Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1756 Geplaatst 24 februari 2010 - 12:57

Hier lukt het niet goed hoor... Ik eet niet meer zoveel, gezonder, snoep bijlange niet zo veel... en toch lijkt het maar niet te lukken... ik zal wel iets verkeerd doen veronderstel ik...

Vandaag als ontbijt een stukje fruit
Lunch: slaatje met tonijn
Vanavond: zelfgemaakte bolognesesaus met gnocchi (niet zo goed voor het dieet denk ik... -zucht-)

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1757 Geplaatst 24 februari 2010 - 13:00

Moet zeggen dat mijn dieet een beetje aan het slabakken is... :onzeker: met ziek te zijn.
Maar we gaan er weer tegenaan.
Ontbijt: geroosterde boterham met confituur
Tussendoortje: special K koekjes
Middag: 2 boterhammekes met light smeerkaas + appel
Tussendoortje: balisto
Avond: Macaroni (volkoren) met een minder vette kaassaus (zonder boter) en ham

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1758 Geplaatst 24 februari 2010 - 13:02

[quote name='lizke']Hier lukt het niet goed hoor... Ik eet niet meer zoveel, gezonder, snoep bijlange niet zo veel... en toch lijkt het maar niet te lukken... ik zal wel iets verkeerd doen veronderstel ik...
[quote]

Heb soms ook dat gevoel, ik laat mijn frisdrank 's avonds, snoep niet meer, maak minder sausjes bij mijn eten,... maar toch zie ik het niet echt minderen op de weegschaal...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1759 Geplaatst 24 februari 2010 - 13:09

Fieke zei:

Na gisteren een slechte dag gehad te hebben, vandaag vol nieuwe moed!
Gisteravond echt hoofdpijn gehad van niet te eten. Dat mag niet meer gebeuren want ik heb maandag examen. Vandaag eindelijk boodschappen doen: ik heb een heel lijstje opgesteld: veel fruit (mango, kiwi, ananas, framboos, banaan...).
Ontbijt vandaag: musli, 2 bekers halfvolle melk en 1 glas vers geperst fruitsap.
Lunch: pompoensoep (van mama :) ) in thermos meegenomen.
Tussendoortjes (Jess ;) ): yoghurt met coco, eenmaal met musli en eenmaal zonder
Vanavond: zelfgemaakte spaghetti: sportspaghetti (whatever it means, 't ziet er gezond uit) met sausje: champignons, tomaten (stukjes verse Roma-tomaten), paprika (geel en rood), worteltjes, 1 potje tomatenpuree, look, ui, sjalotje en mijn 'geheime' kruidenmix (zelf samengesteld in Toscane).

@ Nathalie: water drinken is heel goed! Ik vind ook dat je hongergevoel daar van over gaat.

Heel goed Sofie! Dat ziet er al veel beter uit zo!!!

lizke zei:

Hier lukt het niet goed hoor... Ik eet niet meer zoveel, gezonder, snoep bijlange niet zo veel... en toch lijkt het maar niet te lukken... ik zal wel iets verkeerd doen veronderstel ik...

Vandaag als ontbijt een stukje fruit
Lunch: slaatje met tonijn
Vanavond: zelfgemaakte bolognesesaus met gnocchi (niet zo goed voor het dieet denk ik... -zucht-)

Je lichaam kan soms even stop zeggen hè Sylvie. Ben heel consequent voor jezelf? Dan is het misschien genoeg geweest, kan hè...

Lisje zei:

Moet zeggen dat mijn dieet een beetje aan het slabakken is... :onzeker: met ziek te zijn.
Maar we gaan er weer tegenaan.
Ontbijt: geroosterde boterham met confituur
Tussendoortje: special K koekjes
Middag: 2 boterhammekes met light smeerkaas + appel
Tussendoortje: balisto
Avond: Macaroni (volkoren) met een minder vette kaassaus (zonder boter) en ham

Ziet er goed uit Lisje!
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1760 Geplaatst 24 februari 2010 - 14:05

Ik blijf al een 2-tal weken op hetzelfde gewicht telkens. Ook sinds ik mijn oefeningen doe merk ik dat er niets meer af gaat... op gewicht blijven is niet zo negatief, maar zou er toch nog graag 2-4kg afkrijgen tegen eind april.

