Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2011 Geplaatst 22 maart 2010 - 17:33

Smitten Kitten zei:

Tussen die ingrediënten staan ook dingen zoals kruiden enz. Dus zit je al snel aan 60. Ik dacht ook eerst "huh... zoveeeeeel?????"

Ik heb inmiddels "Gezond eten" gekocht. Denk dat dat het best aansluit bij wat ik wil. Ik moet een beetje lachen met hoe bepaalde dingen geschreven zijn 8) maar het idee erachter is toch wel echt datgene dat ik mij moet eigen maken ;)

Het klinkt allemaal wel héél interessant.
"Een leven lang slank" heb ik hier ergens staan uit een ver verleden. Ik had er toen niet zo heel veel aan, was op dat moment niet wat ik nodig had.
Ik weet intussen wel wat de theorie van afslanken is, etc etc...
Wat ik héél graag wil, is écht gezond eten. dus misschien is het boek met de gelijkaardige titel een goed plan.

60 ingrediënten, duizel duizel, da's toch echt veel, lijkt me zo. Maar als het nog niet 100% lukt, ga je toch al meer variëren door het te proberen. Lijkt me vooral moeilijk naar organisatie/aankopen/dingen die bederven in de koelkast.

Vandaag gaat alles naar wens (behalve de 60 ingrediënten :goofy: ).
avondeten wordt: aardappelen met slaatje en vleesvervanger

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2012 Geplaatst 22 maart 2010 - 18:52

Om het met de woorden van Sonja te zeggen: 60 per week is ca 8 per dag.
Ook dingen zoals kurkumapoeder, oestersaus etc (en zulke dingen zitten er veel in de receptjes) tellen mee voor 1 van die 60. Dus daar kom je echt snel aan.

Bewerkt door Smitten Kitten, 22 maart 2010 - 18:53.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2013 Geplaatst 22 maart 2010 - 19:02

Smitten Kitten zei:

Ook dingen zoals kurkumapoeder, oestersaus etc (en zulke dingen zitten er veel in de receptjes) tellen mee voor 1 van die 60. Dus daar kom je echt snel aan.

Ok ja inderdaad als saus, kruiden enz er ook al bij zitten, dan kom je er wel nog heel vlug aan denk ik :)

Oh ja mijn dagmenu vergeten plaatsen:

Ontbijt: Special K rode vruchten met halfvolle melk, muesli en stukjes geroosterde hazelnootjes :oops: ik eet zo graag corn flakes als ontbijt :(
Tussendoor: verse ananas :)
Lunch: 3 sneetjes van het zelfgemaakte brood van Simon met kipfilet en paprikasoep
Tussendoor: WW koekje bosbessen met vanille en warme soja light met ministukje zwarte chocolade
Avondmaal: vanavond worden het zelfgemaakte balletjes in tomatensaus met rijst of... toch maar niet, want de eiren zijn op. Het wordt dus iets anders

Bewerkt door Spanishke, 22 maart 2010 - 19:16.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2014 Geplaatst 22 maart 2010 - 19:50

Smitten Kitten zei:

Ja, misschien inderdaad wel... Ben benieuwd aan hoeveel ik vandaag kom.
Is een actimel ook een ingrediënt? :)
Meergranenbrood, smeerboter, kipfilet, actimel, melk, kiwi, aardappel,  paprika, rode ajuin, courgette, sla, tomaat, balsamico-azijn,  vegeburger, olijfolie, alpro soya light, appel, banaan
dat zijn er 17? of mag je sommige dingen niet tellen? Heb wel door SK  geïnspireerd er nog een provençaals groentestoofpotje toegevoegd aan  avondeten :LOL:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2015 Geplaatst 23 maart 2010 - 10:39

Gisteren het eerste Sonja-receptje gegeten en het was lekker! Het zag er ook gewoon zo mooi kleurrijk en smakelijk uit :LOL:

