Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1726 Geplaatst 21 februari 2010 - 08:03

Klinkt lekker, Karolientje, die smoothie.
Mijn menu vandaag: vanochtend: musli met melk. Sinaasappelsap is niet gelukt, noch mijn slaatje klaarmaken (stomme telefoon :evil: ).
Vanmiddag zal het dus noodgedwongen grootkeukenkost worden vrees ik... Koninginnehapje met frietjes. Maar als het scenario van gisteren zich herhaald moet ik daar wel 16 uur op leven... Voor vanavond heb ik hier nog een potje yoghurt staan. Dus toch nog gezond om op te eindigen! :)
Morgenavond hopelijk boodschappen doen want de muizen liggen spreekwoordelijk dood in de kast...
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1727 Geplaatst 21 februari 2010 - 12:23

Mmmh die Smoothie lijkt me ook heel erg lekker. Ik heb deze ochtend cruesli gegeten met een beetje halfvolle melk, het is eens wat anders dan die dagelijkse boterham met banaan :ha . Straks middageten.. Mijn gewicht is nog steeds hetzelfde als gisterenochtend en eergisterenochtend.. Die eerste kilo ging heel erg snel, en nu zit het blijkbaar een beetje vast :ha .

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1728 Geplaatst 21 februari 2010 - 12:34

Bibie zei:

Mmmh die Smoothie lijkt me ook heel erg lekker. Ik heb deze ochtend cruesli gegeten met een beetje halfvolle melk, het is eens wat anders dan die dagelijkse boterham met banaan :ha . Straks middageten.. Mijn gewicht is nog steeds hetzelfde als gisterenochtend en eergisterenochtend.. Die eerste kilo ging heel erg snel, en nu zit het blijkbaar een beetje vast :ha .

Wat heb ik je gezegd? Niet elke dag wegen! Geeft een vertekend beeld! Je gaat er heel snel vanaf geraken hoor van die drie kilo. Geen zorgen over maken en probeer ervan te genieten. Ik eet meer en lekkere dingen tijdens zo'n regimeperiode :)

Laat ontbijt was:
Special K zwarte chocoladekrullen, groene thee en een kiwi
Tussendoortje: Sneetje fruitkoek en latte macchiato mmm
Middagmaal: moet ik nog bekijken, hoewel er nog pasta in de frigo staat, maar heb daar niet echt zin in. Denk dat ik courgettesoep ga maken met beetje brood bij, moet die macchiato toch beetje compenseren
Tussendoortje: Bloedsinaasappel en een thee denk ik
Avondmaal: Vriend eet Baconburger en ik een kipfilet met zongedroogde tomaten van WW met de overschot van mijn broodje en een zelfgemaakt tomatensausje

Bewerkt door Spanishke, 21 februari 2010 - 15:48.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1729 Geplaatst 21 februari 2010 - 12:42

Spanishke zei:

Wat heb ik je gezegd? Niet elke dag wegen! Geeft een vertekend beeld! Je gaat er heel snel vanaf geraken hoor van die drie kilo. Geen zorgen over maken en probeer ervan te genieten. Ik eet meer en lekkere dingen tijdens zo'n regimeperiode :)

Ik weet het, je hebt gelijk. Maar het is toch zo moeilijk om van die weegschaal af te blijven. Vrouwen en nieuwsgierigheid ;) ... Morgen is het maandag, dan is week 1 voorbij :dancer:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1730 Geplaatst 21 februari 2010 - 12:43

Bibie zei:

Ik weet het, je hebt gelijk. Maar het is toch zo moeilijk om van die weegschaal af te blijven. Vrouwen en nieuwsgierigheid ;) ... Morgen is het maandag, dan is week 1 voorbij :dancer:

Ik ga Florian stiekem de opdracht moeten geven om de batterijen uit de weegschaal te halen of om ze even op te bergen of iets ter compensatie elke keer je je gaat wegen per dag :twisted: :lachen:
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1731 Geplaatst 21 februari 2010 - 16:22

Hey Bibie, het is normaal dat die eerste kilo snel gaat en dat het dan wat trager gaat. Die eerste kilo komt vooral omdat je lichaam minder vocht vasthoudt. (dat is ook de kilo die er gemakkelijk weer bij kan komen tijdens je regels of zo)... maar de volgende kilo's die er af gaan zijn vetweefsel. Voor die kilo's geldt dan wel: weg is weg! :)
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1732 Geplaatst 21 februari 2010 - 17:47

Fieke zei:

Hey Bibie, het is normaal dat die eerste kilo snel gaat en dat het dan wat trager gaat. Die eerste kilo komt vooral omdat je lichaam minder vocht vasthoudt. (dat is ook de kilo die er gemakkelijk weer bij kan komen tijdens je regels of zo)... maar de volgende kilo's die er af gaan zijn vetweefsel. Voor die kilo's geldt dan wel: weg is weg! :)

Oooh, joepie! Dan kijk ik uit naar de volgende kilo :ha .

