Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1951 Geplaatst 13 maart 2010 - 13:48

Heb het eens even uitgerekend en in totaal zit ik nu nog 2,9kg van mijn streefdoel verwijderd. Zou juist moeten uitkomen voor eind april dan dus als ik dat bereikt heb, mag ik voor de EERSTE maal zeggen dat het mij gelukt zou zijn om op een gezonde manier het gewenste gewicht te bekomen en dit allemaal dankzij dit topic :thumb: :thumb:

Wat me nu ook wel opvalt is dat mijn vingers precies ook wat smaller geworden zijn, mijn ringen zitten groter, als ik nu een nieuwe wil, moet ik dus eigenlijk al zoeken naar een maatje kleiner... ondervinden jullie dit ook of bij armbanden of horloges ofzo?

Bewerkt door Spanishke, 13 maart 2010 - 13:51.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1952 Geplaatst 13 maart 2010 - 14:36

Ik heb vroeger, toen ik op mijn zwaarste ooit was (8 kg zwaarder dan nu) een mooie ring van mijn vriend gekregen. Kort daarna beginnen diëten en nu kan ik hem enkel nog aan mijn middenvinger dragen. Raar hè, dat ook je vingers mee afslanken. heb nooit dikke vingers gehad en toch...
2.9 kg tegen eind april, moet lukken!
Geweldig hè, zo'n topic met medelijners, doet echt veel! :cheer:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1953 Geplaatst 13 maart 2010 - 22:23

Gelukkig kun je hem toch nog dragen, de ventjes staan er niet bij stil dat dat dan wel eens de reden is dat je hem niet meer draagt :louche:

Heb aspergesoep gemaakt en ze is lekker :thumb:
Die prei ga ik er wel niet meer bij doen, heb nu niet de crème kleur :( tenzij ik er wat meer sojamelk bij doe in mijn tasje apart :) met sojamelk is het trouwens een echte aanrader. Ik heb altijd de neiging om dingen "pittiger" te maken en om zeker te zijn dat ze niet te flauw zullen uitvallen vandaar dat ik er prei had bijgedaan :oops: , maar het lukt ook perfect met peper en nootmuskaat (gebruik nooit zout omdat ik het gewoonweg niet mis en ook van het minste smaak)
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1954 Geplaatst 13 maart 2010 - 22:38

Steven en ik hebben een fles champagne onder ons op :onzeker: not good! but yummieee :love3:

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#1955 Geplaatst 13 maart 2010 - 22:39

Mmmm... dat wil ik ook wel. In augustus neem ik een fles mee als ik ga bevallen :ha

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1956 Geplaatst 13 maart 2010 - 22:41

Pixel zei:

Mmmm... dat wil ik ook wel. In augustus neem ik een fles mee als ik ga bevallen :ha

Ik zal er je eentje komen brengen!!! Mag wel na al die kwaaltjes dat je moet doorstaan!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1957 Geplaatst 14 maart 2010 - 10:52

@ Rocket_queen: alles goed hier! Ben alleen nog niet echt op SK overstapt aangezien het boek uitverkocht was in de fnac. En wil het boek toch graag hebben voor de receptjes. Ben ook niet aan het punten tellen, gewoon gezonde porties, veel groenten en fruit, volkoren producten en veel water.
Ik wil los van het dieet-idee, en over naar het gezond-eten-idee.
Vandaag was ik weer bijna 500 gram kwijt!

