Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1741 Geplaatst 22 februari 2010 - 12:11

Jess zei:

Dat ken ik Hanne! Ik dacht wel dat je het druk had, daarom heb ik je nog niet over je voeten gegeven :ha .

Veel succes deze week! Soepjes en fruitjes mee is al een goed begin :)

Je hebt zo van die momenten dat je eigenlijk gewoon een hele dag in je bed wilt blijven liggen om je tekort aan slaap in te halen... maar dat je dat toch maar niet doet omdat je dan teveel (ook leuke) dingen gaat missen... wel dat heb ik nu echt enorm. Zit al een paar dagen te gapen, maar heb nog te veel te doen ;)

Dus maar extra gezond eten in de hoop dat ik daar toch maar veel energie uit zal halen ;) Ik kijk al zo uit naar de paasvakantie 8) (moet dan wel heel de tijd zitten studeren, maar ben dan wel tenminste even op mijn gemak thuis)

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1742 Geplaatst 22 februari 2010 - 12:11

Vanochtend: boterhammetje met chocolade
Lunch: ijsbergsla, tofu, tomaat en effi-dressing (het enige wat nog in de frigo was)
Vanavond: soep van de mama (ik vermoed pompoensoep...), gegrilde stukje springbok, wokgroentjes (soja, paprika, zwarte champignons, ui) en frietjes (sorry, eet dat maar eens om de 2 maanden of zo)
Geen tussendoortjes :(
Vanavond boodschappen doen! En vooral fruit meebrengen: dat eet ik veel te weinig!!!
Gisteren niet veel gegeten: cornflakes als ontbijt en avondmaal. Ik was begonnen aan het koninginnehapje 's middags maar na 2 happen ging mijn telefoon al en om dat nu 2 uur later in de micro-golf te steken...
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1743 Geplaatst 22 februari 2010 - 12:21

Smitten Kitten zei:

Je hebt zo van die momenten dat je eigenlijk gewoon een hele dag in je bed wilt blijven liggen om je tekort aan slaap in te halen... maar dat je dat toch maar niet doet omdat je dan teveel (ook leuke) dingen gaat missen... wel dat heb ik nu echt enorm. Zit al een paar dagen te gapen, maar heb nog te veel te doen ;)

Dus maar extra gezond eten in de hoop dat ik daar toch maar veel energie uit zal halen ;) Ik kijk al zo uit naar de paasvakantie 8) (moet dan wel heel de tijd zitten studeren, maar ben dan wel tenminste even op mijn gemak thuis)

Ja, ik ken dat. Daarom dat ik ook niet meer fulltime zou willen werken, als het mogelijk blijft. Ik geniet er zo van om een dagje thuis te zijn in de week, echt zalig!

Als je merkt dat je weinig energie hebt misschien een multivitamientje halen Hanne? Kan soms goed doen, zo na de winter....

Fieke zei:

Vanochtend: boterhammetje met chocolade
Lunch: ijsbergsla, tofu, tomaat en effi-dressing (het enige wat nog in de frigo was)
Vanavond: soep van de mama (ik vermoed pompoensoep...), gegrilde stukje springbok, wokgroentjes (soja, paprika, zwarte champignons, ui) en frietjes (sorry, eet dat maar eens om de 2 maanden of zo)
Geen tussendoortjes :(
Vanavond boodschappen doen! En vooral fruit meebrengen: dat eet ik veel te weinig!!!
Gisteren niet veel gegeten: cornflakes als ontbijt en avondmaal. Ik was begonnen aan het koninginnehapje 's middags maar na 2 happen ging mijn telefoon al en om dat nu 2 uur later in de micro-golf te steken...

Sofie, ik moet u over uw voeten geven hè! Geen tussendoortjes is niet gezond hè!

En je moet je inderdaad een beetje beter organiseren om gezond te kunnen eten. Dus doe maar flink boodschappen. Je kan misschien fruit meenemen dat makkelijk eet: wat druiven, kleine peertjes die je makkelijk kan weghappen tussendoor, rode vruchtjes. Of thuis voorop even klaarmaken, of in de kliniek als het even rustig is, of tussen twee patiënten door? Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat haalbaar is.

