Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#1996 Geplaatst 21 maart 2010 - 15:01

hey, wij gaan volgende week naar center parcs, dus zwemen.
nu ben ik in een jaar tijd een 10 tal kg bijgekomen, door thuis tezitten met zeer weinig beweging.
eten doen wij steeds vers met regelmatig room enz.
weten jullie een manier om mijn zwembandjes minder te laten opvalen of al een beetje te laten verdwijnen tegen volgende week

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1997 Geplaatst 21 maart 2010 - 15:01

Gisteren was weegdag en ben 100 gram bijgekomen :( , vandaag nog eens gewogen en het is ondertussen 200 gram. Weet niet goed hoe het komt, want ik eet niet bepaald meer, tenzij die tagliatelli wel veel invloed had van donderdag bij de Italiaan...

Vandaag:
Ontbijt: corn flakes Special K rode vruchten met wat muesli bij en halfvolle melk, kiwi en bloedsinaas en thee
Tussendoortje: 2 sojakoekjes
Lunch: paprikasoep met 2 beschuiten, light kaas, een halve komkommer, kerstomaatjes en zilveruitjes
Tussendoortje: verse ananas :love3: en yoghurt natuur
Avondmaal: sla'tje met gerookte zalm, tonijn en krieltjes

Bewerkt door Spanishke, 21 maart 2010 - 15:16.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1998 Geplaatst 21 maart 2010 - 18:45

Zou het niet mogen zeggen, maar ik ga zo meteen Mac Donalds eten :LOL:

En morgen weer braafjes gezond eten. Heb inmiddels het boek van Sonja (was eerder uitverkocht) en heb de komende tijd dus veel Sonja-receptjes om te maken!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1999 Geplaatst 21 maart 2010 - 22:37

Smitten Kitten zei:

Zou het niet mogen zeggen, maar ik ga zo meteen Mac Donalds eten :LOL:

En morgen weer braafjes gezond eten. Heb inmiddels het boek van Sonja (was eerder uitverkocht) en heb de komende tijd dus veel Sonja-receptjes om te maken!

:thumb: Joepie! Er staan heel erg lekkere receptjes tussen hoor!

Bij mij gaat het niet zo goed de laatste dagen. In het begin van de week woog ik het minste in maanden, maar nu ben ik ook weer een paar honderd gram bijgekomen. :( Het eetpatroon loopt ook een beetje in het honderd. Ik eet ondertussen al veel te weinig fruit, ik drink te weinig water, en deze week hebben we frietjes gegeten :oops: .

Geplaatste afbeelding

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#2000 Geplaatst 22 maart 2010 - 08:26

Het is al ontzettend lang geleden dat ik hier nog gepost heb, maar dat betekent niet dat ik mijn afval-voornemens heb opgegeven hoor.
Er is nu officieel al 5 kilo af en daar ben ik wel blij mee. In het begin ging het afvallen vrij traag (soms eens een week niets) maar nu lijkt mijn lichaam echt het ritme gevonden te hebben en val ik heel regelmatig af.
Doordat ik ook elke dag (uitgezonderd vrijdag) een half uur sport, merk ik wel dat ik sowieso ook anders (mooier) afval dan bij een eerdere poging.
Ik zou graag nog een goeie 10 kilo kwijt zijn en da's niet weinig, maar ik ben echt supergemotiveerd. Het leuke is dat die kilo's er af gaan zonder dat ik echt het gevoel heb op dieet te zijn (ik eet eigenlijk helemaal niet zoveel anders of minder dan voorheen, alleen let ik op tussendoortjes, de consumptie van vetten en suikers en het snacken voor de tv). Tijdens 'social occasions' hou ik me ook niet echt in qua eten.
Ik voel me ook een pak energieker nu, maar dat heeft minder met het verlies van gewicht op zich te maken dan met het goede gevoel dat het me geeft om op een juiste manier met mijn lichaam bezig te zijn (en natuurlijk ook met de lente en met het feit dat ik alweer in een aantal broeken pas waar ik niet meer in raakte!).

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2001 Geplaatst 22 maart 2010 - 08:49

Bibie zei:

:thumb: Joepie! Er staan heel erg lekkere receptjes tussen hoor!

