Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2056 Geplaatst 26 maart 2010 - 08:20

Met Hammie Kimpen gaat het goed :LOL:

De gerechtjes die ik tot nu toe heb gegeten van Sonja waren eigenlijk stuk voor stuk lekker! Ik gebruik nu veel minder zout en geniet meer van de natuurlijke smaken.
Het variëren werkt zeer motiverend vind ik.

Vandaag ben ik lekker een dagje thuis. 's Avonds wordt het Sonja. 's Middags soep met brood en kipfilet (+sla, tomaat) en restje groenten van het avondeten gisteren.
Bij Sonja moet je 's middags ook een half bordje groenten eten, en aangezien we meestal de dag voordien van het avondeten wel behoorlijk wat groenten over hebben warm ik die de volgende dag 's middags eventjes op en eet die bij mijn boterhammetje.
Ik eet inmiddels ook wat minder koolhydraten (dankzij Sonja). Een grote dubbele boterham is voor mij (gezien mijn relatief lage verbruik aan energie) denk ik ruim voldoende. En daar dan uiteraard nog sla en tomaat en groentjes van de vorige dag en vaak ook nog kom soep bij.

Voor het ontbijt moet ik nog eventjes nadenken. Waarschijnlijk banaan-bessen smoothie.

Gisteren ben ik ondanks een drukke dag nog een half uur gaan lopen trouwens. Heeft me echt goed gedaan! Dan merk ik toch dat wat springen en huppelen in mijn woonkamer bedroevend weinig nut heeft en dat ik het toch echt moet hebben van écht bewegen. In de winter ben ik met geen stokken naar buiten te jagen in sportoutfit, maar in de lente vind ik het wel heerlijk!

Vandaag dus nog maar eens ;)

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2057 Geplaatst 26 maart 2010 - 08:24

WOW die Hammie Kimpen is supergoed bezig!
Gaan lopen en alles! ik eet vaak 's middags soep. Telt dat ook als 'bordje groenten'?

Ben ook erg bezig met zoutverbruik te 'monitoren' momenteel. Winkelen is vermoeider dan ooit, telkens kcal en natrium checken.
Had nog dieetsalami liggen, maar dat komt er niet meer in eens hij op is. Zout mijn jongens...
Ik voeg nu nergens nog zout aan toe... ook ga ik minderen met bouillon. Brood doe ik wel beetje zout (met jodium) in, maar zal toch veel minder zijn dan in gekocht brood

Weet nog niet wat we vanavond gaan eten. Iemand een geniaal idee?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2058 Geplaatst 26 maart 2010 - 18:10

rocket_queen zei:

WOW die Hammie Kimpen is supergoed bezig!
Gaan lopen en alles! ik eet vaak 's middags soep. Telt dat ook als 'bordje groenten'?

Ben ook erg bezig met zoutverbruik te 'monitoren' momenteel. Winkelen is vermoeider dan ooit, telkens kcal en natrium checken.
Had nog dieetsalami liggen, maar dat komt er niet meer in eens hij op is. Zout mijn jongens...
Ik voeg nu nergens nog zout aan toe... ook ga ik minderen met bouillon. Brood doe ik wel beetje zout (met jodium) in, maar zal toch veel minder zijn dan in gekocht brood

Weet nog niet wat we vanavond gaan eten. Iemand een geniaal idee?

Het komt door het brood en door het water, wat dat betreft vind ik die eetmeter toch niet zo betrouwbaar. Wij voegen ook helemaal nergens zout aan toe en voor vandaag heb ik ook teveel zout.

Vandaag zit ik aan 1348kcal als ik heel mijn dagmenu ingeef, lijkt me al wat beter te kloppen, maar toch... ik vind veel teveel dingen niet terug, zoals sojaproducten, pompoenpitten, de soepen die ik maak, ...

