Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1861 Geplaatst 05 maart 2010 - 19:09

Nathalie zei:

2 punten voor Belvita koekjes. Die repen met chocolade en sinaasappel toch. De bloemetjes met veenbessen ook. Dus de rest ook wel denk ik.

Hoeveel vetten zitten er in 1 reep peperkoek? DAn kan ik het snel uitrekenen met het programma.

Ah oei dat is nog veel eigenlijk :o , want zo goed vult zo'n reep niet vind ik, het is wel lekker :h
Die peperkoek zal dan toch waarschijnlijk 1,5 punt zijn
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1862 Geplaatst 05 maart 2010 - 19:28

Oooh zoveel! Zo'n Belvita koekje (met aardbeien) is maar 94 kcal. Wat vinden jullie de lekkerste smaakjes? :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1863 Geplaatst 05 maart 2010 - 20:47

Bibie zei:

Oooh zoveel! Zo'n Belvita koekje (met aardbeien) is maar 94 kcal. Wat vinden jullie de lekkerste smaakjes? :mrgreen:

Ik ben fan van allemaal, de reepjes misschien ietsje minder dan de cakejes en de bloemenkoekjes. Veenbesjes zijn wel mijn favoriet eigenlijk, maar soms raak ik die ook beu en dan smaken die chocoladebloemetjes mij ook echt of de sinaas met citroen cakejes :h , de sesamversie is ook lekker van de bloemetjes trouwens

Bewerkt door Spanishke, 05 maart 2010 - 20:47.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1864 Geplaatst 05 maart 2010 - 23:21

Ik heb tot nu toe de reepjes met sinaas en choco gegeten :h De bloemetjes met veenbessen en de bloemetjes met chocolade (die smaken hetzelfde als die ontbijt koekjes met chocolade van LU vind ik). En ik vind ze allemaal lekkerrr! Die cakejes heb ik nog niet geprobeerd.

Ik vind dat wel meevallen qua puntjes.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1865 Geplaatst 06 maart 2010 - 12:32

Vandaag = terug weegdag en in totaal ben ik 4,9kg kwijt, ben eigenlijk wel erg tevreden nu, het gaat vooruit, maar traag, maar liever traag dan alles in 1 keer :)

Ontbijt: Corn flakes natuur met muesli en halfvolle melk en sojachocomelk light
Tussendoortje: Mandora
Lunch: 2 boterhammen met quornbeleg en lightkaas, misschien soep en anders yoghurt natuur :)
Tussendoortje: pompelmoes
Avond: vanavond hebben we afgesproken met mijn zus en het wordt de Merad in Mechelen (Turks restaurant) aangezien we snel willen gegeten hebben en de rest van de avond vrij willen zijn voor gezelschapsspelletjes te spelen :) en met de Wii fit plus.
Nog geen flauw idee wat ik daar ga eten, zowiezo zal het wel niet al te gezond zijn waarschijnlijk..

Bewerkt door Spanishke, 06 maart 2010 - 16:13.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1866 Geplaatst 06 maart 2010 - 14:34

Fijn Spanish :thumb:

Hier ook weegdag: -1,1kg tegen vorige week! :cheer: En er zijn ook wat centimetertjes af :cheer:

Binnen een halve kilo heb ik mijn streefdoel bereikt... Dan is er iets meer dan 3kg af. Had nog niet verwacht dat dat zou lukken (kan nog altijd fout gaan natuurlijk :x ). Misschien wil ik er dan nog een kilootje af. Maar echt niet veel meer. En het gaat zo traag dus weet niet of dat nog zou lukken.
Binnenkort een keer gaan shoppen :dans: Wel jammer van die ene leuke zomerbroek die nu te groot gaat zijn... was zo'n toffe broek om aan te doen... Een nieuwe zoeken dan maar.

Vanavond eet ik lasagna :x .