Bij mij gaat het niet zo goed de laatste dagen. In het begin van de week woog ik het minste in maanden, maar nu ben ik ook weer een paar honderd gram bijgekomen. :( Het eetpatroon loopt ook een beetje in het honderd. Ik eet ondertussen al veel te weinig fruit, ik drink te weinig water, en deze week hebben we frietjes gegeten :oops: .

Gebruik jij die andere boeken eigenlijk ook?
Ik heb enkel en alleen het receptenboek aangeschaft. Dus weet eigenlijk niet helemaal wat de rest van Sonja haar visie is. Al denk ik dat wat ik doe daar wel goed bij aan sluit. Suiker eet ik zowieso al bijna niet bv

Het receptenboek vind ik wel handig aangezien mijn insipratie soms wel heel ver te zoeken is na een lange drukke dag. Dan is het wel handig dat er voor elke dag een receptje klaar staat en het principe van die twin-recepten vind ik echt een goed idee, zeker op drukke dagen!

De swingbordjes deed ik eigenlijk al een hele tijd, zonder te weten dat het swingbordjes zijn ;)

De avonden zijn hier dus vanaf nu, 54 dagen lang om te beginnen, rechtstreeks uit het Sonja boek. De rest van de dag vul ik zelf in, naar eigen gevoel. Gezond, lekker, gevarieerd, maar ik weiger nog één punt of één kcal te tellen. Ben van plan om alle Sonja receptjes te maken, al ga ik wel de eend vervangen door iets anders, want dat is nu echt één van de enige dingen die ik niet binnen krijg :misselijk:

Mijn menu vandaag ziet er dus zo uit:

-Ontbijt: groot glas water, klein kommetje Kefir, "Nigella's anti oxidant fruit salad" Antioxidant Fruit Salad Recipe : Nigella Lawson : Food Network

Tussendoor: nog een beetje van de anti oxidant fruit salad

Middag: courgettesoep en zuurdesem-roggebrood van het dagelijks brood met leerdammer light.

Tussendoor: belvitakoekjes sesam

Avond: Kurkumakip van Sonja 8)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2002 Geplaatst 22 maart 2010 - 09:12

Smitten Kitten zei:

Gebruik jij die andere boeken eigenlijk ook?
Ik heb enkel en alleen het receptenboek aangeschaft. Dus weet eigenlijk niet helemaal wat de rest van Sonja haar visie is. Al denk ik dat wat ik doe daar wel goed bij aan sluit. Suiker eet ik zowieso al bijna niet bv

Het receptenboek vind ik wel handig aangezien mijn insipratie soms wel heel ver te zoeken is na een lange drukke dag. Dan is het wel handig dat er voor elke dag een receptje klaar staat en het principe van die twin-recepten vind ik echt een goed idee, zeker op drukke dagen!

De swingbordjes deed ik eigenlijk al een hele tijd, zonder te weten dat het swingbordjes zijn ;)

De avonden zijn hier dus vanaf nu, 54 dagen lang om te beginnen, rechtstreeks uit het Sonja boek. De rest van de dag vul ik zelf in, naar eigen gevoel. Gezond, lekker, gevarieerd, maar ik weiger nog één punt of één kcal te tellen. Ben van plan om alle Sonja receptjes te maken, al ga ik wel de eend vervangen door iets anders, want dat is nu echt één van de enige dingen die ik niet binnen krijg :misselijk:

Mijn menu vandaag ziet er dus zo uit:

-Ontbijt: groot glas water, klein kommetje Kefir, "Nigella's anti oxidant fruit salad" Antioxidant Fruit Salad Recipe : Nigella Lawson : Food Network

Tussendoor: nog een beetje van de anti oxidant fruit salad

Middag: courgettesoep en zuurdesem-roggebrood van het dagelijks brood met leerdammer light.

Tussendoor: belvitakoekjes sesam

Avond: Kurkumakip van Sonja 8)

Ik heb "Gezond eten" en "Sterker dan suiker" ook. Gezond eten legt wel heel goed haar visie uit, maar zoals ik het hoor volg jij die visie al helemaal, dus dan heb je hem niet echt nodig. De kurkuma kip hebben wij ook al gegeten. :thumb: En je middagmaal ziet er ook overheerlijk uit ! :h

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2003 Geplaatst 22 maart 2010 - 09:38

Goeiemorgen meisjes!

