Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1561 Geplaatst 10 februari 2010 - 19:02

Spanishke en Karolientje: zal het nog zo erg zijn met de bussen in Leuven morgen? Ben vandaag dan niet geweest, maar ga morgen wel weer... ben nog aan het zien of ik met de auto ga of met de trein/bus/te voet. Maar met die werken aan gasthuisberg kan ik niet meer van gasthuisberg naar onze school stappen. Mijn andere bus gaat door het centrum... Wel handig jullie info :)

Die helling aan onze school zal nu ook wel levensgevaarlijk zijn...

Pfff ik hou van sneeuw maar niet nu. Of het moest zoveel sneeuwen dat we allemaal thuis moeten blijven. Uren in de kou kunnen er ff niet meer bij.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1562 Geplaatst 10 februari 2010 - 21:42

Nathalie zei:

Spanishke en Karolientje: zal het nog zo erg zijn met de bussen in Leuven morgen? Ben vandaag dan niet geweest, maar ga morgen wel weer... ben nog aan het zien of ik met de auto ga of met de trein/bus/te voet. Maar met die werken aan gasthuisberg kan ik niet meer van gasthuisberg naar onze school stappen. Mijn andere bus gaat door het centrum... Wel handig jullie info :)

Die helling aan onze school zal nu ook wel levensgevaarlijk zijn...

Pfff ik hou van sneeuw maar niet nu. Of het moest zoveel sneeuwen dat we allemaal thuis moeten blijven. Uren in de kou kunnen er ff niet meer bij.

Nathalie, even volledig off-topic gaan :Ooops:

Hoe het nu is, kan ik niet zeggen, ik ben al gestopt van 15uur, ik reken er wel op dat het morgen en overmorgen nog erg druk gaat zijn bij ons, maar dat heeft ook te maken met attesten die we moeten opstellen voor scholen en werkgevers, alsook klachten.

Centrum, gasthuisberg, pellenberg, allemaal 1 grote ijspiste. Leuven is er zo wat het ergste aan toe, samen met Zaventem, Grimbergen en Mechelen was ook echt een ramp had ik de indruk.

Langs hellingen, bruggen rijden ze voorlopig niet omdat het inderdaad veel te gevaarlijk is en niet alleen daarom, ze rijden zich alleen maar vast en dan zien wij doodleuk bussen via ons programma die vertraging hebben van 180 min en/of meer, de meeste vertraging die ik vandaag gezien had was 245 min. Natuurlijk worden die ritten afgeschaft, maar dat staat er nooit bij vermeld, het is altijd wat gokken eigenlijk.

Als het vannacht nog gaat sneeuwen en/of morgen, raad ik aan om een alternatief te zoeken. Het was deze morgen smeltende sneeuw waardoor het vrij weinig zin heeft van te strooien, daarbovenop een pak dikke sneeuw heeft er voor gezorgd dat de wegen spiegelglad waren.

Ik weet niet of jouw school een attest vraagt? Anders kan/wil ik dat eventueel wel opstellen tijdens de iets minder drukkere uren.

Bewerkt door Spanishke, 10 februari 2010 - 21:42.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1563 Geplaatst 11 februari 2010 - 00:33

Spanishke zei:

Hoe het nu is, kan ik niet zeggen, ik ben al gestopt van 15uur, ik reken er wel op dat het morgen en overmorgen nog erg druk gaat zijn bij ons, maar dat heeft ook te maken met attesten die we moeten opstellen voor scholen en werkgevers, alsook klachten.

Centrum, gasthuisberg, pellenberg, allemaal 1 grote ijspiste. Leuven is er zo wat het ergste aan toe, samen met Zaventem, Grimbergen en Mechelen was ook echt een ramp had ik de indruk.

Langs hellingen, bruggen rijden ze voorlopig niet omdat het inderdaad veel te gevaarlijk is en niet alleen daarom, ze rijden zich alleen maar vast en dan zien wij doodleuk bussen via ons programma die vertraging hebben van 180 min en/of meer, de meeste vertraging die ik vandaag gezien had was 245 min. Natuurlijk worden die ritten afgeschaft, maar dat staat er nooit bij vermeld, het is altijd wat gokken eigenlijk.

Als het vannacht nog gaat sneeuwen en/of morgen, raad ik aan om een alternatief te zoeken. Het was deze morgen smeltende sneeuw waardoor het vrij weinig zin heeft van te strooien, daarbovenop een pak dikke sneeuw heeft er voor gezorgd dat de wegen spiegelglad waren.