Ontbijt: muesli met klein beetje corn flakes en sojamelk light
Lunch (dit was wel veel): 2 pistolets met light kaas, confituur, pompoen-wortelsoepje en dan ook nog 2 sneetjes kwakbrood (lichtgrof)
Tussendoortje: 1 sneetje fruitkoek, 1 pruim en een thee
Avondmaal: sojaburger met volkorenrijst en groentenmix
Na het avondmaal: verse ananas, pompoenpitten, gedroogde veenbessen

Super dat je gaat lopen Hanne, je zult wel heel vlug resultaat merken nu denk ik zo :thumb: , het is inderdaad veel meer in vergelijking met wat te staan onnozel doen in je woonkamer, maar ik verbrand toch ook (bijna) dagelijks een 200-300 kcal nu. Sinds gisteren heb ik ook de balance board, straks wat  yoga oefeningen doen :) Ik doe ook nog elke dag mijn buikspieroefeningen op de AKP en af en toe de oefeningen met het roeitoestel, maar dat is wel erg vermoeiend

Bewerkt door Spanishke, 26 maart 2010 - 18:21.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2059 Geplaatst 26 maart 2010 - 19:00

Ik moet een beetje opnieuw beginnen met gezond eten... Ondertussen zit ik al 800gr onder mijn streefgewicht, maar ben er helemaal op de verkeerde manier geraakt. Dus echt afvallen moet ik niet meer. Alleen terug wat meer en gezond eten. Er mag nog een kilootje af, maar meer moet niet echt.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2060 Geplaatst 26 maart 2010 - 19:21

Nathalie zei:

Ik moet een beetje opnieuw beginnen met gezond eten... Ondertussen zit ik al 800gr onder mijn streefgewicht, maar ben er helemaal op de verkeerde manier geraakt. Dus echt afvallen moet ik niet meer. Alleen terug wat meer en gezond eten. Er mag nog een kilootje af, maar meer moet niet echt.

:hug: :hug:

Bewerkt door rocket_queen, 26 maart 2010 - 19:22.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2061 Geplaatst 27 maart 2010 - 18:10

Hoi meiden,

Hier hebben we er een kluszaterdag op zitten. Het houtwerk van de ramen van onze zolder moest afgewerkt worden. Zwaar werk, maar we komen er. Morgen nog met verfborstels aan de slag.
Nu geen fut meer om te koken, dus we gaan als beloning lekker uiteten.

dagmenu:
**ontbijt: mijn ontbijtmengsel (brinta, havermout, veenbessen, pompoenpitten) met melk
**Lunch: boerenomelet (met tomaat, beetje kaas, ui, basilicum) + slaatje
**tssdoor: actimel, tas melk + 2 proevertjes oud brugge bij Delhaize :)

Vanavond: wordt vervolgd...
Fruit moet er ook nog ergens ingemoffeld worden, zie ik hier... Misschien nu nog vlug een peer eten..

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2062 Geplaatst 27 maart 2010 - 18:15

rocket_queen zei:

Hoi meiden,

Hier hebben we er een kluszaterdag op zitten. Het houtwerk van de ramen van onze zolder moest afgewerkt worden. Zwaar werk, maar we komen er. Morgen nog met verfborstels aan de slag.
Nu geen fut meer om te koken, dus we gaan als beloning lekker uiteten.

dagmenu:
**ontbijt: mijn ontbijtmengsel (brinta, havermout, veenbessen, pompoenpitten) met melk
**Lunch: boerenomelet (met tomaat, beetje kaas, ui, basilicum) + slaatje
**tssdoor: actimel, tas melk + 2 proevertjes oud brugge bij Delhaize :)

Vanavond: wordt vervolgd...
Fruit moet er ook nog ergens ingemoffeld worden, zie ik hier... Misschien nu nog vlug een peer eten..

Geniet er maar ten volle van, je metabolisme zal wel op volle toeren draaien dan als je zo intensief gewerkt hebt ;)

Gisterenavond was het veel te laat geworden door poetswerk om nog iets gereed te maken, maar wou toch nog iets of wat een volwaardige maaltijd op hebben dus heb ik vlug wat tomaten gebakken met verse basilicumblaadjes, daarbij een gekookt eitje, 3 sneetjes kwakbrood met verse groene pesto.