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#1867 Geplaatst 06 maart 2010 - 16:11

Elke vrijdag is het frietjesdag op t' werk, en heb me weer laten verleiden, zucht. Vanavond zelfgemaakte bologonaisesaus met heel veel groentjes en spinazielasagne. Vandaag naar de carrefour geweest en geen snoep in mijn karretje gelegd, krijg ik aan de kassa toch wel 2 kleine zakjes chips, die gaan sneuvelen vanavond, weet ik al op voorhand. Die special K repen met rode bessen zijn ook lekker.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#1868 Geplaatst 06 maart 2010 - 16:23

Mijn gewicht is 59kg en ben 1.64m groot, de weegschaal deint meer en meer naar de 60kg en zoveel heb ik nog nooit gewogen, zou al blij zijn moest er 2 kilo afgaan en dat die lovehendels en buik verdwijnen, kan toch moeilijk zo'n gainebroekje gaan aan doen voor mijne buik te verdoezelen, mijne man lacht zich kreupel met zo'n bommabroek, zou me net Bridget Jones voelen :ha :ha :ha
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1869 Geplaatst 06 maart 2010 - 20:34

Vandaag was het bierbeurs, dus het eetpatroon is helemaal om zeep :) + we moeten dringend boodschappen doen

Ochtend: Fitness cornflakes met honing en noten
Middag: broodje met lightkaas en groentjes
Tussendoortje: 2x Kriek Boon :oops: en kaasjes
Avond: we hebben nu echt helemaal geen honger omdat we daar moesten werken, maar Florian is nu wel toch nog enkele loempia'tjes aan het bakken, anders krijgen we binnen een uurtje misschien toch wel honger en beginnen we te snoepen :oops:

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1870 Geplaatst 07 maart 2010 - 08:09

Bibie zei:

Vandaag was het bierbeurs, dus het eetpatroon is helemaal om zeep :) + we moeten dringend boodschappen doen

Bierbeurs? vertel daar eens iets meer over. Mijn vriend is een echte bierliefhebber (alleen van duurder bier uiteraard :engel: )
Zo'n beurs lijkt me wel leuk.

Ik krijg mijn zwangerschapskilo's er maar niet af. Echt lijnen doe ik niet omdat ik nog steeds borstvoeding geef en ik ben van mening dat je dan echt niet moet lijnen.
Maar helaas heb ik steeds zoveel honger dus eet ik zoveel. :s
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1871 Geplaatst 07 maart 2010 - 10:59

elixeryen zei:

Bierbeurs? vertel daar eens iets meer over. Mijn vriend is een echte bierliefhebber (alleen van duurder bier uiteraard :engel: )
Zo'n beurs lijkt me wel leuk.

Ik krijg mijn zwangerschapskilo's er maar niet af. Echt lijnen doe ik niet omdat ik nog steeds borstvoeding geef en ik ben van mening dat je dan echt niet moet lijnen.
Maar helaas heb ik steeds zoveel honger dus eet ik zoveel. :s

De bierbeurs gaat jaarlijks door in Sint-Niklaas, het is een heel weekend, zaterdag en zondag. Hiervind je meer info. Er zijn een zestigtal brouwerijen die hun biertjes ter beschikking stellen en voor een jeton van 1.20euro kan je een biertje proeven van 15cl. Het zijn bijna allemaal zware en dure bieren. (Hiervind je een bierlijst) Er komen heel erg veel Engelsmannen en Amerikanen op af. :)

Mijn papa heeft samen met een twee vrienden een hobbybrouwerij dus wij staan daar ook met een standje. Gisteren moesten Florian en ik helpen, vandaag staan ze daar alleen. Het was wel héél erg druk!

In verband met de lijn: ik durf het bijna niet zeggen want ik heb ze al héél erg veel gepromoot hier in dit topic :ha maar je kan altijd Sonja Kimpen eens proberen, die gaat niet echt voor dieten, maar eerder voor gezond eten. Dan mag je nog steeds veel eten, maar dan geen vette dingen. En ook al zegt ze dat het geen dieet is, je verliest toch kilo's ;)

Bewerkt door Bibie, 07 maart 2010 - 10:59.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1872 Geplaatst 07 maart 2010 - 11:43

Hallo schattemiekes :)

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we zijn gisteren dus naar die trouw geweest en ik had echt een stuk in mijn voeten :oops: . Da's echt niet van mijn gewoonte om zoveel te drinken, maar het ging er zo vlotjes in en toen ik buiten kwam kreeg ik ne serieuze klop van de hamer. Ik heb ook wel heel wat tapas gegeten, ze waren lekker maar niet echt waaw.

