Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1801 Geplaatst 01 maart 2010 - 16:47

Ik moet me trouwens nog dringend eens wegen. Het is al een tijdje geleden, maar ik durf niet zo goed. O:) Terwijl ik me tot vorige week bijna iedere dag woog, durf ik er nu niet meer op gaan staan. Pff! En de Wii fit is ook heel grof. Ik heb zin om te Wii Fitten, maar dan berekent hij mijn gewicht en komt dat mooi in een grafiekje te staan. De laatste keer was ik +100gram. Mijn grafiekje ging weer naar boven. Je voelt je direct slecht, ook al gaat het maar om een luttele 100gram. :ha !

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1802 Geplaatst 01 maart 2010 - 17:11

Hey Bibie: ik ken niets van wii maar kan je dat niet uitschakelen of zo. Ik kan me voorstellen dat het demotiverend werkt.
Ik zou op die +100 g niet te hard piekeren. Je gewicht schommelt in lichte mate over de dag: als je net iets gedronken hebt, hormonaal..., 's ochtends of 's avonds...
Je bent best dat je 1 vast tijdstip kiest en je telkens op dat moment weegt (en ook enkel op die meting afgaat): het tijdstip dat het minst gevoelig is aan schommelingen: 's ochtends na de ochtendplas maar voor je ontbijt en je douche. (waarom dat dit moment het beste is, weet ik maar half meer en zou ik nog eens terug moeten opzoeken...)
Nog iets: spierweefsel weegt meer dan vetweefsel! Staar je aub niet blind op louter je gewicht! Eind deze maand begint voor mij het sportseizoen ook weer: de weegschaal zakt dan niet meer zo snel maar mijn kleding begint wel te 'flodderen' als ik veel train.
Je moet jezelf 'en total' bekijken: de cijfer is 1 ding, maar als een broek wat minder strak zit of je krijgt een complimentje: dat zijn ook bewijzen dat je goed bezig bent.
Veel succes! :geluk:
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1803 Geplaatst 01 maart 2010 - 17:17

Hello!

Gisteren zei mijn mamie dat ik er goed uitzag en vermagerd ben jiipppiieee! :cheer: En nochtans let ik er niet super hard op! Ik blijf gewoon van de koekies af en minder chocomelk en gezonder eten. Super toch! Ok probeer ik s ochtends en s middags een beetje meer te eten zodat ik s avonds veel minder honger heb. En dat werkt kei goed! :thumb:
Deze avond ga ik wel nog is groof doen...... :engel: We gaan uit eten in Miel van Kest in Tremelo: Ribbekes a volonte en.... Chocomousse a volonte!!!!! (en rijstpap ook :LOL: :x ) Dus ja euhhmm... Ja kijk ik ben een vrouw en soms heb ik nood aan chocolade mousse! (tijdens zo een periode hé... dan kan ik niet van de koekjes enz afblijven :wall: ) Maar goed, ik kijk er zo hard naar uit, maar vanaf morgen is het weer gedaan met de koekies want dan heb ik mijn portie weer gehad. Woensdag ga ik weer uit eten (met mijn papa) maar dan hou ik het gewoon bij een slaatje :) En no dessert... Ja je moet keuzes maken in het leven. Anders ontplof ik nog :ha

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1804 Geplaatst 01 maart 2010 - 23:16

Fieke zei:

Hey Bibie: ik ken niets van wii maar kan je dat niet uitschakelen of zo. Ik kan me voorstellen dat het demotiverend werkt.
Ik zou op die +100 g niet te hard piekeren. Je gewicht schommelt in lichte mate over de dag: als je net iets gedronken hebt, hormonaal..., 's ochtends of 's avonds...
Je bent best dat je 1 vast tijdstip kiest en je telkens op dat moment weegt (en ook enkel op die meting afgaat): het tijdstip dat het minst gevoelig is aan schommelingen: 's ochtends na de ochtendplas maar voor je ontbijt en je douche. (waarom dat dit moment het beste is, weet ik maar half meer en zou ik nog eens terug moeten opzoeken...)
Nog iets: spierweefsel weegt meer dan vetweefsel! Staar je aub niet blind op louter je gewicht! Eind deze maand begint voor mij het sportseizoen ook weer: de weegschaal zakt dan niet meer zo snel maar mijn kleding begint wel te 'flodderen' als ik veel train.
Je moet jezelf 'en total' bekijken: de cijfer is 1 ding, maar als een broek wat minder strak zit of je krijgt een complimentje: dat zijn ook bewijzen dat je goed bezig bent.
Veel succes! :geluk:

Bibie, dit kan ik alleen maar beamen! Goed gezegd Fieke :thumb:
Onbewust weeg ik mij zaterdagmorgend na de ochtenplas voor het douchen en voor het ontbijt dus allez toch 1 ding dat ik volgens de regels doe :ha

Vandaag ben ik een uurtje vroeger moeten opstaan omdat ik eerst naar de kiné moest en een late shift had.
Dus heb ik wel wat moeten plannen, herschikken en dat is niet altijd even goed gelukt :roll:

