Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2041 Geplaatst 25 maart 2010 - 09:18

Goeiemorgen,

Op een ander forum gaven ze deze website als tip: http://eetmeter.voedingscentrum.nl
Erg interessant, al is het een beetje zoeken om aale producten te kunnen invoeren, omdat het duidelijk Nederlands is.
Je krijgt advies over wat je voldoende/onvoldoende binnenkrijgt op een dag.
Ik had te veel zout en ik let er eigenlijk al op, verder was ik redelijk content, maar zie ik toch dat ik mijn gewoonte om elke dag een glas melke te drinken nieuw leven moet inblazen...

Mijn dagmenu ligt al redelijk vast ingepland, dus ik zet hem al neer:
**Ontbijt: 2 kleine sneetjes zelfgebakken waldkornbrood met light salami
**tussendoor: schaaltje platte kaas, magere
**lunch: 4 sneetjes brood, 2 met light philadelphia, 2 met kipfilet en alpro soya boter + restje van pastinaak-preisoep, zelfs geen kom te noemen
**tussendoor: rest van fruitsla à la nigella, glas melk
**avondeten: volkorentagliatelli (cool dat dit bestaat, wist ik niet!) met broccoli, prei en boursin cuisine light + beetje parmesaan

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2042 Geplaatst 25 maart 2010 - 11:12

Is wel interessant, als je alles vindt tenminste, maar dat is bij de WW's ook even zoeken zo :)

Ik heb mijn menu van gisteren ingevoerd en ik heb bij alles "goed" behalve bij vitamine A staat aan de krappe kant en vitamine B12 ook aan de krappe kant. Ik had eerst te weinig vet, maar was de bakboter er vergeten bijrekenen van gisteravond en nu staat het wel op goed :)

Ontbijt: muesli met een klein klein beetje corn flakes en halfvolle melk + klein glaasje van de smoothie van gisteren
Tussendoor: verse ananas en yoghurt natuur
Lunch: groentensoep met roggebrood en light kaas, kipfilet, sla en tomaat
Tussendoor: glas soja melk, kiwi en WWkoekje
Avondmaal: we moeten naar de Colruyt dus nog geen idee wat het gaat worden

Bewerkt door Spanishke, 25 maart 2010 - 11:18.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#2043 Geplaatst 25 maart 2010 - 11:18

sneeuwwitje zei:

Granaatappel daar begin ik nie aan, vroeger lepelde ik dat uit, maar das een gepruts, en als je de "tussenschotjes" er niet uitpeuterd is dat mega bitter, bah!
(Geef mij maar mangooooo :) )
Pastinaak is wel lekker (veeeele lekker dan eikes bah schorseneren! :ha )

Tip om granaatappel te eten: je snijdt hem in twee, houdt hem ondersteboven boven en kom en flink kloppen met een houten lepel. De rode jammie bolletjes vallen er dan allemaal uit :) . Geen bittere stukjes meer :)
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2044 Geplaatst 25 maart 2010 - 14:47

Ik heb de eetmeter ook even ingevuld voor de laatste drie dagen en ik schrik toch wel hoe weinig kcal ik inneem. Zelf met een normale eetdag à la Sonja Kimpen.

Bijvoorbeeld:
Dinsdag:
Ontbijt: muesli met halfvolle melk, 1 koffie
Lunch: 3 meergranenboterhammen met light kaas, wortelen en tomaat, glas water
Avondeten: glas water, couscous, kip, wortelen en bloemkoolroosjes met een lekker terriyakisausje, glas water
Tussendoortjes: 2x thee met honing
Dat is allemaal maar 718 Kcal?! :catscratchhead Maar dan wel teveel eiwitten, te weinig zout, te weinig kalium, te weinig calcium, te weinig ijzer, magnesium, seleen, zink, ... Ik zal weer wat meer fruit moeten eten.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2045 Geplaatst 25 maart 2010 - 15:19

Bibie zei:

Ik heb de eetmeter ook even ingevuld voor de laatste drie dagen en ik schrik toch wel hoe weinig kcal ik inneem. Zelf met een normale eetdag à la Sonja Kimpen.