Ik weet niet of jouw school een attest vraagt? Anders kan/wil ik dat eventueel wel opstellen tijdens de iets minder drukkere uren.

ja sorry, was hier ook helemaal off-topic aan het gaan :oops:
Ik ga waarschijnlijk met de auto. Hopelijk valt dat wat mee. We zullen zien morgenvroeg. Meteen de radio enzo opzetten. Geen idee of we op school een attest moeten hebben als we er niet geraken door zoiets als sneeuw. Lief dat je dat zou maken, maar ik gok dat het niet nodig zal zijn. Tijdens de examens is wel ooit gezegd dat te laat komen door de sneeuw geen excuus was en dat je dan pech had en geen examens mocht maken :o .
Maar goed, komt allemaal goed, is toch niks aan te doen. En het ziet er wel mooie uit, dus laten we gewoon genieten van het landschap :mrgreen: .

Ik heb vandaag 6 punten te weinig gegeten. Mag normaal niet, maar goed, kan me moeilijk ziek eten. Ik ga in het weekend toch pizza eten waarschijnlijk. Dus dan hou ik die puntjes allemaal bij daarvoor.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1564 Geplaatst 11 februari 2010 - 07:34

Spanishke zei:

Ook nog even helemaal off topic dan: Ik sluit me aan bij wat Spanishke al heeft gezegd. Ik woon in Leuven centrum, en als ik nu naar buiten kijk, zie ik alleen maar ondergesneeuwde straten, dus ik vrees dat er nog altijd flinke vertragingen zullen zijn vandaag.
Ik lees dat je met de auto gaat, ik denk dat dat de beste keuze is. ;)

Terug on topic :) :
Ik zit nu aan mijn ontbijtje; 0% yoghurt met kokossmaak en daar een stukje toast bij, een glas fruitsap en koffie.
Vanmiddag weer soep, en vanavond pasta.
Tussendoortje: een fruitslaatje (appel, mango, druifjes, sinaasappel, en framboosjes)

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1565 Geplaatst 11 februari 2010 - 08:38

Heb vandaag geen tijd gehad om deftig te ontbijten. Tegen dat ik Flap zijn slaaphokje had uitgekuist zijn eten had ververst en Phoebe buiten had gelaten, terug binnen en eten had gegeven was het tijd om me te gaan klaarmaken.
Dus ontbijt zal bestaan uit een balisto en een appel.
Deze middag wortelsoep met boterhammekes.
Vanavond nog geen idee.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1566 Geplaatst 11 februari 2010 - 09:03

Karolientje zei:

Ook nog even helemaal off topic dan: Ik sluit me aan bij wat Spanishke al heeft gezegd. Ik woon in Leuven centrum, en als ik nu naar buiten kijk, zie ik alleen maar ondergesneeuwde straten, dus ik vrees dat er nog altijd flinke vertragingen zullen zijn vandaag.
Ik lees dat je met de auto gaat, ik denk dat dat de beste keuze is. ;)

Terug on topic :) :
Ik zit nu aan mijn ontbijtje; 0% yoghurt met kokossmaak en daar een stukje toast bij, een glas fruitsap en koffie.
Vanmiddag weer soep, en vanavond pasta.
Tussendoortje: een fruitslaatje (appel, mango, druifjes, sinaasappel, en framboosjes)

Dat fruitslaatje ziet er superlekker uit zeg, amai amai!!!
Laat het zeker smaken :)

Lisje zei:

Heb vandaag geen tijd gehad om deftig te ontbijten. Tegen dat ik Flap zijn slaaphokje had uitgekuist zijn eten had ververst en Phoebe buiten had gelaten, terug binnen en eten had gegeven was het tijd om me te gaan klaarmaken.
Dus ontbijt zal bestaan uit een balisto en een appel.
Deze middag wortelsoep met boterhammekes.
Vanavond nog geen idee.

Een balisto en een appel is toch nog niet zo heel slecht, voor ne keer?

Gisterenavond heb ik lekkere tapas gegeten, jamjam 8) . Heeft me echt goed gesmaakt moet ik zeggen.

Vandaag op het menu: ik ga vele keren een beetje eten, eens iets nieuws uitproberen. Ik las ergens dat je gedurende je werkdag elk uur 100 kcal moet eten. Dus ik ga dat een beetje nadoen. Ongeveer wel hè, want 100 kcal is wel moeilijk om altijd exact te eten.

* Yoghurt 0%
* Kiwi met plattekaasje
* Appelsien en speculaasje
* Minestrone
* Belvita koek
* Tonijnslaatje
* etc...

Allemaal kleine dingen dus.
Vanavond heb ik nog geen idee, want Jeroen ging nog de boodschappen doen vandaag.
Straks normaal wel sporten, als de baan er niet te vettig bijligt.
Succes allemaal!
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1567 Geplaatst 11 februari 2010 - 09:27

Gisteravond gaan uit-eten: Geen aperitief (wegens chauffeur en sneeuw).
Voorgerechtje: carpaccio van kalfsvlees met parmezaanschilfers en rucola.
Hoofdgerecht: Gegrilde tonijn met gewokte groentjes en pasta.
Nagerechtje: verse muntthee
En het was lekker.

