Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1921 Geplaatst 11 maart 2010 - 13:04

Gisteren niet meer alles bij gelezen, ben gestrand op p 116.
@Bibie:
Ik kan alvast zeggen: goed dat je die 3 kilo eraf wil! Beter dan nu dan wanneer er nog kilo's bij zijn! benieuwd te lezen hoe Sonja verder bevalt (lijkt me altijd net iets te streng voor mij, ik wil af en toe gadgets eten :) )
@Jess:
gewoon gezond eten, lijkt me een super plan.
Wel benieuwd naar het vervolg om te zien hoe het met iedereen gaat.
Beetje verdacht wel dat ik mijn lieve Hammie nog niet ben tegengekomen tot p 116. Die ga ik verder nog even zoeken zo meteen.

Ik was zoooooooo moe gisteren. Geslapen van 22u tot 12.30u :trance: Hoop wel dat het grootste deel van de jetlag achter me ligt nu. Voel me echt stukken beter.
Vanmorgen was de weegschaal heeeeeel mild. 300 gram zwaarder dan pre-USA. Ik houd er wel rekening mee dat de lange dag van de terugreis en 14.5u slapen een vertekend beeld kunnen geven. Zelfs als het een kilo meer was geweest, was ik blij geweest, dus ben heeeel trots op mezelf. Heb veel karakter moeten tonen en dat heeft geholpen...

Ik heb mijn streefdoel bijgesteld. Ik wilde nog 3.5 eraf hebben, maar heb er 5.5 van gemaakt en dat tegen eind juni. Dan zit ik op een ideaal gewicht (bmi 22.5) en heb ik ook marge om een een kilo of 2 te schommelen.

Vandaag vliegen we er weer in. Menu weet ik nog niet, zit nog heel verweesd aan mijn tasje koffie

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1922 Geplaatst 11 maart 2010 - 13:13

@ Rocket Queen: Goed dat je niet teveel bent aangekomen! Je hebt misschien veel gewandeld of gesport in de USA? -5.5 tegen juni is haalbaar hé! Veel succes :thumb: Je mag van Sonja Kimpen gadgets eten hoor, maar slechts 10% van je voeding mag gadget zijn. Dus het hangt ervan af hoeveel gadgets je wilt eten ;) ..

We kijken nu wel iedere week naar haar programma! Gisteren was de laatste aflevering denk ik. Het ging over een meisje uit Denderleeuw met een suikerverslaving. Ik kijk dan altijd naar de gerechtjes die ze voorstelt en we herkennen dan altijd dingen: bulgur, blé, volkorenpenne, zalm ( :ha ), nootjes, alle soorten groentjes, je zou er spontaan honger van krijgen! ;)

Smitten Kitten is hier al een tijdje niet meer geweest.. Ik mis de mooie fotootjes van haar gerechtjes (hint hint ;) )

Bewerkt door Bibie, 11 maart 2010 - 13:13.

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1923 Geplaatst 11 maart 2010 - 13:22

Amai, Rocket Queen, heel knap van je om het zo te houden gedurende je drie weken durende reis naar Amerika! Chapeau! :)

Hier lukt het toch ook al terug beter en dat is te merken! Oef... hopelijk kan ik die trend nog een aantal weken doorzetten :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1924 Geplaatst 11 maart 2010 - 13:26

Aloha 8)

Alles goed hier hoor! Mijn weegschaal maakt rare sprongen, zo was ik vandaag -4,5 kg tov mijn begingewicht. Ik let nog wel op, maar heb een beetje een "dagelijks brood"-verslaving de laatste dagen. Het allerlekkerste vind ik momenteel zo'n lekkere dikke snede brood, met daarop geplette avocado, zwarte peper en zout en lenteui. En dan bij voorkeur een aantal snedes brood :catangel

Ik heb nogal "cravings" de laatste tijd. Dan eet ik bv een bepaald gerecht bijna elke dag, gewoon omdat ik alleen daarin trek heb :LOL:

Heb nu al drie dagen achtereen dagelijks brood boterhammen met avocadaprakje gegeten en ondanks dat het gezonde vetten zijn is het niet iets dat ik moet blijven doen, want uiteindelijk is het wel heel vettig.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1925 Geplaatst 11 maart 2010 - 14:32