Vandaag:

Ontbijt: Special K antioxidant met wat extra muesli en halfvolle melk
Tussendoor: warme sojamelk en bloedsinaas
Lunch: 3 sneetjes kwakbrood met lightkaas, kippewit, tomaat, komkommer en gekookt eitje
Tussendoor: verse ananas en Pepsi lemon light
Avondmaal: vanavond worden het de burgers die normaal gezien voor gisteren waren :)

Volgens die eetmeter eet ik te weinig eieren, goed dat ik daar aan herinnerd werd, want normaal gezien eet ik dat wel ietsje meer
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2063 Geplaatst 27 maart 2010 - 18:19

Ik ga er zeker lekker van genieten, tnx! :) (wel proberen beetje verantwoord te kiezen)
Dat vind ik ook handig aan de eetmeter, zien waar de tekorten mogelijk zitten.

Wou ik gisteren al vragen... wat is kwakbrood??? nooit van gehoord.

Hier is er een meegranenbrood aan 't bakken in de broodoven. Lekker geurtje!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2064 Geplaatst 27 maart 2010 - 18:22

rocket_queen zei:

Ik ga er zeker lekker van genieten, tnx! :) (wel proberen beetje verantwoord te kiezen)
Dat vind ik ook handig aan de eetmeter, zien waar de tekorten mogelijk zitten.

Wou ik gisteren al vragen... wat is kwakbrood??? nooit van gehoord.

Hier is er een meegranenbrood aan 't bakken in de broodoven. Lekker geurtje!

Blijkbaar iets van hier bij onze streekbakker :ha . Wij zijn zo van die mensen die graag nieuwe dingen proberen en bij de bakker hebben we dat echt erg. Als we brood zien dat er ons wel goed uitziet en dat we nog niet geprobeerd hebben, nemen we dat mee :ha

Het is eigenlijk te licht, het is zo lichtgrijs, zit te weinig smaak in ook naar mijn goesting, maarja het is nu gekocht dus moet het eerst op voor we nieuw kunnen kopen. Soms wou ik toch ook echt wel veel liever dat we zelf ons brood konden maken, Simon heeft vorig weekend pistolets gemaakt met wit brood (omdat dat goedkoper was om eens te proberen) en die waren echt lekker, maar wel groot uitgevallen :ha

Maar euuuh zo zonder broodmachine 20 min eigenhandig kneden is niet echt een leuke bezigheid O:)

Bewerkt door Spanishke, 27 maart 2010 - 18:23.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2065 Geplaatst 27 maart 2010 - 18:28

Spanishke zei:

Maar euuuh zo zonder broodmachine 20 min eigenhandig kneden is niet echt een leuke bezigheid O:)

heb ik eerst ook een paar keer gedaan... :
Even kneden, klagen dat mijn armen moe zij, vriend kneedt verder, etc..
Maar dan zo gewend aan vers brood dat een broodmachine niet kon uitblijven. Ik zou er niet meer zonder kunnen, vind het gewoon geweldig.
Jammer dat het kwakbrood wat kwakkelig is :) , volgende keer hopelijk beter!

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2066 Geplaatst 27 maart 2010 - 20:36

Hoi allemaal ! Mag ik nog mee op jullie regime-trein springen ?
Ik ben sinds twee dagen ook bezig terug... Ik doe weight watchers, een systeem dat me eigenlijk wel goed afgaat. Ik heb het in 't verleden nog gedaan O:) en zo tegen de zomer aan wil ik die winterkilo's er altijd af (ik ben een onverbetelijke snoeper...)
Vandaag heb ik gegeten:
ontbijt : 2 sneden geroosterd brood met magere choco + thee
middag : 2 sneden brood met 80 gr magere platte kaas en canderel er op en 1 snede brood met luikse siroop + thee
avond : pasta, kip, sojasaus, mais, paprika en een beetje room + water
tussendoor : ananas, banaan, mandarijntjes en 4 speculaasjes

Ik kom netjes aan m'n punten dus dat zit wel snor, nu alleen vanavond nog uit de kast blijven... :LOL:
En ik moet m'n waterachterstand nog inhalen voor vandaag, nog één liter ongeveer...