Vandaag:
ontbijt: 1 meergranenboterham die zo lekker vers was dat ik hem 'droog' heb opgegeten. 2 bekers halfvolle melk en 1 glas vers geperst sinaasappelsap.
Lunch: yoghurt yoplait met coco en 3 lepels musli, blikje Gini light (ben mijn water vergeten, op het werk staan fonteintjes maar dat water smaakt zo 'ijzerachtig' :misselijk: ).
Vanavond: kippechippolata onder de gril, gestoomde bloemkool- en broccoliroosjes en worteltjes.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1568 Geplaatst 11 februari 2010 - 10:06

Fieke zei:

Gisteravond gaan uit-eten: Geen aperitief (wegens chauffeur en sneeuw).
Voorgerechtje: carpaccio van kalfsvlees met parmezaanschilfers en rucola.
Hoofdgerecht: Gegrilde tonijn met gewokte groentjes en pasta.
Nagerechtje: verse muntthee
En het was lekker.

Vandaag:
ontbijt: 1 meergranenboterham die zo lekker vers was dat ik hem 'droog' heb opgegeten. 2 bekers halfvolle melk en 1 glas vers geperst sinaasappelsap.
Lunch: yoghurt yoplait met coco en 3 lepels musli, blikje Gini light (ben mijn water vergeten, op het werk staan fonteintjes maar dat water smaakt zo 'ijzerachtig' :misselijk: ).
Vanavond: kippechippolata onder de gril, gestoomde bloemkool- en broccoliroosjes en worteltjes.

Eet jij geen tussendoortjes Fie? Ik vind dat precies toch niet zo heel veel wat je eet, zeker niet 's middags....
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1569 Geplaatst 11 februari 2010 - 10:09

Hey Dames!

Ik voel me veeeel beter in mijn vel zonder al die koekjes en door twee keer per week vis te eten! :goofy: Vanavond ga nog een lekker stuk ananas eten en zo eet ik elke avond een lekker stukje fruit ipv iets ongezond ;) Dus hier is alles goed zijn gang aan het gaan!

Ik lees dat jullie nog steeds goed volhouden?! :thumb: :flower: Proficiat!!!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1570 Geplaatst 11 februari 2010 - 10:17

Frances zei:

Hey Dames!

Ik voel me veeeel beter in mijn vel zonder al die koekjes en door twee keer per week vis te eten! :goofy: Vanavond ga nog een lekker stuk ananas eten en zo eet ik elke avond een lekker stukje fruit ipv iets ongezond ;) Dus hier is alles goed zijn gang aan het gaan!

Ik lees dat jullie nog steeds goed volhouden?! :thumb: :flower: Proficiat!!!

Dat is ook al supergoed hè Frances! Jij ziet er ook niet echt te dik uit als ik dat zo zie op FB, dus gezond eten is al goed hoor. Als je nog studeert mag je ook niet te streng zijn, je hebt dan ook wel iets lekkers nodig vind ik :) .

Maar inderdaad, wat gezonder eten, fruit en groentjes en vis kan soms al een groot verschil zijn! Keep up the good work! :duim:
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1571 Geplaatst 11 februari 2010 - 10:28

Jess zei:

Dat is ook al supergoed hè Frances! Jij ziet er ook niet echt te dik uit als ik dat zo zie op FB, dus gezond eten is al goed hoor. Als je nog studeert mag je ook niet te streng zijn, je hebt dan ook wel iets lekkers nodig vind ik :) .

Maar inderdaad, wat gezonder eten, fruit en groentjes en vis kan soms al een groot verschil zijn! Keep up the good work! :duim:

Ik weet de juiste foto's op fb te zetten ;) :x En foto's van het afgelopen half jaar staan er niet op, samenwoonkilootjes... :louche: Ik voel me ook niet zo heel goed in mijn vel, en dat kan soms veranderen door twee of drie kilo af te vallen hé én gewoonweg gezonder te eten! Ik nam nogal snel een koekje mee naar de les omdat er geen pauze wordt gegeven, en dan is dat makkelijker hé. Maar nu eet ik gewoon een yoghurtje voor ik vertrek et voila :) En vééél water drinken. Op 't middelbaar is dat vele makkelijker, je zit op school en na elke speeltijd drink je. Maar nu, veel meer thuis, en dan is naar de les... Dat systeem was eruit. En sinds vorige week heb ik het er terug ingekregen!!! :dancer: Mijn mama gaat nu ook naar een diëtiste en ik heb al enkele tips gekregen ;) dus dat is ook leuk

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1572 Geplaatst 11 februari 2010 - 10:34

Frances zei:

Ik weet de juiste foto's op fb te zetten ;) :x En foto's van het afgelopen half jaar staan er niet op, samenwoonkilootjes... :louche: Ik voel me ook niet zo heel goed in mijn vel, en dat kan soms veranderen door twee of drie kilo af te vallen hé én gewoonweg gezonder te eten! Ik nam nogal snel een koekje mee naar de les omdat er geen pauze wordt gegeven, en dan is dat makkelijker hé. Maar nu eet ik gewoon een yoghurtje voor ik vertrek et voila :) En vééél water drinken. Op 't middelbaar is dat vele makkelijker, je zit op school en na elke speeltijd drink je. Maar nu, veel meer thuis, en dan is naar de les... Dat systeem was eruit. En sinds vorige week heb ik het er terug ingekregen!!! :dancer: Mijn mama gaat nu ook naar een diëtiste en ik heb al enkele tips gekregen ;) dus dat is ook leuk

Je mag wel een koek eten hoor, haal je die koeken van Belvita! Heel lekker en veel minder calorietjes. Ik eet die koeken ook.
Maar inderdaad, enkele kilo's kan veel verschil maken, dat is waar. Ook handig voor in de les, deed ik ook altijd: een fruitje schillen en in een potje doen (mandarijn, appel, harde peer, druifjes) en dan je daar ook van knabbelen :) .

Maar goed bezig!
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1573 Geplaatst 11 februari 2010 - 10:48

Jess zei:

Eet jij geen tussendoortjes Fie? Ik vind dat precies toch niet zo heel veel wat je eet, zeker niet 's middags....

Nee, geen tussendoortjes. Ik ben wel van plan om fruit mee te brengen als tussendoortje maar ik ben nog niet tot in de winkel geraakt en appels lust ik niet. Allé, eigenlijk lust ik ze wel maar a) ik krijg altijd enorm de hik na het eten van een appel en dat is enorm vervelend, b) ik eet die twee keer (als je begrijpt wat ik bedoel ;) )
Mijn tussendoortje is normaal water, water en nog eens water.
Ik ben al heel lang gewend om 's middags niets te eten maar dan haalde ik dat 's avonds in (maar je verbruikt dat niet meer volledig) en zo kwamen er toch enkele kilootjes sluipend bij. Door 's middags wat te eten, heb ik 's avonds minder honger en eet ik toch minder.
Bijkomende tip om de avondcalorieën toch te verbruiken: met Shiva spelen :catattackball en mee onder tafels en stoelen kruipen (ik weet het, ikke :gek: )
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1574 Geplaatst 11 februari 2010 - 10:59

Fieke zei:

Nee, geen tussendoortjes. Ik ben wel van plan om fruit mee te brengen als tussendoortje maar ik ben nog niet tot in de winkel geraakt en appels lust ik niet. Allé, eigenlijk lust ik ze wel maar a) ik krijg altijd enorm de hik na het eten van een appel en dat is enorm vervelend, b) ik eet die twee keer (als je begrijpt wat ik bedoel ;) )
Mijn tussendoortje is normaal water, water en nog eens water.
Ik ben al heel lang gewend om 's middags niets te eten maar dan haalde ik dat 's avonds in (maar je verbruikt dat niet meer volledig) en zo kwamen er toch enkele kilootjes sluipend bij. Door 's middags wat te eten, heb ik 's avonds minder honger en eet ik toch minder.
Bijkomende tip om de avondcalorieën toch te verbruiken: met Shiva spelen :catattackball en mee onder tafels en stoelen kruipen (ik weet het, ikke :gek: )

Troost je, mee onder tafels kruipen ken ik, dat doe ik ook regelmatig.
Sommige appelsoorten eet ik ook twee keer, zeker met mijn maagzweren. Ik krijg ook vaak honger na het eten van een appel als tussendoortje. Wat wel helpt is: de appel in de micro steken met wat kaneel erover. Dan verteert hij beter en ik vind het ook lekker zo. Je moet natuurlijk wel van die half malse appel -kaneelsmaak houden.
Ik ken dat, die sluipende kilo's.... Dan is het inderdaad al een hele verbetering. En als je 's avonds normaal eet dan lijkt het wel ok :)

Bewerkt door Jess, 11 februari 2010 - 11:00.

Geplaatste afbeelding

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#1575 Geplaatst 11 februari 2010 - 11:02

Hoi,

mag ik er nog bij om mee te dieeten, ben al zelf begonnen en heb zowat vanalles uitgeprobeerd, er zijn ondertussen al ongeveer 5 kilootjes af, nog een tiental te gaan, maar die gaan blijkbaar veel moeilijker dan de eerste. Het is moeilijk om vol te houden, ik ben steeds gewend geweest van véél te eten, en nu moet ik het doen met minder ... en ik was ook een fervente snoeper.

Vannacht ziek geweest dus heb nog niets gegeten nu, straks wat magere yoghurt met fruit.