Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2071 Geplaatst 28 maart 2010 - 16:53

Hier is het ook wat misgelopen omdat we anderhalf uur gaan wandelen zijn met de honden van mijn ouders. Ze hadden het ons gevraagd omdat ze al van deze morgen tot deze avond laat niet thuis zijn.

Lunch heb ik dus niet gegeten.

Ontbijt: All bran volkoren granen met muesli en extra tropische mix gedroogde vruchten + halfvolle melk + bloedsinaas
Tussendoor: granenreep mango + groene thee van Delhaize en zoethout thee, Belvitakoekjes chocoladebloemen, Veggiechips, appel
Avondmaal: toast champignon met wat look en tomatenblokjes + knolseldersoepje
Tussendoor: mango, magere yoghurt

Nu ben ik wat Veggie chips aan het eten, terug gadgetvoeding dus...

Bewerkt door Spanishke, 28 maart 2010 - 17:19.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2072 Geplaatst 28 maart 2010 - 17:57

Iemand die een lekker gerechtje weet waar veel basilicum in verwerkt wordt? Ons plantje moet op... O:) Had het gekocht omdat ik het nodig had voor in een soep, maar kan niet meer terugvinden welke soep en het was zeker geen tomatensoep of iets dergelijks :wall:

Meloen met basilicum en scampi's, maar daar wordt niet zoveel basilicum voor gebruikt. Anders moet ik gewoon spaghettisaus maken :roll:

Bewerkt door Spanishke, 28 maart 2010 - 18:01.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2073 Geplaatst 28 maart 2010 - 18:12

Spanishke zei:

Iemand die een lekker gerechtje weet waar veel basilicum in verwerkt wordt? Ons plantje moet op... O:) Had het gekocht omdat ik het nodig had voor in een soep, maar kan niet meer terugvinden welke soep en het was zeker geen tomatensoep of iets dergelijks :wall:

Meloen met basilicum en scampi's, maar daar wordt niet zoveel basilicum voor gebruikt. Anders moet ik gewoon spaghettisaus maken :roll:

Pesto? Dat moet helemaal niet met veel olie/kaas en dan is het helemaal niet kcal-rijk.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2074 Geplaatst 28 maart 2010 - 18:14

Hanne heeft een lekker gerechtje met veel basilicum, "pasta à la Hammie" noem ik het hier en maak hem vaak. Weet niet of hij hier al ergens staat? is met kerstomaatjes, rucola, basilicum en mozzarella
Even zoeken in Kattenplaza-receptenhoekje... kan het niet vinden. Het komt hierop neer:

** pasta koken als gewoonlijk, vind het zelf op zijn best met tagliatelli
**Stoof look en ui in olijfolie in vrij grote pan
** doe er de helft van je kerstomaatjes bij (gehalveerd), laat sudderen tot het een sausje wordt. Kruiden met peper (en zout if you like)
** doe er de helft van je rucola bij, daar schiet niks van over, perfect normaal
** snijd mozzarella in blokjes
** doe de rest van de kerstomaatjes erbij en laat nog 2 minuutjes pruttelen, die moeten gewoon warm zijn, mogen nog knapperig zijn
Doe tagliatelli op een bord, daar wat blokjes mozzarella op, die lekker wegsmelten. Tomatensaus erop en dan een hoop rucola en BASILICUM (daar is hij dan!) erop.
Afwerken met parmezaan is optioneel maar zéér lekker.
Heb ik dan alles Hanne?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2075 Geplaatst 28 maart 2010 - 18:15

Smitten Kitten zei:

Pesto? Dat moet helemaal niet met veel olie/kaas en dan is het helemaal niet kcal-rijk.

Dat hebben we eergisteren ook gegeten, was ik vergeten bij zeggen dat ik dat liever niet terug at :oops: , maar inderdaad ideaal natuurlijk om een heel plantje op te gebruiken

Bewerkt door Spanishke, 28 maart 2010 - 18:16.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2076 Geplaatst 28 maart 2010 - 18:16

rocket_queen zei:

Hanne heeft een lekker gerechtje met veel basilicum, "pasta à la Hammie" noem ik het hier en maak hem vaak. Weet niet of hij hier al ergens staat? is met kerstomaatjes, rucola, basilicum en mozzarella
Even zoeken in Kattenplaza-receptenhoekje... kan het niet vinden. Het komt hierop neer:

** doe er de helft van je kerstomaatjes bij (gehalveerd), laat sudderen tot het een sausje wordt. Kruiden met peper (en zout if you like)
** doe er de helft van je rucola bij, daar schiet niks van over, perfect normaal
** doe de rest van de kerstomaatjes erbij en laat nog 2 minuutjes pruttelen, die moeten gewoon warm zijn, mogen nog knapperig zijn
Doe tagliatelli op een bord, daar wat blokjes mozzarella op, die lekker wegsmelten. Tomatensaus erop en dan een hoop rucola en BASILICUM (daar is hij dan!) erop.
Heb ik dan alles Hanne?

