Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#196 Geplaatst 15 januari 2010 - 15:46

Karolientje zei:

Liefst niet... Ik hoop in de loop van dit jaar een huis te vinden tegen eind 2010 te kunnen verhuizen!

Sporten met hoofdpijn is inderdaad niet fijn... Ik krijg wel makkelijk hoofdpijn als ik lang met een hongergevoel rondloop, misschien heeft dat ermee te maken? Of is het echt een migraine die opkomt? (dat heb ik nl nogal vaak rond "de tijd van de maand"...)

Ik weet het eigenlijk niet, vanmorgen had ik ook echt een metaalsmaak in mijn mond, en dat is meestal de voorbode van een migraine.
Heb juist 1 gram Dafalgan genomen en ik hoop dat het wegtrekt. Anders wordt het vanavond donkere kamer in plaats van sporten :(
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#197 Geplaatst 15 januari 2010 - 18:44

Jess zei:

Ik weet het eigenlijk niet, vanmorgen had ik ook echt een metaalsmaak in mijn mond, en dat is meestal de voorbode van een migraine.
Heb juist 1 gram Dafalgan genomen en ik hoop dat het wegtrekt. Anders wordt het vanavond donkere kamer in plaats van sporten :(

Lastig he migraine... heb er sinds een paar jaar ook heel regelmatig last van. Heb geprobeerd er een patroon in te vinden, maar weet nog steeds niet hoe het komt. Soms lichte aanvallen en soms kan ik echt niets anders dan in een donkere kamer te gaan liggen. Ik haat het zo!
Ik voel de aanvallen ook altijd zo'n dag à halve dag op voorhand aankomen, vind het vreselijk om dan te zitten wachten tot ik een klop van de hamer krijg... Dafalgan helpt bij mij trouwens echt niets. :cry:

Bewerkt door Smitten Kitten, 15 januari 2010 - 18:45.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#198 Geplaatst 15 januari 2010 - 18:52

Ik ken migraine gelukkig niet, wel erg voor jullie en zekers dat Dafalgan niet helpt.

Ik ben nog steeds braaf, heb juist een kleine spaghetti op en ik hoop dat het daar bij blijft, is altijd gevaarlijk als ik thuis ben.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#199 Geplaatst 15 januari 2010 - 18:53

Smitten Kitten zei:

Lastig he migraine... heb er sinds een paar jaar ook heel regelmatig last van. Heb geprobeerd er een patroon in te vinden, maar weet nog steeds niet hoe het komt. Soms lichte aanvallen en soms kan ik echt niets anders dan in een donkere kamer te gaan liggen. Ik haat het zo!
Ik voel de aanvallen ook altijd zo'n dag à halve dag op voorhand aankomen, vind het vreselijk om dan te zitten wachten tot ik een klop van de hamer krijg... Dafalgan helpt bij mij trouwens echt niets. :cry:

Bij mij voelt het inderdaad net zo... De ene keer is het maar een lichte aanval en heb ik er eigenlijk niet zoveel last van, en de andere keer is het echt wel fel.

Als ik direct dafalgan (1 gram) neem van het ogenblik dat ik het voel opkomen, dan krijg ik de aanval wel onder controle. Als ik ook maar iets te lang wacht ermee, dan helpt dafalgan mij ook niet meer en moet ik het gewoon uitzweten. :(

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#200 Geplaatst 15 januari 2010 - 19:00

Jess zei:

Kan dat nog komen van die tegenslag met je oog of is dat al helemaal genezen?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#201 Geplaatst 16 januari 2010 - 10:01

Ok, bij deze meld ik mij officieel ;)
Vanaf vandaag doe ik dan ook braafjes mee met het dieetclubje.

De laatste paar jaren zijn er te veel kilootjes blijven plakken, terwijl ik voorheen eigenlijk altijd (te) slank was. Nu zijn er zoveel echt dikke mensen die zeggen "het begon met een paar kilootjes..." en dan krijg ik dus echt schrik dat het bij mijzelf ook zo uit de hand gaat lopen. Momenteel is het niet dramatisch, maar toch tijd voor damage control 8)
Hier ook het probleem dat mensen wel eens zagen dat ik toch niet moet diëten en dat ik toch niet te dik ben. Ik ben inderdaad niet echt dik en pas nog steeds in maat 34-36, maar in alle eerlijkheid is het tegenwoordig wel proppen. 8)
Ik ben echt maar klein van gestalte en vind toch dat als ik slanker ben alles meer in proportie is en bovendien vind ik dat je jezelf goed moet voelen in je vel en ik voel me gewoon gelukkiger en gezonder zonder die extra kilootjes erbij.

Ik wil er eigenlijk minstens 6 kilo af en ga dat via ww proberen te doen.
Extra motivatie om vol te houden: over een maand willen wij hier een feest geven waarop we al onze vrienden willen uitnodigen. Ook die die we al lang niet meer hebben gezien. Ik wil echt niet dat die naar huis gaan met de gedachte "amaai, die is wel écht dik geworden he..."