Jaaaa, alles bij gelezen :d

@ Nathalie:
** dat moet leuk geweest zijn, die koor-outfits passen. 38 lijkt me de ideale maat met jouw figuur!
** en was zo aan 't supporteren voor het niet-choco-eten, oeps... :LOL:
  een beetje kan geen kwaad hè!
** Elke soort peperkoek is vrij light hoor, ik neem zelfs die met parelsuiker en ook die kun je perfect als tussendoortje (1 sneetje) of als ontbijt (2sneetjes) nemen.
** woehoe! zo dichtbij je streefgewicht, niks dan goeds lees ik hier :)
Wanneer is het opnieuw weegdag? Goed dat de 18 points lukken, lijkt me niet makkelijk

@ Hammie: heb je gevonden op p 116 -* hoopt dat de spiraal terug positief is geworden
en woehoe: -1.3 super!
Wat is het Wendie-plan?
Ah en op het einde nog een berichtje. Hoop dat je kunt doorzetten. Hoeveel wil je er nog af?

@ Bibie: spaghetti gadgetvoeding? Dat kan toch niet? ok, als je hem enkel maakt met gehakt en een pot saus. Maar hoe wij hem hier allemaal maken, met meer groenten dan iets anders? lijkt me perfect gezond voeding.
Wat noemt Sonja verder nog gadgetvoeding?
Heb dankzij jou wel de 2 grote porties gadgetspaghetti, die vriend's mama voor ons had gemaakt gisteren, ingevroren 8) . Dat is idd even slecht als fastfood: witte pasta, potten saus en varkensgehakt.
Over die Balisto: bij WW is dit een vrij verantwoord tussendoortje, valt best mee qua cal. Als je dat gelukkig maakt, zou het jezelf zeker eens gunnen als beloning. (* en ik zie intussen dat je dat inderdaad gedaan hebt :d )

@ Spanishke: super dat je nog steeds zo dapper verder doet!
Echt goed gedaan ook op dat verjaardagsfeestje met al dat lekkers. Denk dat op zo'n dagen karakter tonen echt een verschil maakt. Ook al weersta je niet alles, die kleine dingen maken veel uit...

@ Spanishke, Bibie, Fieke: zo'n frèle dames... Jeetje... Maar goed, ieder moet doen waar zij zich goed bij voelt. Ik heb streefgewicht 65 kilo, ben 1m70. Dan ben ik dus gewoon, niet echt slank, maar daar voel ik me het beste bij.

Bewerkt door rocket_queen, 11 maart 2010 - 14:47.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1926 Geplaatst 11 maart 2010 - 14:40

@ Rocketqueen: Super dat je je zo goed hebt kunnen beheersen voor 3 weken lang :thumb: echt knap, weet niet of ik het zelf zo goed zou kunnen volhouden hebben.

Ik eet ondertussen al wat meer als in't begin en het gaat nog altijd bergaf, heeeeeeeeeeeeeel langzaam, maar ik had het niet liever gehad :)
Brood, pasta, rijst, staat hier nog altijd op het dagelijkse programma. Aardappelen iets minder (omdat die moeten geschild worden O:) ) en fritten of kroketten al helemaal niet eigenlijk, hoewel er wel nog op moeten vanuit de diepvries O:)

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als Fieke en Bibie, bovenaan maatje 34-36, onderaan maatje 38..., ook mijn armen zijn al wat verbeterd, maar de verhoudingen kloppen nog steeds niet goed.

Ontbijt: 4 kleine boterhammen met lightkaas en quornbeleg
Tussendoortje: onbewust niet genomen
Lunch: moet ik nog nemen, zit eigenlijk nog te vol van die 4 boterhammen :oops:
Tussendoortje: mandora en yoghurt natuur
Avondmaal: as usual moet ik dat nog bekijken op't moment zelf
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1927 Geplaatst 11 maart 2010 - 14:45

@ Rocket Queen: Spaghetti is niet zo goed omwille van de redenen die jij juist opsomt: witte pasta (wij eten wel nog wekelijks 1x spaghetti hoor maar met volkorenpasta) en gehakt (Sonja is enkel pro kippengehakt). De vele groentjes zijn natuurlijk super :thumb: Je kan hem dus volgens mij wel zo maken dat een spaghettietje zeker verantwoorde gezonde voeding is :) .