Jep, al gebruik ik altijd cappelini ;)

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2077 Geplaatst 28 maart 2010 - 18:19

Vandaag verder geklust op zolder. 2 lagen verf op 3 ramen, veel werk, maar mooi resultaat. De zolderkamer lag al een jaar overhoop. Sinds de dakwerken vorig jaar, nu wordt het eindelijk weer de mooie nette kamer die het was. Me happy :d
Daarna naar ons favoriet zaakje in de stad gegaan om te vieren, waar ze naast heel veel gezonde dingen ook heerlijke taarten hebben. Vriend heeft speculaaskaastaart gegeten, moi: vers fruit met magere yoghurt. Ik verdien een medaille, vind ik :goofy:

Mijn dagmenu:
ontbijt: afwezig, enkel Actimel.
Lunch: 4 sneetjes meergranenbrood met philadelphia, jonge kaas
Tussendoor: sapje van appel, ananas en aardbei + grote kom yoghurt met vers fruit
Avondeten: probeersel, gevulde groenten (paprika en courgette) met een vulling van quinoa, ui, paprika, worteltjes, geitenkaas. Ik ga er eens aan beginnen sè

Benieuwd naar de quinoa, ben geïnspireerd door Sonja Kimpen om meer gezonde koolhydraten te gebruiken.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2078 Geplaatst 28 maart 2010 - 18:21

rocket_queen zei:

Heb ik dan alles Hanne?

Nee die staat hier inderdaad niet, rucola en mozzarella hebben we niet, het zal dus improviseren worden. Geen goed idee om het te vervangen door een beetje peterselie zeker, want die moet ook eigenlijk op O:)

Bewerkt door Spanishke, 28 maart 2010 - 18:21.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2079 Geplaatst 28 maart 2010 - 18:22

heb je andere sla? (denk dat alle jonge slasoorten voldoen eigenlijk)
De mozzarella is wel essentieel, mmmm
Wat ligt er nog in je koelkast?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2080 Geplaatst 28 maart 2010 - 18:24

rocket_queen zei:

heb je andere sla? (denk dat alle jonge slasoorten voldoen eigenlijk)
De mozzarella is wel essentieel, mmmm
Wat ligt er nog in je koelkast?

Nog een krop veldsla, beetje krulsla...
Ter vervanging van de mozzarella bedoel je dan? Van kaas ligt er nog in: light kaas, oud Brugge, Gouda, philadelphia met 1 of ander kruid...

Bewerkt door Spanishke, 28 maart 2010 - 18:25.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2081 Geplaatst 28 maart 2010 - 19:44

als je nog zoekende bent, gewoon de veldsla ipv de rucola gebruiken.
Mozzarella weglaten.
De oud-brugge zal lekker zijn ipv de parmezaan op het einde...

Hier staan de gevulde groenten in de oven. Heb de vulling al uitgebreid geproefd en de quinoa wordt goedgekeurd door mij en 't ventje :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2082 Geplaatst 28 maart 2010 - 19:50

rocket_queen zei:

als je nog zoekende bent, gewoon de veldsla ipv de rucola gebruiken.
Mozzarella weglaten.
De oud-brugge zal lekker zijn ipv de parmezaan op het einde...

Hier staan de gevulde groenten in de oven. Heb de vulling al uitgebreid geproefd en de quinoa wordt goedgekeurd door mij en 't ventje :)

Ok, dat ga ik proberen dan :d Bedankt voor de tip en jij ook natuurlijk Hanne, alleen begin ik die pesto soms toch wel eens beu te geraken (we hadden terug een potje meegekregen van mijn ouders waar we vorige dinsdag ook pesto gegeten hadden). Mijn ouders maken dat toevallig heel erg veel, kon jij niet weten natuurlijk :)

Ik heb wel kerstomaatjes, maar die zijn vers van gisteren, heb wel nog tapa tomaatjes staan van de vorige boodschappen nog. Zou het daar ook lekker mee zijn? Normaal gezien geven die nog meer smaak en als ik dan ook geen mozzarella heb.. :)

Bewerkt door Spanishke, 28 maart 2010 - 19:52.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#2083 Geplaatst 28 maart 2010 - 19:54

hoe lekkerder de tomaten, hoe beter :)
Ben benieuwd!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2084 Geplaatst 28 maart 2010 - 21:29

Ik had gisteren een heel mooi gewicht. Slechts 100 gram van mijn streefgewicht nog verwijderd. De laatste twee dagen heb ik nog geen hap door mijn keel gekregen. Het verdriet naar mijn Max blijft zodanig groot, ik had het nooit verwacht. :(

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2085 Geplaatst 28 maart 2010 - 21:56

Mmmmmmmmm, mmmmmm en nog eens mmmmmmmmmmmm.
Hanne moet een kookboek uitbrengen!!! :thumb: :thumb:

Heb alles gedaan volgens het receptje, maar dan wel met veldsla (zag er jakkie uit) en mijn pan zag er op't einde toch wat leeg uit dus heb ik mij niet kunnen beheersen om toch een beetje courgette te versnijden en er nog snel bij te doen :oops:

Eerlijk en niet om te zeveren of wat dan ook. Het was echt lekker, ik heb er wel lekker veel basilicum in gedaan 3/4e plantje bijna, een beetje in de pan ook en de rest op mijn pasta als afwerking. Heb me wel klein beetje te veel volgepropt :oops:
Geplaatste afbeelding