Bijvoorbeeld:
Dinsdag:
Ontbijt: muesli met halfvolle melk, 1 koffie
Lunch: 3 meergranenboterhammen met light kaas, wortelen en tomaat, glas water
Avondeten: glas water, couscous, kip, wortelen en bloemkoolroosjes met een lekker terriyakisausje, glas water
Tussendoortjes: 2x thee met honing
Dat is allemaal maar 718 Kcal?! :catscratchhead Maar dan wel teveel eiwitten, te weinig zout, te weinig kalium, te weinig calcium, te weinig ijzer, magnesium, seleen, zink, ... Ik zal weer wat meer fruit moeten eten.

Oei dat is wel heel weinig :catnoknow , ik zit aan iets meer dan 2000kcal per dag.., soms ook wat minder. Mijn tussendoortjes zit wel wat meer in dan 2 thee's, dat is echt te weinig! Ik kom eigenlijk juist rond met mijn tussendoortjes, veel fruit, een klein aantal nootjes, melk, yoghurt, vruchtenkoekjes, ...

Heb nu mijn ontbijt, 1 x tussendoortje (ananas en mager fruityoghurtje) en lunch ingevoerd en zit al aan 910kcal

Als ik je menu zo bekijk, denk ik toch ook dat het wat meer zou mogen zijn dan 718kcal, heb je ook de bakboter erbij gerekend en al de rest? Ik heb bv ook mini tussendoortjes erbij gerekend zoals noten, gedroogde veenbessen, rozijnen, chocolade na het avondmaal...

Bewerkt door Spanishke, 25 maart 2010 - 15:29.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2046 Geplaatst 25 maart 2010 - 15:31

oeh da's weinig ja... ben ook benieuwd hoe dat komt, want je dagmenu ziet er niet verontrustend uit.
Misschien de porties niet goed geschat?

Zelf heb ik 2 dagen ingegeven en kwam op 1300 en 1450 kcal, wat me ideaal lijkt.
Alleen dat te veel aan zout, terwijl ik nooit zout toevoeg, wat moet ik daar nu mee?

edit: heb net ingegeven wat ik tem nu heb gegeten, dus ontbijt, lunch en tssdoortjes, ik zit al aan 852kcal. Er moet toch iets mis gegaan zijn, Bibie...

Bewerkt door rocket_queen, 25 maart 2010 - 15:35.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2047 Geplaatst 25 maart 2010 - 15:37

rocket_queen zei:

oeh da's weinig ja... ben ook benieuwd hoe dat komt, want je dagmenu ziet er niet verontrustend uit.
Misschien de porties niet goed geschat?

Zelf heb ik 2 dagen ingegeven en kwam op 1300 en 1450 kcal, wat me ideaal lijkt.
Alleen dat te veel aan zout, terwijl ik nooit zout toevoeg, wat moet ik daar nu mee?

Oei daar geraak ik ook niet aan op een dag als ik nu al aan 910kcal zit :onzeker: , misschien heb ik mijn porties teveel ingeschat :x

Nochtans...

Ontbijt: muesli met weinig beetje corn flakes en halfvolle melk, 50ml fruitsmoothie van gisteren
Tussendoortje: magere fruityoghurt en 1/4e verse ananas
Lunch: 4 dunne sneetjes roggebrood met lightkaas (nog geen hele snee), 1 sneetje kipfilet, sla en pompoen-wortelsoepje met wat peterselie

En toch zit ik al aan 910kcal :catnoknow , nu als ik me niet vergis, is het max toegestande kcal voor een vrouw per dag 2000-2200 kcal...?

