Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1441 Geplaatst 06 februari 2010 - 12:05

Goed gedaan Nathalie! En inderdaad, het zijn vaak de centimeters die het hem maken hè! Proficiat!

Zo, ik heb juist de beddenlakens afgehaald en de kussens ga ik ook nog eens wassen.
Nu staat boven alles tegenover elkaar uit te luchten, en als het zonneke zo nog even blijft schijnen kan ik mijn lakens buiten hangen, lekker fris!

Ik ben mijn plattekaasje aan het eten, jamjam!
Echt perfect voor wie graag zoet heeft :)
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1442 Geplaatst 06 februari 2010 - 12:10

Goeiemiddag iedereen!

Gisteren buiten mijn ontbijtje (boterhammetje met kaas/confituur, fruitsap en koffie) tussendoor enkel wat fruit gegeten overdag, was bezig met de schoonmaak en moest in de vroege namiddag nog snel even weg, waardoor ik overdag "vergeten" was om te eten. Maar gisteravond hebben we dat weer goedgemaakt. Mijn menu 's avonds zag er exact hetzelfde uit als dat van Jess, aangezien we samen gegeten hebben. :lachen:

Vanochtend heb ik toast met kaas op, appelsap en koffie, en vanmiddag nog niks. Maar zo meteen komen er vrienden uit Nederland op bezoek en daarvoor hebben we hapjes voorzien (onder andere ook bloemkool en worteltjes en olijfjes - ja, ik heb ook aan mezelf gedacht! Als ik dat eet, eet ik geen chips ;) ). Vanavond gaan we tapa's eten en waarschijnlijk sluiten we de avond af in de Irish Pub, waar ik het toch niet ga kunnen weerstaan om een cider te drinken (weet ik nu al). Maar ach... even niet denken aan dieet, gewoon genieten en morgen gaan we er weer met frisse moed tegenaan! ;)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1443 Geplaatst 06 februari 2010 - 12:16

Ik ben ook pas opgestaan om 11:00, maar ontbijt mag niet direct ontbreken bij mij voor toch niet teveel honger te hebben gedurende de dag.

Dus laat ontbijt was:
Corn Flakes Special K zwarte chocoladekrullen, kiwi en magere melk met zwarte pure chocolade
Tussendoor: fruitjes
Middag: tomatensoep met een sla'tje en/of broodje
Tussendoor: beetje van yohghurt Biotime
Avond: weet ik nog niet, maar heb wel zin op iets vegetarisch, maar dat zal wel niet het geval zijn, want we zijn gisteren vlees gaan halen, tenzij ik apart maak voor mij natuurlijk :louche:

Bewerkt door Spanishke, 06 februari 2010 - 12:54.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1444 Geplaatst 06 februari 2010 - 12:47

Zo! De badkamer is weer propertjes. De katten zijn er natuurlijk weer op gebrand om met hun pootjes over de natte vloer te gaan trippelen, maar het zal niet pakken, ik heb het kattenluikje dicht gedaan :twisted: .

Ik ga sebiet mijn soep opzetten en een fruitje eten :) .

Katrien, je menuuke ziet er goed uit. Anders vanavond voor kip kiezen? Dat is ook licht hè.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1445 Geplaatst 06 februari 2010 - 14:29

Zozo, het poetsen is hier al bijna afgelopen seh! Alleen nog de trap met een vochtige doek doen en de slaapkamer stofzuigen en de keuken dweilen. Maar dat doe ik pas als ik mijn eten heb gemaakt :) .

Ik heb in plaats van een soepje een slaatje gegeten met surimi, jamjam :) .