Deze middag: 2 boterhammetjes met light leerdammer en geraspte worteltjes
Tussendoortje: kiwi

Deze avond is het spaghetti.. Sonja Kimpen vindt spaghetti gadgetvoeding, maar mijn papa maakt zooo lekkere spaghetti, die vriest hij dan in en geeft hij ons mee. Ik zou het zonde vinden om zijn spaghettisaus de vuilbak in te gooien. We eten er wel volkorenspaghetti bij, aangezien de witte spaghetti zowiezo volledig afgekraakt wordt volgens de principes van Sonja. Dus gewoon zien dat we er niet te veel van eten.

Ons eetpatroon ligt wel heel goed nu moet ik zeggen, we hebben nooit honger... behalve voor de tv. Soms neem ik dan 1 lepeltje honing en dan zit ik een half uur daarmee in mijn mond :gek: . Een thee'tje helpt soms ook wel. Ik moet wel zeggen dat mijn vriend meer discipline heeft, ik had het nooit van hem verwacht want hij at wel héél erg veel. Ik durf wel eens te zagen, als ik bijvoorbeeld echt zin heb in die Balisto, maar hij zegt dat hij helemaal niets mist O:) .

Bewerkt door Bibie, 21 februari 2010 - 17:47.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1733 Geplaatst 21 februari 2010 - 17:48

Spanishke zei:

Ik ga Florian stiekem de opdracht moeten geven om de batterijen uit de weegschaal te halen of om ze even op te bergen of iets ter compensatie elke keer je je gaat wegen per dag :twisted: :lachen:

:lachen: :lachen: :lachen: Morgen ga ik me wel nog eens wegen hoor, want dan is week 1 voorbij. Maar je hebt gelijk, ik zal me de dagen nadien inhouden. Als je je maar 1x per week weegt, dan is het moment des te spannender.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1734 Geplaatst 21 februari 2010 - 17:56

Als die spaghetti saus volledig vers gemaakt is, is er toch geen probleem? Wij laten het ook niet zenne ;)

Wat goed zeg van Florian :thumb: hier is het anders. Hij zegt dat hij ook moet regimen :gek: , maar drinkt wel nog elke dag zijn glaasjes cola O:)

Tussendoortje nu is wel wat anders geworden dan gepland... Heb de rest van de Veggie crispy chips opgegeten :love3: echt lekker!!! en heb mij daarna een fruitsla'tje gemaakt van appel, bloedsinaas en druifjes met een thee.
Mijn avondmaal wordt toch licht dus dan mag ik al wat meer :)

Bewerkt door Spanishke, 21 februari 2010 - 18:08.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1735 Geplaatst 21 februari 2010 - 18:01

Ik was gisteren op de weegschaal nog net hetzelfde als vorige week. Er waren alleen wel centimetertjes erbij.

Ik zou vanaf vandaag weer flink mijn best doen, maar ik ben gezwicht voor een pizza daarjuist. Ik geef de schuld allemaal aan de tijd van de maand :p
Maar vanaf morgen wil ik er weer tegenaan! Ik heb alles in huis: yoghurtjes, fruitjes, gezonde koekjes, er is nog soep... dus geen excuses eigenlijk... Ik zal komen rapporteren als het goed gaat, en als ik niet kom, dan ben ik niet flink en mogen jullie mij een preek geven, goed? (kom wel pas 's avonds rapporteren, want heb een lange dag morgen).

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1736 Geplaatst 21 februari 2010 - 19:30

Vandaag zei mijn broer: "Frances! Ge zijt zo afgevallen! :goofy: "   :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1737 Geplaatst 22 februari 2010 - 00:17

Frances zei:

Vandaag zei mijn broer: "Frances! Ge zijt zo afgevallen! :goofy: "   :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

:cheer: Leuk Frances!

Gisteren op het koor moesten we outfits passen voor het concert. Ze moesten onze maten weten, ik heb normaal maat 40 (wel met broeken die al wat durven afzakken) , maar ze schatten me toch al maat 38 :) . Vond ik toch ook leuk om te horen. Ik vind 38 een mooie maat voor mij. Nu zit ik zoiets tussen 38 en 40 in denk ik. Ben nog niet zo veel afgevallen, maar er moest ook niet zoveel af

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1738 Geplaatst 22 februari 2010 - 11:48

Bibie zei:

Oooh, joepie! Dan kijk ik uit naar de volgende kilo :ha .

Deze middag: 2 boterhammetjes met light leerdammer en geraspte worteltjes
Tussendoortje: kiwi

Deze avond is het spaghetti.. Sonja Kimpen vindt spaghetti gadgetvoeding, maar mijn papa maakt zooo lekkere spaghetti, die vriest hij dan in en geeft hij ons mee. Ik zou het zonde vinden om zijn spaghettisaus de vuilbak in te gooien. We eten er wel volkorenspaghetti bij, aangezien de witte spaghetti zowiezo volledig afgekraakt wordt volgens de principes van Sonja. Dus gewoon zien dat we er niet te veel van eten.