Vanavond staan de lavas-kipwraps op het menu. Dat is het tweelingsgerecht van wat we gisteren hebben gegeten, dus daar moeten we deze avond al niet veel werk meer in steken. Mooi meegenomen, want er zit nog een drukke namiddag aan te komen :onzeker:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2016 Geplaatst 23 maart 2010 - 13:57

Smitten Kitten zei:

Gisteren het eerste Sonja-receptje gegeten en het was lekker! Het zag er ook gewoon zo mooi kleurrijk en smakelijk uit :LOL:

Vanavond staan de lavas-kipwraps op het menu. Dat is het tweelingsgerecht van wat we gisteren hebben gegeten, dus daar moeten we deze avond al niet veel werk meer in steken. Mooi meegenomen, want er zit nog een drukke namiddag aan te komen :onzeker:

Mooi te horen dat het lekker was. Je bent toch een kenner van lekker eten wat mij betreft :)
Heb je "lavas" kunnen vinden? ik heb geen idee wat dat is... nooit van gehoord.

Heb trouwens al in de carrefour en in de standaard gekeken, beide hebben het kookboek niet...

Bewerkt door rocket_queen, 23 maart 2010 - 14:02.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2017 Geplaatst 23 maart 2010 - 14:04

rocket_queen zei:

Mooi te horen dat het lekker wa. Je bent toch een kenner van lekker eten wat mij betreft :)
Heb je "lavas" kunnen vinden? ik heb geen idee wat dat is... nooit van gehoord.

Heb trouwens al in de carrefour en in de standaard gekeken, beide hebben het kookboek niet...

Wel... ik eet vooral heeeel graag :LOL:
Lavas is een selder-achtig kruid (aldus Sonja) maar je mag het ook vervangen door peterselie. Dat heb ik dus gedaan ;)
Het kookboek is nog maar net terug verkrijgbaar. Was uitverkocht in veel winkels, inmiddels is er een herdruk geweest. Ik heb het boek in de fnac gekocht.

Ik ben benieuwd naar het recept van vandaag. (de wraps) Als ik me niet vergis zei Bibie dat dat zo lekker was...

Bewerkt door Smitten Kitten, 23 maart 2010 - 14:05.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2018 Geplaatst 23 maart 2010 - 14:16

Smitten Kitten zei:

Wel... ik eet vooral heeeel graag :LOL:
Lavas is een selder-achtig kruid (aldus Sonja) maar je mag het ook vervangen door peterselie. Dat heb ik dus gedaan ;)
Het kookboek is nog maar net terug verkrijgbaar. Was uitverkocht in veel winkels, inmiddels is er een herdruk geweest. Ik heb het boek in de fnac gekocht.

Ik ben benieuwd naar het recept van vandaag. (de wraps) Als ik me niet vergis zei Bibie dat dat zo lekker was...

Ja! Ik koop wel altijd de volkoren wraps, die zijn heerlijk! De andere vind ik een raar smaakje hebben :ha . Zelf al complimentjes gehad van bezoek, dus het is zeker een voltreffer. Iets verder in het boek maakt ze nog eens wraps, ik denk dat die zelf nog lekkerder zijn. :)

Veel succes vanavond! :thumb:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2019 Geplaatst 23 maart 2010 - 14:17

Ohja, bijna vergeten zeggen: wij hebben één weekje de Swing carrousel bijgehouden, en je komt héél erg snel aan die 60 ingrediënten hoor. :)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2020 Geplaatst 23 maart 2010 - 15:42

En mag je dan ook meer dan 60 ingrediënten hebben per week of is dat dan weer teveel van het goede? :ha Nu je het zegt, lijkt het inderdaad heel makkelijk om daaraan te zitten, ik heb er ongetwijfeld elke dag meer dan 8 verschillende... dat ik er niet eerder aan gedacht heb dat het zo simpel te berekenen was eigenlijk. Ik begon mij gewoon een hele supermarkt in te beelden die je moest leegkopen om aan al die ingrediënten te zitten per week :ha :lachen:

