Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1891 Geplaatst 09 maart 2010 - 07:58

Ok, ik moet straks gaan eten, wat  neem ik het beste van deze kaart, denken jullie? :)

Al Dente - Menu

Ik had al gedacht, de carpaccio, dat is wel maar een voorgerecht maar dat zal wel niet erg zijn denk ik... Wat denken jullie er van?

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1892 Geplaatst 09 maart 2010 - 08:37

Ik zou gaan voor: 43.  Ravioli con mozzarella e pomodore
ravioli gevuld met mozzarella en zongedroogde tomaatjes

Moest ik geen "dieet" volgen zou ik wel iets anders kiezen :oops: .

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1893 Geplaatst 09 maart 2010 - 09:38

Ik zou denk ik kiezen voor de ham met meloen, maar dat eet ik dan ook wel graag en dan kan je nog altijd de portie ham zelf kiezen eigenlijk doordat er toch geen saus of weet ik veel wat allemaal overgegoten is.

Heb terug mijn gewicht van voor we naar de Merad gingen zaterdag, was 200 gram bijgekomen O:) , heb nu niet direct iets anders gegeten eigenlijk dan vorige keren. Het is zelfs zo dat ik nu elke avond bijna bezwijk aan melkchocolade, zwarte chocolade met gedroogde veenbessen en cashewnoten of amazonianootjes....

Ontbijt: Corn flakes natuur met muesli en halfvolle melk
Tussendoortje: yoghurt met wijnappelsien
Lunch: 3 boterhammen met quornbeleg en lightkaas, groentjes, denk dat ik soep ga maken ook, nog geen idee welke, misschien asperge :)
Tussendoortje: wijnappelsien en kiwi
Avondmaal: Dit wordt weer zondigen, we zijn uitgenodigd op mijn papa zijn school en daar maken ze heeeeeeeeeeeeel erg lekkere dingen gereed en dat zijn direct 4-5 gangen

Bewerkt door Spanishke, 09 maart 2010 - 09:40.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1894 Geplaatst 09 maart 2010 - 09:40

Lizke: Er staan veel lekkere dingen op: als je gaat voor een pasta (zou ik zelf niet doen): eentje nemen met tomatensaus, niet gegratineerd of met bouillon.

Zelf zou ik gaan voor een visgerecht: de gamba's met fijne groentjes en lichtpikante saus.

Bibie: je menuutjes zien er goed uit hoor meid, jamjam!!!

Spanishke: jij bent ook goed bezig hè :duim:

Ok, ik heb hier dus een uitschuiver gemaakt van 't kan niet meer gisteren: een halve zak m&m's en 's avonds drie sandwiches met vet beleg! Stoute Jess!!!

Vandaag op het menu:

* Ontbijt: witte yoghurt met kiwi
* Tussendoor: Peer
* Lunch: groentensoepje, yoghurt 0%
* Tussendoortje: appeltje, koekje belvita, tasje koffie of thee
* Avond: minestrone met veel groentjes en een patatje erin, tonijnslaatje met lightdressing, paprikablokjes, tomaatblokjes, witloofsnippertjes.

Ik hoop vanavond ook te gaan sporten, want ik heb me wat laten hangen en ben al tien dagen niet meer geweest. Nu betaal ik niet alleen voor niks, ik moet eigenlijk ook feller opletten omdat ik minder verbrand. Ik wil niet meer vermageren, maar mag ook zeker niet meer bijkomen.

Na de uitschuivers die er toch wel DIK over waren, ga ik dus deze week een aantal dagen terug "dieet" doen (maar Sonja is allergisch voor dat woord :ha ).

