Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1651 Geplaatst 16 februari 2010 - 19:20

Goeieavond dametjes

Hier het dagmenutje van afgelopen dag

Ontbijt: banaan met plattekaas
Lunch: erwtensoep en een smoothie van sojamelk/banaan/sinaas
Avondeten: tagliatelli met prei, kippengehakt en Boursin cuisine light
Dessert: bolletje ijsje

die boursin is niet zo light als de naam doet uitschijnen, maar lekker is hij wel!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1652 Geplaatst 16 februari 2010 - 19:23

Maaltijd voor vanavond staat nu op het vuur:
Quorn stukjes gekruid met spicy mix van Oil & Vinegar, sojascheuten, groentenreepjes, knoflook, tomatenblokjes, courgette in de wok met rijst

Bewerkt door Spanishke, 16 februari 2010 - 19:48.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1653 Geplaatst 17 februari 2010 - 08:50

Spanishke, dat ziet er ook weer lekker uit...

Jess, het is geen Orvieto geworden, wel een Vernaccia, ook heel lekker.
Ontbijt voor vandaag: yoghurt met 3 lepels musli.
Lunch: speciaal vroeger opgestaan om het klaar te maken: ijsbergsla, tomaten, geraspte worteltjes, komkommer, radijsjes, gekruide quornblokjes en fijne kruiden dressing van Effi. (toch al wat beter dan mijn potje yoghurt)
Avondmaal: kippereepjes in de wok met ui, paprika en champignons en rijst.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1654 Geplaatst 17 februari 2010 - 08:52

Pfff... het lukt mij niet... Hou sinds twee weken mijn gewicht bij en ben zelfs 500gr bijgekomen, hoewel ik er toch echt op let... (al geef ik toe dat er hier en daar ook wel eens een uitschuiver tussenzit...) :onzeker: ... Weih!!! :s

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1655 Geplaatst 17 februari 2010 - 08:55

Aiieeee, Pffff, deze avond WEER uit eten! dat is niet te doen tegenwoordig! En weet je dan nog waar....... :onzeker:

FONDUEHUISJE!  (Leuven)

Jaaa, morgenochtend staat er ne kilo meer op de weegschaal vrees ik! :s :oops:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1656 Geplaatst 17 februari 2010 - 09:02

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik genoten van een lekkere pasta met scampi en een klein beetje pesto. Daarna heb ik wel nog een klein kommetje cashewnoten gegeten.
Maar met het feestje van het weekend in zicht, gaan we vandaag toch wat compenseren om op die manier wat puntjes over te houden en niet met een zak wortelen te moeten arriveren :8

Vandaag op het menu:

* Fruitsla met platte kaas
* 1 shake chocolade
* 1 shake vanille
* yoghurt 0%
* minestronesoep
* en daarna gewokte quornblokjes met wokgroentjes (easy uit de vriezer van o'cool)

Onder mijn middagpauze ga ik ook fitnessen. Ik heb nog uren genoeg staan, en op die manier vermijd ik de files na het werk en moet ik na het eten ook de deur niet meer uit :8 .

Lizke: je moet wat vaker hier bij ons komen tetteren, dat maakt het allemaal wat gemakkelijker :-).
Nathalie: ik ga je nog antwoorden op de PB, sorry :oops:
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#1657 Geplaatst 17 februari 2010 - 09:15

crazy_catlady zei:

raar eh? ik heb dit vaak voor als ik op dieet ben. als ik dan is veel eet val ik nog beter af :ha
helaas blijft dat niet werken :(

haha...ja ik denk dat je metabolisme een shot in zijn kont krijgt om vlug vlug alles te verbranden en als je dan minder eet dat dat doorwerkt...das de enige verklaring die ik ervoor kan vinden...
In de week eet ik wel heel goed, smorgens kommetje ontbijtgranen a la fitness, special K met halfvolle melk en een koffie. Smiddags bruine boterhammetjes met licht beleg en een soepje en savond een maaltijd en soms enkele fruitsnoepjes. En als tussendoortje fruit. Ik heb gisteren gestoomd gegeten en vandaag de rest gebakken. Ik eet veel vis en kip en zelden rood vlees, enkel op restaurant!
Kben superblij want ik was gisteren weer 400 gram af! amai zeg kben al bijna 4 kilo af, tgaat eigenlijk makkelijker dan gedacht! :cheer:
Zaterdag vertrek ik op reis...

Bewerkt door sneeuwwitje, 17 februari 2010 - 09:16.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1658 Geplaatst 17 februari 2010 - 09:15

Bij ons is het momenteel vrij chaotisch. Olivier is gisteren ziek geworden (buikgriep) en omdat ik gisterenavond geen zin had om voor mij alleen te staan koken, heb ik gewoon de restjes uit de koelkast genomen (er was een klein beetje stoofvleessaus en nog wat gestoofde groenten van maandag), heb daar een paar aardappeltjes bij gekookt en de paprikaschnitzels die we voor gisteravond hadden ontdooid heb ik dan ook maar gebakken. 1tje heb ik gisteren opgegeten en de andere eet ik vanavond dan wel op. Er liggen nog heel wat verse groentjes in de koelkast, dus het zal een wokschotel worden voor mij vanavond (paprika, ui, wortel, rijst, maïs en ananas) en daar dus die schnitzel bij. Als ik genoeg maak van de wokschotel, kan ik er morgen ook nog es van eten (zonder vlees dan), want ik denk niet dat Olivier al direct terug normaal aan t eten zal zijn.
Wat ik vanmiddag zal eten, weet ik nog niet. Soep zal het niet worden, want heb beloofd aan Olivier dat ik tijdens mijn lunchpauze snel wat extra yoghurtjes en beschuitjes ga halen en dat ik die thuis ga afzetten.
Vanochtend heb ik een boterhammetje met speculoospasta gegeten. :heart:

Bewerkt door Karolientje, 17 februari 2010 - 09:16.

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#1659 Geplaatst 17 februari 2010 - 09:18

o en weetje wat ook een lekker tussendoortje is, craqotte salty, das niet zoveel kcal!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#1660 Geplaatst 17 februari 2010 - 09:20

O en om light mayo (-60%) lekkerder te maken doe ik er een lepel kruidenmix van Oil and vinegar bij, die zijn zoo lekker mjam!  

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1661 Geplaatst 17 februari 2010 - 09:45

Karolientje zei:

Vanochtend heb ik een boterhammetje met speculoospasta gegeten. :heart:

Ik ben dol op speculoospasta!!!! Wel de crunchy :)

sneeuwwitje zei:

o en weetje wat ook een lekker tussendoortje is, craqotte salty, das niet zoveel kcal!

Ja, dat is inderdaad lekker!

sneeuwwitje zei:

O en om light mayo (-60%) lekkerder te maken doe ik er een lepel kruidenmix van Oil and vinegar bij, die zijn zoo lekker mjam!

Dat is een goede tip :)

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1662 Geplaatst 17 februari 2010 - 09:53

Jess zei:

Ik ben dol op speculoospasta!!!! Wel de crunchy :)

Jep, ikke ook!! De crunchy is zoveel lekkerder dan de gewone!
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1663 Geplaatst 17 februari 2010 - 10:12

Oei Karolien, dat is minder! Wens Olivier maar veel beterschap en verzorg hem maar goed!

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1664 Geplaatst 17 februari 2010 - 10:25

Fieke zei:

Oei Karolien, dat is minder! Wens Olivier maar veel beterschap en verzorg hem maar goed!

Dankje. Zal ik doen! :)
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1665 Geplaatst 17 februari 2010 - 10:28

Karolientje zei:

Jep, ikke ook!! De crunchy is zoveel lekkerder dan de gewone!

Amai nog niet. Ik kan daar echt op een paar dagen een hele pot van eten. Ik moet me dan echt inhouden, want ik smeer dat een halve centimeter dik :mrgreen:
Geplaatste afbeelding