Flink volhouden allemaal hè!!
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1446 Geplaatst 06 februari 2010 - 15:28

Dag dames, Hier gaat het goed! De gezonde levenswijze werpt vruchten af! Heb meer energie bv en heb ook al een aantal weken geen migraine meer gehad! (al mag ik dat waarschijnlijk niet te luid roepen). Straks de weekinkopen doen, ben nu het weekmenu aan het samenstellen. Vanaf maandag weer werken en vanaf dinsdag weer les, dus het moeten vooral snelle gerechtjes zijn. Pfff helemaal geen zin in alle drukte eigenlijk. 1 week vakantie is echt veel te weinig :(

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1447 Geplaatst 06 februari 2010 - 15:31

Oh en heb vandaag een thermosje gekocht om mee te nemen naar werk/school zodat ik mijn eigen soepje kan meenemen. Ze zijn ook in reclame in de colruyt zag ik in de folder.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1448 Geplaatst 06 februari 2010 - 16:00

Ik heb ook een sla'tje met Surimi gegeten omdat die dringend op moet O:) , alleen had ik snel genoeg.
Nu ga ik genieten van mijn zelfgemaakte limoenlimonade :)
Vanavond is er ook geen twijfel mogelijk, het wordt zowiezo surimi in de wok, met scampi'tjes, lekker veel groentjes en eventueel wat rijst

Bewerkt door Spanishke, 06 februari 2010 - 16:07.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1449 Geplaatst 06 februari 2010 - 17:02

Zo, mijn huisje blinkt weer, laatste machien, kookwas, steekt in en het ruikt superlekker naar de vers gewassen lakentjes.
Om half zes is Jeroen al thuis :cheer: . Dat gebeurt niet vaak :) .

Ik heb net een tasje soep gedronken, gemaakt van wokgroenten :oops: , verkeerd gekocht en tja, ik heb er maar soep van gemaakt en het is ferm lekker, jam :) .

Oh Hannie, terug les? Flink je best doen hè 8) . Als je weinig tijd hebt, zorgen voor zakjes groenten. Dat doe ik ook, echt gemakkelijk :) . Ik gebruik ook regelmatig zakjes krieltjes die vacuum getrokken zijn en voorgekookt. Heel lekker en gemakkelijk, snel klaar.

Wat staat er voor jullie nog op het programma vanavond??
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1450 Geplaatst 06 februari 2010 - 17:31

Jess zei:

Zo, mijn huisje blinkt weer, laatste machien, kookwas, steekt in en het ruikt superlekker naar de vers gewassen lakentjes.
Om half zes is Jeroen al thuis :cheer: . Dat gebeurt niet vaak :) .

Ik heb net een tasje soep gedronken, gemaakt van wokgroenten :oops: , verkeerd gekocht en tja, ik heb er maar soep van gemaakt en het is ferm lekker, jam :) .

Oh Hannie, terug les? Flink je best doen hè 8) . Als je weinig tijd hebt, zorgen voor zakjes groenten. Dat doe ik ook, echt gemakkelijk :) . Ik gebruik ook regelmatig zakjes krieltjes die vacuum getrokken zijn en voorgekookt. Heel lekker en gemakkelijk, snel klaar.

Wat staat er voor jullie nog op het programma vanavond??

Heb allerlei diepvriesgroenten van de colruyt gekocht om veel verschillende soepjes te maken om mee te nemen en om als ik thuis kom na een lange dag direct een kommetje soep te kunnen eten voor de ergste honger.
Dus 's middags soep en brood + beleg en 's avonds oa:
-groentenwok met scampi en rijst
-papillot met zalm, venkel, champignons en aardappelen
-burgers met frietjes
-pasta met kip in romig sausje met paprika
-raapjes, kipfilet en gebakken patatjes
-steak, provencaalse saus en Ebly

De focus ligt bij mij eventjes ook niet op afvallen, maar op het vasthouden van mijn gezondere levensstijl, want voel me er goed bij.

Deze avond gaan we onverwachts nog uit eten. We hebben wat te vieren.

Bewerkt door Smitten Kitten, 06 februari 2010 - 17:32.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1451 Geplaatst 06 februari 2010 - 18:51

Smitten Kitten zei:

Heb allerlei diepvriesgroenten van de colruyt gekocht om veel verschillende soepjes te maken om mee te nemen en om als ik thuis kom na een lange dag direct een kommetje soep te kunnen eten voor de ergste honger.
Dus 's middags soep en brood + beleg en 's avonds oa:
-groentenwok met scampi en rijst
-papillot met zalm, venkel, champignons en aardappelen
-burgers met frietjes
-pasta met kip in romig sausje met paprika
-raapjes, kipfilet en gebakken patatjes
-steak, provencaalse saus en Ebly

De focus ligt bij mij eventjes ook niet op afvallen, maar op het vasthouden van mijn gezondere levensstijl, want voel me er goed bij.

