Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#16 Geplaatst 12 januari 2010 - 17:52

midi zei:

kent er ook iemand een dieet om bij te komen? :p ja sorry, maar is ook maar niks, als ze steeds zeggen, dat je te mager bent... en dat je probeert bij te komen, en dit niet lukt... bah... pfff... ik zou zeggen, zo'n 5 kg mag erbij... :trance: ohjee, nu ben ik de moeilijke wss? :p

Dat probleem had ik vroeger ook :ha Het is me toen niet gelukt om bij te komen. Op mijn 21ste haalde ik de 50 kg nog niet eens, ik bleef koppig hangen rond de 47. De laatste 3 jaar echter is er wel wat bijgekomen. Dus er is nog hoop voor je :mrgreen:

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#17 Geplaatst 12 januari 2010 - 17:58

En nu on topic: Ik heb geen dieettips, want ik ben nog nooit op dieet geweest. Ik hoop echter dat hier veel goede tips gaan komen. Dan kom ik hier na de bevalling eens rondneuzen :roll: Dan ga ik het waarschijnlijk wel nodig hebben. :scared:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 12 januari 2010 - 18:05

midi zei:

kent er ook iemand een dieet om bij te komen? :p ja sorry, maar is ook maar niks, als ze steeds zeggen, dat je te mager bent... en dat je probeert bij te komen, en dit niet lukt... bah... pfff... ik zou zeggen, zo'n 5 kg mag erbij... :trance: ohjee, nu ben ik de moeilijke wss? :p

Hoe oud ben je Midi?

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#19 Geplaatst 12 januari 2010 - 18:06

ik doe ook mee. Hoewel mijn dieet meestal elke dag anders is :ha

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 12 januari 2010 - 19:56

Ik moet ook meedoen... Ik heb de laatste tijd nogal een serieuze zwemband ontwikkeld :LOL: En die wil ik er weer af.
Geen idee hoe het komt, maar het laatste jaar kom ik misschien niet zoveel bij in kilo's en ook niet op mijn heupen zoals normaal, maar het zit nu allemaal op mijn buik. Met het ouder worden ofzo? Vroeger was mijn lichaam toch anders gebouwd... Mijn taille is in een jaar gegroeid van 70cm naar 80cm. Ik schrok er toch wel van laatst.

Dus ik probeer mezelf sinds nieuwjaar op dieet te zetten ( = vooral gezonder eten en niet 's avonds nog vanalles eten). Maar het lukt voorlopig niet goed...

Als ik binnenkort weer naar school moet, dan heb ik wel elke dag mijn wandeling (Jess, jij kent de fameuze berg naar ssh hè ;)  ), dat gaat hopelijk ook helpen. Verder zit sporten er niet echt in met mijn gezondheid. En ik vind tussendoortjes vooral moeilijk, ik heb ze nodig, maar wat moet je eten hè? Een koekje is zo gemakkelijk.

Dus aanmoediging om er eens aan te beginnen is altijd welkom :) .

Succes iedereen!!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#21 Geplaatst 12 januari 2010 - 20:16

Pixel zei:

Dat probleem had ik vroeger ook :ha Het is me toen niet gelukt om bij te komen. Op mijn 21ste haalde ik de 50 kg nog niet eens, ik bleef koppig hangen rond de 47. De laatste 3 jaar echter is er wel wat bijgekomen. Dus er is nog hoop voor je :mrgreen:

Hier precies hetzelfde tot denk ik mijn 25 ste zat ik altijd net onder de 50 kilo en nu.....................pfffff nu mag er echt wel iets af hoor na 2 zwangerschappen zo dicht op elkaar, maar ik kan me er niet toe zetten. Ik denk nu maar zolang ik nog in maat 38 pas zal het wel goed zijn zeker :) .

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#22 Geplaatst 12 januari 2010 - 20:21

*mikkeke* zei:

Ik denk nu maar zolang ik nog in maat 38 pas zal het wel goed zijn zeker :) .

Dat denk ik ook :d Dat zeg ik tegen mezelf ook altijd :ha 38 is nog goed. Een 40 weiger ik echter te dragen, dan ga ik op dieet :)

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#23 Geplaatst 12 januari 2010 - 20:24

Pixel zei:

Dat denk ik ook :d Dat zeg ik tegen mezelf ook altijd :ha 38 is nog goed. Een 40 weiger ik echter te dragen, dan ga ik op dieet :)

ik heb nu maatje 40, maar heb al tot 46 gezeten, dus ik ben op de moment al superblij :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 12 januari 2010 - 20:28

jyotsna zei:

Jess, je moet ook zien dat je niet te weinig eet he, want dan val je ook niet goed af!

ik ben sinds augustus 2009 16kg afgevallen. Was gestart met een proteinedieet, maar ben al snel overgeschakeld op WW. Ik ben nu op 2.5kg van mijn streefgewicht, dus moet nog ff volhouden.

zo ziet mijn dag er meestal uit

ontbijt: special K met melk - of - weetabix met melk en canderel vanillesuiker
10u: yoghurtje vitalinea en een stuk fruit (meestal kiwi)
12u30: 2 boterhammen met beleg en een appelsien
16u: appel - of - niet te dikmakend tussendoortje
's avonds: wij eten nogal veel pasta, meestal dan met kippengehakt ipv gewoon gehakt, of anders gewoon stuk vlees met groenten en aardappelen (en indien kroketjes maak ik ze in de oven ipv in frituurvet)

als ik tussendoor honger heb, dan drink ik zelfgemaakte soep (neem ik in een thermos mee. Maar over het algemeen heb ik geen honger.

