst 02 februari 2010 - 17:08

Rocket Queen: Die Canderel repen zijn daar inderdaad ideaal voor of gewoon als tussendoortje, ze zijn echt lekker :love3: ik heb er mij nu 2 nieuwe gekocht (dacht dat ik terug die met sinaasappel had en crunchy, want de verpakking lijkt heel sterk op elkaar), crunchy met amandelen (vind ik persoonlijk minder lekker dan die met granen) en gewoon zwarte. Het rare is dat die zwarte nog het meest calorierijk is? Als ik trouwens kijk op de puntenlijst bij WW dan staat witte, melk en zwarte chocolade gelijk aan 3,5 punten voor 30g. Daarentegen zou je voor gevulde chocolade (met kokos, caramel, ...) maar 3 punten hebben voor 30g, dat klopt toch niet? :o

Nog 13 punten over voor vandaag, dat wordt smullen bij mijn ouders :)

Tussendoortjes waren: kleine stukjes mango, 2 mandarijntjes en een kiwi
Lunch was: paprikasoep (moest ze opnieuw maken van het ventje omdat hij ze zo lekker vond :ha en ik had er stiekem ook wel terug zin op)

Bewerkt door Spanishke, 02 februari 2010 - 17:19.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1367 Geplaatst 02 februari 2010 - 17:50

Bon. Ik ben dus juist thuisgekomen en had een emo-eetbui.
Heb een half pak van die droge koekjes van vitalinea gegeten aan 15 kcal per stuk. Schade valt dus nog mee :ha .

Ik moet gaan sporten vanavond maar ik heb zoooooooo geen zin meer om terug naar buiten te gaan, de kou in.
Thuis moet er ook nog vanalles gebeuren en hoewel ik een lijstje heb gelegd voor Jeroen, twijfel ik of hij zijn deel gaat doen.

Die canderel repen zijn inderdaad lekker, ik had die vroeger ook.
Nog een tip: canderel suiker met vanillesmaak, superlekker door magere platte kaas :) .

Komaan, pep mij eens op om straks te gaan sporten!!
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1368 Geplaatst 02 februari 2010 - 18:25

Jess zei:

Bon. Ik ben dus juist thuisgekomen en had een emo-eetbui.
Heb een half pak van die droge koekjes van vitalinea gegeten aan 15 kcal per stuk. Schade valt dus nog mee :ha .

Ik moet gaan sporten vanavond maar ik heb zoooooooo geen zin meer om terug naar buiten te gaan, de kou in.
Thuis moet er ook nog vanalles gebeuren en hoewel ik een lijstje heb gelegd voor Jeroen, twijfel ik of hij zijn deel gaat doen.

Die canderel repen zijn inderdaad lekker, ik had die vroeger ook.
Nog een tip: canderel suiker met vanillesmaak, superlekker door magere platte kaas :) .

Komaan, pep mij eens op om straks te gaan sporten!!

kom naar hier om mee Zumba in de go-fit te gaan doen!! :ha

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1369 Geplaatst 02 februari 2010 - 18:29

crazy_catlady zei:

kom naar hier om mee Zumba in de go-fit te gaan doen!! :ha

Zot, kga wel niet naar daar rijden als ik een abonnement in Vilvoorde heb hè. You're not helping me!
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1370 Geplaatst 02 februari 2010 - 18:32

Jess zei:

Zot, kga wel niet naar daar rijden als ik een abonnement in Vilvoorde heb hè. You're not helping me!

aah, ma da valt hier ni onder t gewoon abonnement :ha
ok, euhm... denk aan de buik, nu gaan is minderlang wachten op mooooie strakke buik? :p

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1371 Geplaatst 02 februari 2010 - 18:35

crazy_catlady zei:

aah, ma da valt hier ni onder t gewoon abonnement :ha
ok, euhm... denk aan de buik, nu gaan is minderlang wachten op mooooie strakke buik? :p

En gaan is ook de calorietjes wegwerken die ik heb gegeten met mijn koeken :ha
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1372 Geplaatst 03 februari 2010 - 08:52

Goeiemorgen allemaal,

Ben benieuwd of je nog bent gaan sporten, Jess!