Ontbijt 8:00: Corn flakes natuur met muesli en halfvolle melk
Tussendoortje aangekomen op't werk 11:00: Belvita cakejes en rozenbottelthee
Nog een tussendoortje (was mijn 1e korte pauze): kokosnoot yoghurtje, special K minibreaks en een kleine cappuccino
Lunch: rest van gisteren, kippenchipolata met ocharme nog 2 krieltjes, een berg sla en kerstomaatjes
Tussendoortje: nog een zakje Special K minibreaks :oops: anders ging ik toegeven aan chips van mijn collega of mijn chocoladereep met noten die dient voor een energieboost als ik het wat moeilijker heb.
Avondmaal: Zeebaars met gestoomde wortel, bloemkool, spinazie met room en pasta :)
Omdat ik nog geen fruit gegeten had, heb ik nog een kiwi genomen en... 1 reepje MELKchocolade en terug een sojalight chocomelk met een ministukje zwarte chocolade in :(

Eigenlijk heb ik heel de dag door daarbij nog worteltjes zitten knabbelen, heel heel af en toe een fruitsnoepje van Canderel en 1 druivensuikertje heb ik ook nog opgesmikkeld gedurende de dag en een 3-tal thee's.

Ik steek het op het feit dat mijn collega schuins over mij eerst Paprika chips zat te b**fen, daarna een chocoladewafel, paprika chips, paprika chips en nog eens paprika chips, daarna rond een uur of 17:00 een groot stuk pizza, nog wat paprika chips en dan een gele pruim. Wow zeg ik zit daar niet goed meer, elke keer ik haar richting uitkeek was die aan het eten en dan nog allemaal van die dingen die als nummer 1 op mijn zonden lijstje staan :ha

Morgen wordt het herpakken :oops:

Bewerkt door Spanishke, 01 maart 2010 - 23:21.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1805 Geplaatst 02 maart 2010 - 11:47

Ziet er hier goed uit dames :thumb:

Mij hebben ze gisteren terug gemeten en weer 11 cm er af, dus in totaal al 21 cm :dans: :dans: :dans: het slechte nieuws is dus dat er weer 4 cm af is van mijn pistolekes. :cry:

Ik kom hier niet zoveel posten omdat mijn eten echt niet over te stoefen is tegenover jullie. :oops:

*Sneeuwwitje, wanneer kom jij nu naar Deurne? :)

Bewerkt door Solotje, 02 maart 2010 - 11:47.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1806 Geplaatst 02 maart 2010 - 13:26

Solotje zei:

Ziet er hier goed uit dames :thumb:

Mij hebben ze gisteren terug gemeten en weer 11 cm er af, dus in totaal al 21 cm :dans: :dans: :dans: het slechte nieuws is dus dat er weer 4 cm af is van mijn pistolekes. :cry:

Ik kom hier niet zoveel posten omdat mijn eten echt niet over te stoefen is tegenover jullie. :oops:

*Sneeuwwitje, wanneer kom jij nu naar Deurne? :)

:thumb: Schiet er nog veel van je over eigenlijk? Al 21cm af, woow zeg :o :thumb: die 4cm is wel minder :(

Ik moet dringend eens een lintmeter hebben, het enige wat we hebben is zo'n metaalmeter en daar moet ik het voorlopig mee doen, wat dus helemaal niet juist is... :onzeker:

Ik schaam mij ook zenne om mijne dagmenu hier te plaatsen naast die van andere :oops: , maar zal het toch maar doen :)

Ontbijt: Corn flakes Special K antioxidant met halfvolle melk(ben ze ondertussen al goed gewoon en ze zijn wel lekker :) )
Tussendoortje: Special K reep rode vruchten en een mini cappuccino
Lunch: zeebaars van gisteren met pasta en gestoomde wortel en bloemkool
Tussendoortje: Bloedsinaas en mandora sla'tje + thee
Avondmaal: nog geen idee

Voor tussendoor heb ik nog wat worteltjes mee, Belvitakoek, Belvitacakejes en Canderelsnoepjes. Zodanig dat ik nog keuze heb als ik het moeilijk zou krijgen

Bewerkt door Spanishke, 02 maart 2010 - 13:38.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1807 Geplaatst 02 maart 2010 - 13:45

Hoihoi ladies!!!

Ik ben ook nog goed bezig met mijn gezond eten :) , zojuist nog een heerlijke kom platte kaas gegeten (proteïnen hè schattekes!) met een kiwi, een peer en een handvol geplette cashewnoten.
Jamjamjam!!!

Vanavond op het menu: groentesoep (niets speciaals, gewoon soepgroenten uit een zakje met bouillon en de mixer derdoor) en daarna weet ik het nog niet; moet nog eens snuffelen in de kast.

