Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1786 Geplaatst 26 februari 2010 - 17:00

Mmmm ik heb als tussendoortje toegegeven aan 1 reep Kinder Bueno. Simon had er zin op, maar is dat direct beu en vroeg ik dan de andere helft wou omdat die toch individueel verpakt zitten (was gisteren) en toen ik hem daarstraks zag liggen in de frigo (lust dat enkel koud) heb ik hem dan maar opgesmuld, met veel smaak en eigenlijk voel ik mij niet schuldig. Het is 123 kcal per reep dus dat valt eigenlijk wel goed mee als tussendoortje :)

Bewerkt door Spanishke, 26 februari 2010 - 17:00.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1787 Geplaatst 26 februari 2010 - 17:43

Zo'n Kinder Bueno kan wel eens smaken. Ik gun dat mezelf als extraatje af en toe. Als maandag mijn examen goed geweest is, mag ik er ook eentje ;)
Vanavond zal het spaghetti uit het cafetaria worden... Eigen fout als je eten in de frigo laat liggen!!! Van smaak valt dat nogal mee, maar ik ben er toch niet echt fan van...
Morgenavond: uit eten... weet nog niet waar of hoe.
Zondag: dan komt examen dichtbij, dus veel eten zal niet lukken.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1788 Geplaatst 26 februari 2010 - 17:56

Echt erg he eigenlijk, je zit daar dan een hele tijd aan bezig de avond voordien en dan vergeten :wall: , heb het ook al voorgehad O:)

Je kunt het altijd gebruiken morgen als lunch, dan heb je dat ook al ;)
Zo'n Kinderbueno kan zeker smaken, vooral na een lange tijd als extra'tje :love3:
Succes met de examens!

Bewerkt door Spanishke, 26 februari 2010 - 17:56.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1789 Geplaatst 26 februari 2010 - 18:09

Spanishke zei:

@ Hanne: Wow 1,3kg op hoeveel tijd? Hoeveel ben je nu in totaal kwijt? Lukt de Zumba nog met het superdrukke schema?

Ben nu 3 kwijt op een dikke maand. Niet spectaculair, maar ben er wel tevreden mee. Ik was de laatste weken niet zo heel goed bezig (met een volledige week echt niet goed bezig 8) ) maar deze week weer goed mijn best gedaan en dat heeft geloond! Die 1,3 kg is op 1 week! Ik ga deze week weer gewoon WW-en en de week erna weer het Wendie Plan.
Heb helaas niet veel meer aan Zumba gedaan. Moet ik deze week maar weer oppikken!

Bewerkt door Smitten Kitten, 26 februari 2010 - 18:10.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1790 Geplaatst 27 februari 2010 - 11:06

Vandaag = weegdag en de weegschaal duidt -500g aan, daar ben ik erg blij mee, want ik heb nog vrij veel gegeten (meer dan andere dagen). Gisteren zijn we ook terug bij mijn ouders geweest, daar waren het om te beginnen hapjes: gerookte paling en zalm met een dressing van witloof en sjalotte op een toastje, heb daarbij ook nog anderhalf glaasje rosé champagne op, daarna een soep van bisque van garnalen met tomaat, als hoofdgerecht lotte met aardappelen en gestoofd witloof (eet dat wel graag, maar vond het er niet echt bij passen) en dan als dessert 1 volledige mango (wou maar een halve, maar ze moesten zsm op, zijn Vliegers vd ISPC, erg lekker, maar heel riskant)

Vanavond is het ook terug op restaurant, zus van Simon verjaart :onzeker: hopelijk wordt ik niet verplicht tot taart te eten, hij eet dat ook al niet dus dat zijn er twee minder...

