Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1846 Geplaatst 04 maart 2010 - 14:40

Lisje zei:

Om dat tegen te gaan, kan je er een beetje citroensap op druppelen :) .

Ik woog ook rond de 58 voor het samenwonen, nu hang ik ook rond de 62kg.

En dat is nog altijd een mooi gezond gewicht hè dames. Je hoort dat verhaal van de samenwoonkilo's inderdaad regelmatig. Ik ben blij dat ik niet alleen ben daarin ;)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1847 Geplaatst 04 maart 2010 - 15:11

Bedankt Lisje voor de tip! Ga ik zeker eens proberen :)

Heb mijn dagmenu nog niet gepost.

Ontbijt: Corn flakes natuur met muesli
Tussendoortje: soja light chocomelk 150ml
Lunch: 2 boterhammen met kipfilet, tomaat en sla, currysoepje en yoghurt natuur met beetje muesli
Tussendoortje: banaan
Avondmaal: worst met krieltjes en groenten

Bewerkt door Spanishke, 04 maart 2010 - 15:12.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1848 Geplaatst 04 maart 2010 - 15:13

Spanishke zei:

Bedankt Lisje voor de tip! Ga ik zeker eens proberen :)

Heb mijn dagmenu nog niet gepost.

Ontbijt: Corn flakes natuur met muesli
Tussendoortje: soja light chocomelk 150ml
Lunch: 2 boterhammen met kipfilet, tomaat en sla, currysoepje en yoghurt natuur met beetje muesli
Tussendoortje: banaan
Avondmaal: worst met krieltjes en groenten

Ziet er lekker uit Katrien!

Mijn menu voor vandaag (geweldig zunne!)
* Ontbijt en lunch: 3 kleine vanillewafeltjes
* Tussendoortje: een yoghurtje
* Nu ben ik vers sap aan het drinken
* Avond moet ik nog in elkaar draaien :ha

Geweldig evenwichtig dus :ha
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1849 Geplaatst 04 maart 2010 - 18:14

Nog steeds niet gezwicht voor de choco 8)

Fruitjes eten overdag is nog steeds moeilijk. Ik eet 's avonds wel eens graag een fruitje.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1850 Geplaatst 04 maart 2010 - 18:18

Simon zit nu zelf van die tussendoortjes te maken met melkchocoladestukjes, notenmix en gedroogde veenbessen :ha :ha hij is er helemaal gek van en genieten... kan hij nog steeds niet, het moet allemaal in 1 keer op O:)

Bewerkt door Spanishke, 04 maart 2010 - 18:18.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1851 Geplaatst 05 maart 2010 - 16:29

:ha Simon mag zijn tussendoortjes altijd hier eens komen afzetten! Klinkt lekker :)

dagmenu:
ontbijt: cornflakes van Fitness met noten en honing en halfvolle melk
tussendoortje: kiwi
middagmaal: twee boterhammen met light kaas, sla, kerstomaatjes en radijsjes
tussendoortje: druiven
avondmaal: moet ik ook nog in elkaar flansen. Gisteren was het een kipsaté met aubergine, paprika en courgette en een tomatensaus. Lekker!

We blijven echt het probleem hebben dat we 's avonds nog snoepen. Vroeger, voor Sonja Kimpen, was dat rijstpap, pannenkoeken, ijscrème, chocolademousse.. Nu zijn het pistachenootjes, een belvitakoekje (dank jullie voor de tip trouwens ;) ), thee met veel honing... Zucht. ik heb toch de indruk dat mijn gewicht daarom niet meer zakt, maar ik weet niet wat ik er aan moet doen want ik word gewoon lastig als ik s avonds niets meer mag knabbelen :ha .

Morgen is het trouwens zonde-dag, want we moeten naar de bierbeurs om mijn papa te helpen met het standje, en daar hebben ze héél erg veel eten, maar niets gezond O:) . Frietjes, hamburgers, pasta, hot-dogs, pfff! En na een hele dag werken zal ik geen zin hebben in een fruitje :ha .

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1852 Geplaatst 05 maart 2010 - 16:32

Nathalie zei:

Nog steeds niet gezwicht voor de choco 8)

Fruitjes eten overdag is nog steeds moeilijk. Ik eet 's avonds wel eens graag een fruitje.

Blijven volhouden! Die choco staat hier ook. Kijk anders een naar de kcal als je bijna op zwichten staat :ha dat kan soms wel helpen!

