Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1906 Geplaatst 09 maart 2010 - 13:04

Lisje zei:

Gevonden: pag 121 post 1807 :) !

Prima! Succes ermee!
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1907 Geplaatst 10 maart 2010 - 12:22

Amai ik heb gisteren nogal niet gezondigd bij die school O:)

Hapjes: 2 messchelpen (lust ik niet), gegratineerde oester (lust ik niet) en een coquille st Jacque, de dingen die ik niet mocht, heb ik doorgegeven aan't ventje :a

Voorgerecht: Zonnevis met mousseline van blonde Leffe en puree van aubergine, was erg lekker! Heb alles opgegeten, juist een stukje gewisseld met Simon zijn kwartel en die was ook heel erg lekker! De mousseline heb ik wel het meeste van laten liggen, hoewel ze erg smakelijk was.

Ondertussen had ik al 3 sneetjes bruin brood op omdat het eten wat op zich liet wachten

Hoofdgerecht: palingpuree met krokante kalfszwezeriken en parels van groenten. Kalfszwezerik lust ik niet dus die heb ik direct alle drie aan Simon gegeven O:)

Dessert was superlekker :thumb: Gelei van cassis met sabayon van chocolade op een spiegel van cacao met bosbessen, stuk broodpudding en over heel het bord lag een lange sliert chocolade met heel erg veel gelatine in, die was zodanig lekker dat ik hem helemaal verorberd heb :oops: Broodpudding heb ik wel aan mijn pa gegeven, vond het er helemaal niet bij passen en lust dat ook niet

Deze morgen op de weegschaal: het gewicht van gisteren :thumb: :jump: Ik begrijp er niets meer van, als ik vroeger zoiets had binnengespeeld had er zeker 800 gram, 1kg bij geweest na zoveel te eten en zoveel chocolade :catnoknow Het lijkt wel alsof ik me helemaal geen zorgen meer moet maken om eens een dikke uitschuiver te begaan en daar ben ik wel heel erg blij om vooral met de trouw van mijn zus in het vooruitzicht, daar zal het ook smullen worden :)

Vandaag

Ontbijt: Corn flakes natuur met muesli en soja light melk (koude halfvolle melk was voor't ventje), halve mango
Tussendoortje: wijnappelsien en yoghurt natuur
Lunch: vers brood met lightkaas en quornbeleg
Tussendoortje: Belvitakoekje (heb keuze genoeg :x ) en thee
Avond: ikke Quornburger met gestoomde groenten (broccoli, bloemkool, wortel, courgette en knolselder), ventje eet tournedos met dezelfde groenten en met wilde rijst.

Bewerkt door Spanishke, 10 maart 2010 - 21:14.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1908 Geplaatst 10 maart 2010 - 12:38

Heb gisteren de fusilli al tonno gegeten... heb enkel een glaasje aperitief van het huis gedronken (tedoeme toch) ... tja... en ik kon het weer niet weerstaan: tiramisu... die ik wel maar half opgegeten heb, maar toch...
Verdict van de weegschaal vanmorgen: +100 gr... oef!
Straks Zumba... Morgen weer een girl's night met de nodige hapjes en drankjes... Ga toch proberen om maar één glaasje te drinken en van de hapjes af te blijven... Na die sociale verplichting is het volgende week windstil en dan hoop ik eindelijk er eens helemaal op te kunnen letten... Ga ook elke dag op de stepper proberen te gaan. En met de fiets naar het station!
Goede voornemens he :thumb:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1909 Geplaatst 10 maart 2010 - 13:15

Helloo dames!

Hier alles in orde! En de lente komt piepen en dan krijg ik spontaan zin om te sporten, joggen 's avonds ofzo! :LOL: Denk dat dat echt wel een opkikker geeft! Dus, ik ga het eens proberen deze avond of morgen avond :twisted:
Mijn stiefpapa is ook aan het diëten en die is al 8 kg afgevallen door van de alcohol af te blijven :s ongelofelijk he!