Gadgetvoeding: alles wat wit ziet: wit brood, witte pasta, witte rijst; frisdrank - ook de lights zijn gadget, jammer genoeg ook Cornflakes.. Zelfs al is het special K :( , snoepjes, choco, hagelslag, speculoospasta, koeken, belegde broodjes, kroketten , frietjes, koeken van bij de bakker, mayonaise, ketchup, pizza, hamburgers, alcohol, taarten, vet vlees (zoals sauciskes, spek, gehakt, ...), ook van die slaatjes voor op je boterham zoals krabsla enzo (omwille van de mayonaise), chocolademelk, vleesbeleg voor op je boterham (maar daar zijn wel uitzonderingen op, bijvoorbeeld achterham enzo mag je wel eten), vette kazen, gesuikerde yoghurtjes zoals petit gervais, puree wordt ook onder gadgetvoeding geplaatst, en dan de dingen die je wel al zal weten: ijscrème, chipjes, wafeltjes, pannenkoeken,... Eigenlijk valt het wel mee hoor!

Ik drink nu enkel nog water en ik dacht dat ik het daar moeilijk mee zou hebben, maar dat valt echt heel goed mee. De gewoonte is snel aangeleerd ;)

Ze is ook tegen light producten, behalve kaas, omdat light kaas echt een veel lager vetpercentage heeft. Bijvoorbeeld ik eet nu veel Leerdammer Light: daar zit 17% vet in, terwijl er in Brie kaas 60% vet inzit.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1928 Geplaatst 11 maart 2010 - 16:03

Bibie: Volkoren corn flakes ook met muesli? Staan er ook honingwafeltjes tussen van de dieetwinkel? :engel: ? Ben ik nu terug van aan't genieten, mmmm zo lekker :thumb:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1929 Geplaatst 11 maart 2010 - 18:57

@ Rocket_queen: Ik wil er nog wel een aantal kilo's af. Hoeveel weet ik eigenlijk nog niet precies, ik ga het laten afhangen van mijn kleerkast geloof ik. Ik wil terug in mijn al mijn mooie kleren passen zonder dat ik me ongemakkelijk voel ;)

Aangezien er toch al wel wat af is en mijn doel eigenlijk ook gewoon gezond eten is en niet dik zijn 8) ga ik ook overstappen op Sonja.

Bewerkt door Smitten Kitten, 11 maart 2010 - 18:59.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1930 Geplaatst 11 maart 2010 - 19:52

Smitten Kitten zei:

@ Rocket_queen: Ik wil er nog wel een aantal kilo's af. Hoeveel weet ik eigenlijk nog niet precies, ik ga het laten afhangen van mijn kleerkast geloof ik. Ik wil terug in mijn al mijn mooie kleren passen zonder dat ik me ongemakkelijk voel ;)

Aangezien er toch al wel wat af is en mijn doel eigenlijk ook gewoon gezond eten is en niet dik zijn 8) ga ik ook overstappen op Sonja.

Hoop dat het goed uitdraait. Op het eerste zicht lijkt sonja me net veel strenger dan WW of zie ik dat helemaal verkeerd? Ik sta volledig achter wat ze zegt, maar denk niet dat ik het zou kunnen...

Mijn menu vandaag, beetje raar, want door jetlag pas vanavond een eerste echte maaltijd gegeten..
** Kleine dingen voor 18u: actimel, appel, kom aspergesoep en sapje van appel, ananas en aardbei (mmmmmm die laatste was lekker)
** Avondeten: verse wortelpuree met kipburger
Straks nog: mini-Danio met aardbei

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1931 Geplaatst 11 maart 2010 - 20:09

rocket_queen zei:

Hoop dat het goed uitdraait. Op het eerste zicht lijkt sonja me net veel strenger dan WW of zie ik dat helemaal verkeerd? Ik sta volledig achter wat ze zegt, maar denk niet dat ik het zou kunnen...

Mijn menu vandaag, beetje raar, want door jetlag pas vanavond een eerste echte maaltijd gegeten..
** Kleine dingen voor 18u: actimel, appel, kom aspergesoep en sapje van appel, ananas en aardbei (mmmmmm die laatste was lekker)
** Avondeten: verse wortelpuree met kipburger
Straks nog: mini-Danio met aardbei

't Is maar hoe je het bekijkt denk ik... ik wil vooral niet levenslang punten (of kcal) blijven tellen of eeuwig op dieet moeten. En om uiteindelijk echt slank te blijven moet je toch overgaan op een gezonde levensstijl à la Sonja. Suiker mijden, "gadgetvoeding" mijden, 5 maaltijden per dag (ontbijt, tussendoor, middag, tussendoor, avondeten), veel water drinken, veel groenten, geen lege kcal, kiezen voor volkoren producten etc. dat is toch echt het enige dat op lange termijn helpt.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1932 Geplaatst 11 maart 2010 - 23:08

@ Hammie: Begrijp me niet verkeerd: klinkt me als perfect verantwoord en gewoon supergezond. Ik ben benieuwd hoe je dat in een dagelijks eetpatroon gaat gieten, ook op dagen dat het megadruk is, etc... Ik hoop dat het lukt, want dat is echt ideaal!