Met zo'n "dieet" ben ik ook super hard afgevallen. Spijtig genoeg werd er dan lactose intolerantie vastgesteld waardoor heel mijn ritme ineen gestort is.
Ik at ook altijd special K met melk, tijdens de voormiddag een stuk fruit (meestal een appel), 's middags 2 boterhammen (geen choco meer ofzo) en drna een yoghurtje (ook vitalinea) en dan 's avonds gewoon eten, maar ik woonde toen nog thuis, dus ik at toen minder 's avonds en geen dingen meer erna. Nu woon in apart en ja........ :s je gaat zelf naar de winkel, jeuj, koekskes kopen etc... pff ik zou ook moeten afvallen. Ik weeg bijna terug zoveel als voor ik vier jaar geleden ging afvallen! :(

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 12 januari 2010 - 21:06

Ik werk ook met WW trouwens.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 12 januari 2010 - 21:17

Ik begin er ook aan, 2 jaar geleden heb ik Infraline gedaan, ben dan 10 kilo afgevallen, ik heb het toen 3 maand gedaan en ja ze vlogen er af, nu 2 jaar later ben ik ondertussen terug 7 kilo bijgekomen, heb mij nu ingeschreven bij bodystyling, volgende week dinsdag begin ik! :)

Wat heel belangrijk is bij afvallen, dat je om de ±2.5 uur iets moet eten, de tussendoortjes mogen max. 100 caloriën bevatten en s'avonds 1 bord geen twee, je mag aardappelen eten he maar gewoon niet overdrijven, s'middags 2 grote boterhammen met iets magers tussen, s'morgens 50gr Fitness met magere melk en een glas fruitsap enz....

Bewerkt door Solotje, 12 januari 2010 - 21:17.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#27 Geplaatst 12 januari 2010 - 21:28

:ha Ik ben sinds gisteren ook op dieet!! Bij mij mag er een 5 tal kilo af, das best te doen. Ik doe nu bodystyling want ik wil vooral van mijn achterhespen af en dan doe je oefeningen speciaal voor die zones in een verwarmde cabine (=geen spierpijn) en ik moet zeggen het voelt goed! (1 keer geweest, zaterdag weer). Het voordeel is dat ze je echt begeleiden, en je krijgt ook voedingsadvies. En ik probeer op mijn eten te letten. Ik schrijf nu alles op wat ik eet, ik had vandaag wel last van lage bloeddruk en heb een cola gedronken want ik voelde me echt slap, voor de rest ben ik denk ik wel redelijk goed bezig! :)
Ik probeer gewoon geen zoet te eten/drinken, dus geen cola, geen chocolade, geen suiker in de thee en ook minder mayonaise (mijn zwak) Ik eet zowiezo bijna geen rood vlees (1 keer per maand normaalgezien) en veel vis en kip en groentjes.
Ik ben niet echt veel te zwaar en meeste mensen zeggen altijd als ik zeg dat ik op dieet ben van :en gij hebt da toch nie nodig, maar ik bepaal dat lekker zelf en van 2 kilo komen 4 kilo en voor jet weet ben je kweenie oeveel bijgekomen! De kilo's komen er nie in ene keer bij hé! (en ze gaan er helaas nie in ene keer af :ha ) Dus ik probeer tijdig op de rem te staan, meestal wissel ik een week snoepen af met een week gezond maar met die feestdagen is da nie gelukt! k voel het aan mijn broeken en jurken die meer spannen, dont like!
STERKTE AAN IEDEREEN!!

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#28 Geplaatst 12 januari 2010 - 21:29

Frances zei:

je gaat zelf naar de winkel, jeuj, koekskes kopen etc...

ik breng bewust niet te veel mee van de winkel. als het in huis is is het heel moeilijk om eraf te blijven. en als ik iets in huis haal, zijn het dingen van +/- 100 calorieen. Dus de enige momenten dat ik echt "slechte" dingen in huis heb is als we iets krijgen, of als ik toch een "zwak" ben geweest in de winkel

je mag ook niet alles laten, dat hou je toch niet vol. Ik geniet nog regelmatig van een lekker etentje, alleen geen 3 gangen meer, maar max 2 (met de feestdagen heb ik wel alles gegeten hoor).

mja, eigenlijk moet je gewoon je etensstijl aanpassen he, en op tijd terug aan de bel trekken.

veel succes nog aan iedereen die wil afvallen (of bijkomen)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#29 Geplaatst 12 januari 2010 - 21:30

Pixel zei:

Ja ik ook maar het begint te spannen :ha

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#30 Geplaatst 12 januari 2010 - 21:33

Solotje zei:

Ik begin er ook aan, 2 jaar geleden heb ik Infraline gedaan, ben dan 10 kilo afgevallen, ik heb het toen 3 maand gedaan en ja ze vlogen er af, nu 2 jaar later ben ik ondertussen terug 7 kilo bijgekomen, heb mij nu ingeschreven bij bodystyling, volgende week dinsdag begin ik! :)

Wat heel belangrijk is bij afvallen, dat je om de ±2.5 uur iets moet eten, de tussendoortjes mogen max. 100 caloriën bevatten en s'avonds 1 bord geen twee, je mag aardappelen eten he maar gewoon niet overdrijven, s'middags 2 grote boterhammen met iets magers tussen, s'morgens 50gr Fitness met magere melk en een glas fruitsap enz....

He ik heb nu 13 beurten BS in Mechelen omdat mijn collega/BS partner daar woont en ik daar toch zowiezo passeer met de trein maar ik zou dat misschien ook verderzetten in Antwerpen dan, is daar een website van? Laat maar weten of het je beviel, ik vind het wel echt goed!