Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#181 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:20

Jess zei:

(Tijd van de maand, dan is dieet zo lastig hè!)

Oooh dan is het vreselijk bij mij! Niet voor een paar dagen, maar voor meer dan een week heb ik telkens een onweerstaanbare zin in allerlei lekkers... Is echt vervelend want ik kan er dan meestal echt niet aan weerstaan.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#182 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:25

Hier nog steeds niet goed begonnen... misschien morgen echt! (zeg eens dat ik moet iemand?) Als ik een boodschappenlijstje meegeef met mijn papa morgen, met allemaal gezonde dingen, zal het misschien makkelijker zijn... wat kan ik erop zetten? Iemand tips? Kerstomaatjes en worteltjes komen er al zeker op.

Vandaag ging mijn voorbereiding dus niet goed... Mijn zus haar vriendinnen waren komen logeren omdat het chrisostemos is. En mijn ouders hadden gezorgd voor ontbijt voor hun. Maar er bleven nog zoveel chocoladebroodjes en croissants over :h . Dus ja... mijn ontbijt en lunch waren wel lekker... :oops:
En vanavond eten we kebab...

Maar morgen... ja morgen begin ik aan mijn nieuw eetpatroon!! (zelfmotivatie...)

Bewerkt door Nathalie, 15 januari 2010 - 14:26.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#183 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:26

Nathalie zei:

Hier nog steeds niet goed begonnen... misschien morgen echt! (zeg eens dat ik moet iemand?)

"Je moet!"
Daar! Was t goed zo? :ha
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#184 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:27

Komaan hè Nathalie! Ga ervoor meid!!!

Wat ik wel makkelijk vind als ik op dieet sta is een weekschemaatje maken, zo is het ook makkelijk om boodschappen te doen. Je schrijft op wat je wil eten en maakt aan de hand daarvan een boodschappenlijstje en dan hou je je daar ook aan natuurlijk ;) .

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#185 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:28

Karolientje zei:

"Je moet!"
Daar! Was t goed zo? :ha

Heel goed, merci :d
Morgenvroeg ga ik op de weegschaal staan en begin ik eraan.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#186 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:31

Jess zei:

Komaan hè Nathalie! Ga ervoor meid!!!

Wat ik wel makkelijk vind als ik op dieet sta is een weekschemaatje maken, zo is het ook makkelijk om boodschappen te doen. Je schrijft op wat je wil eten en maakt aan de hand daarvan een boodschappenlijstje en dan hou je je daar ook aan natuurlijk ;) .

Dat ligt bij ons iets moeilijker aangezien het Olivier is die tegenwoordig (met de auto) de boodschappen doet, omdat hij dan meer kan meenemen in 1 keer en die nogal eens van de boodschappenlijst durft afwijken. :roll:

Bewerkt door Karolientje, 15 januari 2010 - 14:31.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#187 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:38

Karolientje zei:

Dat ligt bij ons iets moeilijker aangezien het Olivier is die tegenwoordig (met de auto) de boodschappen doet, omdat hij dan meer kan meenemen in 1 keer en die nogal eens van de boodschappenlijst durft afwijken. :roll:

Dan moet je tegen hem zeggen dat hij al hetgene dat hij meebrengt en niet op het lijstje staat, zelf moet opeten :)
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#188 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:41

Jess zei:

Dan moet je tegen hem zeggen dat hij al hetgene dat hij meebrengt en niet op het lijstje staat, zelf moet opeten :)

Meestal doe ik dat ook, maar soms is er ook niks anders in huis dan bvb lasagne in de diepvries (vooral naar t einde van de week toe); en om dan speciaal om 1 of 2 maaltijden samen te stellen nog naar de winkel te gaan terwijl dan 1 of 2 dagen later toch grote boodschappen worden gedaan in de Colruyt, dat vind ik ook zo nutteloos...
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#189 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:43

Karolientje zei:

Meestal doe ik dat ook, maar soms is er ook niks anders in huis dan bvb lasagne in de diepvries (vooral naar t einde van de week toe); en om dan speciaal om 1 of 2 maaltijden samen te stellen nog naar de winkel te gaan terwijl dan 1 of 2 dagen later toch grote boodschappen worden gedaan in de Colruyt, dat vind ik ook zo nutteloos...

