Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1711 Geplaatst 19 februari 2010 - 15:26

En, nog allemaal flink bezig met het gezonde eetpatroon/dieetje??

Bibie, vind jij die boeken van ons Sonja de moeite? Dan ga ik me die misschien ook eens aanschaffen. ZE werkt ook veel met vegetarische producten, dat weet ik. Misschien toch eens de moeite waard dan.

Op het menu voor vandaag... Ik kook, zoals vaak weer dubbel. Voor Jeroen wordt het varkenshaasje met champignonroomsaus, peterseliepuree en prinsessenboontjes (uiteraard verse!).
Voor mij: gegrilde scampi met paprika, courgette en boontjes en daar eet ik dan ofwel een beetje volkorenrijst bij ofwel weet ik het nog niet :LOL:

Ben vandaag ook nog eens gaan zonnebanken, ja slecht, ik weet het, maar het heeft zooooooooooooooo ongelofelijk goed gedaan, onbeschrijflijk.
Dan lijk je toch meteen een kilo slanker met wat kleur vind ik :ha

De katten zijn helemaal mee de gezond-eten hype. Daarstraks hebben ze een stuk wortel gepikt en zijn ermee gaan lopen. Hilariteit alom natuurlijk en ik vond mijn fototoestel niet. Dan moest ik daarna natuurlijk kwaad worden want eigenlijk mogen ze helemaal niet op het aanrecht O:) .

Aan iedereen nog super, super veel succes en we komen er wel hoor schattekes!!
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1712 Geplaatst 19 februari 2010 - 15:30

Ik doe nog altijd mijn best om gezond te blijven eten! Vanochtend Vitalinea beschuitjes gegeten met philadelphia light kaas met basilicum (die vind ik zooooooooo lekker!!!), versgeperst fruitsap en koffie.
Vanmiddag was er wortelsoep met vers gebakken minibroodjes
En vanavond is het mijn wekelijkse "snoep" avond: home made pizza en terwijl een filmpje kijken. Lekker genieten! (Olivier durft al terug een stukje pizza aan, maar het meeste zal toch lekker voor mij zijn! :LOL: )
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1713 Geplaatst 19 februari 2010 - 15:33

Karolientje zei:

Ik doe nog altijd mijn best om gezond te blijven eten! Vanochtend Vitalinea beschuitjes gegeten met philadelphia light kaas met basilicum (die vind ik zooooooooo lekker!!!), versgeperst fruitsap en koffie.
Vanmiddag was er wortelsoep met vers gebakken minibroodjes
En vanavond is het mijn wekelijkse "snoep" avond: home made pizza en terwijl een filmpje kijken. Lekker genieten! (Olivier durft al terug een stukje pizza aan, maar het meeste zal toch lekker voor mij zijn! :LOL: )

Ik heb ook zo graag philadelphia! De nieuwe met fetakaas en komkommer is ook lekker, heerlijk fris vind ik. Ik heb ze, denk ik, al allemaal gegeten, die met bieslook is ook lekker.
Jamjam Philadelphia, zo lekker dat je alles vergeet :LOL:

Laat de pizza smaken Karolien!!
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1714 Geplaatst 19 februari 2010 - 15:47

@Bibie: bedankt voor de tip! Kan wel zijn dat ons mama hier nog zo een boek liggen heeft, ik ga eens kijken. Maar ik ga straks naar de carrefour, inkopen doen, fruitjes, gezonde koekjes enz. dus hopelijk lukt het wel weer daarmee.

Vanavond ga ik wel popcorn eten bij de film :)

Had me vanmorgen eens gewogen, eigenlijk is het pas morgen weegdag, maar er was 100gr bij sinds vorige zaterdag. Mja, een nieuwe week vanaf morgen dan maar...

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1715 Geplaatst 19 februari 2010 - 17:59

Jess zei:

En, nog allemaal flink bezig met het gezonde eetpatroon/dieetje??

Bibie, vind jij die boeken van ons Sonja de moeite? Dan ga ik me die misschien ook eens aanschaffen. ZE werkt ook veel met vegetarische producten, dat weet ik. Misschien toch eens de moeite waard dan.