Wij aten vroeger heel veel broodjes die je in de oven moet steken. We hebben hier ook nog een pak liggen en ik schrok wel hoeveel kcal daarin zitten.. 350 kcal voor één broodje :8 en dan ligt er nog geen beleg op.. dat is meer dan een hamburger van de Mcdonalds.. (mmmmmmmmmh)

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1853 Geplaatst 05 maart 2010 - 16:38

Bibie zei:

Blijven volhouden! Die choco staat hier ook. Kijk anders een naar de kcal als je bijna op zwichten staat :ha dat kan soms wel helpen!

Mislukt... gisteren een sandwich met choco gegeten en later nog een met kaas :oops:

Maar goed, vandaag beter :) . Straks eten we spaghetti bolognaise :h Vanavond me niet laten gaan, morgen is het weegdag.

We geven de choco mee als mijn schoonzus weer weggaat :x

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1854 Geplaatst 05 maart 2010 - 18:04

Bibie zei:

:ha Simon mag zijn tussendoortjes altijd hier eens komen afzetten! Klinkt lekker :)

dagmenu:
ontbijt: cornflakes van Fitness met noten en honing en halfvolle melk
tussendoortje: kiwi
middagmaal: twee boterhammen met light kaas, sla, kerstomaatjes en radijsjes
tussendoortje: druiven
avondmaal: moet ik ook nog in elkaar flansen. Gisteren was het een kipsaté met aubergine, paprika en courgette en een tomatensaus. Lekker!

We blijven echt het probleem hebben dat we 's avonds nog snoepen. Vroeger, voor Sonja Kimpen, was dat rijstpap, pannenkoeken, ijscrème, chocolademousse.. Nu zijn het pistachenootjes, een belvitakoekje (dank jullie voor de tip trouwens ;) ), thee met veel honing... Zucht. ik heb toch de indruk dat mijn gewicht daarom niet meer zakt, maar ik weet niet wat ik er aan moet doen want ik word gewoon lastig als ik s avonds niets meer mag knabbelen :ha .

Morgen is het trouwens zonde-dag, want we moeten naar de bierbeurs om mijn papa te helpen met het standje, en daar hebben ze héél erg veel eten, maar niets gezond O:) . Frietjes, hamburgers, pasta, hot-dogs, pfff! En na een hele dag werken zal ik geen zin hebben in een fruitje :ha .

Ik was degene die dat op tafel gezet had, maar omdat hij er geen 2 seconden kon afblijven, moest hij er maar eens zelf voor zorgen, heeft dus niets geholpen O:)
nu heeft hij van de Colruyt 4 van die verpakte repen (waar dan nog es 4 repen in zitten) van verrassing van de zon meegenomen (Côte d'or met veenbessen en geroosterde noten) :lachen:

Dagmenu hier was ook niet bepaald denderend, heb nog geen lunch gegeten, maar dat gaan we vanavond compenseren :a

Ontbijt rond 10u: stevig ontbijt omdat ik wist dat ik geen lunch ging kunnen eten dus 2 pistolets met Milner light kaas en kipfilet met tuinkruiden en een bloedsinaas,  wou er nog een yoghurtje bijnemen, maar had meer dan genoeg.
Tussendoortje rond 15u in de auto: Belvita bloemenkoekjes met chocolade
Tussendoortje toen ik thuiskwam rond 17u: banaan
Avondeten: sla'tje met garnaaltjes, forel, enkele fishsticks, groentjes en piccolo

Vanavond voor tv ga ik genieten van enkele knabbeltjes zoals Wasabi nootjes, rijstcrackers, ... :a

Btw Bibie: die pompoenpitten hebben ze dus ook al niet in de Colruyt in Aalst, ik geraak ten einde raad, waarschijnlijk hebben ze dat direct in alle andere supermarkten behalve de Colruyt, enkel in een mix met pistachenoten, waar Simon allergisch aan is :8

Bewerkt door Spanishke, 05 maart 2010 - 21:14.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1855 Geplaatst 05 maart 2010 - 18:15

Spanishke zei:

Ik was degene die dat op tafel gezet had, maar omdat hij er geen 2 seconden kon afblijven, moest hij er maar eens zelf voor zorgen, heeft dus niets geholpen O:)
nu heeft hij van de Colruyt 4 van die verpakte repen (waar dan nog es 4 repen in zitten) van verrassing van de zon meegenomen (Côte d'or met veenbessen en geroosterde noten) :lachen:

Dagmenu hier was ook niet bepaald denderend, heb nog geen lunch gegeten, maar dat gaan we vanavond compenseren :a

Ontbijt rond 10u: stevig ontbijt omdat ik wist dat ik geen lunch ging kunnen eten dus 2 pistolets met Milner light kaas en kipfilet met tuinkruiden en een bloedsinaas,  wou er nog een yoghurtje bijnemen, maar had meer dan genoeg.
Tussendoortje rond 15u: Belvita bloemenkoekjes met chocolade
Tussendoortje toen ik thuiskwam rond 17u: banaan
Avondeten: sla'tje met garnaaltjes, forel, enkele fishsticks, groentjes en piccolo

Vanavond voor tv ga ik genieten van enkele knabbeltjes zoals Wasabi nootjes, rijstcrackers, ... :a

Btw Bibie: die pompoenpitten hebben ze dus ook al niet in de Colruyt in Aalst, ik geraak ten einde raad, waarschijnlijk hebben ze dat direct in alle andere supermarkten behalve de Colruyt, enkel in een mix met pistachenoten, waar Simon allergisch aan is :8

Ooooh, ik ben jaloers!!! Ik wil ook wasabi nootjes :8 . Dat is zooooo lekker!

i.v.m. de pompoenpitjes: waarom gaan jullie dan gewoon niet naar een Delhaize of een Carrefour? Wij hebben hier nu ook zonnebloempitten liggen, maar die moet je dus pellen en dat wisten we eerst niet :ha

Vanavond is het hier vol-au-vent met rijst.. Niet echt Sonja Kimpen dus :ha

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1856 Geplaatst 05 maart 2010 - 18:19

Oh ja Spanisch: die light peperkoek repen, waar haal je die? Lijkt me interessant als tussendoortje om mee te nemen :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1857 Geplaatst 05 maart 2010 - 18:42

Nathalie zei:

Oh ja Spanisch: die light peperkoek repen, waar haal je die? Lijkt me interessant als tussendoortje om mee te nemen :)

Colruyt ;) van Vondemolen, Break for you, slechts 89kcal voor een dikke reep, individueel verpakt, -30% suiker ;)

Bibie'tje: Inderdaad, Simon gaf dat heel vaak aan zijn kakariki's (vogels) indertijd, die pelden dat zelf :ha eigenlijk wel goed he, dan ben je geneigd om er minder van te eten omdat je ze telkens moet pellen ;) ik heb dat met pindanoten ook

Bewerkt door Spanishke, 05 maart 2010 - 18:44.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1858 Geplaatst 05 maart 2010 - 18:47

Spanishke zei:

Colruyt ;) van Vondemolen, Break for you, slechts 89kcal voor een dikke reep, individueel verpakt, -30% suiker ;)

Nieuwe Colruyt zou binnenkort opengaan... de oude komen we eigenlijk nooit meer en ook niet echt in de buurt... dus nog even wachten... Of eens speciaal langs die colruyt gaan ;)
Is toch weer wat afwisseling met de Lu belvita koekjes. Plop koekjes was ik al beu :LOL:

Je weet toevallig niet hoeveel dat WW-puntjesgewijs is? ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1859 Geplaatst 05 maart 2010 - 18:52

Nathalie zei:

Nieuwe Colruyt zou binnenkort opengaan... de oude komen we eigenlijk nooit meer en ook niet echt in de buurt... dus nog even wachten... Of eens speciaal langs die colruyt gaan ;)
Is toch weer wat afwisseling met de Lu belvita koekjes. Plop koekjes was ik al beu :LOL:

Je weet toevallig niet hoeveel dat WW-puntjesgewijs is? ;)

Nee sorry :oops: , denk dat het iets van 1,5 punt max zal zijn. Misschien eerder 1 punt.
Weet iemand hoeveel die Belvita koekjes eigenlijk zijn van punten?
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1860 Geplaatst 05 maart 2010 - 19:07

2 punten voor Belvita koekjes. Die repen met chocolade en sinaasappel toch. De bloemetjes met veenbessen ook. Dus de rest ook wel denk ik.

Hoeveel vetten zitten er in 1 reep peperkoek? DAn kan ik het snel uitrekenen met het programma.

Bewerkt door Nathalie, 05 maart 2010 - 19:08.