Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1936 Geplaatst 12 maart 2010 - 11:43

Eergisteren was het hier iets minder, varkenshaasje met archiduc saus en pomme duchesse en boontjes...
Gisteren terug rechtgezet met zalmfilet gebakken met brocolipuree.
Deze middag sla'tje gaan eten met collega en vanavond zelfgemaakte pizza.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1937 Geplaatst 12 maart 2010 - 12:01

De tonijnreceptjes: (ik zal er de hoeveelheden voor 2 personen bijzetten)

Nummer 1
1) bereid 200gr volkorenrijst
2) Was 1 stronk broccoli, 1 courgette, 1/2 bakje kerstomaatjes onder stromend water. Verdeel de broccoli in roosjes, snijd de courgette in langwerpige blokjes en snijd de kerstomaatjes in 2.
3) doe in een hoge pan 1/2 liter water en voeg vis- en groentebouillonpoeder, roze peperbolletjes en gember toe. Laat dit 5 minuten koken.
4) voeg de groentjes toe aan het kokend vocht. Laat de groentjes garen tegen het kookpunt. Snijd de tonijn in stukken en voeg ze aan de groenten toe (dit gaat natuurlijk niet over tonijn in blik ;) ). Laat het geheel nog 5 minuten garen.
5) Voeg net voor het serveren de tomaten en enkele takjes dille toe, laat nog één minuut afgedekt staan zodat alle smaken zich mengen.
6) voila klaar !

Nummertje 2
1) schil en ontpit 2 mango's. Pureer deze in de blender en voeg 1 eetlepel honing, citroensap (van 1 citroen), muntblaadjes en 1/4 liter yoghurt of melk toe. Alles draaien in de blender en dan zeven. Laten afkoelen in de ijskast.
2) maak de volkorenrijst.
3) kook 100gram sperziebonen bijtgaar in een liter water en koel ze af onder stromend water.
4) schil en ontpit 1 mango, versnijd ze in blokjes. Hak 50gram walnoten fijn. Snijd 6 minimaisjes in 4 partjes.
5) snijd de tonijn in blokjes, bak hem gaar in een pan met olijfolie. Voeg een beetje dille toe. (dit natuurlijk ook weer niet doen met tonijn in blik)
6) meng de boontjes, mango, rozijntjes, mais, dille. Doe er een beetje koolzaadolie bij en meng de tonijn eronder.
7) dresseren let een beetje sla, besprenkelen met de mangodressing en garneren met een takje rode bessen.
8) meng de walnoten onder de volkorenrijst.
9) Tadaaaa!

Special thanks to SK ;)

Bewerkt door Bibie, 12 maart 2010 - 12:01.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1938 Geplaatst 12 maart 2010 - 12:04

Booehoee, hier gaat mijn gewicht tergend langzaam naar beneden hoor! En ik heb mij gisteren een hele dure jeans gekocht die echt een beetje spant. Ze hadden geen maatje groter binnen, en ik heb er mij echt ingewrongen en vond hem fantastisch. Dus nu is het een kwestie van MOETEN vermageren, om toch maar binnen enkele maanden comfortabel in die jeans te kunnen O:) .

Vandaag:
(laat) ontbijt: 1 boterham met banaan
lunch: mangoslaatje met tonijn
tussendoortje: misschien een stukje fruit ofwel sesamzaadcrackers, ik weet het nog niet.
avondmaal: "passioneel kokosgenot" van SK met kikkererwten, kokosmelk, honing, meloen, passievruchten, rode bessen en volkorenbrood.. ik hoop dat ik vanavond goed gezind ben, want anders ga ik vloeken dat het weer koude schotel is.

Bewerkt door Bibie, 12 maart 2010 - 12:06.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1939 Geplaatst 12 maart 2010 - 12:08

Smitten Kitten zei:

@ Rocket_queen: Ik wil er nog wel een aantal kilo's af. Hoeveel weet ik eigenlijk nog niet precies, ik ga het laten afhangen van mijn kleerkast geloof ik. Ik wil terug in mijn al mijn mooie kleren passen zonder dat ik me ongemakkelijk voel ;)

Aangezien er toch al wel wat af is en mijn doel eigenlijk ook gewoon gezond eten is en niet dik zijn 8) ga ik ook overstappen op Sonja.

Ahaaa! Een mede Sonja-aanhangster :ha :thumb:

@ Spanishke: honingwafeltjes staan op de gadgetlijst.. Ook al is het van de dieetwinkel O:) Die belvitakoekjes ook hoor.. Maar ja, als we het tot 10% van ons dagelijks eten beperken is het niet zo'n probleem. ;)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1940 Geplaatst 12 maart 2010 - 12:54

rocket_queen zei:

Vandaag weer flink verderdoen, Katrien en komt goed.
Gevaarlijk is het, een maaltijd overslaan. Denk soms ook te sjoemelen door er een over te slaan en meestal loop ik ook recht tegen de muur dan. 's avonds nog in de frigo/snoepkast duiken, etc...