Op het menu voor vandaag... Ik kook, zoals vaak weer dubbel. Voor Jeroen wordt het varkenshaasje met champignonroomsaus, peterseliepuree en prinsessenboontjes (uiteraard verse!).
Voor mij: gegrilde scampi met paprika, courgette en boontjes en daar eet ik dan ofwel een beetje volkorenrijst bij ofwel weet ik het nog niet :LOL:

Ben vandaag ook nog eens gaan zonnebanken, ja slecht, ik weet het, maar het heeft zooooooooooooooo ongelofelijk goed gedaan, onbeschrijflijk.
Dan lijk je toch meteen een kilo slanker met wat kleur vind ik :ha

De katten zijn helemaal mee de gezond-eten hype. Daarstraks hebben ze een stuk wortel gepikt en zijn ermee gaan lopen. Hilariteit alom natuurlijk en ik vond mijn fototoestel niet. Dan moest ik daarna natuurlijk kwaad worden want eigenlijk mogen ze helemaal niet op het aanrecht O:) .

Aan iedereen nog super, super veel succes en we komen er wel hoor schattekes!!

Ja hoor Jess! Ze heeft heel tips, en je leert er heel wat van bij.. Ze maakt zelf heel weinig vlees, wel veel vis.. dat was hier ook even een aanpassing, maar het lukt goed hoor :thumb: Sonja komt op tv misschien wat arrogant over, maar haar boeken zijn zeker de moeite waard. :)

@ Spanishke: hier wordt ook wel wat lawaai gemaakt :ha , vooral met het steppen, dan davert het hele appartement hier. Maar dat springen za
l nog wel wat erger zijn. Lijkt me super leuk :cheer:

Vandaag gegeten:
ontbijt: 10granen boterham met banaan
middagmaal: 2 10 granen boterhammen met light leerdammer kaas (jammie), sla, geraspte worteltjes, tomaat en komkommer
tussendoortje: druiven
avondmaal: ... Dat weten we nog niet, we gaan straks op restaurant en heb er een beetje schrik van. O:) Hopelijk hebben ze lekkere salade's...

Ik heb daarjuist ook een half uurtje ge-Wii Fit :ha , net iets meer dan 100 kcal verbrand. Veel is het niet, maar met daarnet naar mijn les te stappen zal er ook wel wat af zijn :cheer: .

Veel succes allemaal! Nog goed doorbijten hé :thumb:

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1716 Geplaatst 20 februari 2010 - 08:13

Hallo allemaal!
Gisteravond nog lekker gekookt want examen is heel goed gegaan!!
Gewokte groentjes (wortel, paprika en courgette) met gegrilde scampi en coquilles, heel dunne verse pasta met een.... champagnesausje!!!
Vandaag wacht... De pot (grootkeuken) schaft hier varkenskotelet met bloemkool in bechamelsaus en verlepte slappe frieten dus heb ik rest van gisteren bij!!!

Die Philidelphia kaas is inderdaad heel erg lekker maar ik ben die wel gauw beu. Als ik zo'n potje koop, dan eet ik daar 3-4 keer van en de rest blijft in de frigo staan tot ik het weggooi...

Bewerkt door Fieke, 20 februari 2010 - 08:17.
Reden van bewerken: computer in weekendstemming...

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1717 Geplaatst 20 februari 2010 - 11:08

Goedemorgen tingeling :LOL:

Vandaag houden we het overdag licht en gezond, want vanavond een feestje :) .
En morgenavond etentje met de familie, dus proberen om het licht te houden.

Hier komt er door de vieze wolken een zalig zonnetje piepen, kan toch goed doen, zo een beetje zon :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1718 Geplaatst 20 februari 2010 - 11:15

Ontbijt: Special K antioxidant, magere fruityoghurt en een mandora
Tussendoortje: glaasje fruitsap van Appelsientje Exotic
Lunch: 2 gegrilde boterhamen met gesmolten light kaas en denk nog wat sla en tomaat erbij
Tussendoortje: Canderelreep dark chocolate + orange (ze staan in promotie in de Colruyt! duopack = 2e aan halve prijs
Avondmaal: nog geen flauw idee
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1719 Geplaatst 20 februari 2010 - 11:24

Spanishke zei:

Ontbijt: Special K antioxidant, magere fruityoghurt en een mandora
Tussendoortje: glaasje fruitsap van Appelsientje Exotic
Lunch: 2 gegrilde boterhamen met gesmolten light kaas en denk nog wat sla en tomaat erbij
Tussendoortje: Canderelreep dark chocolate + orange (ze staan in promotie in de Colruyt! duopack = 2e aan halve prijs
Avondmaal: nog geen flauw idee

Die special K vind ik wel lekker, die is met gedroogde fruitjes hè :) .
Ik vind van alle canderelrepen die Crispy en die met noten en fruit het lekkerste. De dark orange ook. De gewone dark vind ik maar niks. Die ga ik één deze dagen eens in de chocomelk draaien.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1720 Geplaatst 20 februari 2010 - 11:27

Jess zei:

Die special K vind ik wel lekker, die is met gedroogde fruitjes hè :) .
Ik vind van alle canderelrepen die Crispy en die met noten en fruit het lekkerste. De dark orange ook. De gewone dark vind ik maar niks. Die ga ik één deze dagen eens in de chocomelk draaien.

Ja die met de gedroogde fruitjes :) gisteren gekocht om wat meer afwisseling te hebben met die zwarte chocoladekrullen, maar die vind ik wel nog altijd het lekkerste. Ik vind die antioxidant eigenlijk wel vrij zoet nog, mocht ietsje minder zijn :)
Crispy met granen vind ik erg lekker, die amandelen vind ik minder, de gewone dark vind ik ook erg lekker, zonde om in de chocomelk te draaien, hoewel... ik doe altijd fondant van Cote d'or in mijn sojamelk dus dat is eigenlijk ook zonde dan :roll:
Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#1721 Geplaatst 20 februari 2010 - 11:53

ikke en dieeten,oei oei nog thans zouden die lovehendeltjes ook mogen verdwijnen maar ik heb s'avonds altijd van die vieze goestingen, mijne man word er zot van, ik weeg 59kg en ben 1.64m groot, komt er 60kg op de weegschaal staan dan trek ik wel even aan de noodrem. En nu ik gisteren op de boekenbeurs weer een stuk of 7 kookboeken heb gekocht wil ik weer vanalles proberen. Ik heb de laatste tijd meer zin om te koken dan te kuisen. S'morgens eet ik nooit, leef tot s'middags van de koffie, s'middags op het werk eet ik altijd teveel, staat mijn pens gespannen en s'avonds dikwijls een aperatiefje voor het eten, in t' weekend een flesje wijn, is ook ni goe want alcohol is ook een dikmaker. mijn man had ooit zo'n toestel gekocht voor de buikspieren te verstevigen, ik kijk ernaar ja maar het eens proberen, denk ik dan een andere keer, het is leuker achter de pc( toestel staat achter mijne rug). heb ooit al zo'n soepdieet gedaan. De kilo's komen er toch aan als je ouder word, daar moet ik mijn mama in gelijk geven, ze zei altijd wacht maar tot je 30 word maar bij mij is het eraan gekomen na de 40.  Heb juist naar de foto's van vroeger gekeken, man, toen was er geen lovehendeltjes te zien, ik moet er dringend iets aan doen, diene buik moet weg!
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1722 Geplaatst 20 februari 2010 - 21:47

:( Ik moet jullie iets bekennen :( . Gisteren zijn we dus op restaurant geweest met de mama van Florian. Ik heb als hoofdgerecht een salade gekozen met gerookte zalm, garnaaltjes en scampi's.. Perfect en ik was fier op mezelf.. Maar we waren op restaurant met de mama van Florian, zij had als hoofdgerecht sint Jacobsnootjes gekozen, en dat waren maar 3 zielige kleine dingetjes met twee toastjes... Zij had dus helemaal niet genoeg gegeten en wou nog een dessertje.. We vonden het natuurlijk een beetje erg dat ze als enige een dessert moest nemen. Dus uit medeleven heb ik me een Moelleux genomen.
Zo eentje: Geplaatste afbeelding
Na een hele week zonder suiker ben ik dus de hele avond misselijk geweest O:) .

Maar deze ochtend heeft de weegschaal me niet afgestraft. Ik woog gewoon nog evenveel als gisterenochtend. Niets afgevallen, niets bijgekomen.