Laat Ontbijt: halve mango met yoghurt en muesli
Tussendoortje: sojalight chocomelk
Lunch: brood met gekookt eitje en tomaat, currysoepje
Tussendoortje: kiwi en halve mango
Avondmaal: iets op restaurant

Bewerkt door Spanishke, 27 februari 2010 - 15:34.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1791 Geplaatst 27 februari 2010 - 18:43

Vandaag weer weegdag. Gisteren was ik al benieuwd en toen ik me woog zei de weegschaal min 700gr. Ik dacht dus dat het toch weer gelukt was na 2 weken zo goed als stilstand. Maar vandaag waren er weer 600gr bij... Gisterenavond nog te veel gegeten denk ik, maar ik had zo'n honger, had door de dag te weinig gegeten, dan ons concert en toen ik thuis kwam heb ik nog 2 boterhammen en een chacha gegeten...

Maar goed, ik weet toch dat al dat water drinken en fruit eten geholpen had. Gewoon terug weer oppikken morgen. Vandaag heb ik een koffiekoek op, ook niet zo goed...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1792 Geplaatst 27 februari 2010 - 19:52

Hallo lieve dames!
Vandaag heb ik gegeten:
* Ontbijt: platte kaas met een peer en een kiwi
* lunch: drie kleine boterhammen: eentje met lightkaas, eentje met kippenwit en eentje met kip curry
* avond: stoofpotje met quorngehakt, paprika, courgette, champignonmix en tomaatjes en een glaasje witte wijn (hele, hele lekkere).

Sebietjes ga ik een badje nemen met 't ventje seh :) . De katten mogen weer komen plenzen in het schuim dan :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1793 Geplaatst 28 februari 2010 - 00:25

Amai wat een caloriebommen dat mijn neus voorbijgekomen zijn vanavond!

Eerst was het aperitieven bij Simon zijn moeder thuis, kon er niet onderuit om een aperitief te nemen, want Simon nam al gene (door medicatie), op tafel stonden Grills en gefrituurde hapjes. Toen ze was rondgegaan met die hapjes heb ik mij (uit sociale verplichting) eentje genomen, de rest ben ik braaf afgebleven.

In het restaurant waren het 2 gerechten dus heb ik als voorgerecht tomaat garnaal genomen en als hoofdgerecht salade scampi. Die waren besprenkeld met een soort van yoghurtdressing dus dat viel al bij al nog goed mee denk ik. Simon zijn mama wou een karafje witte wijn delen en ook hier heb ik weer mee ingestemd omdat het anders niet ging opraken en ze anders geen wijn ging nemen. Heb met heel veel moeite een half glas uitgekregen, de andere helft ging echt niet meer, ging recht naar mijn hoofd, heb dan ook al 3 dagen aan 1 stuk door barstende hoofdpijn...

Daarna was het taart bij hun thuis terug, ijstaart, aardbeien met vanille. Ook weer hier het dunste stuk gevraagd uit beleefdheid. Daarna kwam ze met thee of koffie af, heb dan een thee'tje genomen en dan had ze nog patékes mee :o allemaal belegd met een hele hoop crème fraîche, hagelslag, chocolade, biscuit of een soort van muffin volledig gevuld met chocolade en voor mij had ze een fruittaartje... Ik kon echt niet meer en heb het laatste dan toch ook maar geweigerd, vond dat laatste er toch echt wel teveel aan!

Zo'n verjaardag heb ik echt niet graag, allemaal die sociale verplichtingen...

Bewerkt door Spanishke, 28 februari 2010 - 00:36.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1794 Geplaatst 28 februari 2010 - 12:34

Ocharme Spanishke! Gisteren is het dieet hier ook de mist ingegaan... maar het was mijn eigen schuld.

Gisteren:
Ochtend: muesli met halfvolle melk
Middag: op restaurant met mijn opa: voorgerecht: witloofsoep, hoofdschotel: salade met scampi's (iedereen heeft frietjes genomen, en ik brood.. Goed hé? :) )
's avonds: volkorenspaghetti met spaghettisaus (ja nog eens warm :( maar Florian had nog geen warm gegeten dus we moesten wel)..
Alles ging nog min of meer goed dus tot hier.. Maar dan zijn we naar de cinema geweest en hebben we ons een zakje Maltesers gekocht. :( Meer dan 400kcal voor 100gr, en het zakje was 175gr.. We hebben dat nu wel niet volledig opgegeten, maar toch wel meer dan de helft O:) .