Gisteren dus naar de avondschool, ik volg mijn 2de jaar Spaans. Daar verkochten ze wafels voor Haiti... Heb een pak chocoladewafels gekocht. Het was even moeilijk hoor om er niet op aan te vallen, net zoals al de rest. Maar heb even naar de kcal gekeken. Jongens toch, zeker 400 per wafel :trance: dat is het toch niet waard, dat is een derde van wat ik mag eten op een dag 8)

Ik ben nog steeds goed bezig, maar ga toch enkele kleine dingen moeten veranderen, want het afvallen gaat nu echt te traag (of niet?). Ik ga proberen iets kleinere porties te eten...

Groetjes,
Katrien

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1373 Geplaatst 03 februari 2010 - 11:25

Hey allemaal!

Ik ben gisteren dus wel nog gaan sporten :) . Ben heel fier op mezelf :) .

Vandaag op het menu:
* Ontbijt: plattekaasje met vanillecanderel
* Lunch: kop tomaat-groentensoep, gemengd slaatje met garnalen
* Tussendoortje: worteltjes, yoghurt
* Avond: tasje soep, overschot van de sla: met garnaaltjes en eventueel tonijn

Namiddag ga ik naar de bioscoop met het dochtertje van een vriendin. We gaan naar "de Prinses en de Kikker" kijken.
Ik neem mijn worteltjes mee en enkele droge koekjes en hoop dat ik flink ga zijn :) .

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1374 Geplaatst 03 februari 2010 - 11:30

Morgen!!!

Vanavond is het mijn beurt om te gaan sporten na het werk. Ik ga na t werk direct langs de fitness, die ligt toch op mijn weg naar huis.

Mijn dagmenu:
- ontbijt: boterham met confituur + glaasje halfvolle melk en tas koffie
- tussendoortje: een appel
- middag: rode ajuinsoep met beschuitjes (ben es benieuwd wat dat gaat geven)
- tussendoortje: een banaan (beetje extra energie voor ik naar de fitness ga ;) )
- avondeten: een zelf belegd stokbroodje "smos": light dressing, sla, tomaat, geraspte worteltjes, komkommer, beetje maïs, beetje ananas en light kaas

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1375 Geplaatst 03 februari 2010 - 12:05

Hier alles nog onder controle. Gisteren heb ik 4 puntjes kunnen sparen. Deze namiddag ga ik muffins bakken om morgen te trakteren. Ik moet er natuurlijk wel eentje van proeven vanavond hè, om te kijken of ze wel lekker zijn :x Maar dat probeer ik in te rekenen vandaag.

Vanmorgen op de weegschaal was er 1,1kg af tegen zaterdag. Dat ben ik niet gewoon, maar wel fijn :) . Normaal val ik heel traag af. Nog 1,7kg en ik zit al op mijn eerste streefgewicht. Daarna zien we wel verder of ik al tevreden ben of niet.

Mijn ontbijt was enkel een actimel, een uurtje geleden.

Nu ga ik soep en boterhammetjes eten als lunch.

Vanavond is het spaghetti bolognaise :h
Tussendoortjes weet ik nog niet.

Allemaal duimen dat mijn muffins lukken! Is de eerste keer dat ik ze maak...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1376 Geplaatst 03 februari 2010 - 12:07

mmmm muffins! Succes met je eerste poging, maar ben ervan overtuigd dat ze lekker zullen zijn!
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1377 Geplaatst 03 februari 2010 - 12:09

Hier ben ik ook nog eens... Ik moet er echt terug beginnen op te letten of het gaat me nooit lukken... :(
Straks 1 uurtje Zumba, normaal 2 uurtjes, maar heb er écht geen zin in! Bah... Heb zelfs geen zin in dat ene uurtje... Wil gewoon thuis de zetel inkruipen met een dekentje over mij... Weet niet wat ik heb :catnoknow

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1378 Geplaatst 03 februari 2010 - 12:12

Nathalie zei:

Allemaal duimen dat mijn muffins lukken! Is de eerste keer dat ik ze maak...

succes met de muffins, lukt wel! denk niet dat je veel verkeerd kunt doen. Bij mijn recept zeiden ze wel erbij (toch wel opvallend), dat je niet overdreven mag mengen. dus gewoon tot het een geheel vormt.
Welke soort ga je maken?
Niet te geloven dat je stage er alweer opzit! Blij om terug studentje te worden? (en poezenoppas heel snel ;) )

