Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2026 Geplaatst 24 maart 2010 - 12:22

Bibie zei:

De soep is lekker! Ze is enkel groen ipv wit. Ik had blijkbaar een groene prei gekocht O:) en dan krijg je schorsenerensoep nooit meer wit. Maar de smaak zit wel goed :thumb: . Het schillen was wel een vuil werkje, maar ik had krantenpapier gelegd en handschoentjes aangetrokken dus al bij al viel het nog mee.

:ha :ha Ja ik had dat ook met de aspergesoep, heb dan ook maar gezegd aan Simon dat het preisoep was en hij heeft er geen vragen bij gesteld :ha

Schorseneren moet je dat ook nog zo lang schoonmaken als je dat in diepvries koopt? Zo'n soepje klinkt niet slecht eigenlijk :)

Gisteren was de menu bij de ouders:
Toastjes met zelfgemaakte groene pesto (basilicum) en zelfgemaakte makreelmousse.
Als voorgerecht paprikasoep (had mijn ma weer gemaakt voor mij, alleen was ze vergeten dat ik nu ook zelf soep maak O:) en de paprikasoep wel even beu ben)
Hoofdgerecht was zeebaars met zoeteaardappelpuree en spinazie, voor de liefhebbers een mosterdsaus, maar ik vond dat er echt overbodig bij :)
Dessert waren reepjes mango en stukjes ananas.

Ik ben bijgekomen vandaag, maar op de goeie manier, heb wat meer spierweefsel opgebouwd de laatste dagen, want uit alle zekerheid heb ik mij gemeten (jawel heb een lintmeter gevonden eindelijk :lachen: ) en ben op nog geen week tijd toch een aantal cm kwijt :cheer: , moest ik nu geen rekening ermee houden dat spieren wel degelijk meer wegen dan vet, dan zou ik nu terug à volonté aan het vasten zijn :oops:

Bewerkt door Spanishke, 24 maart 2010 - 12:24.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2027 Geplaatst 24 maart 2010 - 12:35

Spanishke zei:

Schorseneren moet je dat ook nog zo lang schoonmaken als je dat in diepvries koopt? Zo'n soepje klinkt niet slecht eigenlijk :)

Diepvriesschorseneren zijn al schoongemaakt en in stukjes, dus die moet je maar gewoon bij in de soep doen, geen werk mee ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2028 Geplaatst 24 maart 2010 - 14:08

Diepvriesschorseneren zijn inderdaad handiger :) Weer een lesje geleerd! Het probleem van schorseneren is dat er zo'n melkachtige substantie afkomt als je aan het schillen bent en dat plakt heel erg. Dus mijn handschoentjes plakten aan elkaar toen ik gedaan had :ha .

Ik maak ook heel erg graag soep. Het is echt iets dat je een beetje onder de knie moet krijgen. Tis niet altijd zo eenvoudig. Ik ben geen fan van hele dikke soepen, dus ik zeef alles heel erg goed en let erop dat er niet teveel zetmeel in de soep komt.

Enkele weken geleden heb ik op restaurant witloofsoep gegeten en die was overheerlijk! Ook al lust ik geen gebakken witloof, de soep was echt superlekker. Dus die zou ik toch nog graag eens maken vooraleer het echt weer zomer wordt. :)

Bewerkt door Bibie, 24 maart 2010 - 14:09.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2029 Geplaatst 24 maart 2010 - 16:11

Dat gaan we eens proberen en die pastinaak-preisoep klinkt ook zeker niet slecht :thumb:

Dagmenu:

Ontbijt: yoghurt met muesli
Lunch: zuurdesem met lightkaas, kipfilet, sla en een pruim
Tussendoortje: overheerlijke smoothie met 1/4e ananas, 1/4e meloen, 1 kiwi, een halve appel, anderhalf hand bosvruchten en een kleine liter versgeperst bloedsinaas-mandorasap (het fruit moest op O:) ) en 2 kleine koekjes WW cranberry-sinaas
Avondmaal: pladijs met pasta en groentjes

Bewerkt door Spanishke, 24 maart 2010 - 16:11.

