Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#1606 Geplaatst 12 februari 2010 - 14:16

Fieke zei:

Als je echt wil weten of je te zwaar je bent, moet je een bmi en een vetmeting laten uitvoeren en moeten die resultaten elkaar een beetje corrigeren. Een BMI is makkelijk en snel te berekenen, en vetmeting daarentegen...
Vaak geeft een BMI wel een goede richting maar soms moet dat gecorrigeerd worden: stom voorbeeld dat ik ooit eens heb moeten opzoeken. Op het ogenblik dat Michaël Schumacher voor de 5de x wereldkampioen F1 werd, was die man in topconditie. Niemand zou die man toen 'dik' of 'obees' durven noemen. Zijn BMI bedroeg toen 27,2 (88 kg voor 1m 80)... maar gecorrigeerd met zijn vetpercentage werd dat (als ik me niet vergis) rond 20.5. Dit gaat nu wel over een topsporter maar het is maar om duidelijk te maken wat ik bedoel. En eigenlijk moet je nog een stapje verder gaan en verschil maken tussen het intra-abdominale vet en extra-abdominale vet. Daarvoor wordt o.a. de buikomtrek gemeten en dan samen met BMI en vetmeting op tabellen gekeken. (zo heb ik het toch ooit geleerd, kan zijn dat men nu met andere maatstaven werkt...)
Ik pin me ook niet vast op mijn BMI (19,1) maar wil gewoon dat zwembandje kwijt.

Fieke, waar kan men en vetmeting laten doen evenals het verschil laten meten tussen het intra-abdominale  en extra-abdominale vet ?

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#1607 Geplaatst 12 februari 2010 - 14:24

Magic Coonie zei:

Ikwant nu op het werk kan ik maar 1 keer van mijn kassa gedurende 6u. En das wel heel lastig.

Dat is toch onmenselijk, mogen jullie niet meer naar het toilet ?  Dan zou ik elke dag met een luier moeten komen werken :o
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1608 Geplaatst 12 februari 2010 - 14:38

Ik kwam van 22 bmi en sta nu net op 20 bmi, met mijn streefdoel zou het 19 worden
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1609 Geplaatst 12 februari 2010 - 14:39

ik kan men bmi eigenlijk niet meten, want ik weet niet precies hoe groot ik ben :ha

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1610 Geplaatst 12 februari 2010 - 14:41

Roosje zei:

Fieke, waar kan men en vetmeting laten doen evenals het verschil laten meten tussen het intra-abdominale en extra-abdominale vet ?

Ik was begonnen met een uitleg te typen maar die werd te lang voor het topic. Je hebt PB. ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#1611 Geplaatst 12 februari 2010 - 14:45

ik ben begonnen met een BMI van 31.5 en zit nu op een BMI van 24.6. Maar kan me niet inbeelden met een BMI van 20, dan ben ik volgens mij een wandelend lijk :s
een vetmeting heb ik nog niet laten doen, dus geen idee wat het resultaat daarvan is. Belangrijkste is dat ik me terug super voel he, en hopelijk krijg ik dat laatste kilootje er ook nog af :)
deze week heb ik geen goeie week, dinsdag uit eten, gisteren uit eten, vandaag taart voor afscheid van een collega en straks nog ne keer uit eten :louche:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#1612 Geplaatst 12 februari 2010 - 15:04

Fieke zei:

Ik was begonnen met een uitleg te typen maar die werd te lang voor het topic. Je hebt PB. ;)

Dank je wel !
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1613 Geplaatst 12 februari 2010 - 15:10

Hoi hoi dames,

Morgen weer weegdag, ben benieuwd!

Menu van vandaag:

Ontbijt: kom havermout met gedroogde veenbessen en pompoenpiten
geen tssdoortje in de voormiddag wegens van begin tot einde vergaderen.
Lunch: klein stokbrood met ham, groentjes en light-mayo
Tussendoor: actimel + appel
Avondeten: op restaurant vermoed ik, ga een lekker slaatje nemen

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1614 Geplaatst 12 februari 2010 - 15:12

Bon. Mijn tussendoortje was dus een praline, een canderel chocoladereep en een handjevol gummibeertjes. Heel gezond dus :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1615 Geplaatst 12 februari 2010 - 15:22

Jess zei:

Bon. Mijn tussendoortje was dus een praline, een canderel chocoladereep en een handjevol gummibeertjes. Heel gezond dus :mrgreen:

Gummibeertjes!!!! Dat waren de enige snoepjes die ik lustte als kind. :h Nu lust ik die ook nog maar ze moeten van 1 bepaalde snoepwinkel aan de kust komen: die zijn gemaakt met echt vruchtensap... Mmmmm, gauw nog eens naar zee rijden!
Oh Jess :zweep: , nu zie ik de ganse namiddag gummibeertjes voor mijn ogen
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1616 Geplaatst 13 februari 2010 - 08:20

Vanmorgen mijn weegmoment en goed nieuws.
Dinsdagmorgen, eerste dag van periode van de maand was ik nog megazwaar en vanmorgen tijdens mijn weegmoment: 600 gram eraf deze week.

:jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer:

Zo blij hè...
Mede dankzij jullie (dat meen ik echt...) ben ik nu al 3.8 kilo kwijt sinds kerst. Ik vertrek donderdag op vakantie en ga terug in mijn zomerbroeken passen op een comfortabele manier. Ik moet zo meteen ook geen shoppen voor kleding om in businessclass te kunnen vliegen en die broeken gaan nu wel fijn passen :d
Goh, wat ben ik blij...

Nog 2.6 kilo en ik zit op een goed gewicht voor mij. Maar ook dan ga ik doorzetten. Ik wil naar 65 kilo gaan. Tijdens de vakantie ga ik me niet 3 weken laten gaan. Wel eens af en toe een uitspatting, maar ook veel gezond eten. Wil de kilo's er niet weer bij hebben, als ik terugkom...

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1617 Geplaatst 13 februari 2010 - 11:51

rocket_queen zei:

Dinsdagmorgen, eerste dag van periode van de maand was ik nog megazwaar en vanmorgen tijdens mijn weegmoment: 600 gram eraf deze week.

Zo blij hè...
Mede dankzij jullie (dat meen ik echt...) ben ik nu al 3.8 kilo kwijt sinds kerst. Ik vertrek donderdag op vakantie en ga terug in mijn zomerbroeken passen op een comfortabele manier. Ik moet zo meteen ook geen shoppen voor kleding om in businessclass te kunnen vliegen en die broeken gaan nu wel fijn passen :d
Goh, wat ben ik blij...

Nog 2.6 kilo en ik zit op een goed gewicht voor mij. Maar ook dan ga ik doorzetten. Ik wil naar 65 kilo gaan. Tijdens de vakantie ga ik me niet 3 weken laten gaan. Wel eens af en toe een uitspatting, maar ook veel gezond eten. Wil de kilo's er niet weer bij hebben, als ik terugkom...

Super!!! :duim: !!

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1618 Geplaatst 13 februari 2010 - 11:55

Gisteren de perfecte manier gevonden om niet meer te snoepen in de zetel.
Ik heb dit stappenplan gevolgd:
1. Je installeert je in de zetel, kussentje achter de rug + cosy dekentje + evt. fles water
2. Je zorgt dat een schattige poezel zich bij je komt leggen
3. Indien mogelijk zorg je ook dat een nijntje (met of zonder kapje) zich daar komt installeren (mag ook ander poezeltje zijn bij gebrek aan nijntjes). :)

Zo ben je ergens verplicht om te blijven liggen en kan je niet naar de keuken gaan om allerlei sneukelingetjes te gaan halen. :)

Heeft bij mij perfect gewerkt gisteren ;) :LOL: .

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1619 Geplaatst 13 februari 2010 - 12:12

Hallo allemaal!
Gisterenavond heb ik boterhammekes gegeten. Veel boterhammekes :mrgreen: en ze waren superlekker.
Vandaag op het menu (in willekeurige volgorde):
* vers fruitsapje
* platte kaasjes met vanillecanderel
* yoghurt 0%
* mager groentensoepje
* slaatje met kipfilet
* canderel chocoladereepje
* kiwi, wijnappelsien, meloen

Zo :) . Dat wordt het vandaag, geen brood of patatjes want met al die boterhammekes en gummibeerkes. Tijd van de maand hè :mrgreen:

Veel succes allemaal!!
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1620 Geplaatst 13 februari 2010 - 12:13

rocket_queen zei:

Zo blij hè...
Goh, wat ben ik blij...

Superleuk nieuws Katrien, echt, echt waar.
Op die 65 zit ik nu eventjes vast, ik zou er nog graag enkele kilo's afwillen tegen begin maart.
Nu kan je fijn van je vakantie genieten :cheer:
Geplaatste afbeelding