Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1591 Geplaatst 12 februari 2010 - 10:56

het sporten zal precies nog even lastig zijn :( mijn zanglerares kan pas van eind maart, en rond die periode ga ik ook al 2 weken naar frankrijk (iemand enig idee wanneer de paasvakantie begint eigenlijk?) :p
maar mijn vriend gaat proberen de zumbadvd's van zijn moeder te kopiëren... :)
en ondertussen heb ik nog een tussenoplossing gevonden: ik heb enkele zumbaworkouts op youtube gevonden, natuurlijk duren ze maar 5 minuten, maar nu doe ik deze tussendoor, soms enkele na elkaar, hangt af van de tijd,... dat ik heb. Ik denk als ik verschillende keren per dag 5 minuten zumba doe dat toch ook voor iets moet helpen? alle beetjes helpen toch?

Nu heeft mijn vriend toch een weekendje geboekt voor valentijn, dus dit weekend zal het even moeilijk worden qua eten, maar we zullen wel zien hoe dat loopt :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1592 Geplaatst 12 februari 2010 - 10:58

@ Fieke: hihi, da's ook toevallig zeg! Laat de pasta smaken vanavond. ;)
Super dat die jeans terug goed zit! Ik begin het ook stilaan te merken bij mijn broeken dat ze weer losser zitten. Nog even en ik hoop terug op een comfortabele manier in een paar broeken te geraken die ik al even niet meer heb gedragen omdat ze té strak zaten. :jump:
Van die belegde broodjes die al zo lang klaar staan dat de groenten verslenst zijn en de broodjes zelf helemaal doordrongen van de mayo vind ik trouwens ook vreselijk! Denk dat zo'n potje pasta je beter zal smaken. ;)

Bewerkt door Karolientje, 12 februari 2010 - 10:58.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1593 Geplaatst 12 februari 2010 - 12:42

Ja, dat je dat zo voelt aan je broeken vind ik ook een leuke motivatie :) .
De les is goed meegevallen, er waren er enkele die wat zwaar waren. Er was er eentje die als BMI 33 had. Ze was ervan overtuigd dat dat niet kon, heeft het vier keer nageteld maar de uitslag was altijd hetzelfde. Ocharme...
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1594 Geplaatst 12 februari 2010 - 12:45

Het gaat hier eigenlijk goed met gisteren wel een bewuste uitschuiver :LOL: We hebben gisteren pizza afgehaald, ik eentje met heeel veeeel kaas (denk wel 100 punten haha) en scampi's. Maar goed we kunnen er wel weer tegenaan nu ;)

Drukke week dus niet echt veel gesport. Dit weekend misschien nog wel wat kcal verbranden; heb een tweejarige op logement en die is echt heeeeel hevig. Ga ze volgens mij voortdurend uit de krabpalen moeten plukken, want ze is zo gek van de katten 8)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1595 Geplaatst 12 februari 2010 - 12:48

Smitten Kitten zei:

Het gaat hier eigenlijk goed met gisteren wel een bewuste uitschuiver :LOL: We hebben gisteren pizza afgehaald, ik eentje met heeel veeeel kaas (denk wel 100 punten haha) en scampi's. Maar goed we kunnen er wel weer tegenaan nu ;)

Drukke week dus niet echt veel gesport. Dit weekend misschien nog wel wat kcal verbranden; heb een tweejarige op logement en die is echt heeeeel hevig. Ga ze volgens mij voortdurend uit de krabpalen moeten plukken, want ze is zo gek van de katten 8)

Jam pizza. Daar heb ik ook nog eens zin in, maar zo ne echte lekkere verse. Geen diepvries.

Allez, dan kan je fijn spelen dit weekend :LOL: . 't Amusement :)
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1596 Geplaatst 12 februari 2010 - 12:51

Jess zei:

Ja, dat je dat zo voelt aan je broeken vind ik ook een leuke motivatie :) .
De les is goed meegevallen, er waren er enkele die wat zwaar waren. Er was er eentje die als BMI 33 had. Ze was ervan overtuigd dat dat niet kon, heeft het vier keer nageteld maar de uitslag was altijd hetzelfde. Ocharme...

maar was ze echt zo dik? want mijn dokter zegt dat ik niet al te hard op mijn bmi moet afgaan omdat ik breed gebouwd ben en heel zwaar beenderen heb.... misschien is ze dan niet zoveel te zwaar als haar bmi zegt....? kan natuurlijk zijn van wel :p

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1597 Geplaatst 12 februari 2010 - 13:08