Vandaag op het menu:
Ontbijt: Smoothie met kiwi, banaan, framboos en kefir

Tussendoor: 2 bloedappelsienen, paar noten

Middag: (daar ga ik weer haha :LOL: Wel al twee dagen deze boterhammetjes niet meer gegeten, dus het mocht weer ;) ) 2 dikke sneden roggebrood van Het Dagelijks Brood met avocado prakje, alfalfa, flink wat zwarte peper, snuifje zout en een "kneepje" limoensap + tasje broccolisoep

Tussendoortje: petit suisse + gedroogde cranberries

Avond: Gestoomde zalm, gestoomde bruine rijst, gestoofde prei

Bewerkt door Smitten Kitten, 14 maart 2010 - 10:53.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1958 Geplaatst 14 maart 2010 - 12:42

wow, hanne, echt een supermenutje vandaag! Perfect evenwichtig.

zo heb je sonja niet nodig. Denk eigenlijk dat jij beter kunt koken en receptjes bedenken dan zij :)

Dat is het ultieme doel hè, een gezond voedingspatroon zonder dieet. Ik wil dat ook heel graag en denk dat ik goed op weg ben. De 4.5 kilo's zijn eraf zonder punten tellen. Gewoon 3 maaltijden en minimum 2 tussendoortjes.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1959 Geplaatst 14 maart 2010 - 14:29

Mooi menu'tje Hanne :thumb: zie dat jullie tegenwoordig veel nootjes eten, welke noten zijn dit dan? Ik eet 's avonds soms wat cashewnootjes, pindanootjes (ongezouten, die die je nog moet pellen), en af en toe een klein beetje amazonianootjes, in combinatie met ofwel druiven of gedroogde veenbessen en/of mini stukjes zwarte chocolade :oops:

Ontbijt: 1,5 pistolet grof met granen met lightkaas, 2 sneetjes pompoenpittenbrood met confituur en een glaasje banaan-passievruchtenmix Tropicana
Tussendoortje: 1 bloedsinaas, halve pompelmoes en frambozenthee
Lunch: aspergesoep en grissini's
Tussendoortje: yoghurt natuur en kiwi
Avondmaal: kalkoen met volkorenrijst en hele hoop groentjes in de wok

Bewerkt door Spanishke, 14 maart 2010 - 14:32.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1960 Geplaatst 14 maart 2010 - 15:38

Ook mooi, je menu, Katrien :)
Heb het iets moeilijker. zit vandaag wat minder in het velletje precies. Morgen weer werken na 4 weken vakantie en ben precies wat lusteloos. Da's niet mijn gewoonte. Ben net al een uur gaan uitwaaien tijdens een mooie wandeling, daar knap ik wel van op.
Maar pre-vakantie had ik zo'n scherp doel (ietswat fatsoenlijk op de vakantiefoto's staan en in mijn zomerkleren passen) dat het als een fluitje van een cent ging, dat volhouden...
Nu is het doel er nog (3 à 5 kilo afgooien), maar ik heb geen echt specifiek doel. Nu merk dat ik het iets moeilijker heb. Gisteren wat gesnoept bij de tv.
Ik moet me echt een mooi doel gaan verzinnen... Waar ik naartoe kan leven.

Ik hoop dat het gewoon met mijn gemoed te maken heeft en ik er morgen weer als een razende tegenaan kan :)

Menu vandaag:
2 speltboterhammen met kaas en kipfilet (ontbijt + lunch in één)
appel/actimel
Lasagna met gegrillde groenten, waar ik zo meteen aan ga beginnen werken.
Achteraf: 2 kiwi's + mini-Danio

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1961 Geplaatst 14 maart 2010 - 17:22

Rocket Queen: doel is de lente, de zomer? ;) de hamburgerparty bij Smitten Kitten als we allen ons streefdoel bereikt hebben? :LOL:

Begrijp wel wat je bedoelt, hier loopt het ook niet altijd even vlotjes en dat is vooral omdat ik vorige week vrij veel uitschuivers kon begaan zonder bij te komen, ben 400 gram kwijtgespeeld op die week en het was echt een zware week nog tegenover de andere dan toch...