Laat ontbijt: Special K antioxidant, wijnappelsien
Tussendoortje: Canderel reep en sojachocomelk (jaja terug zoveel zin op chocolade vandaag :( )
Late lunch: pompoensoepje met half broodje
Tussendoortje: druifjes, halve appel
Avondmaal: geroosterde broodjes met zelfgemaakte rode pesto (dient als hapjes zegt Simon, maar denk dat ik al snel zal vol zitten), eventueel nog de overschot van de wok van gisteren

Bewerkt door Spanishke, 24 februari 2010 - 14:08.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1761 Geplaatst 24 februari 2010 - 14:30

Fieke zei:

.

@ Nathalie: water drinken is heel goed! Ik vind ook dat je hongergevoel daar van over gaat.

Ja inderdaad, helpt goed om je maag te vullen. Niet voor lang, maar zo even als het nog net geen tijd is om te eten ;) . En ik heb sommige dagen ook erg veel dorst, dan is water drinken geen probleem. Kan blijven drinken dan.

@sylvie: zo vervelend als je je best wel doet en het niet vooruit gaat. Maar gezonder eten is in ieder geval altijd goed voor je. Ook al val je niet af. Ik blijf ook hangen, er wil ook niet echt iets meer af. En ik was nog maar 1,2 kg kwijt. Ik wil er nog maar een kilo of 2 af, zou ik al goed vinden. Maar ik geraak dus nooit onder het gewicht dat ik nu heb. Je zou bijna denken dat mijn lichaam dat niet wil.

Oefeningetjes doen komt er hier nog altijd niet van, terwijl dat wel goed was voor mijn buik. Heb altijd teveel pijn als ik een paar dagen oefeningetjes doe. Maar ik begin er telkens wat te fanatiek mee vrees ik. Misschien veel minder oefeningen, maar wel elke dag. Niet teveel zodat ik niet teveel pijn heb, maar toch telkens een beetje.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1762 Geplaatst 25 februari 2010 - 15:31

We stonden al op p. 3 :s ;)

Hoe gaat het met iedereen? Nog altijd flink gezond aan het eten?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1763 Geplaatst 25 februari 2010 - 15:50

Ontbijt hier was yoghurt natuur met muesli
Tussendoortje: druifjes
Lunch: paprikasoep met zelfgemaakte groene pesto en grissini
Tussendoortje: Ofwel fruit ofwel een Belvitakoekje of misschien een sojachocomelk
Avond: we gaan op restaurant vanavond, hopelijk hebben ze daar lekkere sla'tjes
*Update: toch geen restaurant, nog geen idee wat we dan gaan eten
*Update 2: Simon wil fritten van't frituur, ik ga falafels maken met rijst en wat groentjes

Vraagje. De Colruyt zou paprika's vanuit Spanje hebben die volgespoten worden met gif, dat gif zou weg zijn door ze te schillen. Doen jullie dit ook of gewoon met pel en alles en gewoon heel goed afspoelen?

Bewerkt door Spanishke, 25 februari 2010 - 18:42.
Reden van bewerken: Avondmaal :)

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1764 Geplaatst 25 februari 2010 - 15:54

Ontbijt: aardbeienyoghurt 0% met toast; fruitsap en koffie
tussendoortje: banaan (had iets stevigs nodig, want was al van 5u op na een nacht slecht slapen en Olivier die zo vroeg moest opstaan voor zn werk - voor ik naar t werk vertrok had ik het huis al grotendeels aan de kant! :) )
middag: kervelsoep met spekjes
tussendoortje: een mini stukje kriekentaart voor de verjaardag van een collega
avondeten: cordon bleue, gekookte aardappeltjes en erwtjes
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1765 Geplaatst 25 februari 2010 - 17:10

@ Spanishke: ik was de paprika's heel goed, maar we eten ze wel op met schil. De onze komen wel van Carrefour of Delhaize, dus niet de Colruyt.