Deze avond is het hier wok! jammiee!
Deze ochtend cornflakes as usual en deze middag drie beschuitjes (steven is met het brood gaan lopen...). En tussendoortjes: appel en peer.
Goed he! :LOL: :thumb:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1910 Geplaatst 10 maart 2010 - 14:14

Hier waren het vanmiddag pannenkoeken... maar de rest van de week is al goed gegaan. Nu nog de andere rest... Maar dat gaat wel lukken :) . Ik vind het eigenlijk geen probleem om maar 18 punten te mogen eten. Lukt heel goed.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1911 Geplaatst 10 maart 2010 - 14:59

Super dat jullie amper zijn bijgekomen na een uitschuivertje :thumb: . Dat wilt toch zeggen dat we goed bezig zijn ;) .

Gisteren hebben we spaghetti gegeten, maar vandaag zitten we weer op het Sonja Kimpen-track.
Deze ochtend: cornflakes met chocoladekrullen :oops: (okéé dit zou ons Sonja ook wel de grond in boren :ha )
Tussendoortje: kiwi
Middagmaal: 2 boterhammetjes met Leerdammer Light, kerstomaatjes, radijsje en sla
Tussendoortje: ik weet het nog niet, maar waarschijnlijk wel een stukje fruit
Avondmaal: Goh, ik twijfel tussen twee tonijngerechtjes.. Voor allebei zijn de ingrediënten in  huis.

Gerechtje nummer 1: "Hartprikkelende tonijnzooi" :ha
Tonijn met broccoli, courgette, kerstomaatjes, roze peperbolletjes, gember, dille, en volkorenrijst
Of
Gerechtje nummer 2: "Zoete tonijn met godenvrucht"
Tonijn met mango, honing, citroen, munt, sperziebonen,walnoten, dille, sla, rode bessen en vokorenrijst...

Eén van die twee dus...

Ik heb gisterenavond bij mijn theetje wel 1 Balisto'tje gesnoeperd :oops: :oops: :oops: . Maar tegenwoordig kijken we naar Mijn Restaurant en Komen Eten, en dan zie je zoveel voedsel passeren dat het toch wel uiterst moeilijk is om zelf niet te beginnen knabbelen. :oops: :oops: :oops:

De weegschaal blijft wel positief. Vandaag was er weer 100gram af. Ik ben dus nog een dikke kilo van mijn streefgewicht verwijderd. :dans: En mijn broeken spannen niet meer! :dancer: Ik kan weer moeiteloos in mijn 36. Vorige maand kon ik bijna enkel nog kleedjes aantrekken omdat mijn broeken allemaal knelden :oops:

Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#1912 Geplaatst 10 maart 2010 - 17:06

Gisterenavond hier gegrilde kip met veel sla, wortelen en tomaten en een boterhammeke erbij ipv kroketjes
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1913 Geplaatst 10 maart 2010 - 17:30

Mijn tussendoortje is lichtjes gewijzigd. Was vergeten dat het ventje gisteren wat lekkers had meegebracht van de dieetwinkel :)
Ben nu volop aan't genieten van een honingwafeltje met een thee'tje van groene thee-vanille :thumb:

Bibie: die tonijngerechtjes zien er overheerlijk uit, ik zou ook zo niet direct weten wat kiezen. Hoewel het tweede wel vrij zoet is, mango, honing.... denk dat ik liever het eerste zou eten, maar dat is een persoonlijke smaak natuurlijk. Is dat gewoon tonijn uit blik of gebakken tonijn?