Na een moeizaam weekend ga ik er weer met frisse moed tegenaan. Zat echt richting klein dipje te sukkelen en moet er even uit. Was stilaan de teugels aan 't vieren, dus moet even weer streng zijn om op het goede spoor te geraken. Het is vaak rond dit gewicht dat ik weer van de wagen val...

Ben heel benieuwd naar meer Sonja-info...
Wat zijn swingborden?
Als iemand een lekker gerechtje heeft gegeten van haar, wil je dat dan in het receptenhoekje neerzetten? Als het in de smaak valt, zou ik ook haar kookboek gaan bestellen (wat is de titel?)

Mijn dagmenu:

Ontbijt: dikke snee meergranenbrood met kipfilet
tussendoor tijdens mijn lange voormiddag (al wakker van 5u): actimel, banaan, 2 kiwi's
Lunch: 4 sneetjes meergranenbrood met kipfilet
Tussendoor: mini-Danio
Avondeten: nog niet zeker, misschien restje van currygerecht van gisteren. Anders simpel aardappelen-groente-vleesbordje

@ quidje: proficiat met de 5 kilo! schitterend!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2004 Geplaatst 22 maart 2010 - 09:39

Ik was aan het twijfelen tussen "een leven lang slank" en "gezond eten". "Sterker dan suiker" heb ik niet nodig, omdat ik niet graag suiker eet. Ik heb al een beetje zitten lezen over Sonja Kimpens visie op de voedingsdriehoek en dat spreekt me wel aan en geeft me nieuwe inzichten. Dus ben ik wel nieuwsgierig naar meer. Ik hou vanaf vandaag een nieuw schema van mijn gewicht en cm-verlies bij. Ben heel benieuwd.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2005 Geplaatst 22 maart 2010 - 09:44

rocket_queen zei:

Goeiemorgen meisjes!

Na een moeizaam weekend ga ik er weer met frisse moed tegenaan. Zat echt richting klein dipje te sukkelen en moet er even uit. Was stilaan de teugels aan 't vieren, dus moet even weer streng zijn om op het goede spoor te geraken. Het is vaak rond dit gewicht dat ik weer van de wagen val...

Ben heel benieuwd naar meer Sonja-info...
Wat zijn swingborden?
Als iemand een lekker gerechtje heeft gegeten van haar, wil je dat dan in het receptenhoekje neerzetten? Als het in de smaak valt, zou ik ook haar kookboek gaan bestellen (wat is de titel?)

Swingbordjes zijn eigenlijk belachelijk eenvoudig en basis van elk gezond dieet denk ik; nl 1/2 groenten (beschermstoffen), 1/4 brandstoffen (zilvervlies of volkorenrijst, quinoa etc) en 1/4 bouwstoffen (vlees, vis en vervangers). Dat bordje vul je dan aan de hand van "de swingcarrousel". Streven is om elke week minstens 60 verschillende ingrediënten te eten. Dit staat beschreven in een van haar eerdere boeken. In het receptenboek vind je eigenlijk puur recepten. (Kook je slank en fit)

Als je wilt stuur ik je de recepten van de eerste dagen door, dan kan je eens zien of het wat voor je is.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2006 Geplaatst 22 maart 2010 - 10:26

Er staat hier enkele pagina's terug ook twee tonijn-receptjes van haar. Ik vind "gezond eten" wel een goed boek. "Sterker dan suiker" had ik wel nodig, want ik had het gevoel dat ik niet zonder suiker kon O:) . Dan begon ik te duizelen en stak ik snel een suikerklontje in mijn mond. :oops: . We hebben al erg veel van haar receptjes gemaakt uit het "Kook je slank en fit"boek. Er staan ook veel koude gerechtjes in, dus die zou je eigenlijk ook als lunch kunnen eten. Wat me wel opvalt is dat ze nooit zout gebruikt, suiker altijd door honing vervangt, en veel groenten gebruikt. Vroeger aten wij steeds één groente per maaltijd. Of het was bloemkool, of het waren wortelen, of ... Sonja die slaagt er altijd in om meerdere groentjes te mengen. :) Sommige vissoorten die ze gebruikt vind je niet in de Delhaize. Ik heb die dan steeds vervangen door iets dat we wel vonden. Een viswinkel in de buurt kan dus wel handig zijn ;)

In verband met het kostenplaatje van haar receptjes: wij doen iedere maandag boodschapjes op haar manier (ook veel fruit - alhoewel ik daar de laatste week niet veel van gegeten heb :( ) en we komen voor 2 personen op ongeveer 90 euro in de Delhaize uit. Soms wat meer, soms wat minder. Het is dus niet echt duurder dan anders. Maar ook niet echt goedkoper :) .