Wat denken jullie van die theorie????
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1895 Geplaatst 09 maart 2010 - 09:51

Als je gaat sporten, denk ik dat die 'uitschuiver' wel meevalt :)
Hier was het weekend ook niet zo fantastisch: chocolade-eitjes van Milka die op 1 of andere manier het huis zijn binnengeraakt... ;)
Zondagmiddag bij mijn ouders gegeten: zelfgemaakte videe met frietjes (viel wel mee, ik lust eigenlijk niet echt graag frietjes) maar de videe heeft wel heel erg gesmaakt.
's Avonds voelde ik me zo schuldig dat ik enkel tonijncarpaccio gegeten heb (voorgerecht)
Gisteren weer herpakt: yoghurt en banaan als ontbijt, yoghurt en musli 's middags en gisteravond het stoofpotje van Jess geprobeerd. Superlekker :thumb:
Vanochtend: yoghurt met stukje meloen, vanmiddag restje van stoofpotje Jess (Mmmmmm) en vanavond restje van de videe :oops:
Morgenavond zal het zelf gemaakte spaghetti worden want donderdag moet partner zelf zijn plan trekken (= opwarmen lukt nog net)
Nog eens nadenken wat ik dit weekend ga eten: ben van wacht en de pot schaft op het werk: zaterdag: worst met bloemkool, puree en bechamel :misselijk: , en zondag kalfslapje met worteltjes en erwtjes en frieten. Ik denk dat ik vrijdagavond in de keuken duik om lunchpakketjes klaar te maken!
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1896 Geplaatst 09 maart 2010 - 10:05

Fieke zei:

Als je gaat sporten, denk ik dat die 'uitschuiver' wel meevalt :)
Hier was het weekend ook niet zo fantastisch: chocolade-eitjes van Milka die op 1 of andere manier het huis zijn binnengeraakt... ;)
Zondagmiddag bij mijn ouders gegeten: zelfgemaakte videe met frietjes (viel wel mee, ik lust eigenlijk niet echt graag frietjes) maar de videe heeft wel heel erg gesmaakt.
's Avonds voelde ik me zo schuldig dat ik enkel tonijncarpaccio gegeten heb (voorgerecht)
Gisteren weer herpakt: yoghurt en banaan als ontbijt, yoghurt en musli 's middags en gisteravond het stoofpotje van Jess geprobeerd. Superlekker :thumb:
Vanochtend: yoghurt met stukje meloen, vanmiddag restje van stoofpotje Jess (Mmmmmm) en vanavond restje van de videe :oops:
Morgenavond zal het zelf gemaakte spaghetti worden want donderdag moet partner zelf zijn plan trekken (= opwarmen lukt nog net)
Nog eens nadenken wat ik dit weekend ga eten: ben van wacht en de pot schaft op het werk: zaterdag: worst met bloemkool, puree en bechamel :misselijk: , en zondag kalfslapje met worteltjes en erwtjes en frieten. Ik denk dat ik vrijdagavond in de keuken duik om lunchpakketjes klaar te maken!

Het kan je maar gesmaakt hebben hè, die eitjes :) . Er zijn veel wetenschappelijke studies die vinden dat chocolade ook wel gezond is :mrgreen: .

Ik ben blij dat je het stoofpotje lekker vond, dat staat hier deze week ook nog eens op het menu, omdat het zo makkelijk en snel klaar is én je de dag erna er nog een portie van kan eten.

Voor dit weekend een tip: koude pasta (als je dat lust). Volkorenpasta met tomaat, paprika, wat noten of pijnboompitjes, komkommer, tonijnstukjes of garnaaltjes,.... met lightdressing van Effi (superlight 10% vet neem ik meestal) met daaronder wat italiaanse kruiden of slakruiden zodat het goed afsmaakt. Ik vond dat een handig gerechtje om mee te nemen als ik moest werken, omdat het 1/ koud is en je tussendoor hapjes kan nemen en 2/ je het ook in het groot kan maken en twee dagen van kan eten.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1897 Geplaatst 09 maart 2010 - 11:14

Pff, ik merk toch dat ik het moeilijk heb om mezelf terug op het goede spoor te krijgen hoor, amai zeg!
Sebietjes een gezond tussendoortje pakken :) .

Namiddag moet ik gaan werken, daar heb ik nu eens geen zin in zie, veel liever thuis blijven met de katten, knuffelen in de zetel.....
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1898 Geplaatst 09 maart 2010 - 11:16

Jess zei:

Pff, ik merk toch dat ik het moeilijk heb om mezelf terug op het goede spoor te krijgen hoor, amai zeg!
Sebietjes een gezond tussendoortje pakken :) .

Namiddag moet ik gaan werken, daar heb ik nu eens geen zin in zie, veel liever thuis blijven met de katten, knuffelen in de zetel.....