Gisteren zijn het wel tortilla wraps geworden ipv de pladijs, had er zin op gekregen omdat jullie over volkoren wraps bezig zaten en andere gerechtjes met wraps O:) Kan ook verklaren waarom ik aan 2000 kcal zat gisteren, maar die fruitsmoothie heeft ie wel veel kcal voor gerekend terwijl die puur natuur was, ok ja je hebt wel altijd je suiker van het fruit, maar dan nog..

Bibie, heb je echt alles ingevuld, er lijkt wel een volledige maaltijd te ontbreken...

Bewerkt door Spanishke, 25 maart 2010 - 15:43.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2048 Geplaatst 25 maart 2010 - 15:53

Geplaatste afbeelding

Ik heb er even een printscreen van genomen. Ik heb dinsdag wel geen andere tussendoortjes gegeten. Normaal gezien moet een vrouw rond de 2000kcal zitten, als ze niet wilt vermageren alleszins. En ik moet nu ook wel zeggen dat ik niet zoveel beweging heb. Ik heb niet al te veel les meer in het laatste semester, maar wel veel bureauwerk.
Ik zie net dat er 2kcal meer opstaan dan daarnet? Vreemd :catscratchhead

Of misschien ligt het aan die kipfilet en verstaan Nederlanders daar iets anders onder?

In verband met de kaas: ik leg nooit een hele snee kaas op een boterham. Ik versnij dat in stukjes :ha

Bewerkt door Bibie, 25 maart 2010 - 15:55.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2049 Geplaatst 25 maart 2010 - 16:01

Deze is van vandaag:

Geplaatste afbeelding

Maar ja, ik moet dringend wat meer fruit weer beginnen eten als tussendoortje, waarschijnlijk stijgt het dan wel.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2050 Geplaatst 25 maart 2010 - 16:03

Bibie zei:

Geplaatste afbeelding

Ik heb er even een printscreen van genomen. Ik heb dinsdag wel geen andere tussendoortjes gegeten. Normaal gezien moet een vrouw rond de 2000kcal zitten, als ze niet wilt vermageren alleszins. En ik moet nu ook wel zeggen dat ik niet zoveel beweging heb. Ik heb niet al te veel les meer in het laatste semester, maar wel veel bureauwerk.
Ik zie net dat er 2kcal meer opstaan dan daarnet? Vreemd :catscratchhead

Of misschien ligt het aan die kipfilet en verstaan Nederlanders daar iets anders onder?

In verband met de kaas: ik leg nooit een hele snee kaas op een boterham. Ik versnij dat in stukjes :ha

Wow je avondmaal is wel een aanrader als ik op een dag teveel gegeten heb en er nog een avondmaal bij moet :x

Ik heb ook zitten sukkelen met kipfilet in te voeren, maar dan als broodbeleg, 1 stuks is ook zo voor interpretatie vatbaar... hoeveel gram? 100gram?

Ja inderdaad 2000kcal per dag als je op gewicht wil blijven, maar moet er wel bij zetten dat ik 3-5keer per week sport en dan mag je ook niet te weinig eten... met sporten erbij wordt het ingewikkelder :(

Volgens mij mogen we ons toch niet al te blind staren op dat eetmetertje, ik had het gevoel dat ik goed bezig was en als ik zie dat ik nu gisteren aan 2000kcal zat heb ik er al terug mijn twijfels bij :(

Bewerkt door Spanishke, 25 maart 2010 - 16:04.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2051 Geplaatst 25 maart 2010 - 16:05

Ik heb het ook is ingevuld en ik kwam ook al die dingen tekort, Bibie. Meer fruit en vis blijkbaar. Dus daar ga ik werk van maken zodra 't examen van morgen erop zit!
Vandaag waren t gewoon pannenkoeken. Steven heeft gekookt en das snel klaar....
Ontbijt as usual: cornflakes. En véél te veel snoep :oops: Van die spekskes met chocolade rond en marsepein met chocolade rond... jammie. Maar o zo verslavend. Hopelijk eet steven ze snel op, dan kan ik er niet meer aanzitten :ha
Deze avond gewoon wat afgebakken bruine broodjes met wat beleg.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2052 Geplaatst 25 maart 2010 - 17:35