Deze avond gaan we onverwachts nog uit eten. We hebben wat te vieren.

Iets te vieren? Zeg, je martelt me wel hoor, wat is er te vieren??? Tell me, tell me!!

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1452 Geplaatst 06 februari 2010 - 20:04

Goeieavond meisjes,

Zit hier al helemaal knus in mijn zachte badjas... zo meteen wat in de zetel ploffen en iets kijken van de Digicorder.

Vanmiddag waren we uitgenodigd bij mijn ouders voor een etentje, die weekends toch hè...
**Ontbijt: enkel actimel
**verwenlunch bij mama en papa:
kippeworstebroodje (mini hoor)
orloffgebraad van kalkoen met gekookte aardappelen en witloof
zo"n opgerolde gateau met confituur, mmmmm, oh ja een klein stuk maar

** avondeten: pompoensoep (uit brik, te moe om iets te maken) en 3 crackotten
** Zo meteen nog wat fruit bij de tv

@ Nathalie: tnx, het gaat al ietsjes beter dan vanmorgen, hoest is al minder verstikkend
@ Hammie: geniet van het etentje!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1453 Geplaatst 06 februari 2010 - 20:28

Hier is het dus wok geworden met surimi, gekruide kip, een hele hoop groentjes en rijst. Alles was erg lekker behalve die surimi, maar daar vreesde ik al voor. Die moest op uiterlijk tegen vandaag dus kon moeilijk heel het doosje wegsmijten. Er gaat al veel teveel verloren bij ons :oops:

Vriendlief heeft gezegd "De eerste vier maanden komt dat hier niet meer binnen!!" en ik moet hem gelijk geven, heb eventjes genoeg van al die surimi :misselijk: :d

Bewerkt door Spanishke, 06 februari 2010 - 20:30.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1454 Geplaatst 07 februari 2010 - 11:49

Goedemorgenmiddag dames!

Alles in orde in dieet-land?
Ik heb gisterenavond puree gegeten en om eerlijk te zijn, smaakte het me niet zo geweldig. Ik was ook dadelijk vol gegeten, en eigenlijk miste ik mijn vertrouwde slaatjes...

Gisterenavond op het feestje braafjes cola zero gedronken en de cava aan mijn neus laten voorbijgaan.

Zodadelijk ga ik sporten en straks vertrek ik weer naar Limburg tot morgenavond.

Wat staat er bij jullie op het menu vandaag??

Flink blijven verder doen hè sjoekes!
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1455 Geplaatst 07 februari 2010 - 12:32

Hier had het ventje mij verrast met een Valentijnsontbijtpakketje van de school van zijn zussen. Er zat vanalles bij, maar niet veel gezonds O:)

De croissant (met suiker er bovenop) heb ik wijselijk aan hem doorgegeven, ik heb juist 1 pistolet en anderhalve sandwich op met magere kaas en hesp. Er zat ook gewone kaas bij, maar ik heb er toch maar die van mij tussengelegd met wat sla en komkommertjes :) , daarna heb ik nog een wijnappelsien gegeten.
Zitten ook yoghurtjes in van de Aldi in die doos, misschien dat ik die eens ga proberen, maar de frigo zit nog maar juist vol met yoghurtjes. Een gekookt ei waar we niets kunnen mee doen, peperkoek met suikerparels, volkoren sultana koeken die volgens mij nog vol zitten met suiker, een miniscuul appeltje waarvan mijn frigo nu ook uitpuilt, een fruitsapje van Minute Maid dat ik heel misschien zal meenemen naar't werk, thee, suiker, koffie, en dit allemaal x2... het ventje gaat veel mogen eten de komende dagen :x

Bewerkt door Spanishke, 07 februari 2010 - 12:42.

Geplaatste afbeelding