Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1681 Geplaatst 17 februari 2010 - 14:39

Fieke zei:

Mijn buurvrouw houdt volgende week een Tupperware, super!!
Die laagjes plasticfolie klinken ook wel makkelijk maar niet in mijn handtas (je wil niet weten wat daar allemaal van scherpe dingen inzitten :ha :ha ) en ik wil het risico niet lopen dat het uitloopt. En nog een extra zakje meenemen??? Ik sleur nu al 2 boekentassen, 1 handtas en dan nog vaak een los boek mee. (plus 'wachtoutfit' in sportzak 1 x per week) Dat gaat toch geplet of gespiest raken :ha :ha met alle gevolgen.
Maar bedankt voor de tip!!!!

Je kan het, als je het in die folie doet gewoon op je sla leggen in je plastic kom ;)
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1682 Geplaatst 18 februari 2010 - 13:36

Vandaag opnieuw slaatje als lunch (zonder dressing) maar de potjes zijn besteld :jump: Ik had nog wat Thaise kruiden en ik had die erover gestrooid!!!! Heel lekker maar 2 l water is nu geen probleem meer :r
Tussendoortje 4 litchi's
Vanavond wel zondigen: pizza Mozzarella (moet snel gaan, geen werk meer aan en ook bijna geen afwas) want morgen examen.
Morgen zal ik niet veel eten: examen om 17.00 en dat speelt toch op mijn maag. Dan krijg ik geen hap meer binnen. Hopelijk smaakt mijn pizza vanavond nog...
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1683 Geplaatst 18 februari 2010 - 13:41

Vanochtend heb ik hetzelfde gegeten als mijn zieke wederhelft: beschuit met philadelphiakaas met basilicum en daarbij een glaasje fruitsap en een kop koffie voor mij.
Vanmiddag was het witlofsoep en omdat ik die groente in geen enkele vorm warm lust (echt niet, en ik heb al tal van bereidingen geprobeerd, maar ik krijg het écht niet binnen zodra het warm is klaargemaakt - rauw lust ik het trouwens wel), had ik een slaatje mee.
Vanavond wordt het hetzelfde als gisteren. Had ineens genoeg klaargemaakt, dus kan ik er strakjes nog ns van smullen. Jammie!!

Tussendoor: appel en banaan
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1684 Geplaatst 18 februari 2010 - 15:23

Karolientje zei:

Vanmiddag was het witlofsoep en omdat ik die groente in geen enkele vorm warm lust (echt niet, en ik heb al tal van bereidingen geprobeerd, maar ik krijg het écht niet binnen zodra het warm is klaargemaakt - rauw lust ik het trouwens wel), had ik een slaatje mee.

Qua voeding zijn we wel hetzelfde ingesteld! Ik heb al 1000 x witlof geproefd maar ik krijg het echt niet binnen. Tot overmaat van ramp kweekt onze achterbuurvrouw (een hele lieve) witloof en zij komt in het seizoen dan elke week een kilo of twee brengen :misselijk: (en ik durf niet zeggen dat ik dat niet lust!!)
Is Olivier al wat beter?
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1685 Geplaatst 18 februari 2010 - 15:25

Fieke zei:

Qua voeding zijn we wel hetzelfde ingesteld! Ik heb al 1000 x witlof geproefd maar ik krijg het echt niet binnen. Tot overmaat van ramp kweekt onze achterbuurvrouw (een hele lieve) witloof en zij komt in het seizoen dan elke week een kilo of twee brengen :misselijk: (en ik durf niet zeggen dat ik dat niet lust!!)
Is Olivier al wat beter?

:ha Ocharme... Maar wel lief van je buurvrouw!
Ik heb altijd witlof in huis - voor de konijnen weliswaar! Die zijn er dol op! ;)

Olivier is al een beetje beter ondertussen, kan al terug wat lichte dingetjes eten en binnenhouden, de koorts is ook gezakt, alleen nog last van spierpijn en hoofdpijn. Morgen blijft hij nog thuis, maar maandag zou hij al wel weer aan t werk moeten kunnen gaan.
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1686 Geplaatst 18 februari 2010 - 15:39

Karolientje zei:

:ha Ocharme... Maar wel lief van je buurvrouw!
Ik heb altijd witlof in huis - voor de konijnen weliswaar! Die zijn er dol op! ;)

Begrepen ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1687 Geplaatst 18 februari 2010 - 15:44

muhaha, nu moet mijn vriend wel afvallen, geen excuses meer :x
op het medisch onderzoek zeggen ze dat hij 10 kilo moet afvallen om op gewicht te zijn :x
en als ik dan vraag of hij nu echt zen best gaat doen: 'seg, zeg dan direct dat je me te dik vind eh'
:roll: mannen eh... :roll:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1688 Geplaatst 18 februari 2010 - 15:45

Ik kom me aanmelden :) .. Ik heb zelf geen overgewicht, maar tijdens de examens is er toch drie kilo bijgekomen die ik weer kwijt wil. Mijn vriend die is echter heel wat aangekomen, en die zou toch een 7kilo moeten vermageren. Sinds maandag volgen wij de Sonja Kimpen methode, dat wil zeggen: 5 maaltijden per dag, ontbijt, tussendoortje, middagmaal, tussendoortje en avondmaal. Geen frisdrank meer, enkel water. 2x een half bord groenten per dag ('s middags en 's avonds), maar 2x per week vlees, twee stukken fruit voor mij (per dag), drie voor hem en om het in haar woorden te zeggen: geen gadgetvoeding meer :ha .. Het is eigenlijk niet echt een dieet, want we hebben nog geen één keer honger gehad, het is eerder andere, gezondere manier van eten. Wij aten hiervoor heel erg veel suiker en zoetigheden, dus dat is nu wel al drastisch verminderd. En... ik ben al 700gram afgevallen sinds maandag!

's Ochtends: 1 boterham met een banaan
Tussendoortje: eetappelsien
Middagmaal: 2 x 10granen boterham met lightkaas en sla, radijsjes, kerstomaatjes, geraspt worteltje en komkommer
Tussendoortje: kiwi
Avondmaal: Volkorenrijst met een blikje tonijn, honing, sambal manis, pijnboompitten, paprika, cashewnoten, sla, groene asperges en rode bessen.

Als we 's avonds nog een onvermijdelijk hongertje krijgen (zoals altijd als je in de zetel voor de tv zit O:) ), dan nemen we ons een tas thee met wat honing in. Dat lukt vrij goed tot nu toe.

De voorbije dagen was ons avondmaal:
Woensdag: pladijs met paprika, pompoen, tomaten, sesamzaadjes en volkorenrijst
Dinsdag: volkorenwraps (suuuuperlekker) met kip, worteltjes, ajuintjes, sla en tomaatjes
Maandag: bulgur met kip, princessenboontjes, paprikapoeder, kurkumapoeder, ajuintjes en worteltjes

... en iedere avond Wii Fit ik voor een uurtje :ha (niet dat dat zoveel verschil maakt, gisteren had ik slechts 180kcal verbrand met dat uur O:) , als ik mijn loopschoentjes zou aantrekken en een half uurtje zou joggen dan verbrand ik waarschijnlijk het driedubbele :ha )

Bewerkt door Bibie, 18 februari 2010 - 16:08.

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1689 Geplaatst 18 februari 2010 - 16:14

Hey Bibie :thumb:
Is dat leuk zo'n Wii Fit? Zit er over te denken om met dat ook aan te schaffen maar... Mijn schoonzus heeft een met board en tennisracket en wat weet ik nog allemaal maar ze gebruikt het weinig/niet.
Ik wacht ook op het mooie weer en vooral op langer licht 's avonds: loopschoenen aan, MP-3 mee en langs de vaart lopen. Zaalig, zo alles leegmaken! En daarna een douche en een poezel die dan net mijn handdoek als slaapplaats heeft uitgekozen :ha :ha
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#1690 Geplaatst 18 februari 2010 - 16:58

Weet je wat een goede dieettip is? Zwanger zijn :catnoknow Ik ben van ongeveer 54 kg naar 49,5 kg gegaan :louche:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1691 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:00

Pixel zei:

Weet je wat een goede dieettip is? Zwanger zijn :catnoknow Ik ben van ongeveer 54 kg naar 49,5 kg gegaan :louche:

:8 Huh :catscratchhead vreemd...

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1692 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:03

Pixel zei:

mijn moeder viel ook af in het begin, maar de bedoeling is dus dat dat niet blijft duren :ha :ha

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1693 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:05

Oei Pixel, ben je zo misselijk? Je zou toch niet meer te veel mogen afvallen nu. Je babietje gaat nu ook aan de grote groei (rond 16 weken) beginnen. (maar dat zal je al wel 100 keer gehoord hebben). Ik hoop dat je misselijkheid gauw ophoudt. :hug:

PS. Ik ga dat voorbeeld niet volgen, ik krijg Shiva'tje nauwelijks opgevoed :catscratchhead en dan heb ik nog een heel brave en makkelijke kat!! :ha :ha
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#1694 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:05

Vind ik ook :ha Maar het zal wel aan al het overgeven liggen veronderstel ik :roll: Ik was tot 51 kg gezakt een dikke week geleden. Daarna voelde ik mij beter en bleef ik ook op gewicht. Nu heb ik gisteren geen eten kunnen binnenhouden en vandaag zei de weegschaal 49,5 :roll:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1695 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:15

Hey Bibie :thumb:
Is dat leuk zo'n Wii Fit? Zit er over te denken om met dat ook aan te schaffen maar... Mijn schoonzus heeft een met board en tennisracket en wat weet ik nog allemaal maar ze gebruikt het weinig/niet.
Ik wacht ook op het mooie weer en vooral op langer licht 's avonds: loopschoenen aan, MP-3 mee en langs de vaart lopen. Zaalig, zo alles leegmaken! En daarna een douche en een poezel die dan net mijn handdoek als slaapplaats heeft uitgekozen :ha :ha

Ik heb de Wii Fit plus, dat is de nieuwe versie, het is iets uitgebreider dan de Wii fit zelf. Nu vind ik het nog superfijn, maar ik heb hem nog niet zo lang. :) De Wii Fit plus heeft ook een calorietellertje, en dat had de vorige versie niet.. Maar het is wel een beetje frustrerend om te zien hoe weinig sommige oefeningen je opleveren :ha . Je hebt yoga-oefeningen, krachttraining, oefeningen om bepaalde zones te verbeteren, aerobics en dan heb je ook de spelletjes. Je kan er ook mee joggen, dan moet je het bakje in je broekzak steken en beginnen lopen (het is wel een grappig zicht).

Hier een review:

Bewerkt door Bibie, 18 februari 2010 - 17:17.

Geplaatste afbeelding