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2030 Geplaatst 24 maart 2010 - 16:38

(eikes schorseneren...das nu echt iets wat ik niet lust :ha )

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2031 Geplaatst 24 maart 2010 - 16:41

dat is nog eens een luxesmoothie! mjammie. Nog een glaasje over? :)

Bibie: hoeveel schorseneren had je en hoeveel prei? ga wel voor de diepvriesvariant gaan. Ben heel erg pro-vers, maar er zijn grenzen :d

dagmenu:

Ontbijt: Actimel + dikke snee waldkornbrood met light salami
tussendoor: appel
Lunch: pastinaak-preisoep (nog steeds heel mjammie), 4 sneetjes brood met sla, tomaat, kipfilet, philadelphia light
tussendoor: halve Danio appel/kaneel (zag er zo lekker uit in de reclame :LOL: ) met daarin verbrokkeld een sneetje peperkoek
Avondeten: slaatje, gegrillde biefstuk, actifry frieten
Dessert: geïnspireerd door Hanne, die fruitsla van Nigella maar dan zonder bessen, bij gebrek aan bessen :) :)

Bewerkt door rocket_queen, 24 maart 2010 - 16:56.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2032 Geplaatst 24 maart 2010 - 16:50

rocket_queen zei:

Bibie: hoeveel schorseneren had je en hoeveel prei? ga wel voor de diepvriesvariant gaan. Ben heel erg pro-vers, maar er zijn grenzen :d

dagmenu:

Lunch: pastinaak-preisoep (nog steeds heel mjammie), 4 sneetjes brood met sla, tomaat, kipfilet, philadelphia light
tussendoor: halve Danio appel/kaneel (zag er zo lekker uit in de reclame :LOL: ) met daarin verbrokkeld een sneetje peperkoek
Dessert: geïnspireerd door Hanne, die fruitsla van Nigella maar dan zonder bessen

Ja hoor en meer ook dan een glaasje, denk dat ik nog iets van een 750cl over heb.. ;)
Als ik zo'n smoothie maak, vind ik dat veel te grote zonde om dan maar voor 2 glaasjes te maken

Schorseneren heb ik eigenlijk nog nooit gegeten, zou het meevallen in combinatie met champingons? O:) Champignon-schorsenerensoep of asperge-schorsenerensoep of met knolselder :)
Bij die pastinaaksoep smaak je dan vooral de prei of toch meer pastinaak? Heb het eens opgezocht en met wortel wordt het ook gemaakt, hoewel ik dan wel denk dat de smaak van wortel teveel gaat overheersen?

Bewerkt door Spanishke, 24 maart 2010 - 16:51.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2033 Geplaatst 24 maart 2010 - 16:55

Je proeft vooral het zachte van de prei en dan heb je daar het frisse/pittige van de pastinaak subtiel doorheen.
Pompoen-pastinaak is ook héél lekker. Met wortel heb ik nog niet geprobeerd, maar kan niet slecht zijn...

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2034 Geplaatst 24 maart 2010 - 17:25

rocket_queen zei:

Dessert: geïnspireerd door Hanne, die fruitsla van Nigella maar dan zonder bessen, bij gebrek aan bessen :) :)

Heb dit net al 'gemaakt'
Snap nu waarom granaatappel zijn naam heeft. dat sap schiet alle kanten uit en is fataal voor mijn niet zo kwalitatief hoogstaande aanrecht waar de vlekjes niet meer uitgaan :s
Hoe pak je zo'n ding aan???

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2035 Geplaatst 24 maart 2010 - 17:33

rocket_queen zei:

Heb dit net al 'gemaakt'
Snap nu waarom granaatappel zijn naam heeft. dat sap schiet alle kanten uit en is fataal voor mijn niet zo kwalitatief hoogstaande aanrecht waar de vlekjes niet meer uitgaan :s
Hoe pak je zo'n ding aan???

:ha Ik heb er mij nog niet aan durven wagen, dit is een vraagje voor SOS Hanne, maar die is hier blijkbaar even niet.