Ja, ik vind dat soms ook vervelend, ik haal dan vaak snel iets bij in de Spar, maar wat je daar kwijt bent :trance: .
Ik probeer om altijd iets reserve in de vriezer te hebben, maar we hebben dan ook zo een grote kist-diepvries waar heel veel in kan.
Ik moet nu ook wel boodschappen gaan doen, want de muizen liggen dood bij ons. Gok dat we alleen nog soepgroenten en kattenvoer in huis hebben :ha
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#190 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:47

Jess zei:

Ja, ik vind dat soms ook vervelend, ik haal dan vaak snel iets bij in de Spar, maar wat je daar kwijt bent :trance: .
Ik probeer om altijd iets reserve in de vriezer te hebben, maar we hebben dan ook zo een grote kist-diepvries waar heel veel in kan.
Ik moet nu ook wel boodschappen gaan doen, want de muizen liggen dood bij ons. Gok dat we alleen nog soepgroenten en kattenvoer in huis hebben :ha

Wij hebben een tafelmodel diepvries, dus jammer genoeg geen plaats genoeg om veel in reserve kwijt te geraken. En een grotere diepvries neemt teveel plaats in momenteel. Maar zodra we verhuizen, komt er ook zo'n grote kist-diepvries!

En ik ga soms dan nog wel iets halen in het kleine gb'tje hier tegenover t werk, maar daar wordt je portefeuille ook serieus geplunderd voor een paar kleinigheden.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#191 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:54

Karolientje zei:

Wij hebben een tafelmodel diepvries, dus jammer genoeg geen plaats genoeg om veel in reserve kwijt te geraken. En een grotere diepvries neemt teveel plaats in momenteel. Maar zodra we verhuizen, komt er ook zo'n grote kist-diepvries!

En ik ga soms dan nog wel iets halen in het kleine gb'tje hier tegenover t werk, maar daar wordt je portefeuille ook serieus geplunderd voor een paar kleinigheden.

Een grote vriezer is hemels, zeker als je op dieet bent, kan je hem volsteken met groentjes, diepgevroren rode vruchtjes, soepgroentjes, overschotjes, echt gemakkelijk! Ik zou er niet meer zonder kunnen!!
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#192 Geplaatst 15 januari 2010 - 14:57

Jess zei:

Een grote vriezer is hemels, zeker als je op dieet bent, kan je hem volsteken met groentjes, diepgevroren rode vruchtjes, soepgroentjes, overschotjes, echt gemakkelijk! Ik zou er niet meer zonder kunnen!!

Da's t voordeel als je een huis hebt he. Wij moeten alle grote apparaten nog kwijt kunnen op de 2de slaapkamer, maar daar staan nog extra kleerkasten, een "rommelkast", de droogkast, en een droogrek voor de was. Dus meer dan een tafelmodel aan diepvries kan ik momenteel niet kwijt. Hoe vaak ik er ook op vloek dat we te weinig kwijt kunnen. Maar nog ff doorbijten!!
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#193 Geplaatst 15 januari 2010 - 15:01

Karolientje zei:

Da's t voordeel als je een huis hebt he. Wij moeten alle grote apparaten nog kwijt kunnen op de 2de slaapkamer, maar daar staan nog extra kleerkasten, een "rommelkast", de droogkast, en een droogrek voor de was. Dus meer dan een tafelmodel aan diepvries kan ik momenteel niet kwijt. Hoe vaak ik er ook op vloek dat we te weinig kwijt kunnen. Maar nog ff doorbijten!!

Natuurlijk, jullie zullen daar ook wel geen jaren blijven wonen hè. En eens je een huis hebt is dat inderdaad wel gemakkelijker.

Pff, ik hoop dat nu wel mijn ellendige hoofdpijn wegtrekt, die is er al sinds gisterenavond. Want sporten met hoofdpijn is het ook niet.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#194 Geplaatst 15 januari 2010 - 15:29

Jess zei:

Natuurlijk, jullie zullen daar ook wel geen jaren blijven wonen hè. En eens je een huis hebt is dat inderdaad wel gemakkelijker.

Pff, ik hoop dat nu wel mijn ellendige hoofdpijn wegtrekt, die is er al sinds gisterenavond. Want sporten met hoofdpijn is het ook niet.

Liefst niet... Ik hoop in de loop van dit jaar een huis te vinden tegen eind 2010 te kunnen verhuizen!

Sporten met hoofdpijn is inderdaad niet fijn... Ik krijg wel makkelijk hoofdpijn als ik lang met een hongergevoel rondloop, misschien heeft dat ermee te maken? Of is het echt een migraine die opkomt? (dat heb ik nl nogal vaak rond "de tijd van de maand"...)
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#195 Geplaatst 15 januari 2010 - 15:40

@karolientje: die hoofdpijn komt doordat je lichaam stoffen aan het afvoeren is. Wanneer je veel groenten en fruit eet en water drinkt gaat je lichaam alles wat overbodig is je lichaam uitsturen en dit kan die hoofdpijn geven... Heel normaal in begin van een dieet