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#2007 Geplaatst 22 maart 2010 - 10:47

Hei schattekes!
Jullie zijn allemaal heel erg goed en flink bezig!!

Ik heb buikgriep, dus hier was het menu gisteren: knackebrood met confituur en gebluste cola en een yoghurt.
Vandaag zal het wel hetzelfde zijn denk ik zo...

Als ik genezen ben, vlieg ik er weer terug in!!

Succes :duim:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2008 Geplaatst 22 maart 2010 - 12:41

Ik begin ook te twijfelen aan het boek van SK, 60 verschillende ingrediënten op een week tijd lijkt me wel veel, maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik vaak hetzelfde eet als ontbijt. Muesli of corn flakes... waar eigenlijk niet zoveel in zit, hoewel ik tegenwoordig bij mijn corn flakes nog wat stukjes noot voeg, gedroogd fruit en/of wat muesli :)

Deze morgen kon ik het niet laten om mij terug te wegen en ik ben sinds gisteren 500 gram kwijt, ik heb dan ook wel 2 uur in totaal (verdeeld over de dag) op de dansmat gestaan met de Wii :thumb: ik reken er wel op dat ik de volgende dagen wat meer ga kunnen wegen door spierweefsel omdat ik terug wat meer sport. Ook ga ik terug wat meer het roeitoestel gebruiken van Simon, mijn paparmen moeten echt weg zijn tegen mijn zus hare trouw en daarna ook, gewoon voor altijd!

Doordat ik veel last heb aan mijn nek, schouders en rug is het er niet altijd van gekomen om dat roeitoestel te gebruiken, als ik het gebruik is het ook wel een work-out van een half uur en dat voel ik zeeeeeer goed. Straks moet ik terug naar de kiné, misschien dat ik het beter ervoor gebruik, afhankelijk van hoe ik mij voel en anders er na.

Veel beterschap Jess, zo ziek vallen tijdens een regimeke is niet altijd even leuk, maar normaal gezien moet het wel terug in orde komen ;)

Bewerkt door Spanishke, 22 maart 2010 - 12:48.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#2009 Geplaatst 22 maart 2010 - 12:51

Ivm Sonja Kimpen: Ik heb hier een jaartje geleden of zo het boek 'Een leven lang slank zonder dieet' gekocht en het is écht wel een sterk boek. Heb erin onderlijnd als in een cursus :) en heb het intussen al uitgeleend aan mijn mama en de mama van mijn vriendin en die hebben er ook veel aan gehad. Heb toen ook het boek 'Stevig in je lichaam' gekocht met allerlei oefeningen (geschreven door haar man) en hoewel die oefeningen wel heel goed beschreven worden, hebben we dat toch niet goed volgehouden, omdat het uiteraard heel weinig interactief is.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2010 Geplaatst 22 maart 2010 - 14:07

Spanishke zei:

Ik begin ook te twijfelen aan het boek van SK, 60 verschillende ingrediënten op een week tijd lijkt me wel veel, maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik vaak hetzelfde eet als ontbijt. Muesli of corn flakes... waar eigenlijk niet zoveel in zit, hoewel ik tegenwoordig bij mijn corn flakes nog wat stukjes noot voeg, gedroogd fruit en/of wat muesli :)

Tussen die ingrediënten staan ook dingen zoals kruiden enz. Dus zit je al snel aan 60. Ik dacht ook eerst "huh... zoveeeeeel?????"

Ik heb inmiddels "Gezond eten" gekocht. Denk dat dat het best aansluit bij wat ik wil. Ik moet een beetje lachen met hoe bepaalde dingen geschreven zijn 8) maar het idee erachter is toch wel echt datgene dat ik mij moet eigen maken ;)