Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1576 Geplaatst 11 februari 2010 - 11:05

Jess zei:

Je mag wel een koek eten hoor, haal je die koeken van Belvita! Heel lekker en veel minder calorietjes. Ik eet die koeken ook.
Maar inderdaad, enkele kilo's kan veel verschil maken, dat is waar. Ook handig voor in de les, deed ik ook altijd: een fruitje schillen en in een potje doen (mandarijn, appel, harde peer, druifjes) en dan je daar ook van knabbelen :) .

Maar goed bezig!

Gisteren heb ik nog voor de rekken gestaan en alle "gezondere" koeken vastgehad: overal melk in :evil: ik word gedwongen om minder gezonde koeken te eten! american cookies van de delhaize mag ik, suikerwafels ook en speculaas! Ik wou van die sultana koeken kopen, maar die mag ik dus ook al niet pffffff :evil: :(

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1577 Geplaatst 11 februari 2010 - 11:16

Frances zei:

Gisteren heb ik nog voor de rekken gestaan en alle "gezondere" koeken vastgehad: overal melk in :evil: ik word gedwongen om minder gezonde koeken te eten! american cookies van de delhaize mag ik, suikerwafels ook en speculaas! Ik wou van die sultana koeken kopen, maar die mag ik dus ook al niet pffffff :evil: :(

Ah ja, dat is waar. En in de natuurvoedingswinkel? Daar hebben ze ook wel veel dingen, volgens mij ook lactose-vrij.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1578 Geplaatst 11 februari 2010 - 12:38

Zo. Ik heb net een soepje gegeten met een paar cracotjes en een platte kaasje.
Jamjam!!
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1579 Geplaatst 11 februari 2010 - 13:28

Mijn yoghurtje is ook op, maar was niet zo 'geslaagd'. De yoghurt met musli was lekker maar ik neem een plastic lepeltje uit het 'koffiekot'. Blijkbaar hebben ze daar een reeks met een foutje aan, aan de voorrand hing er bij alle lepeltjes nog een scherp stukje plastic aan. Ikke natuurlijk niet gezien (gelijktijdig telefoneren, iemand die naast mij liep een opdracht geven, potje uit frigo nemen en 'in de rapte' een lepeltje meegrissen). Ik heb het pas gemerkt bij mijn eerste hap toen dat plastic 'flapje' gewoon in de binnenkant van mijn bovenlip sneed :evil: :censored: :censored: . Dat doet pijn en nu heb ik het gevoel dat ik met een enorm opgezwollen lip zit!
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1580 Geplaatst 11 februari 2010 - 13:48

Jess zei:

Ah ja, dat is waar. En in de natuurvoedingswinkel? Daar hebben ze ook wel veel dingen, volgens mij ook lactose-vrij.

enkel vieze koekjes :onzeker: de gewone winkels lopen ondertussen al voor op de natuurvoedingswinkels op dat vlak :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1581 Geplaatst 11 februari 2010 - 22:19

:help: Ik heb mij zojuist weer volgestoken met Leo, chips en 5 boterhammen met een dik laag choco :cry: :cry: :cry: :oops: :scared:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1582 Geplaatst 11 februari 2010 - 22:21

[-( Stout! :lol:
Ik heb vandaag drie koffiekoeken gegeten, dus ik moet niet veel zeggen :shhh: :x

Wij zijn vrouwen he! soms moeten we ons is laten gaan ;)

Bewerkt door Frances, 11 februari 2010 - 22:21.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1583 Geplaatst 11 februari 2010 - 22:25

Mja ik weet het maar ik was zo goed bezig en dan vind ik dat zonde :8
Waarschijnlijk ligt dat omdat tante roos volgende week komt.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1584 Geplaatst 12 februari 2010 - 00:23

Ik ben juist terug van mijn ouders. Heb mij volgestoken met paprikasoep (die had ze weer speciaal gemaakt voor mij :oops: ) en het hoofdgerecht was vol-au-vent, maar de saus was totaal niet zwaar. Er was wel lekkere puree bij met kervel, maar heb wel maar 1 keer opgeschept daarvan. De vol-au-vent heb ik 2 kleine bordjes van op :) en als dessert was er plattekaas met soort van superlekkere nootjes en hele kleine fijne ananasstukjes onderaan. Ze hadden precies rekening gehouden met mijn "dieet", ik denk dat Simon zijn mond voorbij gepraat heeft de vorige keer, want ik zeg daar niets over om alle kritiek en commentaar te vermijden O:)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1585 Geplaatst 12 februari 2010 - 08:45

Spanishke zei:

Ik ben juist terug van mijn ouders. Heb mij volgestoken met paprikasoep (die had ze weer speciaal gemaakt voor mij :oops: ) en het hoofdgerecht was vol-au-vent, maar de saus was totaal niet zwaar. Er was wel lekkere puree bij met kervel, maar heb wel maar 1 keer opgeschept daarvan. De vol-au-vent heb ik 2 kleine bordjes van op :) en als dessert was er plattekaas met soort van superlekkere nootjes en hele kleine fijne ananasstukjes onderaan. Ze hadden precies rekening gehouden met mijn "dieet", ik denk dat Simon zijn mond voorbij gepraat heeft de vorige keer, want ik zeg daar niets over om alle kritiek en commentaar te vermijden O:)

Wat fijn van je ouders dat ze zoveel moeite doen!!!