Heb vandaag al 3 uur op de dansmat gestaan, ben toch wel even pompaf nu. Echt een aanrader voor bij de Wii te nemen, we hebben nu ook het spelletje DDR3 en dat is in combinatie met de Wii balance board. Heb de Wii fit kit cadeau gekregen van mijn broer (late verjaardagscadeau) en moet me nu nog een balance board aanschaffen, benieuwd wat dat gaat geven :)

Ontbijt: Corn flakes special K met rode vruchten en halfvolle melk
Tussendoor: mandora en yoghurt met kokosnootsmaak
Lunch: tomaat-groentensoepje met 4 toastjes met Beemster light en zelfgemaakte tonijnsla
Tussendoor: verse ananas en 2 sojakoekjes
Avondmaal: eten bij mijn ouders, nog geen idee

Bewerkt door Spanishke, 23 maart 2010 - 15:42.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2021 Geplaatst 23 maart 2010 - 16:22

Waar verkopen ze volkoren wraps?

Dagmenutje hier:

Actimel + banaan
brood met philadelhia light en kipfilet
tussendoor: appel en een handje colaflesjes O:)
Avondeten: restjes van alles een beetje van de afgelopen dagen

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2022 Geplaatst 23 maart 2010 - 18:18

rocket_queen zei:

Waar verkopen ze volkoren wraps?

Dagmenutje hier:

Actimel + banaan
brood met philadelhia light en kipfilet
tussendoor: appel en een handje colaflesjes O:)
Avondeten: restjes van alles een beetje van de afgelopen dagen

Volkoren wraps vind je in de Match. In de Delhaize heb ik ze jammer genoeg nog niet teruggevonden, dus wij moeten daar speciaal voor naar de Match :( .

Ik ga eens beginnen aan de schorsenerensoep. Help! Het is de eerste keer, en naar het schijnt worden schorseneren "keukenmeidverdriet" genoemd.. Dus ik ben al bang :oops:

Bewerkt door Bibie, 23 maart 2010 - 18:18.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2023 Geplaatst 23 maart 2010 - 18:59

Geen Match in de buurt, doeme toch

Schorseneren heb ik nog nooit gemaakt. als ik ze zo zie, denk ik wel dat ze schoonmaken hel zou kunnen zijn. Hoe was 't? en was de soep lekker? :)

Heb zelf nog een pastinaak-preisoep gemaakt, mmmmm zo lekker. Had het nog niet eerder geprobeerd, maar was een dikke meevaller (3 preistengels + 500 gram pastinaak). weer 2 extra ingrediënten van de 60 :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2024 Geplaatst 24 maart 2010 - 09:31

De wraps waren lekkerrrr!!!

Deze avond: "heldhaftige Jeanne d'Arc-vis" :LOL:

Voor deze middag staat mijn pompoensoepje op het vuur. Mmmm!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2025 Geplaatst 24 maart 2010 - 11:36

rocket_queen zei:

Geen Match in de buurt, doeme toch

Schorseneren heb ik nog nooit gemaakt. als ik ze zo zie, denk ik wel dat ze schoonmaken hel zou kunnen zijn. Hoe was 't? en was de soep lekker? :)

Heb zelf nog een pastinaak-preisoep gemaakt, mmmmm zo lekker. Had het nog niet eerder geprobeerd, maar was een dikke meevaller (3 preistengels + 500 gram pastinaak). weer 2 extra ingrediënten van de 60 :d

De soep is lekker! Ze is enkel groen ipv wit. Ik had blijkbaar een groene prei gekocht O:) en dan krijg je schorsenerensoep nooit meer wit. Maar de smaak zit wel goed :thumb: . Het schillen was wel een vuil werkje, maar ik had krantenpapier gelegd en handschoentjes aangetrokken dus al bij al viel het nog mee.

Geplaatste afbeelding