Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#151 Geplaatst 14 januari 2010 - 12:14

Spanishke zei:

Ja, maar ik eet dat veel liever zo :oops:
Bloemkool is ook nog lekker inderdaad, maar dat houdt niet zo lang he in de frigo :(
Ijsbergsla vind ik maar heel saai om dat voor de tv op te eten, nog iemand iets anders?
Radijsjes vind ik ook nog makkelijk, maar dat is zo snel op O:)

Jess zei:

Neen, bloemkool moet je vers hebben. Ik lust ook wel graag:
* Broccoli die heel eventjes is afgekookt, dat hij nog krokant is.
* Chinese rijstcrackers zijn ook heel light
* Selderstaafjes
* Jonge worteltjes
* Kerstomaatjes die je dipt in wat philadelphia light

Bloemkool hou ik altijd wat apart als we het ook gestoomd klaarmaken voor bij het avondeten. Ik koop wel altijd een zo klein mogelijke bloemkool, omdat die anders niet opgaat.
Verder eet ik 's avonds soms nog:
- wortel of selderstaafjes
- kerstomaatjes
- een mandarijntje (is ook prutswerk met het pellen dus dan ben je even bezig en gaat het "eten" ook wat weg uit je gedachten ;) )
- radijsjes (maar die zijn inderdaad zo snel op...)

Vaak drink ik ook gewoon een kop thee met eventueel een klein scheutje honing erin. Dat helpt ook tegen de honger.

Van die rijstcrackers heb ik wel op het werk in mijn lade liggen om tussendoor eens eentje te knabbelen als ik honger krijg.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#152 Geplaatst 14 januari 2010 - 12:20

Chinese  Rijstcrackers zijn dat zo van die chips-vormig achtige dingen? Ik ken het niet direct eigenlijk, is dat dan zoiets gelijkwaardig aan rijstwafels of...?
Kerstomaatjes zijn inderdaad ook erg lekker, hoeft zelfs niets bij te zijn :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#153 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:05

crazy_catlady zei:

alleen op een kom soep of sla leven is ook niet gezond, je hebt ook wat 'stevigheid' in je dieet nodig ;)  

en je moet 's avonds ook niet niks eten, maar heb je al eens gedacht aan bijvoorbeeld worteltjes? Ik vind ze persoonlijk best lekker om 's avonds wat op te knabbelen... :) of een andere groente...

Worteltjes is wel een goed idee :) Die kerstomaatjes ook. Paprika voor een paar stukjes.
Maar als ik bijv. fruit eet, krijg ik daar precies nog meer honger van... Enkel fruit als tussendoortje lukt me dus nooit. Ik eet meestal een droge koek, een yoghurtje zou ook nog gaan. Of een beetje frosties, niet teveel natuurlijk. Zo nu en dan een rijstwafel. Een sojamelkje met banaan (is al wel redelijk veel WW punten voor een tussendoortje).

Nee zeker, ik zou het nog niet eens willen proberen om te leven op sla of soep. Maar een beetje ter vervanging zou ik wel moeten doen. Daarbij zou meer groenten en fruit eten heel goed zijn voor me.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#154 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:15

Nathalie zei:

Worteltjes is wel een goed idee :) Die kerstomaatjes ook. Paprika voor een paar stukjes.
Maar als ik bijv. fruit eet, krijg ik daar precies nog meer honger van... Enkel fruit als tussendoortje lukt me dus nooit. Ik eet meestal een droge koek, een yoghurtje zou ook nog gaan. Of een beetje frosties, niet teveel natuurlijk. Zo nu en dan een rijstwafel. Een sojamelkje met banaan (is al wel redelijk veel WW punten voor een tussendoortje).

Nee zeker, ik zou het nog niet eens willen proberen om te leven op sla of soep. Maar een beetje ter vervanging zou ik wel moeten doen. Daarbij zou meer groenten en fruit eten heel goed zijn voor me.

het gaat erom een evenwicht te vinden eh ;) je moet niks afschaffen maar gewoon je maten aanpassen... neem een beetje friet of aardappelen en geniet ervan en neem dan heel veel groentjes...
eet geen kilo chips elke avond, neem af en toe een beetje en eet de rest van de avond en andere avonden worteltjes of...

Met een goed evenwicht in wat je eet vind je vast en zeker een gezond eetpatroon waarbij je alle nodige vitaminen binnenkrijgt, kunt genieten van eten, maar toch een gezond figuur kan behouden ;)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#155 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:19

OOO ow! Vanavond nieuwjaarsreceptie opt werk!!! GEVAAR! champagne, hapjes... :s

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#156 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:20

Ik heb gisteren wortel gedoopt in abrikozen confituur gegeten :ha :gek:
(kwilde da eens testen, is eigenlijk best lekker!)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#157 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:30

crazy_catlady zei:

het gaat erom een evenwicht te vinden eh ;) je moet niks afschaffen maar gewoon je maten aanpassen... neem een beetje friet of aardappelen en geniet ervan en neem dan heel veel groentjes...
eet geen kilo chips elke avond, neem af en toe een beetje en eet de rest van de avond en andere avonden worteltjes of...

