Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1771 Geplaatst 25 februari 2010 - 20:49

Spanishke zei:

Voor de eerste keer falafel gemaakt, is best wel nog lekker :)

Bibie, die zalm met mango is dat ook een receptje van Sonja? :)

Jaaa, receptje van Sonja :ha Tis hier bijna iedere dag van Sonja haar menu :oops: :oops: :oops: . Ik heb het wel lichtjes aangepast: haar recept was: zuurdesembrood, zalm, sla, mango, bananenchips, rode bessen, aardbeien, pijnboompitjes en zoete sojasaus.. Wij hebben gegeten: krielaardappeltjes (niet te veel), zalm, sla, mango, echte banaan (wegens gebrek aan banananchips :ha , rode bessen, sesamzaadjes, pijnboompitjes en zoete sojasaus..

Ik heb al in verschillende winkels gekeken en vind nergens zuurdesembrood. :catscratchhead Ofwel kijk ik erover?

Mijn tussendoortje was deze namiddag wel heel zielig, das waar, maar ik was om 16u niet thuis en ik had niets bij :ha , dus dan ben ik maar op café een munttheetje gaan drinken :oops: . Het lukt allemaal heel goed hoor, overdag heb ik geen enkel hongertje.. Maar 's avonds.. O wee.. Dan komt de suikerverslaving naar boven... :ha En dan kan ik nogal zagen O:)

Bewerkt door Bibie, 25 februari 2010 - 20:50.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1772 Geplaatst 25 februari 2010 - 20:50

dolfjeweerwolfje zei:

Kan ik nog inspringen??

Ja hoor, ik ben er ook later bijgekomen :oops: . Wees welkom! ;)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1773 Geplaatst 25 februari 2010 - 20:53

Bibie zei:

Jaaa, receptje van Sonja :ha Tis hier bijna iedere dag van Sonja haar menu :oops: :oops: :oops: . Ik heb het wel lichtjes aangepast: haar recept was: zuurdesembrood, zalm, sla, mango, bananenchips, rode bessen, aardbeien, pijnboompitjes en zoete sojasaus.. Wij hebben gegeten: krielaardappeltjes (niet te veel), zalm, sla, mango, echte banaan (wegens gebrek aan banananchips :ha , rode bessen, sesamzaadjes, pijnboompitjes en zoete sojasaus..

Ik heb al in verschillende winkels gekeken en vind nergens zuurdesembrood. :catscratchhead Ofwel kijk ik erover?

Mijn tussendoortje was deze namiddag wel heel zielig, das waar, maar ik was om 16u niet thuis en ik had niets bij :ha , dus dan ben ik maar op café een munttheetje gaan drinken :oops: . Het lukt allemaal heel goed hoor, overdag heb ik geen enkel hongertje.. Maar 's avonds.. O wee.. Dan komt de suikerverslaving naar boven... :ha En dan kan ik nogal zagen O:)

Zuurdesem kan je terugvinden in een biowinkel dacht ik?
Klinkt wel erg lekker! Was het ook lekker?
Aaah ik dacht dat het thuis was, in dat geval heb je dat heel goed opgelost :thumb: eventueel heb je dan wat meer kunnen eten bij het avondmaal omdat de rest van de dag vrij sober was.

's Avonds heb ik het nu ook wel moeilijker, nog altijd vrij veel zin op chocolade :roll: , wel al ietsje minder, maar toch... mijn warme sojachocomelk (soja light met Côte d'or fondant) heb ik toch kunnen laten (voorlopig :ha )

Dolfjeweerwolfje: tuurlijk, Technozino en Bibie zijn er ook later bijgekomen :)

Bewerkt door Spanishke, 25 februari 2010 - 20:55.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1774 Geplaatst 25 februari 2010 - 21:01

Spanishke zei:

Zuurdesem kan je terugvinden in een biowinkel dacht ik?
Klinkt wel erg lekker! Was het ook lekker?
Aaah ik dacht dat het thuis was, in dat geval heb je dat heel goed opgelost :thumb: eventueel heb je dan wat meer kunnen eten bij het avondmaal omdat de rest van de dag vrij sober was.

's Avonds heb ik het nu ook wel moeilijker, nog altijd vrij veel zin op chocolade :roll: , wel al ietsje minder, maar toch... mijn warme sojachocomelk (soja light met Côte d'or fondant) heb ik toch kunnen laten (voorlopig :ha )

Dolfjeweerwolfje: tuurlijk, Technozino en Bibie zijn er ook later bijgekomen :)

Het was héél erg lekker.. Dinsdag was ik niet zo happy, want het was een koud schoteltje met ansjovis en ik heb een grondige hekel aan koude schoteltjes als avondmaal.. Voelde me echt een konijn, met sla en tomaat en enkele ansjoviskes.. Brr.