Vandaag doen we weer happy voort. Ik ga vanavond eens iets nieuws uitproberen, weet enkel nog niet wat. Vanmiddag wordt het aspergesoep met 4 sneetjes vers gebakken speltbrood. Ontbijt gewoon Actimel en een banaan.

Is inderdaad erg gevaarlijk, maar dat was ook de bedoeling niet. Ik probeer eigenlijk zo goed mogelijk naar mijn lichaam te luisteren, maar die vier boterhammen waren echt veel gisteren bij het ontbijt en zorgden ervoor dat ik geruime tijd verzadigd was :oops: Soms moet ik me wel eens dwingen om een tussendoortje te nemen, maar lunch is toch wel meer dan zo'n tussendoortje

Als ik me niet vergis, maak jij je aspergesoep met sojamelk? Kun je eens even dat receptje geven anders? Als ik wil opzoeken via internet hoe men aspergesoep maakt, bots ik altijd op "bloem, bloem en nog eens bloem" ohja en ook nog eierdooiers
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1941 Geplaatst 12 maart 2010 - 13:49

Ik ben momenteel een bruin broodje met tonijnsla aan het verorberen...

Gisteren (en vanvond ga ik daar terug van eten)  een lekker slaatje gemaakt met tonijn, provencaalse kaasblokjes ertussen, en extra light mosterdvinaigrette... mmm...

Ik vind Sonja een strenge :mrgreen:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1942 Geplaatst 12 maart 2010 - 13:51

Ga toch ook eens boekje van Sonja halen in de bib :) .

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1943 Geplaatst 12 maart 2010 - 13:58

Spanishke zei:

Is inderdaad erg gevaarlijk, maar dat was ook de bedoeling niet. Ik probeer eigenlijk zo goed mogelijk naar mijn lichaam te luisteren, maar die vier boterhammen waren echt veel gisteren bij het ontbijt en zorgden ervoor dat ik geruime tijd verzadigd was :oops: Soms moet ik me wel eens dwingen om een tussendoortje te nemen, maar lunch is toch wel meer dan zo'n tussendoortje

Als ik me niet vergis, maak jij je aspergesoep met sojamelk? Kun je eens even dat receptje geven anders? Als ik wil opzoeken via internet hoe men aspergesoep maakt, bots ik altijd op "bloem, bloem en nog eens bloem" ohja en ook nog eierdooiers

Ik maak mijn aspergesoep niet mijn sojamelk, wel supermakkelijk.
Liefst met verse asperges, maar daar is het wat vroeg voor, dus een pak diepvriesasperges van de colruyt.
Die laat ik half ontdooien, zodat ik ze makkelijk in stukjes kan snijden. De kopjes snijd ik eraf, die houdt je apart.
Dan de rest in stukken snijden (hoeft niet klein te zijn).
Je kookt bouillon (groente of kip, is wat je het lekkerst vindt), hoeveel weet ik niet, ik doe maar iets. Je kunt altijd nog verdunnen, als ze te dik is.
Stukjes asperge bij de kokende bouillon.
10-15 min koken, mixen, peper en beetje zout. Eventueel verse bieslook en/of peterselie.
Dan kopjes van de asperges erbij en een minuut of 4-5 lichtjes laten koken.
Zo heb je een soep van 0 WW-punten. Het is wel heel lekker om nog een beetje melk toe te voegen, kan gerust ook sojamelk zijn.
Smakelijk!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1944 Geplaatst 12 maart 2010 - 16:57

Thanks Rocket Queen, binnenkort eens proberen dan. Die asperges van de Colruyt heb ik hier ook liggen, doe je daar dan een hele zak in of...? Dat is mijn grootste probleem, de hoeveelheden en heb ook geen zin om alles af te beginnen wegen en te doen, gewoon op gevoel, maar dat gevoel moet nog wat meer ontwikkeld worden O:)

Bibie: Net terug van de GB (ligt toch net naast de Maxi Zoo) en we waren op zoek naar "pompoenpitten"... Wat heb ik gekocht? WW koekjes, Belvitaversie met die sinaasappelbloesem (die hebben ze dus niet in de Colruyt), thee, fruitsap Tropicana en een pompoenbroodje. Zag toen mijn kans groot om ook pompoenpitjes te vinden, maar wat een zielige keuze was me dat zeg. Met moeite cashewnoten teruggevonden en de rest waren allemaal gezouten :evil:

Ik denk dat ik maar eens mijn mama ga inschakelen voor als ze naar de ISPC gaat, echt een ramp om simpele pompoenpitten te vinden, als ik er vind, koop ik heel het rek leeg waarschijnlijk :louche:

Ontbijt: Corn flakes natuur met muesli, gedroogde veenbessen en halfvolle melk
Lunch: half pompoenbroodje met lightkaas en pistolet met maanzaad met quornbeleg, tomaten-groentensoepje
Tussendoortje: koekje WW, thee
Avondmaal: moeten we nog bekijken

Bewerkt door Spanishke, 12 maart 2010 - 16:59.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1945 Geplaatst 12 maart 2010 - 17:42

Spanishke zei:

Thanks Rocket Queen, binnenkort eens proberen dan. Die asperges van de Colruyt heb ik hier ook liggen, doe je daar dan een hele zak in of...? Dat is mijn grootste probleem, de hoeveelheden en heb ook geen zin om alles af te beginnen wegen en te doen, gewoon op gevoel, maar dat gevoel moet nog wat meer ontwikkeld worden O:)

Bibie: Net terug van de GB (ligt toch net naast de Maxi Zoo) en we waren op zoek naar "pompoenpitten"... Wat heb ik gekocht? WW koekjes, Belvitaversie met die sinaasappelbloesem (die hebben ze dus niet in de Colruyt), thee, fruitsap Tropicana en een pompoenbroodje. Zag toen mijn kans groot om ook pompoenpitjes te vinden, maar wat een zielige keuze was me dat zeg. Met moeite cashewnoten teruggevonden en de rest waren allemaal gezouten :evil:

Ik denk dat ik maar eens mijn mama ga inschakelen voor als ze naar de ISPC gaat, echt een ramp om simpele pompoenpitten te vinden, als ik er vind, koop ik heel het rek leeg waarschijnlijk :louche:

Ontbijt: Corn flakes natuur met muesli, gedroogde veenbessen en halfvolle melk
Lunch: half pompoenbroodje met lightkaas en pistolet met maanzaad met quornbeleg, tomaten-groentensoepje
Tussendoortje: koekje WW, thee
Avondmaal: moeten we nog bekijken

Ik doe het heel pak asperges, dan heb je een grote pot soep en daar houd je niet van, meen ik me te herinneren. Zou zeggen: doe een liter water met een half pak asperges. Als je gemixt hebt en het is te dik, doe je gewoon water of melk erbij tot ze naar je zin is.

Over de pompoenpitten, ik eet dat heel vaak, doe het in mijn havermout (mag van Sonja hè? :LOL: ). Ik koop ze in de biowinkel. Je bent vast niet serieus over het hele rek, maar serieuze ikke zegt toch maar: ze bewaren niet héééééééél lang :)

Net boodschappen gaan doen: appels, groentjes, peperkoek, verse basilicum, etc etc gekocht. Zondag dagje niks te doen en ga ik mijn arbeidsintensieve lasagna met gegrillde groenten maken, mmm
Vandaag ga ik toch maar lui niet-koken, ondanks mijn ambitieuze plannen van vanmorgen :d
Dagmenu:
Ontbijt: banaan en Actimel
Lunch: aspergesoep + 3 snedes brood
Tussendoor: shake van sojamelk met sinaas en kiwi en appel
Avondeten: wortelpuree met 2 spiegeleieren
daarna: peperkoek en of mini-danio

Trouwens, vervelend dat je niet kunt bewerken na 30 minuten, zie knaller van dt-fout staan in mijn tekst :trance:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1946 Geplaatst 12 maart 2010 - 19:19

rocket_queen zei:

Ik doe het heel pak asperges, dan heb je een grote pot soep en daar houd je niet van, meen ik me te herinneren. Zou zeggen: doe een liter water met een half pak asperges. Als je gemixt hebt en het is te dik, doe je gewoon water of melk erbij tot ze naar je zin is.