Spanishke zei:

Volgens mij mogen we ons toch niet al te blind staren op dat eetmetertje, ik had het gevoel dat ik goed bezig was en als ik zie dat ik nu gisteren aan 2000kcal zat heb ik er al terug mijn twijfels bij :(

Zeker niet doen! je bent idd gewoon goed bezig!
Ik vind het eigenlijk vooral interessant voor de vitamines/spoorelementen/eiwitten/goede vetten. Krijgen we ondanks het dieet de juiste voedingsmiddelen binnen
Kijk maar niet naar die calorieën, dat is no way accuraat genoeg. Je moet veel te veel gokken met porties en benamingen.

Bibie, denk dat bij jou de 'fout' oa zit in de hoeveelheden koolhydraten (couscous, pasta). Tenzij je er echt zo weinig van eet. 1 opscheplepel is maar 1 goede eetlepel denk ik... Ik vul daar bijvoorbeeld 150 gram gekookte pasta in, dat geeft al heel wat meer.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2053 Geplaatst 25 maart 2010 - 23:09

Ja, maar toch heb ik mijn twijfels er toch nog een beetje over. Volgens de eetmeter zou ik meer dan 1,5 liter water op hebben per dag door de dagelijkse hoeveelheid groenten, soep, ... en dan zit er nog niet eens een thee bij.. het drinken moest ik er nog bij rekenen... Ok wij eten ook echt wel een hele grote portie groenten, maar of het echt het water compenseert heb ik toch mijn twijfels over..

Vanavond is het hier wat onverwachts uitgedraaid, we wouden buiten gaan, eigenlijk een terrasje doen, maar daar is het nog niet het weer voor :( we zijn dus iets gaan drinken en hebben daar ook iets gegeten. Ik heb een wok genomen van pasta met groentjes kip en scampi met sojasaus, heb wel een deel pasta laten liggen omdat ik het te veel vond en ook de portie groenten erbij waren erg weinig (in vergelijking met wat ik thuis eet, maar dat zou iemand anders dan weer veel teveel kunnen vinden)

Heb dan maar bewust een pompelmoes en 1/4e ananas versneden om het vet wat op te nemen om nu rustig voor tv op te kunnen eten

@Bibie: Eet je echt maar 1 eetlepel couscous? Het is weer zo voor reden vatbaar he, eetlepel of opscheplepel, ik versta toch ook wel wat meer onder een opscheplepel, maar toch niet de gewenste hoeveelheid op mijn bord.
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2054 Geplaatst 26 maart 2010 - 00:01

:ha Neen, ik eet meer dan 1 eetlepel.. Maar met een opscheplepel denk ik dan al meer aan een soeplepel. Nu ja, het zal wel wat meer zijn want ik heb ondertussen al een zakje Belvita cranberry koekjes gegeten (ik krijg altijd zin in een snackje tijdens "mijn restaurant" O:) ), en deze middag heb ik me een bananen/appel melkje gemaakt in de blender. Nu heb ik toch mijn fruitjes binnen ;)

Je kan nooit genoeg groentjes eten hé Spanishke :lachen: . Dat is hier ondertussen ook zo. De groentjes worden altijd helemaal verorberd, maar de pasta/couscous/rijst blijft soms wel eens liggen.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2055 Geplaatst 26 maart 2010 - 07:59

Als wij niet gezond eten hier (vééél groenten en fruit, veel volkorenproducten) dan weet ik het niet meer en eet niemand gezond...
De berichten over Sonja en dan die eetmeter motiveren me wel om nog meer gevarieerd te eten en dat is sowieso positief. Ik eet ook véél meer groenten dan enkele maanden geleden. Fruit was altijd al goed.

Ben wel erg benieuwd hoe het met Hammie Kimpen gaat ;)