Ik heb hier nog een nieuw kookboek liggen. Gekocht in de standaard. "Kilootje minder" heet het heel origineel. Veel mooie foto's en goedogende recepten. Ga er wat mee testen en als er lekkere dingen uitkomen, zal ik ze in het receptentopic neerzettten.
Dag 1 van de nieuwe start verloopt prima. Wel nog een canderel-reep extra gegeten, niet gepland...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1933 Geplaatst 11 maart 2010 - 23:46

Hmm ik heb zwaar gezondigd vandaag :oops: Lunch heb ik niet gegeten omdat ik nog te vol zat van die vier boterhammen van het ontbijt, maar rond 16u kwam er toch een hongergevoel op tijdens het bekijken van dvd samen met vriend, had me eerst voorgenomen om een 4-uurtje te nemen van 1 honingwafeltje en een warme sojamelk met een ministukje zwarte chocolade in, maar dat is grandioos mislukt. :wall: Omdat ik geen lunch had genomen, voelde ik me niet te schuldig om een 2e honingwafeltje te nemen en vriendlief zat gezellig naast mij te crunchen met zijn zak Pickels en op fruit had ik toen echt geen zin O:) heb me dan nog een zakje Cracotte crack & Salty opengedaan met zout en pepersmaak, half zakje van leeggegeten :louche: , daarna nog wat wasabi nootjes en crackers (25g voor het totale gedeelte ongeveer) en toen ben ik gestopt tot het tijd was voor het avondmaal...

Het zijn fritten geworden, ik heb een mini'tje genomen zonder vlees, omdat vriend bleef aandringen om toch iets te nemen van vlees heb ik uiteindelijk gekozen voor een doosje fish fingers met de voorwaarde dat hij meer dan de helft ging mee eten.
Al bij al vallen die fritten hier wel nog mee, die zijn eigenlijk helemaal niet vettig, maar het is het idee dat erachter schuilt. heb mijn mini-hoeveelheid smakelijk opgegeten met beetje tomatenketchup en heb het gehouden bij 2 fishfingers

Misschien zit ik juist aan mijn totaal van punten, maar het totaal aan gadgetvoeding is toch wel schandalig veel geweest :oops:

Hanne: Je kan wel gelijk hebben, eigenlijk tel ik al meer dan een maand geen punten meer, zo ongeveer inschatten hoeveel punten ik zou kunnen gegeten hebben op een dag en gewoon van alles een beetje. Tot nu toe lukt dat echt goed, hoop nu wel wat minder mee te moeten gaan op restaurant, want de trouw van mijn zus begint te naderen

Bewerkt door Spanishke, 11 maart 2010 - 23:49.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1934 Geplaatst 12 maart 2010 - 10:14

Vandaag weer flink verderdoen, Katrien en komt goed.
Gevaarlijk is het, een maaltijd overslaan. Denk soms ook te sjoemelen door er een over te slaan en meestal loop ik ook recht tegen de muur dan. 's avonds nog in de frigo/snoepkast duiken, etc...

Vandaag doen we weer happy voort. Ik ga vanavond eens iets nieuws uitproberen, weet enkel nog niet wat. Vanmiddag wordt het aspergesoep met 4 sneetjes vers gebakken speltbrood. Ontbijt gewoon Actimel en een banaan.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1935 Geplaatst 12 maart 2010 - 11:33

Hoihoi dames!!
Ik ga er ook eens terug invliegen, want het was niet meer echt gezond hier de laatste dagen :)

Op het menu:
* Ontbijt was een yoghurtje en een trosje druifjes
* Lunch wordt een minestronesoepje
* Tussendoortje: kiwi en een peer, enkele noten
* Avond: nog te fantaseren :)
Geplaatste afbeelding