Oh, dat heb ik dus ook... Laat mij maar lekker thuis met het kattenkind :heart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1899 Geplaatst 09 maart 2010 - 11:17

@ Lizke: ik zou gaan voor 21.  Tagliatelle con scampi e brocoli
tagliatelle met scampi's en stukjes broccoli in een bouillonsaus

of

28.  Fusilli al tonno
spiraalpasta met stukjes tonijn en groentjes in een tomatensaus

Er staan daar wel enkele lekkere gerechtjes tussen!

@ Spanishke: werkt je papa in een hotelschool?

@ Jess: je menuutje ziet er super uit vandaag :thumb: maar een halve zak M&M's? :ha :ha :ha Je receptje voor je slaatje is dit weekend is ook handig! Je zou een kookboekje moeten maken ;)

Ik heb gisteravond na het eten nog enkele pistachenootjes gegeten en een thee'tje met honing. Dat valt nog mee :thumb:

@ Fieke: blijven volhouden hé! Hoe komen die chocolaatjes dan op zonderlinge wijze in je kast gerold?

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1900 Geplaatst 09 maart 2010 - 11:29

Bibie zei:

?

@ Jess: je menuutje ziet er super uit vandaag :thumb: maar een halve zak M&M's? :ha :ha :ha Je receptje voor je slaatje is dit weekend is ook handig! Je zou een kookboekje moeten maken ;)

Ik heb gisteravond na het eten nog enkele pistachenootjes gegeten en een thee'tje met honing. Dat valt nog mee :thumb:

Ja, een bijna halve zak toch. Van die van 400 gram dan nog :ha . Ik was op weg naar huis van Limburg gisteren en stond in de file.... O:) . Probleem is dat ik die andere halve zak ook nog heb :ha .

Ik eet ook regelmatig een handvol noten, dat is echt wel gezond hoor :) . Alleen niet mee overdrijven want er zit toch wel serieus wat vet in.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1901 Geplaatst 09 maart 2010 - 11:31

Bibie zei:

@ Spanishke: werkt je papa in een hotelschool?

Nee, hij gaat daar naar school ;) mijn broer is 40, denk dat je dan wel de link kunt leggen met de leeftijd van mijn papa :) hij is gewoon nog erg jong van geest en zit niet graag op zijn gat

Ja een kookboek van Jess, dat koop ik direct, Sonja Kimpen zal het nog moeilijk krijgen :LOL:

Dat heb ik nu dus ook elke avond, zo van die kleine snoepertjes die toch wel erg smakelijk zijn en heel makkelijk binnengaan, als het te erg wordt, maak ik mij een fruitsla of haal ik wat worteltjes uit de frigo :)

Bewerkt door Spanishke, 09 maart 2010 - 11:50.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1902 Geplaatst 09 maart 2010 - 11:46

Spanishke zei:

Nee, hij gaat daar naar school ;) mijn broer is 40, denk dat je dan wel de link kunt leggen met de leeftijd van mijn papa :) hij is gewoon nog erg jong van geest en zit niet graag op zijn gat

Ja een kookboek van Jess, dat koop ik direct, Sonja Kimpen zal het nog moeilijk krijgen :LOL:

Dat heb ik nu dus ook elke avond, zo van die kleine snoepertjes die toch wel erg smakelijk zijn en heel makkelijk binnengaan, als het te erg wordt, maak ik mij een fruitsla of haal ik wat worteltjes uit de frigo :)

Hihi, jullie doen mij blozen O:) . Zo goed kan ik helemaal niet koken hoor O:) , ik probeer gewoon vaak vanalles uit en dat lukt toevallig vaak goed :oops:
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1903 Geplaatst 09 maart 2010 - 11:57

Jess, waar staat het receptje van je stoofpotje? :)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1904 Geplaatst 09 maart 2010 - 12:32

Lisje zei:

Jess, waar staat het receptje van je stoofpotje? :)

Goh, ik denk een aantal pagina's terug, ik heb dat vorige week (denk ik) hier gepost, op vraag van sommige ladies :) .
Als je het niet vindt, geef maar een gil :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1905 Geplaatst 09 maart 2010 - 12:45

Gevonden: pag 121 post 1807 :) !