Ik lag er in om 03u30, 04u00 en om 9u30 stond Lily al aan de deur te mekkeren. Op dat moment had ik ze een ongeluk kunnen aandoen!!! Ben dan maar opgestaan en hier aan de was enzo begonnen :) .

Vandaag gaan we dus lekker gezond eten om al die calorietjes en de ongezonde alcoholcelletjes te compenseren :ha

* Ontbijt: 2 glazen magere melk
* Lunch: witte yoghurt met kiwistukjes en vanillecanderel, handje geplette noten en wat lijnzaad, groene thee met echte acaciahoning
* Tussendoortje: belvitakoekje, enkele wortelen
* Avond: komkommerslaatje met geraspte wortel en paprikastukjes met gegrilde tonijn en wat tarwekorrels

Is toch echt op z'n Sonja's hè Lynn :ha

Vanavond ga ik ook weer naar Limburg tot morgenavond, oma krijg weer chemo. Nog vier keer en het is gedaan :cheer:

Ik moet nog even nadenken wat ik morgen ga meenemen voor het ziekenhuis, ik denk dat het 's middags een achtgranenboterhammetje wordt met lightkaas en gedurende de rest van de dag lekkere fruitjes. 's Avonds thuis eet ik dan lekkere groentensoep, die ga ik dadelijk al koken zodat die klaar staat en ik niet naar ongezonde dingen grijp. Als ik terugkom van Limburg ben ik altijd een beetje emotioneel en dan... Jullie kennen dat wel hè :)

Gaëtane, je bent welkom om mee te doen in ons "dieet-gezond eten"-topic. Lynn dieet ook niet echt hè, maar we eten wel gezond. Als je borstvoeding geeft mag je trouwens zoals je al zei niet aan een dieet doen :) .

Fijne zondag allemaal en goed verder doen zunne 8)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1873 Geplaatst 07 maart 2010 - 19:23

Gisteren een kleine schotel kip speciaal (met warme groenten) met rijst en sla'tje gegeten, wat zijn die kleine schotels veeeeeeeeel :o Heb alles zo wat opgekregen behalve de helft van mijn portie kip, zoveel vlees eet ik zelfs al niet meer op een week tijd dus dat was toch wel wat teveel van het goeie. Denk dat het voor de rest nog meeviel omdat je de saus er zelf bij doet naar keuze en heb enkel een klein beetje provencaalse genomen met ajuintjes bij. De rijst was wel bereid in veel teveel olie, maar dat heb ik achteraf op't wc mogen merken O:)

Daarna hebben ze bij mijn zus thuis een zak of 4 chips opengedaan, heb er maar heel weinig van gegeten, denk van elke soort 1 keer, dus 4 chipjes ofzo in totaal :)

Vandaag gaat het niet zo goed, in de zin dat ik niet al teveel binnenkrijg...

Ontbijt: Corn flakes natuur met muesli en halfvolle melk
Lunch: met veel moeite 3 kleine boterhammen met quorn beleg, light kaas en sla
Tussendoortje: 2 wijnappelsienen
Avond: Quornstukjes en vegetarische pestoballetjes met wokgroentenmix, paprika, courgette, beetje look, lenteui, broccoli en rijst

Bewerkt door Spanishke, 07 maart 2010 - 21:07.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1874 Geplaatst 07 maart 2010 - 20:54

Oh ja, ik mag nu nog 18 puntjes eten, geen 19 meer.

En ik heb zo'n zin in allerlei lekkers... :trance:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1875 Geplaatst 08 maart 2010 - 10:45

Pfff was weer niet zo'n denderende week :trance:

Mijn menu vandaag:
Ontbijt: pistolet met smeerkaas light
Tussendoor: gedroogde mango, zonnebloempitten en crackers
Middag: pistolet + soep
Tussendoor: 2 bloedappelsienen
Avond: Capellini met tomatensaus en kippengehakt