We gaan al naar week vijf hè schattekes!

Hier op het menu vandaag:
* Ontbijt: Yoghurtje met graantjes, kiwi, verse sap
* Tussendoortjes (voormiddag en namiddag): appelsien, belvita koek, platte kaasje.
* Lunch: shake, 1/2 meloen
* Avond: Scampi's met lightroomsausje, groentenmix en volkoren pasta.

Ik ga vandaag en morgen overdag wat puntjes proberen sparen zodat ik zondag (familiefeestje) niet zoveel hoef op te letten en niet alleen sla moet eten :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1586 Geplaatst 12 februari 2010 - 09:00

Ik heb gisterenavond een lekkere pastaschotel gemaakt (al zeg ik het zelf), met volkoren pasta, verse groentjes (courgette, worteltjes, paprika), champignonnetjes, een uitje en daarbij een saus van verse tomaatjes - op smaak gebracht met vanalle kruiden (basilicum, rozemarijn, oregano, en wat pikante smaak toegevoegd met een mengeling van cayennepeper, pili pili en tabasco - maar niet teveel naturlijk :) ). Alles in de oven met een dun laagje geraspte lightkaas erover. Lekker!
Vanavond eten we de rest op, want er was nog over. Komt goed uit, want we gaan nog naar een concertje vanavond, dus dan verliezen we al geen tijd aan koken. :)

Vanochtend was mijn ontbijt: boterham met confituur, een halve sinaasappel (de andere helft was voor Olivier), een glas halfvolle melk en een kop koffie
Vanmiddag eet ik broccolisoep.
Tussendoortjes: druifjes en een peer

Bewerkt door Karolientje, 12 februari 2010 - 09:01.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1587 Geplaatst 12 februari 2010 - 09:05

Deze morgen bestond mijn ontbijt uit een banaan, appel en zo'n special K reep + tas koffie.
Middag: tomatensoep met boterhammekes
Tussendoortje: appel + special K koekjes
Avond: allesinds nog soep van gisteren: cougette-tomaat soep met kippenballetjes voor de rest nog geen idee, allesinds iets licht verteerbaars, want ventje moet nog gaan voetballen vnv.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1588 Geplaatst 12 februari 2010 - 10:13

Amai, eigenlijk doen we dat toch wel goed met ons kliekje hier hè.
Ik ben fier op ons allemaal :) .

Ik heb deze voormiddag een klas. Ik geef les over de actieve voedingsdriehoek en het BMI vandaag.
En wat je best wel en niet eet als je wat zwaar bent enzo. Dat wordt nog pittig want in mijn groep zitten ook enkele struise Afrikaanse dames :) .

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1589 Geplaatst 12 februari 2010 - 10:31

jeeeuuuuj kilo eraf :dancer: (hoort wel nog bij de kilo's die ik met het dieten ben bijgekomen :ha )
dezemorgen: boke choco
dezemiddag: zo'n pittabroodje met gekapte quorn, wat ik ook vind van groentjes en misschien wat tomatensaus
tussendoor: appel
deze avond: lekkere soep, of misschien een vervangmaaltijd, waar ik het meest zin in heb

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1590 Geplaatst 12 februari 2010 - 10:51

Karolientje, dat vind ik nu echt heel erg vreemd. Voor het eten vanavond liggen exact dezelfde ingrediënten klaar :o . Voor de saus heb ik een kruidenmengeling uit Italië, ben benieuwd!
Ik heb vandaag eens een test gedaan. Ik heb een jeans (van een aantal jaren geleden) uit de kast gehaald, niet echt skinny, maar komt toch al aardig in de buurt. Vorige winter zat die oncomfortabel strak maar vandaag past ze echt weer mooi aan en zit ze ook weer comfortabel. :dancer:
Ontbijt: 1 boterham met 2 blokjes Milka-chocolade, 1 beker halfvolle melk en 1 glas vers fruitsap.
Lunch: yoghurt coco met musli (ik begin het al wat lekkerder te vinden)
Avondmaal: pastaschotel met volkorenpasta, champignons, tomaten etc... (zie post Karolientje)

En voor morgen: balen!!!
Verplichte les van half negen 's ochtends tot zeven uur 's avonds. 's Middags broodjes voorzien: :misselijk: dat zijn vaak van die dingen met meer margarine dan beleg, het beleg is vaak mayo met iets bij en dan de hoofdreden waarom ik er niet gek van ben: Die staan vaak al klaar van 's ochtends onder cellofaan in het lokaal waar er les is. Dus tegen 's middags zijn die 'lauw'...
Ik ga zelf een potje met rest van pastaschotel meenemen, denk ik.
's Avonds moet ik naar een verjaardagsfeestje maar ik zal pas aankomen tegen dessert-tijd. Die mensen weten wel dat ik geen verjaardagstaart lust, dus dat zal niet opvallen.

@ crazy catlady: :cheer: :cheer: Dat is toch al een flinke opsteker: 1 kilo kwijt!
Geplaatste afbeelding