Tot zover de preek van tante Jess :ha

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1744 Geplaatst 22 februari 2010 - 13:36

Ik zal het nooit meer doen, Tante Jess! :a (Misschien nog eens begin maart want dan heb ik mijn voorlopig laatste marathonwacht)
Vandaag boodschappen doen: veel fruit meebrengen! Maar tijdens de wachten is het vaak chaos: ik ben al blij dat ik 's avonds/'s nachts geen 'gadget'voeding meer gegeten heb, daar gaf ik vroeger al eens aan toe. (de nachtverpleging bestelt dan pizza of pitta en dan bestellen ze voor mij ook iets...)
Ik denk dat ik ook eens fruitslaatjes ga maken: het wordt weer bijna tijd voor mijn favoriete vruchtensoorten!! En ik heb mooie Tupperware-potjes besteld (als ik dan tussendoortjes eet, doe ik het wel 'in stijl' ;) :lachen: :lachen: )
Vanavond weer eens rustig eten (niet staand met een telefoon tegen mijn linkeroor en een dossier in mijn rechterhand). Dat is ook al een stap in de goede richting!
Ben je nu nog boos op mij???? :a
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1745 Geplaatst 22 februari 2010 - 14:13

Fieke zei:

Ik zal het nooit meer doen, Tante Jess! :a (Misschien nog eens begin maart want dan heb ik mijn voorlopig laatste marathonwacht)
Vandaag boodschappen doen: veel fruit meebrengen! Maar tijdens de wachten is het vaak chaos: ik ben al blij dat ik 's avonds/'s nachts geen 'gadget'voeding meer gegeten heb, daar gaf ik vroeger al eens aan toe. (de nachtverpleging bestelt dan pizza of pitta en dan bestellen ze voor mij ook iets...)
Ik denk dat ik ook eens fruitslaatjes ga maken: het wordt weer bijna tijd voor mijn favoriete vruchtensoorten!! En ik heb mooie Tupperware-potjes besteld (als ik dan tussendoortjes eet, doe ik het wel 'in stijl' ;) :lachen: :lachen: )
Vanavond weer eens rustig eten (niet staand met een telefoon tegen mijn linkeroor en een dossier in mijn rechterhand). Dat is ook al een stap in de goede richting!
Ben je nu nog boos op mij???? :a

Dat is flink Fieke! Maar ik ben niet boos hoor, maar ik moet hier iedereen toch goed in de gaten houden hè :x .
Lust je niet graag graanrepen of grany koeken ofzo? Dat vult wel redelijk en is ook nog wat gezonder dan junkfood.  Wat ook een oplossing kan zijn, zijn vervangmaaltijden: als het dan druk is, kan je een shake of reep nemen. Krijg je ook veel voedingsstoffen mee binnen en die van gerlinéa vallen goed mee van smaak :)

De nieuwe tupperwarecollectie is inderdaad mooi, en toffe kleurtjes, ik gebruik die ook vaak.

Met de lente in zicht worden de fruitjes ook weer lekkerder: ik heb het vooral voor nectarines of geschilde perziken (ik kan niet tegen dat donslaagje O:) ), cavaillon-meloenen en alle mogelijk rode vruchtjes. Jammie!!

Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#1746 Geplaatst 22 februari 2010 - 16:42

Was goed begonnen vandaag, koffie zonder suiker en deze middag boterhammen met magere platte kaas en schijfjes banaan erbij, maar nu ben ik toch weer bezweken aan cha-cha's, durf het ni goe zeggen maar heb er 4 binnen. ik heb het pak weg gelegd of ik eet ze alle 12 nog op. Doemme toch.  
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1747 Geplaatst 22 februari 2010 - 16:54

Ik heb maar max 2 uur geslapen deze nacht! Yumi is terug krols, vriend is pas om 2 uur bij mij komen liggen terwijl ik er uit moest om 5 uur, allebei verstopte neus dus allebei liggen snurken, ...