"Sojachocomelk" :lachen: :lachen: :lachen: .. Hoeveel is dat eigenlijk in WW punten ? En hoeveel WW punten mag je hebben op een dag?

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1775 Geplaatst 25 februari 2010 - 21:18

Bibie zei:

Het was héél erg lekker.. Dinsdag was ik niet zo happy, want het was een koud schoteltje met ansjovis en ik heb een grondige hekel aan koude schoteltjes als avondmaal.. Voelde me echt een konijn, met sla en tomaat en enkele ansjoviskes.. Brr.

"Sojachocomelk" :lachen: :lachen: :lachen: .. Hoeveel is dat eigenlijk in WW punten ? En hoeveel WW punten mag je hebben op een dag?

Hmm wij hebben ook nog mango, juist geen zalm, pijnboompitten hebben we ook nog, ... hmmm O:)
Zeg waar haal jij die pompoenpitten? In de Colruyt hebben ze dat dus niet he, enkel in een mix, in de Carrefour of Delhaize zullen ze dat natuurlijk wel weer hebben :louche:
Ja koude sla'tjes in de winter ben ik ook niet zo gek op, in de zomer mag dat wel een aantal keren per week zijn :)

Die sojachocomelk die ik maak, zal goed zijn voor zo'n 2 punten, althans dat reken ik er toch voor. Eigenlijk meer 1,5, want 3 kwart van het kleine chocoladeblokje blijft aan de bodem hangen :ha en die sojalight kcalwaarde valt erg goed mee. Dacht dat het gelijk stond met magere melk en lust ik veel liever dan magere melk. Daarentegen heb ik ook sojachocomelk/soja-aardbeidrank staan in van die brikjes van 250ml, 70 kcal/100ml, goed voor wat energie op te doen.
Aantal punten per dag is afhankelijk van je geslacht, leeftijd, grootte, gewicht, beroep...Hoeveel WW Punten (points) mag ik per dag?

Bewerkt door Spanishke, 25 februari 2010 - 21:20.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1776 Geplaatst 25 februari 2010 - 21:58

Wooow :o
Simon is terug van de frituur en heeft mee:

Een medium met mayonaise en stoofvleessaus (lust ik niet :) ), 1 boulet en 1 bluffer (is de grootte van 3 frikadellen speciaal of 2 mammoeten bij elkaar :o )

en ik zit hier met mijn rozebottelthee'tje, druifjes en bloedsinaas :a , de geur op te snuiven van al die lekkere fritten en dat vlees
Normaal gezien probeer ik graag nieuwe dingen uit en die bluffer is dus iets nieuws, maar ik ga er braafjes af blijven :)

*Update: Hij heeft zijne bluffer niet op gekregen en ook zijn boulet niet :ha

Bewerkt door Spanishke, 25 februari 2010 - 22:35.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1777 Geplaatst 26 februari 2010 - 08:47

Goedemorgen allemaal!

Na een heel stressvolle dag op het werk gisteren, heb ik gisterenavond wat chips gegeten (ik was zo flauw als iets en moest wat zout hebben). Daarna was mijn maag zo omgekeerd dat ik bijna geen avondeten heb binnen gekregen.

Vandaag op het menu:
* Ontbijt: meloen met platte kaas
* Tussendoortje: Belvita koekjes
* Lunch: wegens boterhammekes die thuis nog op de kast liggen ga ik me een broodje bestellen denk ik.
* Namiddagtussendoortje: een kiwi en een peer
* Avond: moet ik ook nog eens over nadenken :)

Ik ben weer goed georganiseerd vandaag. Maar ik was zo mijne kluts kwijt deze morgen. Zal blij zijn als het weekend is, want zo een weken zijn toch maar niks hoor.
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1778 Geplaatst 26 februari 2010 - 08:53

Vanochtend een boterhammetje met 2 stukjes Milka
Tussendoortje: druifjes en kiwi
Middagmaal: yoghurt met musli
Avondmaal: ben van wacht en zoals bij Jess, staat mijn slaatje met komkommer, tonijn en tomaat nog braaf thuis in de frigo. 't Zal een spaghetti uit het caf worden...
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1779 Geplaatst 26 februari 2010 - 10:01