Bewerkt door Spanishke, 10 maart 2010 - 17:43.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1914 Geplaatst 10 maart 2010 - 19:16

Spanishke zei:

Mijn tussendoortje is lichtjes gewijzigd. Was vergeten dat het ventje gisteren wat lekkers had meegebracht van de dieetwinkel :)
Ben nu volop aan't genieten van een honingwafeltje met een thee'tje van groene thee-vanille :thumb:

Bibie: die tonijngerechtjes zien er overheerlijk uit, ik zou ook zo niet direct weten wat kiezen. Hoewel het tweede wel vrij zoet is, mango, honing.... denk dat ik liever het eerste zou eten, maar dat is een persoonlijke smaak natuurlijk. Is dat gewoon tonijn uit blik of gebakken tonijn?

Wat lief van je ventje :)

Ik zou ook voor het eerste gerecht gaan. Of heb je al gekozen Bibie?

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1915 Geplaatst 10 maart 2010 - 19:20

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer na net geen 3 weken in de VS. We hebben een superleuke vakantie gehad met veel zon en leuke dingen gedaan. Wel de poezen geweldig hard gemist, 3 weken weg zal ik toch niet meer doen, denk ik... Poezen waren wel in supergoede handen, dat scheelt wel.
Maar Amerika en eten, oh jee...Zoveel verleidingen :trance: Om elke hoek gewoon: ijsjes, burgers, pizza, pannenkoeken, frieten, chocolade etc...

Eerlijk waar: ik aanbid vrouwen die er in de VS in slagen slank te blijven, snap totaal niet hoe ze dat kunnen...

Ik was zo blij dat ik voor de vakantie die 4 kilo eraf heb gewerkt, ik voelde me echt zoveel beter in mijn vel zo... Maar hoe heb ik het er vanaf gebracht? Al bij al redelijk, denk ik. Waar mijn vriend zeker 20 hamburgers gegeten heeft, heb ik me beperkt tot een 3-tal. 3 weken restauranteten zal sowieso zijn tol eisen, maar ik hoop dat ik het zal meevallen. Heb in 70% van de tijd verstandige menukeuzes gemaakt.
Ik had op vakantie een jeans bij die pre-min4kilo niet paste als vorm  van controle. Deze past nog, al voel ik dat ze meer spant. Ik hoop op maximum 1.5 erbij, daar zou ik blij mee zijn. Morgenvroeg het verdict.

Zo meteen hier eens lekker bijlezen om me te motiveren om er weer tegenaan te gaan!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1916 Geplaatst 10 maart 2010 - 19:23

Spanishke zei:

Nathalie zei:

Ik zou ook voor het eerste gerecht gaan. Of heb je al gekozen Bibie?

Het zal het eerste tonijngerechtje worden, want dat is toch iets warms, terwijl de tweede eerder een koude schotel is.
In het receptje staat er gebakken tonijn, maar je mag ook tonijn uit blik nemen als je dat liever hebt :)

Okee, ik krijg honger dus ik ga eraan beginnen ;)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1917 Geplaatst 10 maart 2010 - 20:32

Bibie zei:

Het zal het eerste tonijngerechtje worden, want dat is toch iets warms, terwijl de tweede eerder een koude schotel is.
In het receptje staat er gebakken tonijn, maar je mag ook tonijn uit blik nemen als je dat liever hebt :)

Okee, ik krijg honger dus ik ga eraan beginnen ;)

En hoe was het gerechtje? :jump: :ha
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1918 Geplaatst 10 maart 2010 - 21:13

Oh Bibie, die tonijngerechtjes wil ik ook wel is testen! je mag me altijd de receptjes doorsturen :x

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1919 Geplaatst 11 maart 2010 - 10:58

door een kapotte weegschaal heb ik me een tijd niet kunnen wegen, maar nu werkt hij terug en alles wat ik was bijgekomen (door te dieten :ha ) is er terug af :jump: :jump:
en dezeavond en morgenavond zumba :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1920 Geplaatst 11 maart 2010 - 11:10

Spanishke zei:

En hoe was het gerechtje? :jump: :ha

Het was lekker! :cheer:

@ Frances: ik zal vanavond het receptje eens uittypen ;)

Geplaatste afbeelding