Als je echt wil weten of je te zwaar je bent, moet je een bmi en een vetmeting laten uitvoeren en moeten die resultaten elkaar een beetje corrigeren. Een BMI is makkelijk en snel te berekenen, en vetmeting daarentegen...
Vaak geeft een BMI wel een goede richting maar soms moet dat gecorrigeerd worden: stom voorbeeld dat ik ooit eens heb moeten opzoeken. Op het ogenblik dat Michaël Schumacher voor de 5de x wereldkampioen F1 werd, was die man in topconditie. Niemand zou die man toen 'dik' of 'obees' durven noemen. Zijn BMI bedroeg toen 27,2 (88 kg voor 1m 80)... maar gecorrigeerd met zijn vetpercentage werd dat (als ik me niet vergis) rond 20.5. Dit gaat nu wel over een topsporter maar het is maar om duidelijk te maken wat ik bedoel. En eigenlijk moet je nog een stapje verder gaan en verschil maken tussen het intra-abdominale vet en extra-abdominale vet. Daarvoor wordt o.a. de buikomtrek gemeten en dan samen met BMI en vetmeting op tabellen gekeken. (zo heb ik het toch ooit geleerd, kan zijn dat men nu met andere maatstaven werkt...)
Ik pin me ook niet vast op mijn BMI (19,1) maar wil gewoon dat zwembandje kwijt.

Bewerkt door Fieke, 12 februari 2010 - 13:11.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1598 Geplaatst 12 februari 2010 - 13:50

Mijn BMI (22,4) valt ook nog onder het normaal gewicht, maar wil gewoon beetje figuur corrigeren, alles beetje strakker en die BMI mag ook naar 20 :) .

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1599 Geplaatst 12 februari 2010 - 13:50

Inderdaad, een bmi geeft vaak toch een eerste goede indruk. En wat vet op je heupen is minder gevaarlijk dan een hele dikke buik te hebben als ik me niet vergis. Nuja, die mevrouw was met haar bmi van 33 dus wel geen tweede Schumacher :) . Maar ja, ze is Afrikaans en dat is dus echt niet abnormaal hoor. Dat is een teken van welvaart in hun cultuur.
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1600 Geplaatst 12 februari 2010 - 13:53

Lisje zei:

Mijn BMI (22,4) valt ook nog onder het normaal gewicht, maar wil gewoon beetje figuur corrigeren, alles beetje strakker en die BMI mag ook naar 20 :) .

Zelfde hier :) Alles wat meer in verhouding. Omdat ik vrij klein ben valt zo'n kilo of 2 erbij erg op...
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1601 Geplaatst 12 februari 2010 - 13:57

Fieke zei:

Zelfde hier :) Alles wat meer in verhouding. Omdat ik vrij klein ben valt zo'n kilo of 2 erbij erg op...

Ja, mijn bmi is momenteel 21.1, maar ik zou het ook graag wat lager willen. Gelukkig ben ik niet zo heel klein, maar toch twee kilo zie je ook al bij mij vind ik :)
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#1602 Geplaatst 12 februari 2010 - 14:00

joepie de poepie! Ik werd gisteren gemeten en ik ben in totaal al 20 cm kwijt!!!!! WOEHOEW! :cheer: :cheer: :cheer:
Maar ik voel het ook echt!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1603 Geplaatst 12 februari 2010 - 14:04

Mijn gewicht schommelt nu nogal, na de eerste 2 weken was ik 1,5kg lichter, vorige week dan halfje erbij en nu blijft het min of meer staan :catnoknow .
Het scheelt toch niet zo heel veel door enkel maar te stoppen met frisdrank en snoepen, zal nog beetje verder moeten gaan.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1604 Geplaatst 12 februari 2010 - 14:04

sneeuwwitje zei:

joepie de poepie! Ik werd gisteren gemeten en ik ben in totaal al 20 cm kwijt!!!!! WOEHOEW! :cheer: :cheer: :cheer:
Maar ik voel het ook echt!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Super :duim: !

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1605 Geplaatst 12 februari 2010 - 14:07

Lisje zei:

Mijn gewicht schommelt nu nogal, na de eerste 2 weken was ik 1,5kg lichter, vorige week dan halfje erbij en nu blijft het min of meer staan :catnoknow .
Het scheelt toch niet zo heel veel door enkel maar te stoppen met frisdrank en snoepen, zal nog beetje verder moeten gaan.

Ja, ik ken het. Bij mij ging het ook goed, maar als ik even laat glijden en terug iets jammie eet, dan is het er dadelijk weer terug bij. Vind ik ook wel jammer....
Geplaatste afbeelding