Met een goed evenwicht in wat je eet vind je vast en zeker een gezond eetpatroon waarbij je alle nodige vitaminen binnenkrijgt, kunt genieten van eten, maar toch een gezond figuur kan behouden ;)

Ik weet hoe het moet hoor, het in de praktijk toepassen is het probleem. ;)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#158 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:34

Nathalie zei:

Ik weet hoe het moet hoor, het in de praktijk toepassen is het probleem. ;)

zelfde probleem hier...
temptation is everywhere... :h :louche:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#159 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:39

crazy_catlady zei:

zelfde probleem hier...
temptation is everywhere... :h :louche:

Idd :louche:
Zeker als je in een huis woont met 3 (of soms 2 als mijn zus ook op dieet is) mensen die niet op dieet zijn en wel snoepen etc :s .

Ben nog steeds niet echt begonnen, maar ik ben me al aan het aanpassen... Nog een paar dagen en ik ben er helemaal klaar voor :LOL:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#160 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:41

Nathalie zei:

Idd :louche:
Zeker als je in een huis woont met 3 (of soms 2 als mijn zus ook op dieet is) mensen die niet op dieet zijn en wel snoepen etc :s .

Ben nog steeds niet echt begonnen, maar ik ben me al aan het aanpassen... Nog een paar dagen en ik ben er helemaal klaar voor :LOL:

hier is het ook geleidelijk aan maar we hebben nu fruit in huis, dat doet al veel, en elke avond soep doe ik al lang.
de rest komt wel geleidelijk aan, maar met de examens is het wel wat moeilijker, dan snak ik al gauw naar wat 'extra motivatie'

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#161 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:55

Smitten Kitten zei:

Toch terug WW Katrien :LOL:

Is bij mij ook het enige dat een beetje vol te houden is ;) Ben benieuwd hoe het nieuwe programma werkt. Kan je me daar eens een verslagje van geven als de post meewerkt?

Ja idd, terug WW... Ik heb toch echt wel houvast nodig.
Net nadat ik dit berichtje getypt had, belde de postbode aan met mijn pakket :LOL:
als ik eraan uit ben, wat de verschillen zijn, zal ik het hier schrijven!

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#162 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:59

Een kleine tip voor iedereen op regime met wat futloosheid! Sinds mijn moeder enkel rauw eet heb ik zowat dingetjes van haar meegekregen die super gezond zijn en me erg veel energie geven! Het lijkt misschien niet lekker, en het is misschien wat wennen maar het geeft je na enkele dagen een ware boost en op regime zijn of studeren of zwaar werken kan je nu eenmaal erg moe maken...

Men neme een blender
doet daarin:

twee bananen
een selderstok
een komkommer
een avocado (optioneel)
en vult verder de rand met verse spinazie
dan wat water (drie vingers dik) maar blend het eerst en zie dan hoe dik je het graag hebt

Drink dit 's ochtends op een nuchtere maag en eet voor de rest een half uurtje niet, zo kunnen de vitaminetjes goed in je lichaam sijpelen! neem wanneer je zin hebt of honger of dorst en zorg dat je het misschien kan meenemen in een drinkbeker die je kan sluiten! Bovenop mijn dagelijks eten drink ik hiervan toch ongeveer een halve liter tot liter per dag!

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#163 Geplaatst 14 januari 2010 - 18:35

rocket_queen zei:

Net nadat ik dit berichtje getypt had, belde de postbode aan met mijn pakket :LOL:

het nieuwe programma is best simpel. Je krijgt een groter aantal punten per dag, maar de meeste producten zijn ook meer punten geworden. Vroeger kon je ook punten sparen op een dag, dat is nu niet meer. Je krijgt in het begin van de week een "spaarpotje", en dat kan je ofwel verdelen over de verschillende dagen, ofwel als je eens moet uit eten ofzo kan je dat daarvoor gebruiken. Je bent niet verplicht je spaarpot op te eten. Je bent wel verplicht je dagtotaal op te eten. De principes blijven hetzelfde, 2 porties calcium, 2 porties vetstof, 1.5l water en voldoende porties groenten en fruit per dag.
Vooral koolhydraten zijn gestegen in punten, omdat je lichaam niet veel moeite moet doen om die te verwerken. Eiwitten zijn dan weer "goedkoper" geworden in punten. De verzadigende porties bestaan ook nog altijd, dat is nu 7 punten voor de koolhydraten en 5 punten voor de eiwitrijke producten.
En ja, bewegen natuurlijk he ;)

als je nog vragen hebt, vuur maar af ;)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#164 Geplaatst 14 januari 2010 - 19:30

rocket_queen zei:

Ik ben ook benieuwd Katrien. zelf kan ik ook niet zonder houvast.
Ik werk nog steeds met dat programmaatje van WW. Zo moet je wel zien en bijhouden wat je eet.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#165 Geplaatst 14 januari 2010 - 20:45

Gorecki zei:

Tien baantjes? dan ben ik verzopen :LOL:

10 baantjes is een begin, maar om bij je dieet te tellen :) . Zelf deed ik er 40, wel ik 4 keer opgebouwd.