Kwam er dan nog eens bij dat mijn trein naar Leuven afgeschaft was van 6u27 :catyawn dus ben dan maar met collega nog iets gaan drinken. Heb een cappuccino genomen, foei! :wall: Ik lust echt geen simpele thee's, op het werk nog een heel klein cappuccino'tje want die vind ik veel lekkerder en dan daarbij Sultana koekjes natuur. Tussendoortje was thee en een mager fruityoghurtje.
Had mijn kipfilet gevuld met zongedroogde tomaten WW van gisteren mee met mijn sausje, maar heb gelukkig een halve dag kunnen bekomen, want het ging echt niet meer.
Voor een verloren voorwerp vroeg ik bv hoe de bus eruit zag ipv het voorwerp, puur vermoeidheid die de kop kwam opsteken dus :wall: :lachen:

Op weg naar huis op de trein heb ik dan een chocomelk soja gedronken (man zoveel kcal, maar geeft wel een energieboost) en een zakje Special K minibreaks. Thuisgekomen om 12u30 in mijn bed gekropen tot 15u15, daarna had vriend broodjes in de oven gestoken. Heb dan een half broodje gegeten met kipfilet en tuinkruiden. Daarna nog een mandora, 2 blokjes canderel melkchocolade crispy amandelen en een thee. Hopelijk stilt dat ff mijn honger O:)

Bewerkt door Spanishke, 22 februari 2010 - 17:01.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1748 Geplaatst 22 februari 2010 - 16:56

Technozino, ik ken dat gevoel. Heb dat ook meegemaakt. Laat je niet ontmoedigen hierdoor! Morgen opnieuw met volle moed! Ik zal duimen, OK?
Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#1749 Geplaatst 22 februari 2010 - 17:42

Fieke zei:

Technozino, ik ken dat gevoel. Heb dat ook meegemaakt. Laat je niet ontmoedigen hierdoor! Morgen opnieuw met volle moed! Ik zal duimen, OK?
Dank je Fieke, Ik ben nooit goe geweest in regimen, soms hou ik het maar een week vol, ik zie mijn man de laatste tijd al eens naar mijn pensje kijken en weet da ik er iets moet aan doen. Subiet een zelfgemaakt tomantensoepje met kipballetjes eten en een slaatje met gegrilde kalfshamburger. En voor de rest van de avond niks omda ik al gezondigd heb vandaag, ben zo kwaad op mijn eigen. Ik ben ni dik maar het zit allemaal op mijne buik en mijn heupen.Ik heb verleden jaar mijne slag gekregen op skivakantie, het eten was daar veel te lekker en sinds dien krijg ik die vetrolletjes er ni meer af, en binnenkort in maart vertrek ik terug op skivakantie, dan kom ik zeker met een buiktonneke naar huis. :help:

Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1750 Geplaatst 23 februari 2010 - 00:52

@ Technozino: Laat je zeker niet ontmoedigen hé. Blijven doorbijten. Probeer ergens je motivatie uit te halen. Iedere dag opnieuw. Haal je misschien eens een boek van Sonja Kimpen of een andere boek die je misschien wat kan motiveren? (en nu ga ik niet al te veel meer over ons Sonja zeggen of jullie denken nog dat ik haar PR verzorg :ha . )

@ Spanishke: ik vind dat je het nog altijd heel erg goed doet hoor. Het geeft toch niet dat je een cappucino hebt gedronken, ik denk juist dat je op termijn toch eens mag zondigen, anders vliegen de kilo's er na het dieet weer als een raket bij... Hoeveel wil je nog afvallen?

@ Jess: ik kijk nu ook wel heel erg uit naar de zomerfruitjes! De aardbeien en de bessen staan ongelooflijk duur nu. En de lekkere framboosjes kosten bijna 4 euro in de Delhaize O:) .