Mijn lunch is ook niet zoooo goed verlopen, heb maar een 4-tal grissini's op, maar daarnaast wel een honingwafeltje :wall: (toen ik moest wachten tot mijn soep warm was) en 1 sneetje pompoenpittenbrood :roll:

En ik heb zin op Kinderbueno, canderelrepen, koekjes, .... :help:

Ondertussen heb ik ook al ongepland een sneetje fruitkoek op en 1 wortel om het wat af te remmen

Bewerkt door Spanishke, 14 maart 2010 - 17:23.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1962 Geplaatst 14 maart 2010 - 17:26

rocket_queen zei:

Ook mooi, je menu, Katrien :)
Heb het iets moeilijker. zit vandaag wat minder in het velletje precies. Morgen weer werken na 4 weken vakantie en ben precies wat lusteloos. Da's niet mijn gewoonte. Ben net al een uur gaan uitwaaien tijdens een mooie wandeling, daar knap ik wel van op.
Maar pre-vakantie had ik zo'n scherp doel (ietswat fatsoenlijk op de vakantiefoto's staan en in mijn zomerkleren passen) dat het als een fluitje van een cent ging, dat volhouden...
Nu is het doel er nog (3 à 5 kilo afgooien), maar ik heb geen echt specifiek doel. Nu merk dat ik het iets moeilijker heb. Gisteren wat gesnoept bij de tv.
Ik moet me echt een mooi doel gaan verzinnen... Waar ik naartoe kan leven.

Ik hoop dat het gewoon met mijn gemoed te maken heeft en ik er morgen weer als een razende tegenaan kan :)

Menu vandaag:
2 speltboterhammen met kaas en kipfilet (ontbijt + lunch in één)
appel/actimel
Lasagna met gegrillde groenten, waar ik zo meteen aan ga beginnen werken.
Achteraf: 2 kiwi's + mini-Danio

Ik weet een heeeeeeeel mooi doel 8) Als je 5 kilo kwijt bent mag je nog eens met Zsazsa komen knuffelen :ha
Enne anders, toch maar trouwen en dan als doel in je trouwkleed passen :ha

Of zal ik anders als beloning eens op bezoek komen met de fotostudio en foto's maken van je schatjes????

Bewerkt door Smitten Kitten, 14 maart 2010 - 17:30.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1963 Geplaatst 14 maart 2010 - 17:33

Smitten Kitten zei:

Ik weet een heeeeeeeel mooi doel 8) Als je 5 kilo kwijt bent mag je nog eens met Zsazsa komen knuffelen :ha
Enne anders, toch maar trouwen en dan als doel in je trouwkleed passen :ha

Of zal ik anders als beloning eens op bezoek komen met de fotostudio en foto's maken van je schatjes????

Als dat eerste geldt, ga ik vasten, dat zou te gevaarlijk zijn! kunnen jij en zsappetje me niet aandoen
Trouwen, mmm, no thanks :LOL:

dat laatste voorstel, daar kan ik enkel maar van dromen :d

voel me al wat beter, was een zondagmiddagdipje, denk ik

Ga de laatste hand leggen aan de lasagna voor hij de oven ingaat. Zou koken dan echt therapeutisch werken?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1964 Geplaatst 14 maart 2010 - 17:34

rocket_queen zei:

Als dat eerste geldt, ga ik vasten, dat zou te gevaarlijk zijn! kunnen jij en zsappetje me niet aandoen
Trouwen, mmm, no thanks :LOL:

dat laatste voorstel, daar kan ik enkel maar van dromen :d

voel me al wat beter, was een zondagmiddagdipje, denk ik

Ga de laatste hand leggen aan de lasagna voor hij de oven ingaat. Zou koken dan echt therapeutisch werken?

Wil het best komen doen hoor ;) Ik ga over een paar weken lessen studiofotografie volgen, dus dan moet er ook geoefend worden natuurlijk 8)

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#1965 Geplaatst 14 maart 2010 - 18:18

Smitten Kitten zei:

Wil het best komen doen hoor ;) Ik ga over een paar weken lessen studiofotografie volgen, dus dan moet er ook geoefend worden natuurlijk 8)

Zou ik echt super vinden! :LOL:
Denk ook dat ik goede 'oefeningen' in huis heb: van tikje verlegen tot beetje opdringerig :LOL:

Lasagna zit in de oven intussen, ik kan haast niet wachten