Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1396 Geplaatst 04 februari 2010 - 11:25

Goedemorgen, morgen, goeiedag :)
Ik ben thuis vandaag. Mijn buik heeft de hele nacht gek liggen doen, en ik ben opgestaan om te gaan werken, heb dan overgegeven (en al de rest....) en me ziek gemeld. Ben terug mijn bed in gekropen en het is precies (behalve een bonzend hoofd) min of meer terug van me af.

Ik voelde me gisteren ongelofelijk slappekes en heb dus wel nog pasta gegeten na de fitness. Heel gewoon, gekookte pasta met twee koffielepels pesto en enkele scampi's . En dat heeft me ongelofelijk gesmaakt. Ik denk dat mijn lijf gisteren even stop zei tegen het dieeten, ik was gisteren ook totaal niet gemotiveerd.
Kan zijn hè, dat je zo eens een slipdagje hebt.

Vandaag staat er hier op het menu (zonder tijdsindeling want ben nog maar juist uit mijn bed):

* Shake
* Salade met garnalen en enkele scampi's (overschot)
* Fruitslaatje van wijnappelsien, ananas en kiwi
* Plat kaasje met vanillecanderel (TIP: superlekker!!!)
* yoghurtje 0%
* Gestoomde worteltjes en bloemkool met ?? (denk kabeljauwhaas)

Ik heb nog eens geprobeerd om alles met WW in te geven, maar hij zegt bij mij ook na elk ding wat ik klik 'Script Error' :( :( :(
Ik zou toch wel heel graag willen weten hoeveel punten dat zou zijn voor mij, heeft er iemand zin om het in te geven?
Anders reken ik het wel uit in kcal.

Jullie zijn allemaal goed bezig hoor, echt waar, flink volhouden.
Ik heb gisteren ook naar 'Je bent wat je eet' gekeken en vond het geweldig. Ik vond precies wel dat er vroeger zo meer tips en trics werden gegeven.
Op Vitaliteit (heb je via digitale tv) is Supersize vs Superskinny ook weer op, met Anna Richerdson. Dat is ook een goed programma!!

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1397 Geplaatst 04 februari 2010 - 11:47

Nathalie zei:

Jullie zetel is inderdaad heel catproof! Daar zie je toch echt geen kattensporen op, is me nog nooit opgevallen.
Die van ons daarentegen... 't is maar dat de leren zetel hier eerst woonde... is geen goed idee samen met katten. Zeker niet met een Sammie die aan de zetel krabt en dit niet wil afleren.

Denk nu wel niet dat onze zetel Sammie-proof zou zijn.... :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1398 Geplaatst 04 februari 2010 - 11:57

Als je wilt kijk ik het wel even na, Jess. Hoeveel vet en kcal zitten er in die shake? Hoeveel gram garnalen/scampi's/vis eet je zo ongeveer? Hoeveel gram is de plattekaas en de yoghurt?

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1399 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:05

Smitten Kitten zei:

Als je wilt kijk ik het wel even na, Jess. Hoeveel vet en kcal zitten er in die shake? Hoeveel gram garnalen/scampi's/vis eet je zo ongeveer? Hoeveel gram is de plattekaas en de yoghurt?

Je bent een schat.
plattekaas is 0%, type vitalinea, 100 gram voor een potje met 45 kcal.
Yoghurt is type vitalinea 0%,
Shake is 227 kcal met 6.6 gram vet.
Scampi's zijn er 8, garnalen 100 gram.
Vis eet ik een moot van... hoeveel zou dat zijn? 150 gram?

Dressing op de sla is type superlight dressing.

Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je?