@ Fieke: gebruik je ook al de term gadgetvoeding? :ha :ha :ha Heb je je boodschapjes goed kunnen doen? Wij hebben de frigo vandaag ook moeten aanvullen, het ziet er nu toch wel een groene boel uit als je de deur opentrekt. :)

Vandaag:
ontbijt: cruesli met halfvolle melk, koffie zonder suiker
Middageten: hier ben ik een beetje de mist ingegaan, ik had de hele ochtend + middag les, zonder middagpauze, dus ik heb tussendoor 4 rijstkoeken en 1 appel gegeten, ik denk dat dat ook wat als tussendoortje geldt. O:)
Tussendoortje: peer
Avondeten: pladijs met krielaardappeltjes, worteltjes en witte kool met 1/2koffielepel terriyakisaus en 1 koffielepel sambal manis.
's avonds: weer mijn rozenbottelthee'tje met honing :) Het is de enige manier om de "goestingskes" te overwinnen.

Mijn papa is vandaag op bezoek geweest en hij heeft heel veel snoepjes meegebracht omdat hij het belachelijk vindt dat we willen afvallen :louche: . Nu ligt die hele kast dus vooool snoepjes. Dan zegt hij: "jullie moeten niet afvallen, ik moet afvallen". Wat wel waar is :ha ... Ik wil hem gerust eens een Sonja Kimpen-preek geven maar hij weigert al te luisteren vanaf het moment dat ik hem zeg dat hij niet meer elke dag vlees mag eten. O:) Hopeloos. Mijn papa is het typevoorbeeld van ongezond eten: geen ontbijt, heel erg weinig middageten, wel een normale portie avondeten... Maar dan.. Dan ontploft de boel. Na zijn avondeten komt natuurlijk de grote honger boven en begint hij nog frietjes of curryworsten of eender wat te frituren of steekt hij een pizza in de oven, en dan eet hij dat rond 12uur op net voordat hij in zijn bed kruipt. Maar nu ik niet meer thuis woon kan ik er niets meer op zeggen. :(

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1751 Geplaatst 23 februari 2010 - 06:01

Ja Bibie ik begin toch wel stiekem te denken dat jij een procentje krijgt hoor op die Sonja Kimpen :x :lachen:

Eigenlijk zou ik nu terug wat krachtvoer moeten eten meer omdat ik gisteren een 3-tal kwartier mijn armen, benen, borstspieren, onderrug getrained heb. Elke morgend juist na het opstaan en juist voor het slapengaan doe ik mijn buikspieroefeningetjes, daar heb ik ondertussen het minste last bij. Mijn kuiten en dijen zijn een ramp O:) en tja mijn armen zullen we maar over zwijgen door die whiplash waar ik nog elke dag de gevolgen van moet dragen. Mijn doel was nog 2 kilo af nu, maar als ik mijn armen zo bekijk, denk ik dat 4 meer op zijn plaats zou zijn, hoewel ik ook niet te mager wil worden. Het gewicht dat ik nu heb met meer spierweefsel zou ik ook al tevreden over zijn :) Deze nacht voelde Simon aan mijn ribben en hij zei dat hij ze allemaal kon tellen zonder moeite (vroeger ook met moeite) en vroeg of ik wel genoeg at... Eten doe ik zeker genoeg, alleen veel minder vettig.

Ik weet het wel dat af en toe zondigen mag en anders hou je het ook niet vol, maar het is juist de manier waarop. Vroeger dronk ik op het werk toen ik met een vroege stond gemiddeld 4-5 kleine cappuccino'tjes enkel en alleen voor de goesting en mijn excuus was dan dat ik nog niet goed wakker was. Mijn mini Milky Way ligt nog altijd op mijn bureau'tje :thumb: hier liggen 2 zakken thuis van die Mini Milky Ways, juist gekocht voor ik besloot van te regimen :ha en allerlei andere troep zoals die kinder chocolade reepjes (mmmm), kinder delice, kinder bueno, goedkopere versie van leo's en mijn kast met chocolade heb ik ook terug helemaal aangevuld, dat is een heel schap vol tot boven gestapeld :ha Het ding is... Ik ben een hamstertje, alles kopen en opsparen tot het bijgevolg slecht wordt, bijna slecht wordt of ik verplicht wordt door het op te eten doordat het bijna vervalt. Als ik dat niet doe denk ik wel niet dat ik het ga kunnen volhouden, want er moet dan toch een keer zijn dat ik wel eens bezwijk aan die dingen als ik ze hier uit het huis ban. Altijd maar groenten en fruit is ook niet het enige dat telt. Was die kipfilet van WW gevuld met zongedroogde tomaten gisteren al beu omdat ik er ook eentje gegeten had zondag O:)
Wat wel een hele verbetering is, is dat ik geen brood, pasta, aardappelen, af en toe fritten, rijst laat, want zulke dingen kan ik echt niet missen.