Ons eetpatroon ligt wel heel goed nu moet ik zeggen, we hebben nooit honger... behalve voor de tv. Soms neem ik dan 1 lepeltje honing en dan zit ik een half uur daarmee in mijn mond :gek: . Een thee'tje helpt soms ook wel. Ik moet wel zeggen dat mijn vriend meer discipline heeft, ik had het nooit van hem verwacht want hij at wel héél erg veel. Ik durf wel eens te zagen, als ik bijvoorbeeld echt zin heb in die Balisto, maar hij zegt dat hij helemaal niets mist O:) .

Ivm die spaghetti: volkorenpasta is echt niet slecht hoor, dat mag toch ook van Sonja? Als er weinig groenten inzitten, kan je altijd zelf nog wat paprika, courgette, ui, ... stoven in een beetje water en erbij doen? Dan heb je nog extra groenten. Doe wel geen berg kaas op je spaghetti, dan is het nogal vettig.

Het gaat precies goed hè Lynn! Heel flink, goed volhouden!!

Nathalie zei:

Ik was gisteren op de weegschaal nog net hetzelfde als vorige week. Er waren alleen wel centimetertjes erbij.

Ik zou vanaf vandaag weer flink mijn best doen, maar ik ben gezwicht voor een pizza daarjuist. Ik geef de schuld allemaal aan de tijd van de maand :p
Maar vanaf morgen wil ik er weer tegenaan! Ik heb alles in huis: yoghurtjes, fruitjes, gezonde koekjes, er is nog soep... dus geen excuses eigenlijk... Ik zal komen rapporteren als het goed gaat, en als ik niet kom, dan ben ik niet flink en mogen jullie mij een preek geven, goed? (kom wel pas 's avonds rapporteren, want heb een lange dag morgen).

Komaan hè Nathalie, ga ervoor! Je kan het wel zunne :) . Even discipline tonen :)

Frances zei:

Vandaag zei mijn broer: "Frances! Ge zijt zo afgevallen! :goofy: " :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

:cheer: Leuk nieuws, en heel motiverend om een complimentje te krijgen :cheer:

Ik heb gisteren semi-flink gegeten... Overdag was mijn ritme wat overhoop na een korte nacht van zaterdag - zondag. Ik heb dan alleen een yoghurt gegeten en een sojamelk gedronken. Ik neem nu altijd die van carrefourmerk: Stylesse met chocosmaak. Heel lekker, en stuk goedkoper :duim:

's Avonds gingen we dan op restaurant met oma. Ik heb geen wijn gedronken, of aperitief, alleen maar plat water. We gingen voor hoofdgerecht en dessert, dus ik had scampi's met tomatencoulis (opgekookte, heel fijne) en enkele frietjes (de puree zat volgens mij evenveel kcal, en room, en ei...  in en de frietjes waren vers en niet vettig) en ik heb geen dessert genomen (suggestie was chocomousse), wel een verse muntthee. Daar heb ik dan wel een koekje bij gegeten, zo een knapperig van Jules de Stroopere.

Vandaag op het menu:
* Heel erg laat ontbijt: Platte kaasje met vanillecanderel en een kiwi
* Tussendoortje: Fruitsla van peer, kiwi, druif, appelsien
* Late lunch: Minestronesoepje met donkere boterham
* Tussendoortje: yoghurtje 0%
* Avond: weet ik nog niet. Jeroen eet witloof in de oven.

Ik ga sebietjes ook sporten (10 minuten fietsen - 20 minuten krachttraining - 10 minuten ligfiets intervaltrainig en 20 minuten stairmaster) en nog eens onder de zonnebank, want ik heb het nodig :)

Iedereen veel succes en denk eraan, over een maandje begint de lente en we moeten die kunnen trotseren met ons nieuwe lijntje :ha

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1739 Geplaatst 22 februari 2010 - 11:59

Ik kom hier ook nog even mij melden... deze week is op dieet-vlak niet goed geweest :LOL:

Niet afschuwelijk slecht, maar gewoon wel een paar slechte gewoontes die de kop opstaken. Heb het af en toe zo druk dat ik niet weet maar mijn hoofd is... met enige planning lukt een gezonde levensstijl dan toch, maar het is het maken van de planning die cruciaal is...

Anyway, we gaan er vandaag weer tegenaan. Heb soep gemaakt en moet straks weg en dan gaat de soep mee in een thermosje. En zal ook maar al een appelsien schillen die kan dan mee in een potje.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1740 Geplaatst 22 februari 2010 - 12:02

Dat ken ik Hanne! Ik dacht wel dat je het druk had, daarom heb ik je nog niet over je voeten gegeven :ha .

Veel succes deze week! Soepjes en fruitjes mee is al een goed begin :)
Geplaatste afbeelding