Bewerkt door Marjananas, 27 maart 2010 - 20:38.

Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2067 Geplaatst 27 maart 2010 - 21:40

veel succes met Weight Watch!
Hoeveel kilootjes wil je kwijt?

Ik ben net terug van een gezellig etentje. Het is geworden:
**groentesoep (zonder room oef)
** kalfstournedos met asperges en puree
** verse fruitsla (heel lekker, met passievruchten, aardbei, etc) + koffie (daarbij zat een minichocolademousse, die heb ik lekker opgesmikkeld)
Al bij al netjes dus. bij het hoofdgerecht zat een lekkere maar erg zware romige saus, die heb ik grotendeels in het kommetje gelaten)

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2068 Geplaatst 27 maart 2010 - 21:56

rocket_queen zei:

veel succes met Weight Watch!
Hoeveel kilootjes wil je kwijt?

Ik ben net terug van een gezellig etentje. Het is geworden:
**groentesoep (zonder room oef)
** kalfstournedos met asperges en puree
** verse fruitsla (heel lekker, met passievruchten, aardbei, etc) + koffie (daarbij zat een minichocolademousse, die heb ik lekker opgesmikkeld)
Al bij al netjes dus. bij het hoofdgerecht zat een lekkere maar erg zware romige saus, die heb ik grotendeels in het kommetje gelaten)

Netjes !! :duim:

Ik zou toch graag 8 à 9 kg kwijt willen... Dan ben ik héél tevreden...
Zoals ik al zei, ik ben in 't verleden nog al aan 't WW geslagen, ben jammer genoeg een beetje een jojo'er... Dus ik weet wel dat ik het kan maar ik heb 't lang uitgesteld... (foei marjan!)

Maar nu ben ik er vollledig klaar voor, goeie moed en gaan ! ;)
Aan alle anderen hier : Veel succes !!!!!!!!!
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2069 Geplaatst 28 maart 2010 - 09:47

Marjananas zei:

Netjes !! :duim:

Ik zou toch graag 8 à 9 kg kwijt willen... Dan ben ik héél tevreden...
Zoals ik al zei, ik ben in 't verleden nog al aan 't WW geslagen, ben jammer genoeg een beetje een jojo'er... Dus ik weet wel dat ik het kan maar ik heb 't lang uitgesteld... (foei marjan!)

Maar nu ben ik er vollledig klaar voor, goeie moed en gaan ! ;)
Aan alle anderen hier : Veel succes !!!!!!!!!

Hier ook zo'n beproefde jojo... lastig is het. De laatste 10 jaar schommel ik tussen een goed gewicht en een net wat minder gewicht :) Geen gigantische verschillen maar toch genoeg om me boos op mezelf te maken.

Ik heb ook altijd WW gedaan en het werkte goed om af te vallen. Maar het stabiliseringsprogramma heb ik nooit gedaan uit gebrek aan karakter en daardoor denk ik dat ik steeds de kilo's weer bijgekomen ben...
Nu eet ik 'gewoon gezond' en ben daar 5 kilo mee kwijt de laatste 3 maanden. Ik heb het gevoel, doordat ik niks moet tellen, ik het erna beter ga kunnen volhouden. Heb overigens WW wel in het achterhoofd. Je weet hoe porties eruit horen te zien en wat je wel en niet mag eten, dat blijft natuurlijk.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2070 Geplaatst 28 maart 2010 - 14:22

Pfff... zo heel goed bezig was ik toch niet dit weekend :LOL:
Je hebt soms van die dagen... 3 keer telefoon van vrienden die in de buurt waren en binnen zijn gesprongen voor een babbeltje en een hapje en een drankje, niet ideaal dus 8)

Vandaag zijn we wel goed bezig ;) Heb deze morgen fruitsalade met mango, verschillende soorten appel, druiven en ananas gegeten. Deze middag heerlijke salade van Sonja en deze avond worden het bokes met kipfilet, sla, tomaat, scheuten en soepje van tuinbonen.