Heb wat gegoogled en het volgende gevonden: Snij de granaatappel in 2 stukken en klop met houten lepel erop en daarna vallen de kleine lekkere bolletjes er zo uit.

En heb ondertussen ook nog dit gevonden:
Haal de besjes uit de granaatappels. Dat doe je het best door de bovenen onderkant af te snijden en een inkerving in de schil te maken.
Trek de granaatappel boven een grote kom met beide handen open. Haal de rest van de besjes er met de hand uit.

Bewerkt door Spanishke, 24 maart 2010 - 17:36.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2036 Geplaatst 24 maart 2010 - 17:57

rocket_queen zei:

dagmenu:

De ingrediënten: 1kg schorseneren (ongeschilde, dus misschien dat het na het schillen allemaal wat minder woog :ha ), 1 prei, 1 halve ajuin, 2L groentenbouillon, kruidentuiltje, peper en zout.

Het eerstvolgende waar we voor sparen na de verhuis is zeker en vast zo'n actifry. Ik krijg gewoon honger als ik naar die website van de actifry ga kijken :oops: .

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2037 Geplaatst 24 maart 2010 - 18:05

Bibie zei:

De ingrediënten: 1kg schorseneren (ongeschilde, dus misschien dat het na het schillen allemaal wat minder woog :ha ), 1 prei, 1 halve ajuin, 2L groentenbouillon, kruidentuiltje, peper en zout.

Het eerstvolgende waar we voor sparen na de verhuis is zeker en vast zo'n actifry. Ik krijg gewoon honger als ik naar die website van de actifry ga kijken :oops: .

tnx voor het receptje!
die Actifry is zo'n aanrader. Hij staat nu in aanbieding bij Blokker voor "maar" 169€

@ Katrien: tnx voor de tips ivm de moorddadige granaatappel, denk dat ik het volgende keer buiten ga doen met bovendien rode broek en rode trui aan :goofy:

Heb trouwens mijn fruitsla al geproefd, hééééééérlijk! zo fris. Heb wel het sap van een volledige limoen gedaan ipv 2 lepels, wat anders met de rest...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2038 Geplaatst 24 maart 2010 - 18:17

Haha Katrien :LOL: Je moet dat inderdaad doen zoals Spanishke het omschrijft ;) Of een schort aan doen natuurlijk, maar dat vergeet ikzelf ook altijd :oops:
PS Ik heb diepvriesbessen gebruikt. De verse zijn me nu nog wat te duur en in zo'n salade smaken diepvries even goed.

Bewerkt door Smitten Kitten, 24 maart 2010 - 18:19.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2039 Geplaatst 24 maart 2010 - 19:14

Smitten Kitten zei:

Haha Katrien :LOL: Je moet dat inderdaad doen zoals Spanishke het omschrijft ;) Of een schort aan doen natuurlijk, maar dat vergeet ikzelf ook altijd :oops:
PS Ik heb diepvriesbessen gebruikt. De verse zijn me nu nog wat te duur en in zo'n salade smaken diepvries even goed.

aha, diepvriesbessen! superidee. die dingen zijn het hele jaar door, op een maand na misschien, peperduur...

en ja, ik heb die granaatappel min of meer zo gekeeld, maar dan nog, hij was onwaarschijnlijk sappig (mjam) en dat ging écht alle kanten uit.
Ik heb nu rood polkadot aanrecht 8)
Heb die salade nu op, wordt een nieuwe obsessie vrees ik... vond het zalig, verrassend en lekker anders. De 2de helft staat klaar om mee naar 't werk te nemen morgen (ik draag morgen maar geen wit :x )

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2040 Geplaatst 24 maart 2010 - 19:37

Granaatappel daar begin ik nie aan, vroeger lepelde ik dat uit, maar das een gepruts, en als je de "tussenschotjes" er niet uitpeuterd is dat mega bitter, bah!
(Geef mij maar mangooooo :) )
Pastinaak is wel lekker (veeeele lekker dan eikes bah schorseneren! :ha )

Bewerkt door sneeuwwitje, 24 maart 2010 - 19:37.