Ontbijt: boterhammetje met kaas
Middagmaal: boterhammetje met kaas en half bord groentjes (sla, tomaat, worteltjes, komkommertjes)
Tussendoortje: muntthee
Avondmaal: zalm met mango,

Gisteren heb ik geblooperd! Ik heb een balisto'tje gegeten, maar ik heb dan onmiddellijk de Wii Fit aangezet om 100kcal te verbranden :ha .

Heeft er iemand nog suggesties voor lekkere middagmaal slaatjes, want steeds dezelfde portie groentjes beginnen me wat de keel uit te hangen.

Ik heb ook al twee dagen niet meer op de weegschaal gestaan.. Alhoewel Wii Fit me wel weegt, en die was niet zo positief :( . +100gram zei hij, en dat is niet zoveel, dus in principe is het niet erg, maar het wil wel zeggen dat er niets af is. Ik blijf dus ook wat steken. Florian die blijft daarentegen afvallen.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1766 Geplaatst 25 februari 2010 - 17:17

Bibie zei:

@ Spanishke: ik was de paprika's heel goed, maar we eten ze wel op met schil. De onze komen wel van Carrefour of Delhaize, dus niet de Colruyt.

Ontbijt: boterhammetje met kaas
Middagmaal: boterhammetje met kaas en half bord groentjes (sla, tomaat, worteltjes, komkommertjes)
Tussendoortje: muntthee
Avondmaal: zalm met mango,

Gisteren heb ik geblooperd! Ik heb een balisto'tje gegeten, maar ik heb dan onmiddellijk de Wii Fit aangezet om 100kcal te verbranden :ha .

Heeft er iemand nog suggesties voor lekkere middagmaal slaatjes, want steeds dezelfde portie groentjes beginnen me wat de keel uit te hangen.

Ik heb ook al twee dagen niet meer op de weegschaal gestaan.. Alhoewel Wii Fit me wel weegt, en die was niet zo positief :( . +100gram zei hij, en dat is niet zoveel, dus in principe is het niet erg, maar het wil wel zeggen dat er niets af is. Ik blijf dus ook wat steken. Florian die blijft daarentegen afvallen.

Florian is in totaal dan ook wel 7kg bijgekomen natuurlijk ;) 100gram is echt niets, je hebt nu ook toch wel wat beweging met de wii, spieren wegen meer dan vet.

Geen idee of die paprika's ook van Spanje afkomstig zijn, het is maar omdat Simon zijn moeder en mijn moeder ons daar al op gewezen hebben en wij eten toch vrij vaak paprika.

Je tussendoortjes zijn wel weinig moet ik zeggen, vraag is of je dit gaat kunnen volhouden? Ik zou het alvast niet kunnen :oops: ik merk nu ook dat ik toch soms wel wat meer eet, maar ik blijf op gewicht steken dus eigenlijk is dat wel nog positief, hoewel er nog wel wat af moet, maar dat is niet zo dringend :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1767 Geplaatst 25 februari 2010 - 19:59

Voor de eerste keer falafel gemaakt, is best wel nog lekker :)

Bibie, die zalm met mango is dat ook een receptje van Sonja? :)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1768 Geplaatst 25 februari 2010 - 20:02

Snelle melding; hier gaat alles nog goed! 't zijn wel veel diepvriesgroentjes momenteel, maar in drukke tijden moeten we ons plan een beetje trekken he ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1769 Geplaatst 25 februari 2010 - 20:03

Ik heb het niet helemaal doorgelezen, maar het valt me wel op dat er maar weinige een deftig ontbijt eten (bv. boterhammen).
Je lichaam (spijsvertering) moet 's morgens op gang komen en cornflakes is heus niet zo gezond (sorry, wil niet 'lastig' doen hoor...). Maar je krijgt er snel terug honger van (bv. rond half 11) en een boterham is veel gezonder...

Als je nu aan sport doet, denk er dan aan dat spieren meer wegen. Dus dat het helemaal niet erg is wanneer je bv. 100 gr bijgekomen bent! Wanneer je bv. 1 kg aan water kwijt bent, ben je er ook niets mee...

Vind het wel knap van jullie!!!!! :geluk:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1770 Geplaatst 25 februari 2010 - 20:05

Kan ik nog inspringen??