Vandaag moet ik nog eens nadenken over het avondmaal.. We moeten de frigo eens leegeten :ha . Ik heb me wel al een tijdje niet meer op de weegschaal gezet, en nu durf ik ook niet meer na die Malteserkes van gisteren :ha . Het zal dus voor binnen een paar dagen zijn als ik weer op het goede spoor zit ;)

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1795 Geplaatst 28 februari 2010 - 12:36

@ Jess: dat:

avond: stoofpotje met quorngehakt, paprika, courgette, champignonmix en tomaatjes en een glaasje witte wijn (hele, hele lekkere).
ziet er hééééél lekker uit! Heb je een receptje? :)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1796 Geplaatst 28 februari 2010 - 16:41

Ik was te nieuwsgierig deze morgen en heb me toch maar gewogen, -200gram, maar zal wel vocht geweest zijn denk ik.

Ja gisteren was het wat zoeken en dan uiteindelijk 2 sla'tjes gegeten, had geen zin op geen enkele van de twee :ha , gelukkig was de hoofdmaaltijd vrij warm nog (wou iets warm). Alle andere sla'tjes waren vrij vettig ofwel met spek of gefrituurde dinges... Had wel zin op een tagilatelli, maar die was dan terug met spek.. dus had niet veel keuze meer.

Ontbijt: 3 boterhammen met confituur (Bio 4 soorten rode vruchten) en een yoghurtje natuur
Tussendoortje: halve mango die gisteren op mijn menu stond :ha
Lunch: had totaal nog geen honger eigenlijk, ook geen zin om iets gereed te maken dus niets. Zal het straks wel compenseren.
Tussendoortje: Peperkoek 30g (light), 89kcal voor 1 reep! Aanrader! en sojalight chocomelk :oops:
Avondmaal: Kippenchipolata's met krieltjes, gebakken champignons met lenteuitjes, sla, tomaat, komkommer en rauw witloof.

Bibie: Denk niet dat je het zult merken van die Maltesers, er zijn er zelfs die een heel weekend het meest vettige eten wat je je maar kunt inbeelden :ha en nog afvallen doordat ze in de week wel regimen. Welke film was het? :)

Jess: Dat gerechtje klinkt inderdaad ook iets dat hier met veel smaak op onze tafel zou staan, receptje is zeker welkom :)

Bewerkt door Spanishke, 28 februari 2010 - 22:24.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1797 Geplaatst 28 februari 2010 - 19:32

Bibie zei:

@ Jess: dat: ziet er hééééél lekker uit! Heb je een receptje? :)

Ik ga het morgen uitgebreid posten en ook de laatste reacties nog eens lezen. Mijn ouders komen namelijk dadelijk naar ons, ze blijven logeren :)

tot morgen allemaal!!
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#1798 Geplaatst 28 februari 2010 - 20:54

meuh ik heb op vakantie veels te veel gegeten!!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1799 Geplaatst 01 maart 2010 - 08:50

Gisteren heeeeel veeeeel gegeten. 't Was hier een feestje ;)

Vandaag weer naar light-modus 8)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1800 Geplaatst 01 maart 2010 - 16:45

Vandaag nog mooi op schema:

Ochtend: muesli met halfvolle melk
Tussendoortje: banaan en crackers
Middagmaal: 1 bruine boterham met light kaas en groentjes
Avondmaal: normaal gezien zalm met groentjes, maar daarvoor moeten we eerst nog tot in de winkel geraken.. O:) anders wordt het een scheve schaats: namelijk balletjes in tomatensaus :ha ..

Geplaatste afbeelding