Proficiat met de 1.1 eraf! ben jaloers, hier gaat het voor geen meter vooruit, al doe ik zo mijn best. Een halve kilo op 3 weken... Is de leeftijd denk ik :x

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1379 Geplaatst 03 februari 2010 - 12:51

rocket_queen zei:

succes met de muffins, lukt wel! denk niet dat je veel verkeerd kunt doen. Bij mijn recept zeiden ze wel erbij (toch wel opvallend), dat je niet overdreven mag mengen. dus gewoon tot het een geheel vormt.
Welke soort ga je maken?
Niet te geloven dat je stage er alweer opzit! Blij om terug studentje te worden? (en poezenoppas heel snel ;) )

Proficiat met de 1.1 eraf! ben jaloers, hier gaat het voor geen meter vooruit, al doe ik zo mijn best. Een halve kilo op 3 weken... Is de leeftijd denk ik :x

Dat muffinrecept dat je me eens gegeven hebt, heb ik nooit gemaakt, is er nooit van gekomen. Hoe lekker die van jou toen ook waren :h
Maar nu heb ik bij nieuwjaar van Zoë een heel boek over muffins gekregen en nu ik morgen wil trakteren is dit een mooie kans om er eens aan te beginnen. In het recept van het boekje staat inderdaad ook dat je niet teveel mag mengen. Ik wil marmermuffins maken, de makkelijkste in het boekje, maar heb pas straks cacao in huis, als ons mama die meebrengt. Dus wil ik om te beginnen het basisrecept maken en gewoon stukjes appel erbij doen om appelmuffins te maken. Dan heb ik 2 soorten.

Ja heel gek dat de stage alweer voorbij is. Is heel raar als ze nu praten over projecten etc. die komen, ik vergeet altijd dat ik daar niet aan ga meewerken. Maar terug les volgen vind ik ook wel fijn, dan zie ik mijn klasgenootjes weer wat meer :) . Alleen die afstand naar school hè... En poezenoppas zijn vind ik altijd wel fijn, dan heb ik eventjes 6 katjes i.p.v. 3 :love4: .

Bij mij gaat het normaal ook niet zo vooruit... ik was ook verbaasd. En dat zonder honger te lijden ofzo :) . Is niet fijn als je zo je best doet en dan zo traag afvalt. Hoop dat het toch terug in gang schiet voor jullie op vakantie vertrekken, is altijd fijn als er dan nog wat af is.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1380 Geplaatst 03 februari 2010 - 13:11

Gisterenavond is het nog laat geworden. Uiteindelijk was het niet zo moeilijk om mij aan mijn puntenaantal te houden.

Hun voorgerecht waren scheermessen, dat was gewoonweg "ieuw" al van het eerste zicht met daarbij een botersaus bij, het aantal kcal dat ze daar binnengespeeld hebben per scheermes met die saus bij wil ik gewoonweg niet weten. Ik lust het alleszins niet, ze zeiden dat het iets was van smaak tussen inktvis en Sint-Jacobs vruchten maar minder taai. Die dingen eet ik zowiezo niet dus heb ik er mooi staan op kijken O:)

Daarna een bisque van garnalen zonder room, met verse garnaaltjes en met een druppeltje Armagnac, was lekker, maar heb het toch maar tot anderhalve tas gehouden.

Dan het hoofdgerecht heb ik me wel meer laten gaan. Het was wilde zeebaars gestoomd met gemengde puree met pijpajuin bij en een groentensausje (iets gelijkaardigs aan de saus die ze bij Paling in't Groen geven), maar zonder boter deze keer in de saus.

Dessert was een halve mango en aangezien mijn mama geen zin had in die van haar heb ik nog de helft van de helft opgegeten :)

Ik had nog wat druiven, een appel en wat komkommer en worteltjes mee voor het geval dat het weer te lang ging duren en ik honger begon te krijgen :ha , maar die zijn onaangeroerd gebleven :thumb:

Heel veel succes met de muffins Nathalie, marmer is zeker lekker :h en met appeltjes mmm :)

Bewerkt door Spanishke, 03 februari 2010 - 13:12.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: