Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1696 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:16

Pixel zei:

Vind ik ook :ha Maar het zal wel aan al het overgeven liggen veronderstel ik :roll: Ik was tot 51 kg gezakt een dikke week geleden. Daarna voelde ik mij beter en bleef ik ook op gewicht. Nu heb ik gisteren geen eten kunnen binnenhouden en vandaag zei de weegschaal 49,5 :roll:

Mijn mama was van de zwangerschap in totaal een tweetal kilo verdikt, en ik woog drie kilo, dus ze was ook vermagerd na de bevalling :ha . Je mag je gelukkig prijzen! :) Je hebt vrouwen die jammer genoeg 20 tot 30 kilo aankomen.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1697 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:26

Bibie geweldig dat je meedoet, nogmaals erg bedankt trouwens om zo goed rekening te houden met mijn dieet, die pompoenpitjes, braambesjes, bananenchips waren ideaal als hapjes :thumb: :thumb:

Nog een tip voor iedereen, we komen juist van de Oil & Vinegar en ik heb Crispy Veggies cadeau gekregen van mijn ventje en ik moet zeggen dat het erg lekker is. Gedroogde appel, sperziebonen, perzik, pompoen, zoete aardappel, radijs, wortel, ...
Soort van chips, maar dan veel gezonder :thumb:

Ook zijn we een dansmat gaan halen voor de Wii in afwachting van de Wii fit plus, maar die komt er ook nog :)

Bewerkt door Spanishke, 18 februari 2010 - 17:32.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1698 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:35

Spanishke zei:

Nog een tip voor iedereen, we komen juist van de Oil & Vinegar en ik heb Crispy Veggies cadeau gekregen van mijn ventje en ik moet zeggen dat het erg lekker is. Gedroogde appel, sperziebonen, perzik, pompoen, zoete aardappel, radijs, wortel, ...
Soort van chips, maar dan veel gezonder :thumb:

Dat klinkt lekker! Ga ik ook eens halen!
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1699 Geplaatst 18 februari 2010 - 18:00

Fieke zei:

Dat klinkt lekker! Ga ik ook eens halen!

Het zakje dat ik hier heb, bevat 316 kcal/100g, maar dat zijn volgens mij vooral de suikers van het fruit enz, er zit ook wel suiker bij en dat proef je, maar het is zeker niet overdreven. Vet daarentegen is 0% :thumb: :thumb: enkel trage suikers dus volgens mij :)
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1700 Geplaatst 18 februari 2010 - 19:26

Hier gaat het goed en niet goed. Ik zit mooi binnen mijn puntjes, maar niet op een gezonde manier vind ik. Het lukt me niet meer om fruit te eten, groentjes iets beter. Water drinken gaat ook niet goed. En ik probeer stiekem zoveel mogelijk punten te sparen om te kunnen snoepen... niet de bedoeling dus.

Was ook een beetje ziek geweest, gisteren maar 12 i.p.v. 19 punten gegeten, vandaag ook nog maar 12,5, maar heb nu wel nog honger. Ik heb zo de neiging om lekker te gaan snoepen straks... puntjes allemaal opeten :h Ik moet me dus proberen in te houden, mag wel iets snoepen vind ik (stukje chocolade lijk ik wel nodig te hebben) en dan misschien nog iets gezonders?
Ik denk ook niet dat ik afgevallen ga zijn, zaterdag als het weegdag is...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1701 Geplaatst 18 februari 2010 - 20:08

Ik ga stoppen met het dieetje en overschakelen op gewone, gezonde voeding. Ik had bij mijn laatste bloedonderzoek ook enkele tekortjes en neem nu multivitamines.

Ik ga dus gewoon gezond eten om dan hopelijk op gewicht te blijven :) .

Maar geen zorgen hoor, ik kom hier nog elke dag piepen en mijn menuutjes posten en jullie koejeneren :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1702 Geplaatst 18 februari 2010 - 20:11

Jess zei:

Ik ga stoppen met het dieetje en overschakelen op gewone, gezonde voeding. Ik had bij mijn laatste bloedonderzoek ook enkele tekortjes en neem nu multivitamines.

Ik ga dus gewoon gezond eten om dan hopelijk op gewicht te blijven :) .

Maar geen zorgen hoor, ik kom hier nog elke dag piepen en mijn menuutjes posten en jullie koejeneren :mrgreen:

Oh? Heb je je streefdoel dan bereikt of nog niet?
Ik eet ook ondertussen al veel meer terug en er komt helemaal niets bij (voorlopig toch), maar zou er wel nog graag 2 minder willen hebben. Gisteren bij mijn ouders jumboscampi's met een soort van tomaten-knoflooksausje met champagne en rijstpap met room als dessert. Deze morgen woog ik 400 gram minder tov gisteren

Bewerkt door Spanishke, 18 februari 2010 - 20:14.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1703 Geplaatst 18 februari 2010 - 20:12

Ik denk dat dat geen slecht idee is, Jess ;) Succes ermee!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1704 Geplaatst 18 februari 2010 - 20:13

Ik kan echt het boek van Sonja Kimpen aanraden. Ik heb "Gezond Eten" gekocht, daar staan zowat de basisregels in, en dan heb ik ook nog het boek "Kook je slank en fit", vol met receptjes die binnen haar schema's vallen :) . Het is echt een goed motiverend boek. We houden het hier mooi vol en hebben nooit echt honger.. Misschien een ideetje Nathalie? Dan ga je naar de winkel, laad je het boodschappenmandje vol met groentjes en fruit. Voor haar receptjes moet je wel best naar Delhaize of Carrefour, want ze gebruikt ingrediënten waar ik vroeger nog nooit van gehoord had (bulgur, blé, kurkuma, ...) Vroeger hadden we enkel appels in huis, omdat mijn vriend wel veel appels at. Maar ik lust niet zo heel graag appels, toch niet om iedere dag twee stuks van te eten, dus ik at helemaal geen fruit. Maar nu liggen er hier bananen, kiwi's, appels, mango's, druiven, bessen, ... Veel meer keuze, en het is me toch al iedere dag gelukt om 2stuks te eten :)

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1705 Geplaatst 18 februari 2010 - 20:13

Spanishke zei:

Oh? Heb je je streefdoel dan bereikt of nog niet?
Ik eet ook ondertussen al veel meer terug en er komt helemaal niets bij (voorlopig toch), maar zou er wel nog graag 2 minder willen hebben

Neen, ik zit eigenlijk nog niet op gewicht hoor, ik had graag nog een kilo of vier kwijtgespeeld.
Maar voor mijn gezondheid stop ik gewoon met streng dieeten en ga ik terug normaal eten. Dus wel nog altijd geen koeken enzo hoor :)
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1706 Geplaatst 19 februari 2010 - 10:38

Vandaag weer 200gram af :dancer: . Dat maakt al een totaal van 900gram :)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1707 Geplaatst 19 februari 2010 - 11:24

:thumb: Bibie, weeg je je elke dag? Dat kan nogal een vertekend beeld geven, ik zeg het maar omdat ik dat vroeger ook alsmaar deed. Nu probeer ik het wekelijks te doen, tenzij ik echt te nieuwsgierig ben. Deze week 2 keer na mekaar gewogen en dat ga ik dus proberen te mijden. Zaterdag = mijn weegdag :)

Je bent al van maandag bezig en 900 gram in totaal? Dat is toch al vrij veel op heel korte tijd, ik denk dat je die drie kilo zo zult kwijtspelen terug, hoe gaat het bij Florian?

Gisteren op de dansmat gespeeld en ben stijf aan mijn kuiten en benen dus dat Wii dansmat ding doet zijn werk :thumb:

Bewerkt door Spanishke, 19 februari 2010 - 11:25.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1708 Geplaatst 19 februari 2010 - 11:46

Spanishke zei:

:thumb: Bibie, weeg je je elke dag? Dat kan nogal een vertekend beeld geven, ik zeg het maar omdat ik dat vroeger ook alsmaar deed. Nu probeer ik het wekelijks te doen, tenzij ik echt te nieuwsgierig ben. Deze week 2 keer na mekaar gewogen en dat ga ik dus proberen te mijden. Zaterdag = mijn weegdag :)

Je bent al van maandag bezig en 900 gram in totaal? Dat is toch al vrij veel op heel korte tijd, ik denk dat je die drie kilo zo zult kwijtspelen terug, hoe gaat het bij Florian?

Gisteren op de dansmat gespeeld en ben stijf aan mijn kuiten en benen dus dat Wii dansmat ding doet zijn werk :thumb:

Ja ik weeg me iedere ochtend, ik vind ook wel dat het heel erg snel gaat zeg.. Misschien zelf een beetje te snel :catscratchhead . We eten echt niet weinig hoor. Misschien is het verschil met vroeger gewoon zodanig groot, het zal waarschijnlijk wel wat vertragen op termijn. Florian is al 1.5kg kwijt. Ik zal me wat minder beginnen wegen, maar het is nu nog even fijn om te zien dat het zo snel al resultaat geeft.

Die dansmat is dat Dancedance revolution? Ik heb daar ook al naar staan kijken :ha .. Maar eerst de Wii fit nog wat gebruiken. We hebben er gisteren weer heel wat plezier mee gehad.. Florian die hulahoopt is een zalig zicht :ha .

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1709 Geplaatst 19 februari 2010 - 11:51

Bibie zei:

Ja ik weeg me iedere ochtend, ik vind ook wel dat het heel erg snel gaat zeg.. Misschien zelf een beetje te snel :catscratchhead . We eten echt niet weinig hoor. Misschien is het verschil met vroeger gewoon zodanig groot, het zal waarschijnlijk wel wat vertragen op termijn. Florian is al 1.5kg kwijt. Ik zal me wat minder beginnen wegen, maar het is nu nog even fijn om te zien dat het zo snel al resultaat geeft.

Die dansmat is dat Dancedance revolution? Ik heb daar ook al naar staan kijken :ha .. Maar eerst de Wii fit nog wat gebruiken. We hebben er gisteren weer heel wat plezier mee gehad.. Florian die hulahoopt is een zalig zicht :ha .

Ja in het begin gaat het altijd snel. Als ik gewoon het snoepen liet, ging het ook erg snel, maar dat blijft niet zo gaan.

Ja die dansmat is Dance Dance Revolution, het is te zeggen.. We hebben er twee. Ze hadden enkel nog maar de juiste mat (met de 4 pijltjes) met DDR Winx Club bij. We hadden al heel OVL afgebeld voor dansmatjes en enkel in Aalst hadden ze die nog O:) , bijbestellen ging ook blijkbaar niet. Die matjes worden niet meer verkocht bijna. We hebben er ineens ook de Extreme Challenge bij genomen dat is met een andere mat voor met 2 personen tegelijk, erg leuk :thumb: en die was maar de helft van die Winx.
:ha mijn zus als kip was inderdaad ook een erg zalig zicht en Simon zien dansen op die Winx is ook erg grappig :lachen:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1710 Geplaatst 19 februari 2010 - 13:26

Amai als je van die dansmat niet gaat verbranden dan weet ik het ook niet meer :o , vind het veel intensiever dan de wii fit plus, althans toch de oefeningen die ik bij mijn zus gezien heb op haar wii fit plus. Alleen heb je wel niet zoveel training voor de armen, maar dat wordt hopelijk straks gecompenseerd met een roeitoestel voor thuis dat we nog moeten gaan ophalen vandaag in de winkel :)

Ben ook wel benieuwd hoe lang het gaat duren eer de buren gaan klagen, want hier wordt heel wat afgesprongen :a we gaan een extra mat kopen voor onder de dansmat, hopen dan dat het beter gaat zijn.

Bewerkt door Spanishke, 19 februari 2010 - 13:28.

Geplaatste afbeelding