Alvast ne dikke merci en ik ga me het materiaal zelf ook halen denk ik :)

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1400 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:13

Hm... met alles redelijk ruim op te tellen kom ik zonder de shake op 8 punten. Om te weten hoeveel de shake is moet ik weten hoeveel je er uiteindelijk van drinkt, maar ik neem aan dat het zo'n proteïne-achtige shake is en dat je er niet echt veel punten mee zal binnen hebben... Met deze info lijkt het echt alsof je heel erg weinig kcal/punten binnenkrijgt.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1401 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:16

Smitten Kitten zei:

Hm... met alles redelijk ruim op te tellen kom ik zonder de shake op 8 punten. Om te weten hoeveel de shake is moet ik weten hoeveel je er uiteindelijk van drinkt, maar ik neem aan dat het zo'n proteïne-achtige shake is en dat je er niet echt veel punten mee zal binnen hebben... Met deze info lijkt het echt alsof je heel erg weinig kcal/punten binnenkrijgt.

Oeh jee, dat is inderdaad niet veel. Ik zal het eens ingeven op de kalorieteller en zien op hoeveel het daar komt.
Zou ik dan nog meer proteinen moeten eten? Ja, die shake is zo een proteine-achtig ding van 250 ml met in totaal 6.6 gram vet en 227 kcal, dat is ook niet zoveel dus hè, neem nog drie punten, dan kom ik nog maar op 11. Stel nog dat ik er wel overhouden om gisteren te compenseren en morgen lekker te kunnen eten en een glas wijn te kunnen drinken, is het dan nog te weinig, Hanne?

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1402 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:23

Jess zei:

Oeh jee, dat is inderdaad niet veel. Ik zal het eens ingeven op de kalorieteller en zien op hoeveel het daar komt.
Zou ik dan nog meer proteinen moeten eten? Ja, die shake is zo een proteine-achtig ding van 250 ml met in totaal 6.6 gram vet en 227 kcal, dat is ook niet zoveel dus hè, neem nog drie punten, dan kom ik nog maar op 11. Stel nog dat ik er wel overhouden om gisteren te compenseren en morgen lekker te kunnen eten en een glas wijn te kunnen drinken, is het dan nog te weinig, Hanne?

Via een ander forum vind ik dat zo'n proteïnenshake met chocoladesmaak bv 3 punten is. Dan heb je slechts 12 punten, terwijl je er eigenlijk een stuk of 18 moet en er per dag 4 mag sparen. Dus dan zit je aan 14 punten. Dus eigenlijk wel te weinig ja... Stel dat je systematisch zo weinig eet dan breng je echt je metabolisme in de war vrees ik. Je lichaam gaat zich dan aanpassen aan een lagere toevoer van kcal en dan ligt het jojo-effect om de hoek...

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1403 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:28

Menu voor vandaag:
-ontbijt: boterham met confituur
-tussendoortje: activia drink
-middag: 2 tassen tomatensoep met beschuitje
-tussendoortje: appel
-avond: varkenshaasje met peertjes en krielaardappeltjes.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1404 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:30

:help: Ik kan mijn dagboekje niet meer aanvullen sinds gisteren. Ik kan niet meer op het pijltje naar rechts klikken om naar de volgende dag te gaan. Ik had het al sinds gisteren, dus heb ik alles netjes in een bestandje getypt en gehoopt dat het vandaag wel ging lukken, maar niet dus..
Hier heeft waarschijnlijk niemand ervaring mee net zo min als met die script error? Hoeveel kost dat programma? Anders ga ik het me ook halen denk ik, zit daar zo'n boekje bij ook waar alle punten zo wat instaan qua merk enz? :oops:

Bewerkt door Spanishke, 04 februari 2010 - 12:30.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1405 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:32

Inderdaad. Je hebt gelijk. (En ik geef dat niet snel toe :ha )
Mijn lichaam moet ook gezond zijn hè.
Eens denken en zoeken in de kast wat ik dan nog toevoeg, zodat ik vier punten overhoud. Das juist genoeg voor twee glazen wijn hè :x

Ik ga in elk geval nog soep koken. Als ik daar nu eens wat peulvruchtjes in gooi? Of een aardappeltje? Dan is de soep ook wat dikker. Het is minestrone, ik kan er misschien ook wat geraspte kaas over doen?