Wat gemeen van je papa om allemaal snoepjes mee te brengen :ha en kan hij zich dan niet tevreden stellen met wat minder vlees? Simon kan ook zijn vlees absoluut niet missen, ben al erg blij dat we 1-2 keer per week vegetarisch eten :)

Bewerkt door Spanishke, 23 februari 2010 - 06:04.

Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#1752 Geplaatst 23 februari 2010 - 18:46

vandaag al wa beter, een slaatje deze middag en een klein club stokbrood, ik had honger en dacht da ik met mijn slaatje ni ging toekomen, resultaat gespannen pens maar voor deze avond nog geen zin gehad om te eten, ben de hal aan t' verven, dan denk ik zelfs ni aan eten maken, mss een beetje natuurrijst eten. Zou beter s'morgens iets eten dan had ik zo grote honger ni s'middags maar krijg s'morgens gene boterham binnen, juist een tas koffie.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1753 Geplaatst 23 februari 2010 - 21:27

Heb pompoensoepje gemaakt en kalkoenwokje met diverse wokgroentjes, klein beetje look, een ui, sojascheuten, stukjes ananas en een klein beetje donkere sojasaus :)

Pff heb al heel de dag zin naar chocolade! Heb al een sojachocomelk op, een canderel reep, aantal blokjes donkere chocolade, veel fruitjes ipv chocolade en toch nog altijd zin in chocolade of chips heb ik ook wel zin in... of mini cracottes of grissini'tjes met nog wat soep. Heb ook al 2 kommetjes Special K zwarte chocoladekrullen op deze morgen :( niet zo'n geslaagde dag vandaag

Techno: :thumb: voor deze middag, voor deze avond zou ik wel nog iets proberen eten zeker na een fysieke inspanning.

Bewerkt door Spanishke, 23 februari 2010 - 21:36.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1754 Geplaatst 23 februari 2010 - 22:29

Niemand heeft mij een preek gegeven :louche:
Maar het gaat goed hoor ;) Veel fruitjes gegeten vandaag, vooral meloen :h En veel water gedronken. Morgen alleen nog minder 's avonds eten en meer overdag.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1755 Geplaatst 24 februari 2010 - 12:47

Na gisteren een slechte dag gehad te hebben, vandaag vol nieuwe moed!
Gisteravond echt hoofdpijn gehad van niet te eten. Dat mag niet meer gebeuren want ik heb maandag examen. Vandaag eindelijk boodschappen doen: ik heb een heel lijstje opgesteld: veel fruit (mango, kiwi, ananas, framboos, banaan...).
Ontbijt vandaag: musli, 2 bekers halfvolle melk en 1 glas vers geperst fruitsap.
Lunch: pompoensoep (van mama :) ) in thermos meegenomen.
Tussendoortjes (Jess ;) ): yoghurt met coco, eenmaal met musli en eenmaal zonder
Vanavond: zelfgemaakte spaghetti: sportspaghetti (whatever it means, 't ziet er gezond uit) met sausje: champignons, tomaten (stukjes verse Roma-tomaten), paprika (geel en rood), worteltjes, 1 potje tomatenpuree, look, ui, sjalotje en mijn 'geheime' kruidenmix (zelf samengesteld in Toscane).

@ Nathalie: water drinken is heel goed! Ik vind ook dat je hongergevoel daar van over gaat.
Geplaatste afbeelding