Ontbijt
Activia + Appelsien

Middag
Groentensoep + stokbroodje belegd met kipfilet en groenten

Tussendoortje
cruesli met magere melk

Avond
Moussaka recept van WW en als dessert een raketijsje :LOL:

Enfin, ik hoop dat jullie mij op het rechte spoor kunnen houden en dat ik tegen de zomer weer zonder proppen in al mijn zomerjurkjes kan 8)

Bewerkt door Smitten Kitten, 16 januari 2010 - 11:44.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#202 Geplaatst 16 januari 2010 - 10:48

:thumb: Hanne :thumb:

Ik was gisteren heel goed begonnen, maar gisteren had den Dave om 22.30u friet bij :help: ja en ik heb er aan gezeten met als gevolg dat ik s'morgens bij ben gekomen. snif... :cry:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#203 Geplaatst 16 januari 2010 - 11:09

@ smitten kitten: pas wel op dat je niet teveel afvalt eh, toen ik in een 34 paste zat ik met ondergewicht ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#204 Geplaatst 16 januari 2010 - 11:23

crazy_catlady zei:

@ smitten kitten: pas wel op dat je niet teveel afvalt eh, toen ik in een 34 paste zat ik met ondergewicht ;)

Ik ben echt een kleintje hoor ;) Ben maar 1m57. Een paar kilootjes te veel zien je dan ook meteen aan mij, echt niet flatterend. :misselijk:

Ik weet dat mensen er soms wel eens van schrikken als je zegt dat je als volwassen vrouw in een 34 past, maar ik ben gewoon een liliput :LOL: en ik wil dat alles een beetje in proportie is ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#205 Geplaatst 16 januari 2010 - 11:24

Solotje zei:

:thumb: Hanne :thumb:

Ik was gisteren heel goed begonnen, maar gisteren had den Dave om 22.30u friet bij :help: ja en ik heb er aan gezeten met als gevolg dat ik s'morgens bij ben gekomen. snif... :cry:

Foei foei Anja :p
De moed niet opgeven en gewoon verder gaan zoals je bezig was, een misstapje is geen ramp he ;)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#206 Geplaatst 16 januari 2010 - 11:24

Smitten Kitten zei:

Ik ben echt een kleintje hoor ;) Ben maar 1m57. Een paar kilootjes te veel zien je dan ook meteen aan mij, echt niet flatterend. :misselijk:

Ik weet dat mensen er soms wel eens van schrikken als je zegt dat je als volwassen vrouw in een 34 past, maar ik ben gewoon een liliput :LOL: en ik wil dat alles een beetje in proportie is ;)

ik ben maar 3cm groter hoor :ha

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#207 Geplaatst 16 januari 2010 - 11:28

crazy_catlady zei:

ik ben maar 3cm groter hoor :ha

Oeps Sorry :ha
Maar goed, bouw doet ook veel. Mijn ware ik (onder mijn overtollige kilootjes) is een petite Aziaatje ;)
Bovendien vind ik het superirritant dat het vet zich bij mij op een aantal plaatsen goed vast zet, maar niet over mijn hele lijf gelijkmatig. Zo vind ik mijn bovenarmen buiten proportie, zo ook mijn buik en mijn bovenbenen. 'tIs gewoon niet mooi zo :misselijk:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#208 Geplaatst 16 januari 2010 - 11:36

Smitten Kitten zei:

Oeps Sorry :ha
Maar goed, bouw doet ook veel. Mijn ware ik (onder mijn overtollige kilootjes) is een petite Aziaatje ;)
Bovendien vind ik het superirritant dat het vet zich bij mij op een aantal plaatsen goed vast zet, maar niet over mijn hele lijf gelijkmatig. Zo vind ik mijn bovenarmen buiten proportie, zo ook mijn buik en mijn bovenbenen. 'tIs gewoon niet mooi zo :misselijk:

ik wordt gewoon overal dik :ha en hoeveel ik ook afval, op sommige plaatsen blijf ik dik, mijn gezicht is precies een ballon en mijn armen blijven ook dik :ha

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#209 Geplaatst 16 januari 2010 - 11:43

crazy_catlady zei:

ik wordt gewoon overal dik :ha en hoeveel ik ook afval, op sommige plaatsen blijf ik dik, mijn gezicht is precies een ballon en mijn armen blijven ook dik :ha

Haha. Als ik afval merk ik dat als eerste aan mijn heupen vervolgens aan buik en gezicht en dan pas aan mijn bovenbenen.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#210 Geplaatst 16 januari 2010 - 13:28

Zoals beloofd ben ook ik er vandaag aan begonnen :d Ik ben er klaar voor!

Ik vul weer trouw mijn dagboekje in. Ik vertrek van 61,2 kg, 76 cm tailleomtrek en 100 cm heupomtrek. Valt al beter mee dan vlak na de feestdagen ;) . In kilo's wil ik niet heel veel kwijt, ik wil om te beginnen naar 58kg gaan. Dan bekijk ik het nog eens, te veel moet ook niet, want ik weet ook uit ervaring dat ondergewicht niet fijn is. Ik wil vooral strakker worden, en dat zou ik dan aan de centimetertjes moeten gaan zien. Vooral aan mijn buik,heupen en bovenbenen wil ik er wat af, en ik wil ook strakkere armen tegen de zomer als het weer t-shirt en topjes tijd is.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo goed begonnen. Ik heb een broodje met vleessla en een broodje met confituur op.  Fruit en groente is er nog niet van gekomen, maar er is niet zoveel in huis... Vanavond eten we spaghetti bolognaise, dan heb ik toch wat groentjes. Verder moet ik nog iets van tussendoortjes vinden. Ik ga wel eens werken aan een menu voor volgende week. Want zo onvoorbereid gaat er al snel iets mis.

Wat bij mij meestal hielp om een strakkere buik te krijgen is wat oefeningen zoals sit-ups. Maar ik heb op dit moment zoveel last van mijn spieren dat dat niet meteen zal lukken. Misschien als het weer lente wordt... Ik ga heel graag wandelen, maar dat zit er nu ook niet echt in.