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1406 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:33

Spanishke zei:

:help: Ik kan mijn dagboekje niet meer aanvullen sinds gisteren. Ik kan niet meer op het pijltje naar rechts klikken om naar de volgende dag te gaan. Ik had het al sinds gisteren, dus heb ik alles netjes in een bestandje getypt en gehoopt dat het vandaag wel ging lukken, maar niet dus..
Hier heeft waarschijnlijk niemand ervaring mee net zo min als met die script error? Hoeveel kost dat programma? Anders ga ik het me ook halen denk ik, zit daar zo'n boekje bij ook waar alle punten zo wat instaan qua merk enz? :oops:

Ik heb ook die script error, vandaar dat Hanne het voor mij heeft uitgerekend. Ik ben ook aan het denken om het programma te gaan halen, vooral omdat het echt iets is wat je jaren kan gebruiken volgens mij.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1407 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:40

Het stomme is dat het programma niet meer verkocht wordt :( Ik geloof dat er wel iets te doen is aan de script error, maar hoe??? Ben niet zo technisch met computers eigenlijk... Heb wel ook nog een oudere versie ergens op een harde schijf staan. Misschien doet die het wel? Ik probeer die door te sturen deze avond ofzo.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1408 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:43

Smitten Kitten zei:

Het stomme is dat het programma niet meer verkocht wordt :( Ik geloof dat er wel iets te doen is aan de script error, maar hoe??? Ben niet zo technisch met computers eigenlijk... Heb wel ook nog een oudere versie ergens op een harde schijf staan. Misschien doet die het wel? Ik probeer die door te sturen deze avond ofzo.

Met die script error is het eigenlijk nog te doen ;) gewoon wat meer klikken en vooral niet op "nee" klikken, want dan sluit hij heel de boel af :roll:
Nu ik mijn dagboekje niet meer kan aanvullen kan ik het momenteel niet meer gebruiken en dat is veel erger :( Ik kan het eens vragen aan Simon om er eens naar te kijken, maar daar reken ik niet al teveel op dusja :louche:

Bewerkt door Spanishke, 04 februari 2010 - 12:43.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1409 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:43

Jess zei:

Inderdaad. Je hebt gelijk. (En ik geef dat niet snel toe :ha )
Mijn lichaam moet ook gezond zijn hè.
Eens denken en zoeken in de kast wat ik dan nog toevoeg, zodat ik vier punten overhoud. Das juist genoeg voor twee glazen wijn hè :x

Ik ga in elk geval nog soep koken. Als ik daar nu eens wat peulvruchtjes in gooi? Of een aardappeltje? Dan is de soep ook wat dikker. Het is minestrone, ik kan er misschien ook wat geraspte kaas over doen?

Dat is een goed idee Jess. Ik heb ook soms dagen dat ik verre van aan mijn punten lijk te komen. Dan gooi ik het menu om en eet ik bv eens een banaan ipv een appelsien of kikkererwten ipv 0-punt-groenten. En 's avonds nog iets kleins om te snoepen of een glaasje wijn bij het eten 8)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1410 Geplaatst 04 februari 2010 - 12:44

Spanishke zei:

Met die script error is het eigenlijk nog te doen ;) gewoon wat meer klikken en vooral niet op "nee" klikken, want dan sluit hij heel de boel af :roll:
Nu ik mijn dagboekje niet meer kan aanvullen kan ik het momenteel niet meer gebruiken en dat is veel erger :( Ik kan het eens vragen aan Simon om er eens naar te kijken, maar daar reken ik niet al teveel op dusja :louche:

Wat als je gegevensbackup doet en dan terug probeert te installeren? Dan ben je toch je gegevens niet kwijt.

Hier staat wat je moet doen: http://www.computerh...7-240091-0.html# (wel in het duits...) Denk dat je in beheerdersmodus moet computeren of begrijp ik het nu verkeerd?

en hier een puntencalculator http://googlemodules.com/module/4289/

Bewerkt door Smitten Kitten, 04 februari 2010 - 12:47.