Vandaag weer op het rechte pad ("bezinnen" zoals ons Sonja het noemt):
Ontbijt: boterham met banaan (ja weeral :ha )
Tussendoortje: druiven
Middagmaal: 2 boterhammen met leerdammer light kaas, geraspte worteltjes, komkommer en sla
Tussendoortje: een kiwi
Avondmaal: een groentenburger met courgette, aubergine en een tomatensausje en bulgur.
Jammie!

Maar mijn honger naar zoetigheid wordt de laatste dagen enkel erger.. In de kast ligt er sinds vorige week, toen we nog niet in de Sonja Kimpen fase waren, dit iedere keer naar mij te lachen:
Geplaatste afbeelding
:( :( Ik wil zooo graag een Balisto, maar ik weet dat ik dan weer het hele pak ga opeten :ha .

Bewerkt door Bibie, 20 februari 2010 - 21:48.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1723 Geplaatst 20 februari 2010 - 21:55

Avondmaal hier was lamsburger met gebakken champignons, knoflook, sjalotte, ajuin met sla en een hamburgerbroodje.
Het zijn zo van die lamsburgers met lookboter in het midden wat ik zowiezo niet eet, Simon legt dan dat van mij op ene van hem, maarja als dat gebakken wordt, wordt dat toch allemaal vermengd. Ik heb dus maar een halve lamsburger gegeten met een broodje en voel mij nu al keischuldig. Denk dat ik nog wat ga springen/dansen nu. Vandaag was ik ERG stijf, vooral aan mijn enkels, kuiten en billen, gelukkig heeft Simon mij uitgebreid gemasseerd :love3: en kan ik er nu terug een beetje tegenaan.

Bibie: als ik bij mijn ouders ga eten maken die altijd gerechten met saus, hoewel alles natuurlijk is en niet zo vettig, zit ik toch telkens terug op de wc als ik thuis kom en is alles er terug uit, handig toch? Ik blijf ook op gewicht als ik een avondje eet bij hun. Dat heb jij misschien ook gehad nu met die Moelleux.

Word je die bananen niet beu? Mag het mij niet voorstellen om dat al twee maal na elkaar te eten als ontbijt O:) je kan ook eens proberen van die Canderel repen in huis te halen? Ik vind ze erg lekker en het is maar 123kcal voor 1 reep. Als ik het echt niet kan laten van zo'n Balisto of dergelijke te snoepen dan neem ik een klein stukje en de rest bewaar ik dan voor later in de frigo. Bij mij lukt dat goed omdat ik gewoon zin heb naar die smaak, maar als je dan een tweede zou bij nemen, is dat niet de bedoeling natuurlijk :ha

Bewerkt door Spanishke, 20 februari 2010 - 21:56.

Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#1724 Geplaatst 20 februari 2010 - 22:41

naar de gb geweest en WW kipfilet en WW chocomousse met slagroom gekocht voor dessertje en 2 kroppen sla en magere yoghurt waarvan ik deze avond al een potje natuur van binnen heb( een beetje ook aan frodo gegeven omdat die verzot is op yoghurt). ben deze morgen al begonnen met gene suiker meer te doen in mijne koffie.En morgen da toestel eens proberen om mijn buikspieren te verstevigen ipv achter de pc te zitten. :paw
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1725 Geplaatst 21 februari 2010 - 07:47

Gisteren de hele dag braaf geweest:
's ochtends een yoghurtje gegeten met een stukje toast, een glas fruitsap en een kop koffie
's middags een pittabroodje met een schijfje light kaas tussen, en dit even in de oven laten bakken en de kaas laten smelten.
als tussendoortje een portie gegrilde pindanootjes (natuur)
's avonds kipfilet met zelfgemaakte appelmoes (dus zonder extra suiker maar wel met kaneel) en gekookte aardappeltjes.
En 's avonds tijdens het film kijken kon ik het dan wel niet meer houden; en heb ik een warme chocomelk gedronken - met halfvolle melk en zo een van die smeltchocolaatjes die ik van jou heb gekregen, Jess. ;)

Het dagmenu vandaag:
- vanochtend ongeveer hetzelfde als gisteren
- vanmiddag een boterhammetje met ? (weet ik nog niet)
- vanavond een klein stukje steak met gekookte aardappels en venkel
tussendoortje: een zelfgemaakte smoothie van bloedappelsien, mango en ananas.

Geplaatste afbeelding