Over de pompoenpitten, ik eet dat heel vaak, doe het in mijn havermout (mag van Sonja hè? :LOL: ). Ik koop ze in de biowinkel. Je bent vast niet serieus over het hele rek, maar serieuze ikke zegt toch maar: ze bewaren niet héééééééél lang :)

Net boodschappen gaan doen: appels, groentjes, peperkoek, verse basilicum, etc etc gekocht. Zondag dagje niks te doen en ga ik mijn arbeidsintensieve lasagna met gegrillde groenten maken, mmm
Vandaag ga ik toch maar lui niet-koken, ondanks mijn ambitieuze plannen van vanmorgen :d
Dagmenu:
Ontbijt: banaan en Actimel
Lunch: aspergesoep + 3 snedes brood
Tussendoor: shake van sojamelk met sinaas en kiwi en appel
Avondeten: wortelpuree met 2 spiegeleieren
daarna: peperkoek en of mini-danio

Trouwens, vervelend dat je niet kunt bewerken na 30 minuten, zie knaller van dt-fout staan in mijn tekst :trance:

Ik hield er niet van omdat ik zo geen grote soepkom had :ha , maar dat is sinds kort veranderd ;) denk dat ik toch maar eerst een halve kilo zal proberen, als ze dan goed gelukt is, kan ik meer maken, als ze mislukt is, moet ik dat nog opeten ook :misselijk: , denk dat ik er inderdaad sojamelk ga bij doen, klinkt lekker :thumb: , misschien eventueel ook een ui en een prei om het wat pittiger te maken

Momenteel staat het hier vol met allerlei soorten nootjes, maar geen pompoenpitjes dus plaats zouden we hier ten eerste niet hebben voor een heel rek en ten tweede blijven ze inderdaad niet zo lang goed, heb ik al genoeg mogen merken met de andere nootjes/pitjes :( dus ik meende het inderdaad niet van dat hele rek ;)

Ik had altijd de neiging om mijn berichten nog aan te passen als ik nog maar de kleinste typo zag staan, nu is het snel nalezen en binnen de 30 min aanpassen, maar meestal pas ik mijn berichten aan omdat ik achteraf bekeken het liever anders had geformuleerd :roll:

Bewerkt door Spanishke, 12 maart 2010 - 19:21.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1947 Geplaatst 12 maart 2010 - 20:37

Pfff, ik was niet zo goed gezind dus het is geen "passioneel kokosgenot" geworden, maar vol-au-vent met zilvervliesrijst en nog wat extra groentjes.. Ik heb ook wel een enorme zin in een pot ijskreem nu.. :( ! Ik heb vannacht veel te weinig geslapen dus ik denk dat het daar aan zal liggen... pppff.

Onze pompoenpitjes kwamen uit de Carrefour dacht ik. Maar sinds enkele weken gaan we enkel nog naar de Delhaize, want het is ons opgevallen dat de Carrefour helemaal niet goedkoper is. Toch niet voor de ingrediënten die wij kopen :)

Moest het nu een beetje warmer zijn, dan zouden we eens kunnen gaan joggen. :cheer:

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1948 Geplaatst 13 maart 2010 - 11:42

Goeiemorgen allemaal

Me happy, we zijn nu een 3-tal dagen weer thuis van vakantie en zit terug op mijn gewicht van ervoor :LOL:
Ik had dit echt niet durven hopen:
1) dat ik maar zo weinig Amerikaans vet op de heupen zou dragen en
2) dat ik me zo snel zou herpakken en onmiddellijk serieus beginnen.

Dat laatste heb ik altijd erg moeilijk gevonden na een periode wat minder streng zijn. Vriend is in de VS wel 3 kilo bijgekomen en was al niet superdun dus staat streng op dieet. Hij is al een kilo kwijt op 3 dagen, mannen hè :louche: :)

Vanavond eten we bij mama, maar ik maak me geen zorgen daarin, ze maakt altijd verschillende soorten groenten, dus kan er perfect verantwoord eten.

Succes allemaal tijdens het weekend, meiden!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1949 Geplaatst 13 maart 2010 - 11:59

Vandaag = weegdag en ik weeg 400 gram minder dan vorige week :) ondanks de uitschuivers en de fritten ben ik daar erg blij mee :) het gaat de goeie kant op, misschien zelfs iets te snel, gisteren heb ik me wel goed herpakt, ipv chocolade en veenbesjes 's avonds heb ik een appelthee gedronken met een fruitsla'tje van appelsien, kiwi en witte druiven :) , heb wel het gevoel dat ik niet teveel groenten heb gegeten gisteren. 's Avonds was het spaghetti met zelfgemaakte spaghetti, maar dan ook wel weer witte (Simon wil dat we die eerst opeten voor er volkoren in huis komt) en vlees (wel rundvlees) in de saus omdat hij ze gemaakt had, wel geen bouillonblokjes of andere dingen meer dan, puur tomatensaus en groentjes
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1950 Geplaatst 13 maart 2010 - 13:05

400 gram: super zeg!!!
Je nadert je doel met rasse schreden :)

@ Hammie: weet dat je het druk hebt, maar als je even 5 minuten tijd hebt... kom je ons dan vertellen hoe met jou en sonja gaat?