Voor Bibie: het receptje van mijn vegastoofpotje dat overigens super, super lekker was 8) :

Snij in julienne: een sjalot, twee courgetten, twee paprika's, stoof aan met een beetje olie.
Voeg toe als ze wat gebakken zijn: een pakje quorn (blokjes of gehakt, kan je kiezen). Goed afkruiden, ik gebruik meestal italiaanse mix van Ducros.
Voeg toe: champignons naar smaak (makkelijk en lekker zijn de mixen uit de vriezer van O'Cool).
Werk af met enkele lepels tomatenpassata en verse basilicumblaadjes.

Dien op met wat parmesaanschilfers. Jammie :)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1808 Geplaatst 02 maart 2010 - 14:00

*Katrien :ha een metaalmeter, dat is goed dat je een vierkant lichaam hebt :LOL: misschien een goed idee om te kopen voor jouw dat ik op knuffelbezoek kom. :lachen:
Ene er is nog genoeg Anja hoor, je ziet mij nog heel goed lopen. :lachen:

*Jess, goe bezig zene! :thumb:
Ik vind je menu echt goed Katrien. :thumb:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1809 Geplaatst 02 maart 2010 - 14:38

Mmmh Jess dat klinkt heerlijk! Gaan we zeker eens proberen :mrgreen: .

Ik heb het vandaag aangedurfd om op de Wii te staan en hij zei -100gram, maar zei ook dat ik me altijd op hetzelfde tijdstip moet wegen want dat je doorheen de dag toch een verschillend gewicht kan hebben. Nu ja, vind het vreemd dat ik heel erg snel 1kg ben verloren en nu blijft het een beetje hangen. Bij Florian is er nu 3kg af. Toch nog even op de tanden bijten. :)

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1810 Geplaatst 02 maart 2010 - 15:25

Jess, dat ga ik zondag klaarmaken, waarschijnlijk wel met kippereepjes ipv quorn. (niet iedereen is hier even gek van quorn).
Vandaag niet zo goed bezig: ontbijt was goed: musli met melk en sinaas.
geen fruitsalades meer want fruit is op en morgen pas boodschappen.
Vanmiddag ook geen  yoghurt meer om dezelfde reden.
Dus een 1/2 plat volkorenpistoletje met gerookte zalm en boursin en sla gegeten vanmiddag en vanavond moet ik mezelf motiveren om nog te studeren en dat zal met een.... pitta zijn! Ik ben toch alleen baas.
Morgen boodschappen en dan weer op de goede weg verder!
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1811 Geplaatst 02 maart 2010 - 15:39

ik ga ook nog maar eens men dagmenu posten, meestal heb ik er de moed niet voor :ha

ontbijt: de goedkope versie van special K (delhaize huismerk)
lunch: lasagne met quorn (111 caloriën per 100 gram, een lasagne is 400 gram en ik heb een halve gegeten dus 222 caloriën, valt goed mee vind ik)
tussendoor: proevertjes uit de bioplanet :ha waarbij ik iets heerlijks heb ontdekt: magere yoghurt met een beetje grenadine in.
avond: ofwel soep, ofwel een veggierol proberen

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1812 Geplaatst 02 maart 2010 - 17:54

Mijn dagmenu vandaag:

's ochtends: muësli met halfvollemelk
Lunch: 2 kleine boterhammetjes met light kaas
Tussendoortje: kiwi
Avondmaal: zalm met tomaatjes, rode paprika, witte kool, koriander, salie, basilicum en bulgur.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1813 Geplaatst 02 maart 2010 - 18:07

mijn avondmaal wordt een speciale, maar lekkere wok: bamboescheuten, kikkererwten, zo'n dunne spaghettiachtige dinges dat je bij de wok soms krijgt (dunner en kleiner dan spaghetti), ajuintjes en ananas, en als ik er vind misschien nog een beetje zoetzure saus bij, dat word smullen! :h

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1814 Geplaatst 02 maart 2010 - 18:52

Bibie zei:

Mijn dagmenu vandaag:

's ochtends: muësli met halfvollemelk
Lunch: 2 kleine boterhammetjes met light kaas
Tussendoortje: kiwi
Avondmaal: zalm met tomaatjes, rode paprika, witte kool, koriander, salie, basilicum en bulgur.

Zie dat het ondertussen al 2 boterhammetjes geworden zijn als lunch, :thumb: :thumb: is beter vol te houden ook ;)
Je zult zien op het einde van deze week dat je geduld zal beloond worden :)
Jullie eten precies wel veel zalm, is dat gerookt nu of gestoomd of gebakken bij dit gerechtje? :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1815 Geplaatst 02 maart 2010 - 18:55

Ikke flink geweest vandaag, mij aan mijn menu'tje gehouden en tussendoortjes voor moeilijke momenten ben ik heel de tijd afgebleven, zelfs mijn worteltjes heb ik nog niet opgeknabbeld :dans:

En dat met die collega schuins over mij die de rest van haar zak paprika chips heeft zitten verorberen deze morgen, een pak boterkoeken naar binnen heeft gespeeld en mij heeft gevraagd om te wisselen met haar briefje van 5,00 euro zodanig dat ze nog een nieuw pak chips kon kopen in de automaat
Geplaatste afbeelding