Grote verrassing vandaag op de weegschaal. -1,3 kg! Het is echt een heel drukke week geweest, dus het was deze week een beetje a l' improviste, maar omdat ik vorige week niet goed was afgevallen heb ik om er een beetje schwung in te brengen deze week het Wendie Plan toegepast. (aangepaste weekplanning binnen ww. Komt erop neer dat je een beetje moet schuiven met je punten. De ene dag meer punten dan de andere)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1780 Geplaatst 26 februari 2010 - 10:33

@ Spanishke: :ha :ha :ha :ha Frietjes? Oooh dat zou ik niet kunnen weerstaan! :engel: Chapeau dat je het wel kan, dat getuigt van een ijzersterk willetje ;)

@ Jess: Lekker menutje! Wat zijn Belvita koekjes?

@ Fieke: Je bent goed bezig :thumb:

@ Smitten Kitten: Ik ben jaloers -1.3kg! Dat is al veel.. Bij mij blijft het een beetje steken.. Denk ik toch, want ik heb de laatste dagen niet meer gekeken, maar ik voel niet dunner :ha . Hoeveel ben je in totaal nu al kwijt?

Op de menu:
Ontbijt: muesli
Tussendoortje: peer
Middagmaal: 2 boterhammetjes met groentjes
Tussendoortje: druiven
Avondmaal: kommetje tomatensoep en wraps met kip

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1781 Geplaatst 26 februari 2010 - 10:58

Bibie zei:

@ Spanishke: :ha :ha :ha :ha Frietjes? Oooh dat zou ik niet kunnen weerstaan! :engel: Chapeau dat je het wel kan, dat getuigt van een ijzersterk willetje ;)

@ Jess: Lekker menutje! Wat zijn Belvita koekjes?

@ Fieke: Je bent goed bezig :thumb:

@ Smitten Kitten: Ik ben jaloers -1.3kg! Dat is al veel.. Bij mij blijft het een beetje steken.. Denk ik toch, want ik heb de laatste dagen niet meer gekeken, maar ik voel niet dunner :ha . Hoeveel ben je in totaal nu al kwijt?

Op de menu:
Ontbijt: muesli
Tussendoortje: peer
Middagmaal: 2 boterhammetjes met groentjes
Tussendoortje: druiven
Avondmaal: kommetje tomatensoep en wraps met kip

Dat zijn zo koekjes van Lu met granen. Allemaal minder suiker en vet, en nog geen 100kcal voor een zakje.
Ik ben hier weer niet goed bezig, ik heb nog altijd niet ontbeten. Stoute Jess!
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1782 Geplaatst 26 februari 2010 - 10:59

ik ben gisteren eindelijk naar de zumba kunnen gaan, volgende week opnieuw! :dancer:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1783 Geplaatst 26 februari 2010 - 11:00

crazy_catlady zei:

ik ben gisteren eindelijk naar de zumba kunnen gaan, volgende week opnieuw! :dancer:

Goed zo Silke! Ik heb wegens gebrek aan goesting niks gedaan deze week. Ik ga me vanavond toch maar eens naar de fitness slepen denk ik :ha
Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#1784 Geplaatst 26 februari 2010 - 11:07

goed bezig :thumb:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1785 Geplaatst 26 februari 2010 - 11:15

Goed bezig iedereen :thumb:

@ Hanne: Wow 1,3kg op hoeveel tijd? Hoeveel ben je nu in totaal kwijt? Lukt de Zumba nog met het superdrukke schema?

@ Bibie: Ik had mij daarvoor rijst gemaakt met falafel en vele groentjes ;) een uurtje later is hij dan gegaan en heb ik (om zeker te zijn dat ik er ging afblijven) er een thee'tje bijgenomen en een fruitsla'tje. Die Belvitakoekjes moet je echt proberen! Ik heb hier alle soorten denk ik, die cakejes (mandarijn-sinaas en aardbeien-veenbes), die langwerpige koekjes (veenbes), die bloemenkoekjes (chocolade, veenbes en muesli), langwerpige met chocolade (sinaas), jaja een echte Belvitafan O:) :x Had ik dat geweten dan had ik je een doos kunnen meebrengen gevuld met al die soorten :wall:

@ Jess: Verschrikkelijk he zo eens even uit schema zijn, voelt alsof je bijna niet meer weet welke dag de volgende is :ha je hebt het toch goed opgelost :thumb:

Ik zit al 2 dagen met barstende koppijn van mijn sinussen en dan zou je juist geen thee mogen drinken :( :wall:

Bewerkt door Spanishke, 26 februari 2010 - 11:16.

Geplaatste afbeelding