Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1621 Geplaatst 13 februari 2010 - 12:51

Oh super Katrien! Zeker fijn nu je bijna op vakantie vertrekt. Ik zei het al... ik zou me niet goed onder controle kunnen houden met eten op vakantie :LOL: maar jij gaat dat wel kunnen.

Veel shop plezier!

Hier ook weegdag vandaag: 200gr eraf. Niet superveel, maar eraf is eraf :) .  Ben nog een centimetertje kwijt aan mijn taille en ook 1 aan mijn heupen. Minder dan vorige week, maar deze week heb ik geen oefeningetjes gedaan, denk dat dat de vorige week veel gedaan heeft. Ik moet nu volgende week toch proberen om niet stiekem zoveel mogelijk punten aan snoep op te eten... Ik heb deze week een paar keer te weinig gegeten, en als ik dan at was het ongezond... Dus dat is weer iets om aan te werken. Maar eerst eet ik pizza vanavond :h , heb toch voldoende puntjes gespaard.

Ik heb zodadelijk repetitie met het koor. Twee uur zingen telt toch ook wel als work-out vind ik?
Zal fijn zijn als ik me binnen een paar weekjes bij het concert ook wat strakker voel, zo voor een publiek.

@Jess: had je mijn pb gehad?
@Lisje: als er hier een kat bereid is om bij me te komen liggen merk ik ook altijd dat het wel heel gemakkelijk is om niet te gaan snoepen. Maar dan moeten ze wel willen, Sammie is meestal het slachtoffer.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1622 Geplaatst 13 februari 2010 - 17:15

Hey iedereen,

Ik heb elk uur van de klok gezien vannacht, ben opgestaan met zware buikgriep en hevige koorts.
Heb tot nu in mijn bed gelegen en had nog het meeste van de tijd kippevel.
Ik heb met moeite 100ml liter water op nu vandaag en 2 motiliums, mijn maag is zo leeg als ze maar kan zijn en toch moet ik om de 10 min naar't wc...

Ik denk dat ik mij ga wagen aan een beetje rijst met wortel en/of een banaan. Heb dringend wat energie nodig, deze morgend heeft mijn vriend mij moeten ondersteunen en dan nog ben ik op de grond gevallen :(

Bewerkt door Spanishke, 13 februari 2010 - 17:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1623 Geplaatst 13 februari 2010 - 17:33

Ai toch... veel beterschap!
Beetje cola drinken zonder bubbels? Of een druivensuikertje?

Bewerkt door Nathalie, 13 februari 2010 - 19:36.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1624 Geplaatst 13 februari 2010 - 19:31

Heb 1 wortel op, 2 glaasjes Cola (nu ga ik echt niet meer vloeken dat hij enkel de echte in huis wil), 2 druivensuikertjes en een zakje Special K minibreaks natuursmaak en het heeft me erg goed gesmaakt, vooral het zakje minibreaks.

Zit wel terug met koorts in de zetel en krijg het op geen enkele manier warm.
Het enige leuke aan een hele dag ziek in mijn bed liggen, was dat mijn liefste Yumi een hele dag op bed heeft gelegen bij mij. Ze is juist in het begin komen kijken of alles in orde was met het vrouwtje en dan is ze geen enkele seconde van mijn zijde afgeweken, wat een schat is het toch :loveshower:
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1625 Geplaatst 13 februari 2010 - 20:09

Thanks voor de lieve woorden meiden... Ben nog steeds mega happy...

Gaan shoppen dus. Pré-kerst zat een 42 best krap, nu heb ik een mooie, grijze, geklede broek gekocht in 42 en die zit eigenlijk vrij los en heel comfortabel.
Ook nog een mooi Mexx-truitje gekocht. Ik heb heel wat dingen gepast en waar ik 3 maanden geleden enkel het vetrolleke rond mijn middel zag, kon ik nu terug in de spiegel kijken zonder hééééééél ongelukkig te worden. :goofy:
Vriend zei ook dat hij tijdens het passen heel goed kon zien dat ik enkele kilo's minder meesleep.

Dan moesten we op babybezoek. Er stonden: 2 taarten, 5 soorten koeken. Ik heb niks ervan genomen, ben fier als een pauw :LOL: Heb genoten van 2 tassen lekkere koffie. Een stukje taart of een koekje had gemogen natuurlijk, maar 1 koek of een beetje lekkers eten, is voor mij zooooo moeilijk hè. Niks is echt makkelijker.

Mijn menu van de dag, tijdens megadrukke dag, dus slechts 2 echte maaltijden:
**Ontbijt bij de Panos: 2 pistolets, éne met hesp en éne met kèès.
**Tussendoor: Sojamilkshake met banaan en vers sinaasappelsap & 1 Actimel
**Geen taart :goofy:
**Geen koekjes :goofy:
**Pompoensoepje
**Stoofvlees met Actifry-frietjes en gestoomde broccoli

Morgen komen mijn ouders brunchen. Ik ga bruin brood met kipfilet eten met vers sinaasappelsap en verse ananas. Voor de anderen ben ik nu een heerlijk chocoladebrood aan 't bakken en is er nog allerlei ander lekkers in huis.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1626 Geplaatst 13 februari 2010 - 20:11

Jij bent echt heel blij hè Katrien :LOL:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1627 Geplaatst 13 februari 2010 - 20:19

Nathalie zei:

Jij bent echt heel blij hè Katrien :LOL:

YEP :d :d :d

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1628 Geplaatst 14 februari 2010 - 15:44

Hoe gaat het hier, girls?
Hammie, weet dat je het druk hebt, maar hoop dat de relatieve stilte niet op uitschuivers wijst? :LOL:

Vanmorgen bij de brunch toch wat minder goed gegeten, dan gepland.
2 sneetjes bruin brood, 2 sneetjes chocoladebrood, een spiegelei, vers sinaasappelsap en een platte kaasje, verse ananas
Na enkele uren ook nog 2 (kleine) stukken gateau die mijn mama bij had, kon ik niet weigeren, al had dat 2de stuk niet gehoeven ;-)

Vanavond eet ik enkel maar soep en een appel. Even balansen toch.

Trouwens vanmorgen euforie op de weegschaal. Was maar liefst 500 gram lichter dan gisterenmorgen en toen was ik al zo blij :d
Ben nu 4.4 kilo kwijt.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1629 Geplaatst 14 februari 2010 - 15:52

hier effe dramaweekend, men vriend had me meegenomen voor een valentijnsweekendje en euhm jah... meer dan genoeg caloriën, dus vanaf morgen terug extra opletten!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1630 Geplaatst 14 februari 2010 - 15:59

Ik voel me al veel beter dan gisteren, heb een 10gr corn flakes Special K gegeten met klein beetje magere melk, een beetje yoghurt puur natuur met muesli en 1 boterham met kipfilet

Rocket Queen: als ik me niet vergis, is ze dit weekend op knuffelsmittenkitjes bezoek geweest? ;)

Bewerkt door Spanishke, 14 februari 2010 - 16:36.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1631 Geplaatst 14 februari 2010 - 20:15

Aloha diëters 8)
Ik ben nog steeds op het goede pad hoor. Soepjes en fruit; de sleutel om drukke dagen door te komen. En was inderdaad oa op Smitten Kitten-bezoekje, Spanishke ;)

Daarna nog naar de dierenwinkel geweest (en weer met te veel thuis gekomen :catangel ) en voor de rest wat zitten werken en studeren. Normaal had ik gisteren een hevige tweejarige op bezoek, maar ze had de windpokken en er is er hier eentje in huis die dat nog niet heeft gehad :catangel En voor volwassenen is het "redelijk gevaarlijk". Dus de hevige tweejarige komt een ander weekend. Ben dan maar in de plaats gaan shoppen (ook eindelijk nog eens kleren gekocht 8) ) en naar een dierenwinkel geweest om kadootjes te kopen voor Pommetje (Smitten Kittentje dat we vandaag hebben bezocht). Het menu dit weekend was ww-proof, maar enigzins bijeen geflanst daar we geen tijd hebben gehad om grote inkopen te doen en de voorraadkast en frigo nogal leeg zijn. Morgen maar snel inkopen doen ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1632 Geplaatst 15 februari 2010 - 09:32

Hallo allemaal!!!

Ik begin vandaag ook weer met goede moed na enkele dagen met uitschuivers. Tijd vd maand en gisteren familiefeest, weet je wel?
Volgend weekend staat er weer een feestje op plus op zondagavond een etentje met de familie.
Dus het wordt deze week zuinig zijn met de calorietjes :) .

Vandaag op het menu:
* Ontbijt: platte kaasje met vanillecanderel
* Lunch: groentensoepje
* Tussendoortje: fruitsla van meloen, peer, ananas, druifjes en kiwi
* Avond moet ik nog bedenken :) . Ik denk iets met kip :) , voor mij met tomaten-paprikasalsa (koude) en brocolli (ja, zelfde als zaterdag maar hij moet op), voor Jeroen weet ik het nog niet.
* Avondsnack: 1 boterham met speculaaspasta of een canderelreep. Iets van zoet moet ik toch nog hebben om mij erdoor te sleuren :)

Ik zit deze week ook in mijn korte week, wil zeggen dat ik alleen maar werk op dinsdag, woensdag en donderdag.
Ik hoop toch nog wat goed te kunnen volhouden, ik wil echt nog enkele kilo's kwijt voor het voorjaar begint.

En dames, flink blijven posten hè!!

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1633 Geplaatst 15 februari 2010 - 09:54

Goeiemorgen allemaal!

Hanne: wat leuk dat je bij Pomdidommm op bezoek bent geweest
Vanessa is ook aan de lijn, dus misschien had ze wat gezonde hapjes? :)

Hier nog steeds een zeer blij mens. De 3 à 4 weken doorzetten met weinig gewichtsverlies hebben dan toch opgeleverd, zoals gehoopt en dat is toch wel fijn. Ineens een sprong van een kilo, zalig

Ben al in verlof vandaag al vertrekken we pas op donderdag. Ga vandaag de (met hulp van mijn pluizige dreamteam) poezenkast opruimen en uitkuisen en ook mijn kleerkast moet eraan geloven. Terwijl ik mijn kleerkast leegmaak, ga ik al wat dingen passen en zo. Dingen die niet passen, zijn altijd een heel goede motivatie om door te zetten.

Gisterenavond heb ik goed gecompenseerd na de rijke brunch. Enkel grote kom pompoensoep en 2 heel kleine bokes met kip en avocado.

Menu van vandaag weet ik nog niet, zit nog aan de ochtendkoffie, maar vanavond eten we een makkelijke pasta met gestoofd prei en Boursin Cuisine light.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1634 Geplaatst 15 februari 2010 - 09:58

Smitten Kitten zei:

Aloha diëters 8)
Ik ben nog steeds op het goede pad hoor. Soepjes en fruit; de sleutel om drukke dagen door te komen.

Goed goed! moest ik toch even checken, ik ken ons al langer dan van vandaag :d
Hoe gaat het op de weegschaal? Hoever sta je en hoeveel wil je nog?

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1635 Geplaatst 15 februari 2010 - 10:57

Zaterdag is goed meegevallen: 1 broodje (mini-ciabatta) met gerookte zalm, dilledressing en waterkers. Wel een fanta citroen gedronken (er was geen water voorzien op de cursus :evil: ).
's Avonds verjaardagsfeestje maar ik was te laat: dus geen aperitief, geen gefrituurde hapjes ed. Wel 1 glas rode wijn en 1 portie macaroni. De verjaardagstaart heb ik overgeslagen.
Gisteren wel 6 gangenmenu gegeten:
aperitief met hapjes (olijven, tomaat-mozarella, iets warms met gehakt, oester, rucola met parmezaan, rundscarpaccio en tonijncarpaccio),
spinaziesoep met St. jacobsvrucht (ik heb enkel de coquille er uit gevist)
Risotto met kreeft (1/2 kreeft maar de risotto was verbrand, dus die heb ik laten liggen)
Sorbet (zat teveel alcohol in dus ook laten staan)
Kalfsvlees met scampi, brocolli en aardappelen (een half lapje vlees gegeten en de scampi's, jammer genoeg was er een roomsaus bij, zoveel mogelijk afgeschraapt)
Dessert: mokka-ijs (lust ik niet) met vers fruit (wel opgegeten)
Daarbij nog een halve fles witte wijn...
's Ochtends te lang geslapen, dus geen ontbijt.
Namiddag bij de bomma 2 glaasjes champagne (ikke geen hapjes)
's Avonds geen honger dus niet gegeten.
Eigenlijk niet zo goed bezig dus. :(

Vandaag nieuwe moed:
Ontbijt: 1 boterham met 2 blokjes melkchocolade.
tussendoortjes: Litchi's :cheer: :cheer:
Vanmiddag weet ik het nog niet: heb yoghurt bij maar ben van wacht, misschien toch wat weinig om tot vanavond/vannacht te werken. (evt. broodje of salade)
Vanavond/vannacht: penne arrabiata (ik maak altijd teveel en die vries ik dan in)
Wegen zal voor eind deze week zijn. Ik heb vrijdag examen en dat begint al op mijn maag te werken..
Geplaatste afbeelding